محدوده سنی کاشت ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

محدوده سنی کاشت ایمپلنت

سن کاشت ایمپلنت درخانم ها بعد از 15 سالگی و در آقایان پس از 18 سالگی می باشد. 

آیا استفاده از ایمپلنت برای هر فردی امکان پذیر است؟

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در علم ایمپلنتولوژی و ارائه تکنیک های نوین و پیشرفته جراحی ایمپلنت و پیوند استخوان تقریبا امکان انجام این درمان در هر بیمار و در هر نوع استخوانی وجود دارد. 

آیا استفاده از ایمپلنت و کاشت دندان برای شما مناسب است؟

ایمپلنت دندانی در افرادیکه استخوانهای قوی، محکم و کافی دارند با موفقیت بسیار بالایی همراه است. جهت اطلاع از اینکه استخوانهای شما جهت کاشت ایمپلنت مناسب می باشد یا نه می توانید با دندانپزشک ایمپلنت های دندانی مشورت کنید. وی جهت اطلاع از این امر پس از معاینات تخصصی در صورت صلاحدید یک یا دو عدد رادیوگرافی OPG یا CBCT تجویز خواهد کرد که پس از رویت نتیجه آن اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای کاشت دندان نیستند؟

افرادیکه دیابت کنترل نشده دارند بدلیل اینکه زخم در بدن آنها با تاخیر بسیار زیادی بهبود می یابد کاندید مناسبی برای کاشت دندان نیستند. در افرادیکه دیابتشان را بطور منظم و طبق دستور کنترل می کنند منعی برای کاشت دندان وجود ندارد منتها بایستی دقیقاً تحت کنترل پزشک متخصص غدد باشند تا از این بابت مشکلی برابی ایمپلنت هایشان ایجاد نشود.

افرادیکه تحت درمان با داروهای تزریقی و یا داروهای خوراکی متعلق به دسته بیس فسفوناتها به منظور درمان پوکی استخوان و یا تومورهای خاصی هستند نیز کاندید مناسبی جهت کاشت دندان نیستند. در این افراد احتمال ایجاد عوارض جانبی خطرناک مثل نکروز استخوان و یا تحلیل و ذوب شدن شدید استخوان وجود دارد.

میزان موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

میزان موفقیت و ماندگاری ایمپلنت بستگی به عوامل مختلف مرتبط با جراح، خود بیمار و یا محل کاشت دارد که در بیماران مختلف متفاوت است.بطور کلی میزان موفقیت و ماندگاری ایمپلنت های جدید 98-95% در 10 سال می باشد. 

آیا قیمت ایمپلنت بسیار بالاست؟

جهت قضاوت در مورد هزینه کاشت دندان بایستی به این نکته توجه داشت که در مورد یک دندان از دست رفته در صورتیکه با استفاده از پلها (بریج) جایگزین شود حداقل بایستی یک بریج سه واحدی ساخته شود و علاوه از تراش خوردن دندانهای مجاور هزینه نهایی نیز با توجه به تعدد دندانهای پایه تراش خورده که بایستی روکش گذاری شوند و نیز درمان ریشه (عصب کشی) احتمالی و پست و کور تفاوت چندانی با قیمت ایمپلنت نخواهد داشت. ازاین گذشته، ایمپلنت دندانی دارای مزایای فراوانی نسبت به بریج می باشد و طول عمر آن بسیار بالاست.

در واقع با توجه به مزایای فراوان آن ایمپلنت درمان خیلی ارزان یا خیلی گرانی نیست. ولی با در نظر گرفتن اینکه این درمان می تواند تمام کارهایی که یک دندان طبیعی انجام می دهد را انجام داده و از طرفی به دندانهای سالم فرد صدمه نمی زند هزینه آن قابل توجیه است.

در عین حال سایر روش های درمانی پروتزی بعد از چند سال نیاز به رفع اشکال و یا تعویض دارند که خود منجر به هزینه های اضافی میشود ولی مادام العمر بودن ایمپلنت نیاز به این اقدامات و هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

به طورکلی باید گفت که هزینه درمان ایمپلنت شامل هزینه خرید ایمپلنت و قطعات مربوط به آن ، دستمزد جراح و پروتزیست ، هزینه مواد مصرفی و در صورت لزوم هزینه پودر پیوند استخوان و هزینه لابراتواری می باشد البته در مواردی که جراحی های اضافه مانند پیوند استخوان و یا جراحی بالا بردن کف سینوس فک بالا انجام می شود به نسبت ، هزینه عمل ایمپلنت بالاتر خواهد بود. در مجموع بهتر است قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت ، بطور شفاف هزینه ها را از دندانپزشک خود بپرسید.

روند درمان ایمپلنت چگونه است؟

قبل از شروع درمان ایمپلنت ، اغلب یک رادیوگرافی مخصوص (CBCT) از استخوان ناحیه موردنظر در فک تهیه می گردد تا تعداد و قطر ایمپلنت ها و همچنین نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان مشخص شود. ایمپلنت طی یک عمل جراحی که معمولا در داخل مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی انجام می شود در داخل استخوان فک قرار می گیرد. طول مدت جراحی معمولا از نیم ساعت تا دو ساعت متغیر است و بستگی به تعداد ایمپلنت ها و شرایط فک دارد در مواردی که علاوه بر کاشت ایمپلنت ، پیوند استخوان یا تغییر شرایط کف حفره سینوس در فک بالا نیاز باشد زمان جراحی بیشتر خواهد بود. بعد از کاشت ایمپلنت بین 2 تا 4 ماه زمان جهت ترمیم استخوان لازم است تا ایمپلنت در جای خود محکم شود. پس از سپری شدن این زمان مراحل ساخت پروتز آغاز میشود. البته در مواردی با توجه به کمیت استخوان ، بارگذاری فوری میتواند صورت گیرد به این معنی که میتوان بلافاصله بعد از جراحی ایمپلنت ، پروتز را بر روی آن قرار داد.

عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟

بعد از جراحی ایمپلنت بسته به مدت زمان جراحی ، کمیت استخوان و واکنش بافتی بیمار، به طور موقت مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی قابل پیش بینی است که در صورت لزوم با تجویز دارو قبل و بعد از عمل کاشت ایمپلنت دندانی به حداقل می رسد.

چگونه باید از ایمپلنت مراقبت کرد؟

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دلیل عمده ای برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود شما باید درست مثل یک دندان طبیعی از دندان جدید مراقبت کنید. استفاده از نخ دندان ، دهان شویه و مسواک حداقل دو بار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین ترتیب با ویزیتهای دوره ای مداوم توسط دندانپزشک شما صاحب دندانی شده اید که به لثه و یا دندانهای مجاور آسیبی وارد نکرده است.

نکاتی مفید برای بالا بردن میزان موفقیت درمان ایمپلنت:

  • پس از کاشت دندان بمدت 1 روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.

  • شستن دهان تا 8 ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود .

  • بهتر است روز بعد از جراحی، از دهان شویه استفاده گردد و بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی 3 مرتبه می باشد.

  • نوشیدن پس از جراحی براحتی امکان پذیر است، ولی در مورد خوردن باید دقت د اشته باشید که بی حسی اثر خود را ازدست داده باشد.

  • ایمپلنت دندانی نیز همانند دندان های طبیبعی به مراقبت نیاز دارند زیرا پلاکت ایمپلنتهای میکروبی باعث عفونت لثه می شوند، بنابراین توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان ، مسواک و ترجیخا خمیر دندان مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.

  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند، باید از کشیدن سیگار و نوشیدن قهوه و چای در سه روز اول پرهیز کنند، بطور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت دندان را کاهش می دهند.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: