نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

نحوه کاشت دندان

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد.
پس از طی دوره پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.
قالبگیری از ایمپلنت دندانی جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات کلینیک ایمپلنت را با دقت اجرا نماید.

مراقبتهای بعد از ایمپلنت دندانی

نکاتی مفید برای بالا بردن میزان موفقیت درمان

  • پس از کاشت دندان به مدت 1 روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.
  • شستن دهان تا 8 ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.
  • بهتر است روز بعد از ایمپلنت، از دهان شویه استفاده شود. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی 3 مرتبه باشد.
  • نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد.
  • ایمپلنت دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاکت های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند. بنابراین، توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد. 
  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.
  • به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت دندان را کاهش می دهند.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندانی چه مزایایی دارد؟

مزایای ایمپلنت دندانی

در عین گران بودن درمان ، مزایا یی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.
با درمان ایمپلنت دندان، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.
پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود.
به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

مضرات ، معایب ، مشکلات و عوارض ایمپلنت دندانی

از جمله معایب و مشکلات قیمت ایمپلنت آن است. هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمانها برای جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پرتز متحرک بیشتر است. قیمت ایمپلنت یک دندان حدود دو تا دو و نیم میلیون تومان است. 
علاوه بر قیمت ایمپلنت دندان ، زمانبر بودن درمان ایمپلنت نیز از معایب دیگر ایمپلنت های دندانی است. زمانی حداقل بین ۴ تا ۹ ماه برای این درمان لازم است. (مدت زمان ایمپلنت دندان )
از جمله مضرات ایمپلنت این است که یک جراحی بوده و ریسکهای مربوط به جراحی را نیز دارد. از جمله این ریسک ها میتوان به احتمال عفونت وشکست درمان یا  از دست رفتن ایمپلنت دندان اشاره کرد که در این مورد نیاز به جایگزینی مجدد آن است.
ایمپلنت نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است. 

نحوه کاشت دندان ( ایمپلنت و درمان )

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد.
پس از طی دوره پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.
قالبگیری از ایمپلنت دندانی جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات کلینیک ایمپلنت معالج را با دقت اجرا نماید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت چیست و چرا هزینه آن گران است؟

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت دندانی در یک مرکز ایمپلنت معتبر در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت دندانی جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند. کاشت دندان در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی امکان پذیر است.

 

انواع ایمپلنت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و ...  ) درمان خود را به تعویق می اندازد. غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط کلینیک ایمپلنت که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت دندانی امری بس مهم و ضروری است.

چرا قیمت ایمپلنت دندانی گران است ؟

علت گرانی قیمت ایمپلنت دندان به نسبت سایر درمانهای سنتی دندانپزشکی ، هزینه فیکسچر ( بخش کاشتنی انواع ايمپلنت دنداني ) و قطعات پروتزی ( اباتمنت اصلی و بعضا موقت، آنالوگ، پیچ اباتمنت ) و... که به هزینه لابراتواری چند برابری پروتز ( روکش ایمپلنت ) نسبت به روکش دندانهای عادی اضافه میشود، میباشد.

 ایمپلنت دندان هزینه ای شامل  فیکسچر +  قطعات پروتزی + هزینه ی لابراتوار را دارد. (  قیمت ایمپلنت کامل )



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آیا هرکس می تواند همان شکل ظاهری را که از ایمپلنت انتظار دارد بدست آورد ؟


هر شخصی دارای شرایطی مخصوص به خود در زمینه  استخوان مخاطی و ظاهری می باشد ، ساختمان و ابعاد صورت و پوست  ما را در زمینه تعیین اندازه ، شکل و رنگ هدایت می کند .

-چه کسانی نمی توانند کاشت دندان انجام دهند؟

در حال حاضر تنها گروه‌هایی که برای کاشت دندان مناسب نیستند، شامل بیمارانی است که به نوعی دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، به عنوان مثال بیمارانی که رادیوتراپی داشته‌اند، به مدت دو سال نمی‌توانند ایمپلنت دندانی کنند. همچنین افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، نمی‌توانند کاشت دندان داشته باشند.

پس برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کاشت دندان داشتن لثه‌ای سالم با خون‌رسانی مناسب و سیستم ایمنی مناسب ضروری است.
 در سال‌های نه‌چندان دور، کاشت دندان برای بسیاری از بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های شایع زمینه‌ای چون بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت، نارسایی کلیوی، پوکی استخوان، بیماری‌های تیروییدی و آرتریت روماتوئید بودند، امکان‌پذیر نبود و این بیماران مجبور به استفاده از پروتزهای متحرک با مشکلات خاص خود بودند.

 اما امروزه با پیشرفت ایمپلنت‌ دندان، قدرت اتصال آنها به استخوان افزایش یافته و این امکان فراهم شده که بیمارانی با مشکلات زمینه‌ای بتوانند درمان ایمپلنت را انجام دهند

در صورتی که بیمار دارای هرگونه بیماری کنترل‌نشده‌ای باشد مثل دیابت، امکان جراحی ایمپلنت دندان وجود نخواهد داشت، اما با کنترل بیماری زمینه‌ای، این امکان فراهم خواهد شد.

بیماران خاص

بیمارانی که دچار بیماری‌های سیستمیک چون بیماری‌های قلبی ـ عروقی هستند، در صورتی که مشکلات قلبی‌شان، از نارسایی عروق کرونر گرفته تا فشار خون و… کنترل شده باشد و تحت مشاوره پزشکی قرار گرفته باشند، می‌توانند جراحی ایمپلنت کنند.

طی درمان ایمپلنت در بیماران دیابتی علاوه بر مشکلات زمینه‌ای، احتمال مشکلات موضعی نیز در ناحیه جراحی وجود خواهد داشت. در این بیماران کنترل سطح قند خون، حداقل سه ماه قبل از ایمپلنت لازم است. این بیماران حتی پس از جای‌گذاری ایمپلنت دندانی نیز در خطر ایجاد مشکلات پس از درمان خواهند بود. همچنین رعایت بهداشت دهان و کنترل سطح قند خون از نکات بسیار مهم در این دسته از بیماران است.در بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید که سال‌های زیادی از داروهای کورتیکواسترویید استفاده می‌کنند، عواملی مانند افزایش قند خون و کاهش تراکم استخوان موجب افزایش مشکلات پس از کاشت ایمپلنت دندانی خواهد شد.

- پوکی استخوان مانعی برای ایمپلنت دندانی نیست؟

توجه به داروهای مصرفی بیماران دارای پوکی استخوان، یا کاهش تراکم استخوان از نکات بسیار مهمی است که در جراحی ایمپلنت باید به آن توجه شود.این بیماران اغلب به جز کلسیم، از داروهای خاص دیگری نیز استفاده می‌کنند که به صورت هفته‌ای یک‌بار تجویز می‌شود و اغلب به علت عدم آشنایی بیماران با دارو‌های مکمل کلسیمی اشتباه گرفته می‌شود. این داروها به علت عوارض مخرب روی استخوان فک، از رژیم دارویی بسیاری از کشورها در حال حذف شدن است. باید توجه کرد در صورتی که این دسته از بیماران بیش از سه سال از این دسته دارویی استفاده کرده باشند، باید با پزشک معالج در ارتباط با قطع یا جایگزینی این دسته دارویی مشورت شود و در صورت امکان تا سه ماه درمان دارویی آنهابه تعویق بیفتد.

-کاشت دندان در استخوان تحلیل رفته، انجام  پذیر است؟

در بیمارانی که مشکلات و بیماری‌های سیستمیک ندارند نیز ممکن است که استخوان‌های فک پس از کشیدن دندان، تحلیل برود که این میزان در سال اول پس از کشیدن دندان بیشتر از سال‌های بعد است. در افرادی که استخوان تحلیل رفته و نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندانی دارند درمان موفق ایمپلنت میسر نخواهد شد، مگر با بازسازی استخوان، که این امر بر جایگزینی ایمپلنت اولویت دارد.

جایگزینی استخوان، یعنی یک نسج زنده اغلب دشوار‌تر از جایگزینی دندان است. در صورتی که به این امر توجه نشود ایمپلنت دندان، چه به صورت فوری چه به صورت تاخیری حتی پس از چند سال دچار مشکل خواهد شد.

-یک کاندیدای مناسب باید دارای چه شرایطی باشد؟

سلامت کلی بدن، لثه های سالم و مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی. بعضی مردم چنان استخوان فک شان را از دست داده اند که تنها راه موجود برای درمان آنها ایمپلنت است ولی پیش از آن باید استخوان به روشهای خاصی تا اندازه مطلوب بازسازی شود و همکاری بسیار مناسب در جهت مراقبت از ایمپلنت ها و لثه های اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان، لازم است. همین طور ویزیت های منظم از سوی دندانپزشک هم مهم است.

به طور کلی افرادی که مناسب دریافت ایمپلنت دندان نیستند شامل: افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است، بانوان باردار، افراد الکلی یا معتاد، افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند، افرادی که بیماری های مزمن مثل دیابت و هموفیلی و بیماریهای بافت همبند داشته اند افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید وکورتن استفاده می کنند و افرادی که دندان قروچه مرتب شدید شبانه دارند، احتمال شکست ایمپلنت زیاد است.

- آیا امکان گذاشتن ایمپلنت دندان بدون جراحی لثه وجود دارد؟

(Flaplees)در صورتی که بیمار از تراکم استخوانی مناسب در نواحی مورد نیاز ایمپلنت دندانی برخوردار باشد امکان گذاشتن ایمپلنت بدون جراحی و بخیه
.وجود دارد
16-آیا امکان قرار دادن روکش بلافاصله بعد از ایمپلنت جهت کاهش طول دوره درمان وجود دارد؟
بله. در صورتی که اطراف ایمپلنت دندانی ازاستخوان کافی برخوردار بوده و امکان جابجایی ایمپلنت و حذف نیروهای جانبی صورت وجود )Immediate load داشته باشد این امکان وجود دارد که بلافاصله بعد از گذاشتن ایمپلنت ، روکش آن نیز تحویل شود).

- اور دنچر چیست؟

ایمپلنت دندانی ، کل پروتز بیمار را به صورت نیمه ثابت روی آن قرار داد.در این روش بیمار بدون نیاز به جابجایی پروتزها ،سالیان زیادی میتواند از زمانیکه بیمار در نواحی خلفی و یا انتهایی فک فاقد استخوان کافی باشد ، میتوان با استفاده از استخوان چانه با قرار دادن۲ یا ۳ عدد لذت خوردن تمام غذاها بهره مند گردد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چه کسانی کاندید مناسبی جهت دریافت ایمپلنت دندانی هستند؟

بخاطر پیشرفت شایان در تکنولوژی ایمپلنت دندانی ، امروزه افراد زیادی کاندید انجام این درمان هستند  اصولا” اگر شخصی منعی در انجام خروج دندانها و پروتز ثابت نداشته و از نظر سیستم بدن هم نسبتا” سالم باشد ، می تواند کاندید دریافت ایمپلنت دندانی به شمار رود .

-چه مواردی را در انجام ایمپلنتهای دندانی باید دانست؟

اکثر ایمپلنتها در یک جلسه گذاشته می شوند و جلسات پس از آن جهت معاینه و چکاپ می باشد تا زمانی که وقت انجام پروتز یا قسمت ایمپلنت دندانی فرا برسد و این قطعه به عنوان دندان همیشگی نصب گردد . در بعضی موارد استخوان شخص ضعیف است و باید بوسیله مواد استخوانی تقویت گردد ، که این امر یا قبل از قراردادن ایمپلنت دندانی صورت می گیرد و یا هنگام قراردادن آنها.

در بیشتر مواقع عمل جراحی قراردادن ایمپلنت دندان تحت بی حسی موضعی انجام می گردد دندانهای موقت در جای خالی می توانند قرار گیرند تا زمانی که ایمپلنت خود دارای رویه ی دندانی شود . این زمان بین ۲ ماه تا ۵ ماه می تواند باشد .

- زمان دوام و هزینه ایمپلنت دندانی تا چه حد میباشد؟

هزینه ایمپلنت بعلت تعداد کمپانی ها ی سازنده این قطعه در آسیا ، اروپا و امریکا دارای قیمتهای متفاوت است و در بعضی از انواع آن هزینه یک ایمپلنت دندانی کمتر از هزینه یک بریج و موارد جانبی آن می باشد و مادام العمر میباشد.

-آیا ایمپلنت دندانی نیاز به مراقبت ویژه دارد؟
                                                              
اصولا” ایمپلنت دندانی باید از همان توجه و مراقبتی برخوردار گردند که در دندانهای طبیعی انجام می گردد .

اگرچه ایمپلنت مثل دندان دچار پوســــیدگی نمی شود ولی میکروب های دهانی  می توانند تحت شرایطی به لثه اطراف ایمپلنت دندان آسیب برسانند و اگر اقدامی صورت نگیرد حتی باعث به خطـــر افتادن ایمپلنت شوند .

پس توجه و مراقبتی شخصی بطور روزانه در کنار مراجعات زمانبندی شده به دکتر مربوطه جهت چکاپ ضرورت دارد .پس تا وقتی که تصمیم جدی به مسواک زدن ندارید ، برای نصب ایمپلنت دندان مراجعه نکنید .

-آیا ایمپلنت دندانی توسط بدن پس زده می شود؟

آنگونه که در پیوند یا کارگذاری ریه ، قلب و یا کلیه مصنوعی شنیده می شود ، در مورد ایمپلنت دندانی چنین نیست و بدن ایمپلنت را پس نمی زند. ایمپلنتهای دندانی از جنس فلز تیتانیوم هستند که با بدن بسیار سازگار هستند.

-جهت انجام جراحی تمام فک ایمپلنت دندان در یک جلسه ، چندروز باید مرخصی گرفت؟

عمدتا” روز جراحی و روز بعد ازآن بایستی از انجام کارهای روزمره و مشکل جلوگیری شود و شخص استراحت داشته باشد . با این حال خیلی از بیماران ما  روز بعد از جراحی را به محل کار می روند ، این یک تصمیم شخصی است ، در اختیار شما . البته در این مرکز بسیاری از کارها بدون جراحی به تشخیص دکتر انجام می گردد.

-اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه می شود؟

وقتی شما دندانتان را از دست می دهید ، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد ، سپس دندانهای مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال مینمایند .

استخوان فک کم کم تیز می شود و نسج نرم روی آن ( لثه ) نازک و آسیب پذیر می شود . زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی قرار می گیرد . در صورت از دست دادن دندانهای بیشتری عملکرد در بدن ۴ تا ۵ برابر کاهش می یابد و شخص به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند . وقتی استخوان تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنت دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود .



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود؟

۱- فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند از ایمپلنت دندانی استفاده می گردد..

۲- فاصله زیاد بین دندان ها در اثر از دست رفتن یک یا بیش از یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند از ایمپلنت دندان استفاده می شود.

۳- زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد از ایمپلنت دندانی استفاده می شود.

۴- زمانی که کلیه دندانهای یک یا هر دو فک از دست رفته باشد از ایمپلنت دندان استفاده می شود.

پیش از کاربرد ایمپلنت دندانی با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت نمایید. برای استفاده از ایمپلنت سلامتی کامل بدن و همچنین دارا بودن استخوان فک و لثه های سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما سابقه بیماری مزمن داشته باشید و یا مبتلا به براکسیسم (سایش دندانها) و یا امراضی از جمله دیابت و غیره باشید، میزان موفقیت ایمپلنت دندانی کاهش می یابد.

در صد موفقیت انجام ایمپلنت دندانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% گزارش شده است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت دندانی قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است.

در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندانی وجود دارد.

در مورد دندانهایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت دندانی معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.

معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت دندانی را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.

-مزایای داشتن ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنتهای دندانی جایگزین مناسبی هستند برای :

-کسانی که با دندان مصنوعی متحرک نمی توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند .

-کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند و نمی خواهند دندان مصنوعی متحرک داشته باشند.

-کسانی که احتیاج به بریج (پروتز ثابت) دارند ولی نمی خواهند دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند یا تراشیده شود .

-کسانی که تمایل به داشتن دندانهایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندانهای طبیعی دارند .



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

کاشت ایمپلنت

ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده که درون استخوان فک گذاشته می شود.

دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. حدود 3 تا 6 ماه زمان لازم برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است.

هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است. پس از از دست رفتن دندان در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندانهای کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می شود ایمپلنت های کوچکتر و استوانه ای به دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می شود.

مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها بوسیله معاینه ای که دندانپزشک انجام میدهد با در نظر گرفتن سایر شرایط قابل بیان است. میزان حجم و دانسیته استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندانهای طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندانهای فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه است.

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود:

1- فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه و یا تصادفات باشد. اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دندان نیز متاثر می شود. فاصله طولانی بی دندانی باعث رویش دندانهای فک مقابل به این فاصله و جابجایی دندانهای بالا و پایین و از دست رفتن اکلوژن مناسب می شود. عمل جویدن نیز متاثر شده و مفاصل فک پایین در طولانی مدت دردناک می شود.

درمان:

* بریج سه واحدی که مستلزم قربانی کردن دو دندان سالم مجاور است.

* بریجی که به دندانهای مجاور چسبیده ولی عمر آن محدود است.(Maryland Bridge)

* بریج تنها تاج دندان را جایگزین می کند ولی ریشه را جایگزین نمی کند و نیروهای جویدن به استخوان زیرین منتقل نمی شود و و در طول زمان حجم و ارتفاع استخوان کاهش می یابد . 

ایمپلنت درمان بهتری است چون هم دندانهای کناری تراش نمی خورند و هم بطور کامل ساختار دندان حفظ می شود و نیروهای جویدن به استخوان منتقل می شود و حجم استخوان بدون تغییر می ماند.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

عوارض و خطرات ایمپلنت دندانی

از انجایی که هر پروسه ای خطرات مرتبط با خود را دارد ایمپلنت گذاری هم خطرات خودرش را دارد و مشخص نیست اتفاقی برای شما یا شخص دیگری بیافتداز دندان پزشک خود بپرسید خطراتی که ممکن است شما با ان روبه رو شوید را برایتان توضیح دهد

عوارض جانبی ایمپلنت دندان

عوارض جانبی ناخواسته اما موقتی ممکن است بعد از عمل دریافت کنید ممکن است برخی تورم و ناراحتی در اطراف ایمپلنت دندان داشته باشید اگر این چنین است میتوانید از مسکن های با دوز بالاتر مثل پاراستامول یا ایپوبروفن استفاده کنید. همیشه جزوه اطلاعات بیمار را که همراه با دارو های شما می اید را مطالعه کنید و اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید

عوارض ایمپلنت دندانی مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از عمل رخ میدهند محتمل ترین عارضه هر عمل جراحی خونریزی زیاد و واکنش غیر منتظره به بیهوشی است.عصبی که به صورت شما عصبدهی میکند شاخه هایی برای استخوان فک پایین میفرستد . این عصب همچنین دندان ها لثه ها و لب پایین شما را عصبدهی میکنند. اگر اعصاب با ایمپلنت دندان اسیب ببینند ممکن است احساس سوزن سوزن شدن  یا بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید همچنین ممکن است دردناک باشد اشع xو سی تی اسکن میتواند  به کلینیک ایمپلنت شما کمک کند که موقعیت اعصاب در استخوان فک شما را ببیند و خطرات را به حداقل برساند.

گاهی استخوان فک با ایمپلنت دندانی ترکیب نمیشود و ممکن است ایمپلنت دندان شل شود این حالت معمولا دردناک نیست اما ممکن است ایمپلنت نتواند دندان های مصنوعی را حمایت کند در این صورت به کاشت ایمپلنت دندانی دیگری نیاز خواهید داشت.دندانپزشک شما از شما میخواهد مرتبا چک کنید تا مطمئن شود ایمپلنت دندان شما هنوز سالم است. از دیگر عوارض ایمپلنت می توان به آسیب دیدن عصب اشاره کرد. اگرچه این عارضه به ندرت پیش می آید، گاهی کلینیک ایمپلنت هنگام سوراخ کردن فک ناخواسته به عصب ها آسیب می زند و بیمار ممکن است دچار بی حسی شود. در اکثر این موارد بی حسی بعد از چند ماه رفع می شود و فقط در موارد خیلی کمی این بی حسی دائمی می شود. این بی حسی که بخاطر آسیب اعصاب در فک پایین است، در هنگام کاشت دندان در فک پایین ممکن است رخ دهد.

هزینه

این که هزینه کاشت دندان چقدر است، سوالی است که تنها میتوان با ساخت ایمپلنت ان را مشخص کرد در نتیجه در ابتدای کار پاسخ پیچیده است. برای پاسخ به این سوال شما باید نیاز واقعیتان را ارزیابی کنید و در این صورت قادر به براورد هزینه ایمپلنت واقعی خواهید بود

قیمت ایمپلنت دندان بستگی به عوامل بسیاری از جمله فردی:
کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض استخوان و ارتفاع ان در محلی که ایمپلنت دندانی گذاشته موشود کافی باشد به هزینه اضافی نیاز ندارید اما در صورتی که استخوات تحلیل رفته باشد و یا شکل و اندازه استخوان کافی نباشد پیوند استخوان میتواند هزینه ایمپلنت دندان بیشتر خواهد بود.

تعداد دندان هایی که جایگزین میشوند و نوع دندان مصنوعی : تاج  پیچ ثابت و و پل ثابت و متحرک توسط ایمپلنت دندانی باقی میمانند پل متحرک کم هزینه تر از نوع ثابت آن است.

نوع ایمپلنت دندان که مناسب خواهد بود: ایمپلنت های استاندارد بین 3 تا 6 میلی متر قطر و 6 تا 14 میلی متر طول دارند نوع  “کوتاه”  ایمپلنت حدود 2 میلی متر قطر دارند و گاهی اوقات می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای حمایت از دندان بسیار کوچک فردی، یا در ترکیب در یک گروه برای حمایت از پروتز متحرک می تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

هر روش درمانی کاشت دندان با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی شروع می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایطتان برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمت ایمپلنت دندان به طور دقیق دقیق آگاه شوید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندانی

بعد از انجام کاشت دندان شما ممکن است به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیهوشی بگذرد.بعد از یک بیهوشی موضعی چند ساعت طول میکشد تا دهان نتان به حالت اول خود برگردد

شما ممکن است به یک مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را برطرف کند

معمولا بعد از عمل ایمپلنت دندان میتوانید به خانه برگردید اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شمارا برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا 24 ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد

بیهوشی عمومی  مهارت ها و هماهنگی های شما را تحت تاثیر قرار میدهد بنابراین باید تا 24 ساعت اول از رانندگی ،مصرف الکل ،کار با ماشین الات و یا ثبت اسناد قانونی بپرهیزید.اگر هرگونه شکی راجب رانندگی دارید میتوانید با شرکت بیمه موتور خود تماس برقرار کنید تا شمارا از توصیه های خود اگاه کنند و همیشه مشاوره مرکز ایمپلنت خود را دنبال کنید

مهم است که در روزهای استراحت بعد از عمل کاشت دندان از غذاهای نرم استفاده کنید  مراقب باشید از غذاها و نوشیدنی های داغ تا زمانی که همه احساس به دهانتان باز نگشته استفاده نکنید در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید خودتان را بسوزانید.

بسیار حائز اهمیت است که دهان خود را مثل معمول با مسواک زدن و نخ دندان تمیز نگه دارید و ممکن است برای اینکه بتوانید راحتتر بین دندانهای خود را تمیز نگه دارید به مسواک ویژه ای نیاز داشته باشید.

دوره نقاهت پس از ایمپلنت دندانی

اگر نیاز به تسکین درد دارید میتوانید از مسکن های با دوز بالاتر مثل پاراستامول یا ایپوبروفن استفاده کنید. همیشه جزوه اطلاعات بیمار را که همراه با دارو های شما می اید را مطالعه کنید و اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید

کلینیک ایمپلنت شما ممکن است برای شما انتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده تجویز کند تا خطر عفونت کردن ایمپلنت دندان کاهش یابد با این حال شواهد زیادی برای اینکه ثابت کند اینکار موثر است وجود ندارد

شما برای چند ماه بعد از عمل نیاز به قرار ملاقات های مکرر با مرکز ایمپلنت خود دارید به طوری که او می تواند بررسی کنید که هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد.

زمانی که نیاز است تا شما بهبودی کامل بعد از ایمپلنت پیداکنید بسته به طرح درمانی شما متاوت خواهد بود بنابراین مهم است دستورات دندانپزشک خود را دنبال کنید

در حالی که شما بهبود پیدا میکنید ایمپلنت دندانی و دندانهای جایگزینی شما میتواند عملکرد مشابه دندانهای طبیعی شما را داشته باشند و و قادر خواهید بود به طور عادی غذا بخورید

شما باید حتما حداقل روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید تا از سالم ماندن دندان ها مطمئن شوید و مرکز ایمپلنت و متخصص بهداشت خود را به طور منظم ببینید

اگر یکی از دندان های متصل به ایمپلنت شما اسیب دبد  دندانپزشک شما احتمالا می توانید آن را حذف کند و  جایگزینی برای آن قراردهد.

اگر ایمپلنت دندان شما اسیب دید ممکن است دندانپزشک بتواند ان را تعمیر کند اگر نتواند ان را تعمیر کند میتواند یک ایمپلنت دیگر جایگزین کند.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آمادگی برای ایمپلنت دندانی

کلینیک ایمپلنت شما توضیح خواهد دادکه چگونه برای عمل خود اماده شوید

به احتمال زیاد از دندان های شما عکس برداری(xray) میشود به طوری که کلینیک ایمپلنت شما میتواند شکل و ضخامت استخان فکتان را چک کند همچنین موقعیت ساختارهای دیگر در دهان شما از جمله اعصاب را میتواند نشان دهد

اگر عکس شما اطلاعات کافی نداشته باشد ممکن است به سی تی اسکن نیاز داشته باشید

جراحی ایمپلنت دندانی معمولا زیر بیهوشی موضعی انجام میشود در این حالت درد کاملا در دهان شما ازبین میرود و میتوانید در حین عمل بیدار بمانید

ممکن است از یک آرام بخش استفاده کنید تا در طول عمل اضطرابتان ازبین برود و یه شما کمک میکند آرام باشید

بسیار نادر است که نیاز باشد برای عمل به مرکز ایمپلنت بروید در این صورت به طور کامل بیهوش میشوید ودر طول عمل خواب خواهید بود

مرکز ایمپلنت شما انچه  قبل از عمل ،در حین عمل و بعد از عمل  رخ میدهد را و هر دردی که شما خواهید داشت را با شما درمیان میگذارد .

این یک فرصت برای شماست که از آنچه برای شما رخ میدهد مطلع شوید و میتوانید سوالاتی راجب خطرات ،منفعتها و جایگزین های این پروسه آماده کنید

این کار به شما آگاهی کامل میدهد و میتواند رضایت شما را برای انجام این کار جلب کند حتی ممکن است برای عمل ازشما خواسته شود فرم رضایت نامه را پر کنید.

روند عمل جراحی ایمپلنت دندان

طول مدت عمل شما بستگی دارد به اینکه چند ایمپلنت برای شما قرارداده میشود و اینکه چقدر عمل پیچیده باشد

ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود در این حالت عم طولانی تر خواهد شددر حین اینکه بیهوشی اثر میکند دندانپزشک یک برش در لثه شما زده و یک سوراخ کوچک در استخوان فکتان ایجاد میکند و ایپلنت در این سوراخ قرار داده میشود.

اگر قبل از عمل جراحی ایمپلنت هر دندان برداشته شده ای داشته باشید دندانپزشک شما میتواند آن دندانها را مستقیما به  سوکت ایمپلنت شما متصل کند در این حالت ایمپلنت فوری نامیده میشود اگر این حالت امکان پذیر نباشد دندانپزشک شما بعد از چند هفته برای شما ایمپلن قرار میدهد که به ان ایمپلنت فوری –تاخیری نامیده میشود

گاهی اوقات دندانپزشک ایمپلنت دندان را بعد از چند ماه قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای دمان خود داشته باشد  به این حالت ایمپلنت تاخیری گفته مشود.

ایمپلنت فوری و تاخیری میتواند طی یک یا دو مرحله قرار داده شود

در مرحله اول درمان-میله ایمپلنت دندان و ضمائمی که بین دندان مصنوعی و ایمپلنت متصل میشودهمزمان قراد داده میشوند

در مرحله دوم درمان-میله ایمپلنت در زیر لثه جایگذاری شده در حالی که استخوان شما بهبود مییابد(شما آن را در دهان خود نمی بینید)

شما نیاز به یک عمل جراحی دیگر بعد از چند ماه دارید تا ضمائم به ایمپلنت دندان متصل شوند.

 

دندان پزشک شما ممکن است برای شما درهمان روز عمل  دندان مصنوعی  را متصل کند در هر صورت معمولا شما بین سه تا شش ماه زمان نیاز دارید تا دهانتان به طور کامل بهبود یابد.

دندانپزشک شما ممکن است رای شما یک پل موقت یا دندان مصنوعی کوچکی تعبیه کند تا شما متوجه فضای خالی بین دندانهایتان در طول مدت درمان نشوید

اگر شما از دندان مصنوعی کامل استفاده میکنید میتوانید ان را برای استفاده در طول مدت درمان خود تنظیم کنید.
بعد از اینکه دهان شما بهبود یافت شما برای نمایان کردن لثه خود در بالای جایگاه ایمپلنت دندانی نیاز به یک عمل ثانویه دارید سپس دندانپزشک دندان های مصنوعی را به به ایمپلنت متصل میکند .دندان ها ممکن است به ایمپلنت دندانی متصل باشند و یا بتوانید برای زمانی که نیاز دارید آنها را تمیز کنید بیرون اورید دندانپزشک شما به شما این اطمینان را میدهد که انها به درستی در جایشان فیکس شده اند و با دندانهای دیگرتان مطابقت دارد و شما احساس راحتی کنید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان فلزی است که دارای یک پیچ داخلی است و دندانپزشک به کمک دندان مصنوعی را در جای خود نگه میدارد. ایمپلنت معمولا از فلز تیتانیوم ساخته میشود. اگر شما بعد از ایمپلنت خود از ان به خوبی نگهداری کنید و بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کنید میتوانید برای بقیه عمر خود از آن استفاده کنید و در طرح لبخند شما بسیار نقش دارد.

پس از عمل جراحی برای کاشت دندان و قرار دادن ایمپلنت، استخوان فک شما با میله تیتانیوم ایمپلنت ترکیب میشود و این پروسه چند ماه زمان میبرد.به تازگی روش جدید ایمپلنت دندانی با لیزر نیز ارایه شده است.لازم به ذکر است که قبل از انجام عمل زیبایی ایمپلنت میبایست پوسیدگی دندان ها نیز بررسی شود.

دندان مصنوعی یا همان تاج (پل) را برای جایگزینی دندان ها میتوان به ایمپلنت دندان متصل کرد. روی هر ایمپلنت میتوان یک یا چند دندان را سوار کرد . برای جایگزین کردن تمام دندان های خود برای فک بالا حداقل به شش ایمپلنت و برای فک پائین به چهار تا شش ایمپلنت دندانی نیاز است.

ایمپلنت دندان

داشتن  ایمپلنت دندان حداقل به یک عمل جراحی نیاز دارد.برای این عمل شما به لثه های سالم نیاز دارید و باید استخوان فک شما به اندازه کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندانی قوی باشد.

برخی از دندان پزشکان در صورتی که شما سیگار میکشید از ایمپلنت گذاری اجتناب میکنند زیرا سیگار کشیدن در نتیجه درمان تاثیر میگذارد

اگر تحت درمان رادیوتراپی هستید احتمال موفقیت در ایمپلنت گذاری برای شما کم است.

تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیر موارد پزشکی مثل پوکی استخوان در کارکرد ایمپلنت دندان مشخص شود

در هر صورت اگر شما در حال مصرف داروهای با ترکیبات  بیس فسفونات (برای بیماری های استخوانی مصرف میشود) هستید   بعید است ایمپلنت به شما پیشنهاد شود.

از دندانپزشک خود بپرسید که آیا این روش کاشت دندان گزینه مناسبی برای شما باشد اگر شما تصمیم به انجام کاشت دندان دارید مطمئن شوید که دندانپزشک شما پروسه درمانی شما درجایگذاری ایمپلنت دندان  را کامل طی میکند.او باید از استاندارد هایی که توسط شورای عمومی دندانپزشکان تائید شده است پیروی کند.از اینکه از کلینیک ایمپلنت بپرسید چقدر در ایمپلنت گذاری تجربه دارد نترسد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی برخلاف دندان مصنوعی هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود. پایه ی ایمپلنت همانند ریشه ی دندان طبیعی داخل استخوانفک قرار می گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی شود. استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان ها دائمی خواهند بود. بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی از اصلی ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می باشد. باتوجه به میزان موفقیت بیش از 96% دندان های کاشته شده در 20 سال گذشته و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق و تحقیقات کلینیکی ایمپلنت دندانی،  بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی می باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، کاشت دندان به روش پانج مزایای دیگری نیز دارد، از جمله:

  1. عدم نیاز به جراحی
  2. مدت زمان درمان کوتاهتر (مانند روش کاشت ایمپلنت دندان قدیمی نیاز به صرف چند ماه وقت نمی باشد.)
  3. درد، خونربزی و کبودی ندارد.
  4. به عروق خونی لثه، صدمه ای وارد نمی شود.
  5. افرادی که سیگاری می کشند نیز  می توانند از این روش استفاده کنند. (افراد سیگاری در صورتی که بتوانند از 2 هفته قبل از ایمپلنت تا 3 ماه پس از آن تعداد سیگاری مصرفی خود را به 5 عدد در روز برسانند، می توانند از این روش استفاده کرده و نتایج قطعی را داشته باشند.)
  6. بیمار در همان روز کاشت ایمپلنت دندانی با دندان به منزل می رود.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

روش کاشت ایمپلنت دندان

روش سنتی ترمیم کامل دندان‌ها(شرایطی که فرد تمام دندان هایش را از دست داده است) شامل پیوند استخوان، تعداد شش عدد ایمپلنت دندان یا بیشتر و 18 ماه طول دوره درمان است. این شرایط به این معنی است که بیمار اغلب برای مدت یک سال یا بیشتر بدون دندان خواهد بود یا مجبور است از دندان‌های مصنوعی موقت در طول این دوره استفاده کند.

با استفاده از یک روش درمانی جدید برای کاشت دندان (ایمپلنت به روش پانچ)، بیمار در طول یک جلسه مشکلات خود را مطرح کرده و دندانپزشک با استفاده از آزمایش هایی مانند CT Scan، رادیولوژی، قالب گیری، عکس برداری مشکلات را تشخیص می دهد و یک برنامه درمانی مناسب را برای بیمار تجویز می کند. پس از این جلسه، بیمار یک برنامه درمانی برای ایمپلنت به روش پانچ دریافت می‌کند و در ادامه دندان‌های جدید ساخته می‌شود. در این مرحله در طول یک روز اشکالات احتمالی دندان‌های ساخته شده اصلاح می‌شود و سپس دندان‌ها در محل قرار می‌گیرند (این جلسه درمانی حتی می‌تواند در صورت نیاز شامل کشیدن دندان نیز باشد). بنابراین هنگامی که شما به مطب برای ایمپلنت دندان مراجعه کنید، ایمپلنت های دندان در همان روز در محل خود قرار می گیرند و شما می‌توانید پس از درمان به خانه برگشته و یک مجموعه دندان موقت داشته باشید که در عمل ظاهر، احساس و عملکرد آن شبیه دندان‌های طبیعی است.

همواره به خاطر داشته باشید که پس از ایمپلنت به روش پانچ نیاز به یک دوره ریکاوری وجود دارد. در این دوره لازم است بیمار از رژیم غذایی نرم برای چند هفته تا چند ماه استفاده کند و این کار را تا زمانی ادامه دهد که ایمپلنت ها بهبود پیدا کنند.

پس از مدت تقریبی 3 ماه، هنگامی که لثه‌ها به طور کامل درمان شدند و ایمپلنت ها به استخوان فرد جوش خوردند، از دندان‌های جدید بیمار و دهان وی قالب گرفته می‌شود و بر اساس قالب تهیه شده مجموعه دندان‌های نهایی و دائمی بیمار ساخته می‌شود تا جایگزین دندان‌های موقت گردد. انجام این کار به اطمینان از عمر طولانی مدت دندان‌ها کمک می‌کند و بیشترین پشتیبانی، زیبایی، و عملکرد را برای دندان‌های بیمار به همراه دارد.

در کلینیک ایمپلنت دندانپزشک کاشت ایمپلنت به روش پانچ (Punch Technique) صورت می دهد، این روش جدیدترین روش کاشت دندان می باشد که در این روش به وسیله یک پانچ، لثه به قطر ایمپلنت مورد نیاز  از روی استخوان برداشته می شود و پس از ایجاد حفره در استخوان، ایمپلنت در آن قرار می گیرد. مزیت این روش در آن است که به علت کم بودن آسیب وارده به استخوان و لثه و همچنین کنار نزدن لثه (که روش متداول قرار دادن ایمپلنت می باشد) تورم، خونریزی، کبودی و درد تقریبا وجود ندارد و نیاز به استفاده از بخیه پس از پایان کار نیست. قرار دادن هر ایمپلنت به طور معمول 15 دقیقه طول می کشد که از  فرآیند پر کردن دندان کمتر است.
پس از قراردادن ایمپلنت دندان در فک معمولا 3 ماه وقت نیاز است تا عمل هم جوشی با استخوان صورت پذیرد و عملا ایمپلنت دندانی جزئی از بدن شود. پس از 3 ماه درپوش روی ایمپلنت (Cover Screw) برداشته شده و اباتمنت (اتصال دهنده ایمپلنت دندان به تاج آن) بر روی آن متصل می گردد که نقش دندان تراش خورده را بازی می کند و پس از آن مراحل قالبگیری و ساخت روکش یک الی دو هفته  طول می کشد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

دلایل کاشت دندان

بسیاری از دلایل با اهمیت برای توجیه لزوم جایگزینی دندان های از بین رفته با ایمپلنت دندان به شرح زیر وجود دارد:

  1. وجود همه دندان ها در دهان می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. به این ترتیب شما دیگر نگران توجه دیگران به دندان های از بین رفته خود نخواهید بود.
  2. هنگامی که دندان ها از بین می رود، ناحیه استخوان فک که این دندان ها را نگه می دارد شروع به از بین رفتن می کند. انجام ارتودنسی بعد از ایمپلنت دندان به حفظ این استخوان و ظاهر فک شما کمک می کند.
  3. از دست دادن دندان می تواند بر کیفیت جویدن غذا و نوع غذاهایی که شما امکان خوردن آنها را دارید، تاثیر داشته باشد. بعضی افرادی که دندان های آنها از بین رفته است رژیم غذایی ضعیف دارند و به این ترتیب ممکن است سلامت کلی آنها تحت تاثیر قرار گیرد. میوه ها و سبزیجات خام نیازمند جویدن بیشتر هستند. به همین خاطر کسانی که با جویدن مشکل دارند ممکن است از مصرف آنها خودداری کنند. سایر انتخاب ها، همچون مخلوط کردن، پوره کردن و آب گرفتن نیز همواره قابل استفاده نیستند.
  4. از دست دادن دندان ها می تواند وضعیت گاز گرفتن آنها را تغییر دهد. تغییر در وضعیت گاز گرفتن می تواند باعث ایجاد مشکلات خاص برای مفصل فک شود که در اصطلاح تخصصی به آن مفصل گیجگاهی یا تحتانی نیز گفته می شود.
  5. از دست دادن دندان ها می تواند وضعیت صحبت کردن و طرح لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.

انواع

امروزه اکثر ایمپلنت دندانی از تیتانیوم ساخته می شوند که فلزی دارای کیفیت بالا است و می تواند برای این منظور بسیار مناسب باشد. تیتانیوم یک لایه نازک بر روی سطح خود ایجاد می کند که از آن در برابر خوردگی حفاظت می کند. این لایه در برابر اسید، ترکیبات نمک و اکسیژن مقاوم است. علاوه بر این تیتانیوم تقریباً بطور کامل غیر مغناطیسی است و نسبت به وزن آن کاملاً مقاوم است.

مهمتر اینکه بدن انسان ایمپلنت دندان تیتانیوم را به عنوان اجسام خارجی پس نمی زند. هنگامی که آنها در استخوان کاشته می شوند، استخوان در یک فرآیند به نام الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می کند. نوع تیتانیوم دارای انواع مختلف سطوح هستند که شامل اسید اچ، اسپری پلاسما و پوشش هیدروکسی آپاتیت است. هیدروکسی آپاتیت ماده ای است که استخوان از آن ساخته می شود. این ماده در فرآیندی به نام اتصال زیستی به استخوان متصل می شود. انواع ایمپلنت دندان شامل موارد زیر هستند:

ایمپلنت ریشه ای شکل: این مدل رایج ترین نوع کاشت دندان است که برای بیماران استفاده می شود. نوع ریشه ای شکل در اصطلاح درون استخوانی یا درون ریشه ای نیز گفته می شود، به این معنی که این نوع در استخوان قرار می گیرند. این مدل شبیه پیچ ضخیم یا مخروط است و دارای پهنا و طول متفاوت می باشد. برای موفقیت آمیز بودن آن، نیاز به ایجاد عمق و عرض کافی در استخوان برای فراهم کردن پایه مطمئن برای آن وجود دارد. مرکز ایمپلنت شما درباره نوع  مناسب برای استفاده بر اساس کیفیت استخوان فک و نوع روکش دندان، پل یا دندان مصنوعی که قرار است بر روی آن قرار بگیرد تصمیم گیری خواهد کرد.
نوع دارای چارچوب راموس: این نوع را در صورتی می توان استفاده کرد که استخوان فک پایین برای استفاده از ایمپلنت دندان ریشه ای شکل بسیار نازک باشد یا قصد داشته باشیم از ایمپلنت ساب پریواستیل استفاده کنیم. این مدل دارای چارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان (یعنی نزدیک دندان های عقل) و نزدیک چانه قرار می گیرد. هنگامی که آن در محل قرار گرفت و بافت اطراف آن ترمیم شد، یک میله فلزی نازک در اطراف بالای لثه قابل رویت خواهد بود. دندان های مصنوعی در ادامه به صورتی ساخته می شوند که متناسب با این میله باشند. این نوع همچنین می توانند فک ضعیف را تثبیت کرده و از ایجاد شکستگی در آن جلوگیری نمایند.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت دندان

استفاده از دهان‌شویه کلرهگزیدین سه بار در روز از روز بعد از کاشت دندان به مدت ۵ روز(روش استفاده:پس از میل کردن هر وعده غذایی مسواک بزنید و پس‌ازآن به‌اندازه یک درب دهان‌شویه بدون رقیق کردن به مدت یک دقیقه دردهان بچرخانید و تا یک ساعت پس‌ازآن دهانتان را آب نزنید و غذایی میل نکنید.)

درصورتی‌که داروی آنتی‌بیوتیک برای شما تجویزشده در اولین فرصت استفاده نموده و طبق دستور ادامه دهید.

استفاده از مسکن تا دو روز اول بعد از کاشت ایمپلنت دندان جهت کاهش درد توصیه می‌شود.

از تف کردن پرهیز نمایید و درهرصورت آب دهان را ببلعید.

دو ساعت بعد از جراحی غذا خوردن مانعی نداشته، اما سعی نمایید به مدت ۴۸ ساعت غذا سرد و رقیق میل نمایید. بعدازاین مدت خوردن غذاهای گرم هیچ‌گونه مانعی نداشته اما به مدت یک هفته از خوردن غذاهای جویدنی پرهیز کنید.

از مکیدن و استفاده کردن نی برای خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید.

از کشیدن سیگار حداقل به مدت ۵ روز خودداری نمایید.

مراقبت ایمپلنت به همراه پیوند استخوان : بهتر است روز اول جراحی، تا قبل از خواب با فواصل زمانی ۱۵ دقیقه از کمپرس یخ استفاده نمایید و پس‌فردای روز جراحی نیز کمپرس گرم هر ۱۵ دقیقه تجویز می‌گردد.

مراقبت ایمپلنت ازنظر مسواک زدن : در روز جراحی ایمپلنت نواحی دیگر دهان مسواک زده شود و ناحیه ایمپلنت شده تا سه روز فقط با دهان‌شویه تمیز شود.از روز سوم یا از مسواک اسفنجی استفاده شود و یا با پنبه آغشته به کلرهگزیدین آرام محل کاشت دندان را تمیز نمایید،چون تمیز بودن لثه دور ایمپلنت تأثیر بسیار زیادی در کاهش درد و سرعت ترمیم لثه دارد.

تورم در هفته اول طبیعی بوده. همچنین درد و تب مختصر نیز بعد از جراحی معمولاً وجود خواهد داشت. درصورتی‌که شرایطی غیر از مسائل فوق وجود داشت، بیمار نیازمند مراجعه و یا تماس با کلینیک ایمپلنت است.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

بهترین زمان برای ایمپلنت دندان

چه مدت زمان برای قرار دادن ایمپلنت لازم است ؟
زمان جراحی ایمپلنت بیش از چند دقیقه طول نمی کشد.معمولا 3 ماه زمان لازم است تا پیوند با استخوان برقرار شود و بعد از ان 2 تا 4 هفته زمان برای قالبگیری و قرار دادن ایمپلنت لازم است.در صورت نیاز به پیوند استخوان زمان ترمیم می تواند تا 6 ماه افزایش یابد

ایا بلافاصله بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت قرار داد ؟
در شرایطی می توان این کار را انجام داد اگر دندان عفونی نباشد و ضایعه نداشته باشد و استخوان اطراف مناسب باشد می توان همزمان ایمپلنت قرار داد بخصوص در دندانهای تک ریشه با موفقیت همراه است ولی توصیه می شود تا حد امکان در دندانهای چند ریشه زمان 6 تا 8 هفته بعد از کشیدن ایمپلنت را قرار داد

آیا بعد از قرار دادن ایمپلنت بلافاصله می توان پروتز روی ان قرار داد ؟
همانطور که اشاره شد زمان ترمیم معمولا 3 ماه در نظر گرفته می شود ولی در برخی موارد بخصوص در نواحی قدامی می توان پروتز موقت تا اتمام زمان ترمیم قرار داد.اغلب مواردیکه پروتز قبل از ترمیم کامل قرار داده شود موفقیت کمتر می شود

ایا مراقبت و نگهداری ایمپلنت مانند دندانهای طبیعی است ؟
استفاده کنید که کمکwater jet بلی مسواک زدن مرتب ، استفاده از نخ دندان ضروری است.برخی موارد می توانید از دستگاه می کند گیر غذایی بین دندانی و اطراف ایمپلنت به حداقل برسد
شما باید هر 6 ماه توسط دندانپزشکتان ویزیت شده و چک اپ شوید

آیا امکان شل شدن پروتز ایمپلنت وجود دارد ؟
در موارد کمی ممکن است این مشکل پیش بیاید که براحتی دوباره چسبانده می شود.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

نکاتی درباره ایمپلنت دندان

ایا سن بالا مانع قرار دادن ایمپلنت می شود ؟
سن مانعی برای قرار دادن ایمپلنت نیست.اگر وضعیت سلامتی شخص در حدی باشد که بتوان دندان راخارج کرد می توان ایمپلنت هم قرار داد

آیا سیگار کشیدن مانع قرار دادن ایمپلنت می شود ؟
در افراد سیگاری هم می توان ایمپلنت قرار داد ولی این افراد باید بهداشت دهان مناسب داشته باشند.
مطالعات نشان می دهد که افراد سیگاری می توانند کاندید قرار دادن ایمپلنت باشند هرچند میزان موفقیت کمتر از افراد غیر سیگاری است

آیا برای افرادی که دندان قروچه دارند می توان ایمپلنت قرار داد ؟
در این افراد باید تا حد امکان درمان دندان قروچه با دارو درمانی و اسپلینت داخل دهتنی قبل از قرار دادن ایمپلنت کنترل شود .در غیر اینصورت فشارهای زیادی که در اثر دندان قروچه به ایمپلنت وارد می شود باعث از دست رفتن زودهنگام ان می شود

من نیاز به ارتودنسی و قرار دادن ایمپلنت دارم کدام یک ابتدا باید انجام شود ؟
درمان ارتودونسی به علت دستکاری فضای بی دندانی و روابط فکی باید ابتدا انجام شود و بعدا ایمپلنت قرار دهید.معمولا متخصص ارتودونسی در صورت ثبات فضای بی دندانی اجازه قرار دادن ایمپلنت را می دهد

مزیت ایمپلنت به قرار دادن پروتزهای ثابت معمول چیست ؟
با از دست دادن دندان استخوان فک دچار تحلیل می شود با قرار دادن ایمپلنت میزان تحلیل استخوان کمتری شود.در روش های معمول برای جایگزینی یک یا دو دندان با پروتز ثابت دو دندان مجاور باید تراش داده شود در حالیکه در ایمپلنت دندانهای مجاور دست نخورده باقی می ماند.طول عمر ایمپلنت بسیار بیشتر از پروتز های ثابت می باشد.ایمپلنت نمای طبیعی تری نسبت به سایر روش های معمول پروتز دارد

آیا از ایمپلنت می توان بصورت طبیعی برای جویدن استفاده کرد ؟
مدت کوتاهی (چند روز تا چند هفته) بعد از قرار دادن ایمپلنت و عادت کردن به ان می توان مانند وضعیت دندانهای طبیعی غذا را جوید

ماندگاری ایمپلنت چه میزان است ؟
عمر ایمپلنت بستگی به جراحی مناسب و پروتز مناسب و کیفیت ایمپلنت ، رعایت بهداشت توسط شخص دارد.شاید ایمپلنت ها از نظر ظاهری شبیه هم باشند ولی سطح ایمپلنتها متفاوت می باشند.شرکت های معتبر تحقیقات زیادی روی سطح ایمپلنت انجام می دهند و با معرفی سطح های مناسب که زمان پیوند را کاهش داده و میزان استحکام پیوند با استخوان را بالا می بردایمپلنت های غیر استاندارد و ارزان با وجود شباهت به ایمپلنت های معروف دارند و شاید در کوتاه مدت موفقیت داشته باشند در طولانی مدت موفقیت پایین تری دارند.بنابراین توصیه می شود از ایمپلنت های شرکت های معتبر که سالها ارزیابی شده اند استفاده شود. سیگار ،بیماری قند و مصرف کورتون ممکن است روی ماندگاری ایمپلنت اثر داشته باشد.

Dental-implants



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

موارد استفاده ایمپلنت

چرا قیمت انواع ایمپلنت متفاوت است ؟
مهمترین علت تفاوت در انواع برندها کیفیت سطح ایمپلنت ،تنوع قطعات پروتزی است.هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسب باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و نمایان شدن طوق ایمپلنت بصورت خط تیره بخصوص در نواحی زیبایی است و طول عمر ایمپلنت نیز با کیفیت مناسب سطح بالاتر می رود.هر چه میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت مناسب باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر خواهد بود.ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین علی رغم موفقیت کوتاه مدت ، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .
برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می شود.
اغلب برای پروزهای ثابت در هر فک حداقل 8 ایمپلنت توصیه می شود هرچند با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر می شود.در موارد پروتزهای متحرک 2 تا 4 ایمپلنت برای هر فک توصیه می شود.
در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت قرار داد ؟
اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده کرد
پروتز متحرک روی ایمپلنت چه مزیتی دارد ؟
در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می شود .قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت در هرفک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند. باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز نمایید.

هزینه ایمپلنت به چه فاکتورهایی بستگی دارد
تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته،نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مانند نیاز پیوند استخوان یاقطعات پروتزی خاص در شرایط خاص
برای تعیین هزینه حتما باید توسط جراح بیمار ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم بعمل آید.
ایمپلنت های ارزان و غیر استاندارد ممکن است بصورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی چند سال اول با موفقیت همراه باشند ولی در طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.انتظار ما از عمر یک ایمپلنت حداقل 20 سال است.اما ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

آیا ایمپلنت را می توان برای همه استفاده کرد ؟
ایمپلنت برای همه افرادیکه دندانشان را به علت پوسیدگی ، اسیب از دست داده اند می توان استفاده کرد.

برای چه کسانی ایمپلنت توصیه نمی شود ؟
افرادیکه کورتون طولانی مدت مصرف می کنند ،دیابت کنترل نشده دارند ،بیماری کلیوی شدید و سابقه رادیوتراپی دارند از داروهای پوکی استخوان استفاده می کنند در سری بیماران با ریسک بالا قرار دارند.

کلینیک ایمپلنت جی دی



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

هزینه و قیمت ایمپلنت در مرکز ایمپلنت

هزینه و قیمت ایمپلنت در این مرکز به برندی که استفاده می شود و هزینه های جانبی مثل پیوند استخوان ، روکش موقت و روکش زیرکونیوم   وابسته است.قیمت برند ها به ترتیب نزولی از ایمپلنت گران تا ایمپلنت دندان ارزان در جدول پایین صفحه قابل مشاهده است.نحوه پرداخت هزینه بصورت نصف هزینه در مرحله جراحی و نصف دیگر در مرحله پروتز یعنی سه ماه بعد است.امکان ایمپلنت قسطی یعنی پرداخت قسطی در مدت 4 ماه نیز برای برخی از برند ها وجود دارد.

مرکز ایمپلنت جی دی مفتخر است که بیشترین تعداد برند های ایمپلنت  در اختیار مراجعین محترم قرار می دهد مراکز ایمپلنت بسیار کمی در دنیا تنوع ایمپلنت در این وسعت دارند و در ایران به جرات می توان این مرکز را منحصر بفرد از نظر تعداد برند ایمپلنت می باشد.

برای روکش موقت هزینه معادل سیصد هزار تومان و در موارد پیوند استخوان یک ملیون تومان و سینوس لیفت(پیوند سینویس) یک ملیون و دویست به هزینه اضافه می شود در مورد روکش زیرکونیوم هم بسگی به برند دارد. باید توجه کنید که همه برند ها اباتمنت زیرکونیوم ندارند و حتما با مرکز در صورت در خواست قبل از قرار دادن باید اطلاع دهید. این هزینه ها شامل تخفیفات فصلی که در مورد برخی برند ها از طرف شرکت های سازنده ارائه شده  نمی شود.

 علت تفاوت قیمت و هزینه برند های ایمپلنت

تفاوت برند ها به سابقه ساخت و کیفیت سطح ایمپلنت بستگی دارد امروزه بسیاری از ایمپلنت ها از نظر ظاهری شبیه هم هستند ولی کیفیت سطح ایمپلنت در طول عمر ایمپلنت و کاهش تحلیل استخوان که باعث از دست رفتن ایمپلنت در طولانی مدت میشود موثر است . البته وجود امکانات خاص مثل اباتمنت زیرکونیوم هم در قیمت موثر است.البته گه با قیمت های نا معمول ایمپلنت مواجه شدید باید در کیفیت ایمپلنت دندان شک کنین مثلا تبلیغات ایمپلنت که زیر یک ملیون باشد از این موارد است. یک لینک خبری در زیر است که خواندن ان خالی از لطف نیست.

Implants_Cost



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

فرق ایمپلنت های یک مرحله با دو مرحله چیست ؟


ایمپلنت ها یک مرحله بعد از قرار گیری پیچ روی ایمپلنت داخل دهان قابل مشاهده است و اغلب در دندانهای خلفی استفاده می شود در ایمپلنت های دو مرحله، بعد از قرار گیری ایمپلنت با مخاط پوشانده می شود و بعد از ترمیم(اغلب 3 ماه) روی ایمپلنت دندان می شود تا قالبگیری شود.

چرا ایمپلنت به روش های دیگر جایگزینی دندان از دست رفته ترجیح داده می شود ؟
با از دست دادن دندانهای طبیعی استخوان فک دچار تحلیل می شود با قرار دادن ایمپلنت ار این وضعیت تا حد زیادی جلوگیری می شود . در مقایسه با روش های قدیمی ایمپلنت درمان راحت و با دوام محسوب می شود ودر صورت استفاده از ایمپلنت های استاندارد وطرح درمان مناسب با جراحی دقیق و رعایت بهداشت دهان می توان انتظار دوام مادام العمر داشت.

چرا قیمت انواع ایمپلنت متفاوت است ؟
مهمترین علت تفاوت در انواع برندها کیفیت سطح ایمپلنت ،تنوع قطعات پروتزی است.هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسب باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و نمایان شدن طوق ایمپلنت بصورت خط تیره بخصوص در نواحی زیبایی است و طول عمر ایمپلنت دندانی نیز با کیفیت مناسب سطح بالاتر می رود.هر چه میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت مناسب باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر خواهد بود.ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین علی رغم موفقیت کوتاه مدت ، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .
برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می شود.
اغلب برای پروزهای ثابت در هر فک حداقل 8 ایمپلنت توصیه می شود هرچند با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر می شود.در موارد پروتزهای متحرک 2 تا 4 ایمپلنت برای هر فک توصیه می شود.
در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت دندان قرار داد ؟
اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده کرد
پروتز متحرک روی ایمپلنت چه مزیتی دارد ؟
در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می شود .قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت در هرفک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند. باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز نمایید.

کلینیک ایمپلنت جی دی

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

انواع ایمپلنت های دندانی


ایمپلنت فرو رونده (Endosteal)
این روش رایج ترین نوع ایمپلنت دندان است که در آن کاشت به صورت یک پیچ یا استوانه در استخوان های فک قرار می‌گیرد. روی هر کاشت دندان می توان یک یا چند دندان را سوار کرد.
برسازی درون‌کاشت دندانی (Subperiosteal)
از قالبی فلزی ساخته شده است که به استخوان فک چسبیده و در زیر لثه قرار می گیرد تا بتواند دندان ساخته شده را نگه دارد. این نوع ایمپلنت دندانی برای بیمارانی استفاده می شود که نمی توانند از دندان های مصنوعی معمول استفاده کنند و یا کسانی که مشکل حداقل ارتفاع استخوان دارند.

مراحل لازم برای ایمپلنت دندان چیست؟
دندان پزشک و پریودنتیست شما با مشورت شما زمان و مکان ایمپلنت دندان را تعیین خواهند کرد. پریودنتیست شما برنامه درمان مورد نظر را با توجه به شرایط مطرح شده توسط شما برنامه ریزی خواهد کرد.
جایگزین کردن یک دندان : اگر فقط یکی از دندان هایتان را از دست داده باشید، یک ایمپلنت دندان و یک تاج جایگزین خواهد شد.
جایگزین کردن چندین دندان: اگر چند تا از دندان های خود را از دست داده اید ، تاج های ایمپلنت دندانی جایگزین خواهند شد.
جایگزینی تمام دندان ها: اگر تمامی دندان های خود را از دست داده اید، پروتز کامل انجام می شود

مینی ایمپلنت چیست ؟
استفاده از مینی ایمپلنت ها در سال های گذشته از بحث برانگیز ترین مباحث و یکی از تحولات مهم در دنیای دندان پزشکی بوده است. مینی ایمپلنت ها شبیه کاشت های معمولی می باشند ولی با اندازه ای کوچکتر، معمولا با قطری کمتر از 3 میلی متر. از این نوع ایمپلنت دندان بیشتر زمانی استفاده می شود که پهنای استخوان مورد نظر برای ایمپلنت دندان با اندازه استاندارد، کافی نباشد. جاسازی مستقیم مینی ایمپلنت در لثه بدون ایجاد شکاف و خونریزی مراحل انجام ایمپلنت دندان را راحت تر می کند. مینی ایمپلنت ها را میتوان برای جایگزین کردن یک دندان یا چند دندان استفاده کرد و از آنجایی که درصد موفقیت بالایی در ایمپلنت دندان دارند، با استقبال زیادی روبرو هستند .
یکی از مزایای اصلی استفاده از مینی ایمپلنت ها این است که پروتز نهایی خیلی زودتر از ایمپلنت های دندانی رایج روی آنها قرار میگیرد و اکثر بیماران در این روش معمولا می توانند بعد از چند ساعت اولین وعده غذایی را صرف کنند.

آیا مینی ایمپلنت راه حل موقت است ؟
کاربرد اصلی مینی ایمپلنت ها نگه داری موقت از تاج ها، بریج ها یا دندان های موقت، بعد از انجام کاشت دندان بود، تا زمانی که کاشت دندان با استخوان های فک جوش بخورد. ولی امروزه، استفاده ازمینی ایمپلنت ها در بازسازی دندان ها بسیار رواج یافته است. در حال حاضر از این نوع ایمپلنت هم برای نگه داری دندان های موقت استفاده می شود و هم دندان ها، بریج ها و تاج های دائمی. متخصصان معتقدند استفاده از مینی ایمپلنت ها سریع تر بوده و با درد کمتری همراه است. مزیت دیگری که این نوع ایمپلنت دندانی دارد، کم هزینه بودن آن در مقایسه با هزینه ایمپلنت دندانی با قطر استاندارد می باشد. البته از آنجایی که استفاده از این نوع ایمپلنت دندان مبحث جدیدی در دنیای دندان پزشکی می باشد، مخالفت هایی نیز برای استفاده از آنها وجود دارد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

برندهای معروف ایمپلنت

برند زیمر

زیمر یک کمپانی آمریکایی و یک برند ایمپلنت است این کمپانی از سال 1920 در تولیدات وسایل ارتوپدی فعال می باشد و توسط آقای جاستین زیمر پایه گذاری شده است از سال 1983 این شرکت در تولید ایمپلنت دندانی نیز فعالیت خود را آغاز کرد و از جمله شرکت های مطرح در برند ایمپلنت های دندانی می باشد. این شرکت در سال 2013 شرکت بایومد که تولید کننده ایمپلنت تری ای است خریداری کرد و با این کار  سهم بیشتری از بازار امریکای شمالی  را در دست گرفت دو نوع ایمپلنت سویس پلاس و اسکرونت از تولیدات این شرکت است و نوع جدید ترابکولار که لقب گرانترین برند ایمپلنت را به خاطر نوع طراحی و استفاده از آلیاژتانتالیم (عنصر 73 از جدول مندلیوف) بجای تیتانیوم را دارد  این نوع از برند ایمپلنت قابلیت بار گذاری در 6 هفته به علت تسریع استخوان سازی را دارد. مرکز ایمپلنت جی دی به عنوان یکی از مراکز اصلی زیمر در ایران شناخته می شود و همکار شرکت پیشرو دندان نماینده انحصاری زیمر در ایران می باشد.

images22

برند آسترا

آسترا از سال 1985 فعالیت در زمینه ایمپلنت دندانی را شروع کرد در سال 1991  میکروترد که باعث افزایش تماس استخوان و کاهش تحلیل استخوان می شود توسط این شرکت معرفی شد درسال 1990 هم سطح خاص برند ایمپلنت استرا بنام استئو اسپید که باعث تسریع در استخوان سازی می شود توسط این شرکت ارائه شد سیستم استرا بیشترین مقالات و تحقیقات علمی را دارا است و در بین تمام برند ایمپلنت ها کمترین میزان تحلیل استخوان گزارش شده است. این برند ایمپلنت جزء ایمپلنت های گران محسوب می شود این شرکت توسط شرکت دنس پلی امریکا خریداری شده است ولی هنوز با برند ایمپلنت استرا فعالیت دارد. مرکز ایمپلنت جی دی  همکار شرکت استرا و نمایندگی این شرکت خسرو مدیسا طب در ایران است.برند ایمپلنت استرا برای نواحی زیبایی ایده ال است اگر از نظر هزینه و قیمت ایمپلنت مشکلی ندارید آسترا بهترین انتخاب برای نواحی زیبایی و خط لبخند است.

SmartSelectImage_2016-05-24-10-23-27

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 1238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

برند اشترومن

شرکت اشترومن یکی از پیشگامان صنعت ایمپلنت دندانی محسوب می شود در سال 1954 دکتر اشترومن این شرکت را در سوئیس تاسیس کرد این شرکت درسالهای اول بر روی الیاژ مورد استفاده در وسایل پزشکی متمرکز بود و بتدریج روی ایمپلمت های دندانی کار شد بطوریکه در دهه 80 و 90 میلادی به عنوان یکی از شرکت های اصلی تولید ایمپلنت دندان در دنیا بود این شرکت در توسعه و تحقیقات و نوع اوری به عنوان یکی از برند های مهم ایمپلنت دندان دنیا است که با وجود قیمت بالا سهم مناسبی در بازار اروپا و امریکای شمالی دارد معرفی برند ایمپلنت اس ال ای اکتیو این شرکت که باعث تسریع استخوان سازی و کاهش زمان ترمیم ایمپلنت به چهار تا شش هفته می شود یک گام اساسی در ایمپلنت های نسل جدید محسوب می شود. برند ایمپلنت های روکسوئید که در نواحی زیبایی استفاده می شود نیز از نوع اورری های اشترومن به حساب می اید. مرکز ایمپلنت جی دی مفتخر است که به عنوان همکار شرکت اشترومن و نماینده ان مهرارابن در شاخه ایران فعالیت دارد.

index



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

سوالات رایج درباره ایمپلنت دندان

ایا سن بالا مانع قرار دادن ایمپلنت دندان می شود ؟
سن مانعی برای قرار دادن ایمپلنت نیست.اگر وضعیت سلامتی شخص در حدی باشد که بتوان دندان راخارج کرد می توان ایمپلنت هم قرار داد

آیا سیگار کشیدن مانع قرار دادن ایمپلنت می شود ؟
در افراد سیگاری هم می توان ایمپلنت قرار داد ولی این افراد باید بهداشت دهان مناسب داشته باشند.
مطالعات نشان می دهد که افراد سیگاری می توانند کاندید قرار دادن ایمپلنت باشند هرچند میزان موفقیت کمتر از افراد غیر سیگاری است

آیا برای افرادی که دندان قروچه دارند می توان ایمپلنت دندان قرار داد ؟
در این افراد باید تا حد امکان درمان دندان قروچه با دارو درمانی و اسپلینت داخل دهتنی قبل از قرار دادن ایمپلنت دندان کنترل شود .در غیر اینصورت فشارهای زیادی که در اثر دندان قروچه به ایمپلنت وارد می شود باعث از دست رفتن زودهنگام ان می شود

من نیاز به ارتودنسی و قرار دادن ایمپلنت دندان دارم کدام یک ابتدا باید انجام شود ؟
درمان ارتودونسی به علت دستکاری فضای بی دندانی و روابط فکی باید ابتدا انجام شود و بعدا ایمپلنت قرار دهید.معمولا متخصص ارتودونسی در صورت ثبات فضای بی دندانی اجازه قرار دادن ایمپلنت را می دهد

مزیت ایمپلنت به قرار دادن پروتزهای ثابت معمول چیست ؟
با از دست دادن دندان استخوان فک دچار تحلیل می شود با قرار دادن ایمپلنت دندان میزان تحلیل استخوان کمتری شود.در روش های معمول برای جایگزینی یک یا دو دندان با پروتز ثابت دو دندان مجاور باید تراش داده شود در حالیکه در ایمپلنت دندانهای مجاور دست نخورده باقی می ماند.طول عمر ایمپلنت بسیار بیشتر از پروتز های ثابت می باشد.ایمپلنت دندانی نمای طبیعی تری نسبت به سایر روش های معمول پروتز دارد

آیا از ایمپلنت دندان می توان بصورت طبیعی برای جویدن استفاده کرد ؟
مدت کوتاهی (چند روز تا چند هفته) بعد از قرار دادن ایمپلنت و عادت کردن به ان می توان مانند وضعیت دندانهای طبیعی غذا را جوید

ماندگاری ایمپلنت چه میزان است ؟
عمر ایمپلنت بستگی به جراحی مناسب و پروتز مناسب و کیفیت ایمپلنت ، رعایت بهداشت توسط شخص دارد.شاید ایمپلنت ها از نظر ظاهری شبیه هم باشند ولی سطح ایمپلنتها متفاوت می باشند.شرکت های معتبر و مرکز ایمپلنت تحقیقات زیادی روی سطح ایمپلنت انجام می دهند و با معرفی سطح های مناسب که زمان پیوند را کاهش داده و میزان استحکام پیوند با استخوان را بالا می برد ایمپلنت های غیر استاندارد و ارزان با وجود شباهت به ایمپلنت های معروف دارند و شاید در کوتاه مدت موفقیت داشته باشند در طولانی مدت موفقیت پایین تری دارند.بنابراین توصیه می شود از ایمپلنت های شرکت های معتبر و مرکز ایمپلنت که سالها ارزیابی شده اند استفاده شود. سیگار ،بیماری قند و مصرف کورتون ممکن است روی ماندگاری ایمپلنت اثر داشته باشد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت دندان قرار داد ؟
اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت دندانی بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده کرد
پروتز متحرک روی ایمپلنت چه مزیتی دارد ؟
در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می شود .قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت دندان در هرفک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند. باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز نمایید.

هزینه ایمپلنت دندان به چه فاکتورهایی بستگی دارد
تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته،نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مانند نیاز پیوند استخوان یاقطعات پروتزی خاص در شرایط خاص
برای تعیین هزینه حتما باید توسط جراح بیمار ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم بعمل آید.
ایمپلنت های ارزان و غیر استاندارد ممکن است بصورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی چند سال اول با موفقیت همراه باشند ولی در طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.انتظار ما از عمر یک ایمپلنت دندان حداقل 20 سال است.اما ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

آیا ایمپلنت دندانی را می توان برای همه استفاده کرد ؟
ایمپلنت برای همه افرادیکه دندانشان را به علت پوسیدگی ، اسیب از دست داده اند می توان استفاده کرد.

برای چه کسانی ایمپلنت توصیه نمی شود ؟
افرادیکه کورتون طولانی مدت مصرف می کنند ،دیابت کنترل نشده دارند ،بیماری کلیوی شدید و سابقه رادیوتراپی دارند از داروهای پوکی استخوان استفاده می کنند در سری بیماران با ریسک بالا قرار دارند.

Dental-implants



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

 کاشت دندان در افراد با بیماری قند یا دیابت

ایمپلنت دندانی در افراد با مشکلات پزشکی

بیماری قند باعث اختلال در ترمیم می شود ولی اگر کنترل شود می توان ایمپلنت دندان قرار داد اگر قند خون زیر 200 میلی گرم در دسی لیتریا میزان هموگلوبین A1c زیر 6.5 % باشد می توان ایمپلنت دندانی قرار داد  البته باید توجه داشت میزان موفقیت کاشت دندان در افراد دیابتیک کمتر از افراد عادی است.توصیه میشود در این افراد رعایت بهداشت بیش از افراد عادی باشد. 

 ایمپلنت دندانی و مصرف کورتون:

افرادیکه  کورتون بنا به دلایلی  استفاده می کنند ممکن است برای قرار دادن ایمپلنت دندانی ریسک داشته باشند بخصوص اگر دوز بالای 10 میلی گرم پردنیزولون باشد این ریسک بیشتر است و توصیه میشود تا اتمام درمان کورتون با این دوز درمان بتعویق بیفتد. اگر دوز مصرفی کمتر باشد یا قبلا کورتون مصرف میشده ریسک پایین تر است.

 کاشت دندان در افراد با پوکی استخوان

بلی برای افراد با پوکی استخوان هم می توان ایمپلنت دندان قرار داد که اغلب با موفقیت همراه است هرچند میزان موفقیت نسبت به افراد عادی می تواند مقداری کمتر باشد اگر  از داروهای پوکی استخوان تزریقی استفاده شود ممکن است در ترمیم ایمپلنت دندانی مشکل ایجاد کند در صورت مصرف چنین داروهایی حتما به پزشک اطلاع باید داده شود.برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید. 

 ایمپلنت در افراد با بیماری قلبی

افرادیکه بیماری قلبی مانند سکته قلبی قبلا داشتند یا عمل قلب انجام دادند معمولا مشکلی از نظر قرار دادن ایمپلنت دندان ندارند ولی مانند اغلب جراحی ها بهتر است مشاوره قلبی انجام شود.

 ایمپلنت دندان در افراد با بیماری آسم

بیماری اسم برای قرار دادن ایمپلنت دندانی منعی ندارد اگه کورتون مصرف می کنین به پزشکتان اطلاع دهید. حتما اسپری استنشاقی که استفاده می شود باید همراه بیمار باشد.

 کاشت دندان و رادیوتراپی

در صورت رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن ایمپلنت را باشرایط خاص می توان انجام داد که بیشتر بستگی به دوز دریافتی و زمان رادیوتراپی دارد اگر دوز دریافتی بیشتر از 50 گری باشد ریسک بالاتر است. اگر رادیوتراپی برای نواحی دیگر مانند ناحیه سینه انجام شده باشد منعی برای ایمپلنت دندانی و کاشت دندان ندارد.

 شیمی درمانی

افرادیکه قبلا شیمی درمانی شده اند مشکلی از نظر قرار دادن ایمپلنت دندانی ندارند البته باید در این افراد ازمایش خون انجام شود در حین شیمی درمانی نمی توان ایمپلنت دندان انجام داد و حداقل سه هفته باید از شیمی درمانی بگذرد. 

حاملگی

در طول بارداری نباید ایمپلنت دندانی انجام داد ولی شیر دهی منعی برای کاشت دندان ندارد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

قبل از جراحی ایمپلنت دندان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر هر گونه بیماری دارید حتما قبل از ایمپلنت دندانی به پزشکتان اطلاع دهید.
هرگونه دارو استفاده می کنید قبل از کاشت دندان به پزشکتان اطلاع دهید(بخصوص داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین ، اسپرین ، انسولین).
اگر فشار خون دارید قبل از ایمپلنت دندانی داروهای فشار خون را طبق روال استفاده کنید.
در صورتیکه اضطراب دارید شب قبل از جراحی ایمپلنت دندان و 1 ساعت قبل از جراحی ایمپلنت دندانی از قرص ارام بخش استفاده کنید.در این مورد با پزشکتان صحبت کنید.
یک ساعت قبل از جراحی ایمپلنت دندان از قرص ژلوفن 400 میلی گرم درصورتیکه ناراحتی گوارشی ندارید استفاده کنید.
یک ساعت قبل از جراحی ایمپلنت 4 کپسول اموکسی سیلین 500 میلی گرم استفاده کنید .در صورت ناراحتی گوارشی با پزشکتان مشورت کنید.
حتما ازمایشات و رادیوگرافی همراهتان باشد
اگر دارویی استفاده می کنید قبل از جراحی و کاشت دندان داروها را همراه داشته باشید.
اگر بیماری خاصی دارید و مشاوره پزشکی شده اید یا نامه ای از پزشکتان باشد قبل از ایمپلنت بهمراه داشته باشید
قبل از مراجعه به کلینیک ایمپلنت مسواک بزنید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مقایسه ایمپلنت با دیگر روش های درمان بی دندانی

 از دست رفتن یک دندان : وقتی یک دندان از دست رفته باشد در این حالت راه حل مرســوم تراش دندان های مجاور ناحیه دندان از دست رفته برای جایگزینی آن (بریج) این روش باعث پوسیدگی دندان های مجاور به دلیل تراش می گردد. همچنین تحلیل تدریجی استخوان فک را در بر دارد. پیشنهاد برای برگرداندن زیبای و دندان از دست رفته استفاده از ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان می باشد که بدون آسیب رساندن به دندان های مجاور می توان یک دندان را جایگزین نمود.
 از دست رفتن چند دندان : وقتی تعداد زیادی از دندان ها از دست رفته باشد راه حل مرسوم استفاده از پلاک متحرک پارسیل است که دارای معایبی چون سنگینی، فشار گیره ها به دندانش های پایه، لق شدن دندان های مجاور و مستعد شدن دندان ها برای پوسیدگی می باشد. پیشنهاد ما استفاده از چند پایه ایمپلنت دندانی باتوجه به نظر دندانپزشک جهت ایجاد دندان ثابت می باشد.
 از دست رفتن کل دندان ها : راه حل مرسوم استفاده از پروتزهای کامل متحرک است که مشکلاتی از قبیل لقی، احساس نکردن طعم غذا و سختی تکلم و ... را دارد. جهت برطرف نمودن این مشکل به دو روش می توان از کاشت ایمپلنت دندان بهره برد:

1. اولین روش استفاده از چهار ایمپلنت دندانی با قطر 2 میلیمتر است در کسانیکه استخوان ها به شدت تحلیل رفته دارند از این ایمپلنت های دندانی پس از قرارگیری در فک 4 سرتوپی شکل بیرون از لثه می ماند که به وسیله 4 کاسه قرارگرفته داخل دست دندان به آن متصل می شود و گیر بسیار زیادی به دست دندان می دهد کل این پروسه در یک جلسه 2 ساعته انجام می پذیرد.
2. روش دوم استفاده از تعداد 8 ایمپلنت دندان در فک بالا و 6 عدد در فک پائین و ساخته پروتز ثابت بر روی این 14 ایمپلنت دندانی می باشد که به فرد دندان های ثابتی را می دهد.
هزینه و قیمت
هر روش درمانی کاشت دندان و یا ایمپلنت دندان با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندان پزشکی شروع می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایط شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمت دقیق ایمپلنت دندان آگاه شوید .
کاشت ایمپلنت دندانی به روش پانچ ، جدیدترین روش کاشت دندان می باشد . این روش مزایای زیادی را برای بیماران به همراه دارد ، از جمله آسیب ندیدن استخوان فک و عروق خونی ، طول دوره درمان کوتاه ، نحوه و روش کاشت دندان بدون درد و خونریزی. عوارض کاشت دندان به این روش صفر است. ایمپلنت دندانی با این روش، برای تمام طول عمر ماندگاری و دوام خواهد دداشت.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

پروتز فوری در ایمپلنت

در مواردی برخی از بیماران سوالاتی در این مورد می پرسند مثلا ایمپلنت دندان یک روزه و یا اینکه پروتز فوری همزمان با قرار دادن ایمپلنت دندانی به چه شکلی است

باید توجه داشت برای ترمیم ایمپلنت دندان و یا به اصطلاح عمومی جوش خوردن ایمپلنت دندانی به بافت استخوانی یک دوره زمانی سه ماهه لازم است و در طول این دوره بی حرکت بودن ایمپلنت دندان و عدم فشار بر روی ایمپلنت دندانی که باعث جابجایی ان بشود اهمیت زیادی دارد بنابراین در طول دوره ترمیم نباید روی ایمپلنت دندان فشاری باشد انواعی از ایمپلنت ها که شکل پیچی خاصی دارند در استخوان گیر بالایی داشته و این امکان را به جراح می دهد که پروتز موقت فوری روی ایمپلنت دندان سوار کند باید توجه داشته باشید که این پروتر موقت بوده و از جنس کامپوزیت یا پلاستیک است  سوالی که پیش می اید این است که  چرا نباید از پروتز چینی یا پرسلن نهایی استفاده کرد باید توجه داشته باشید  در صورت قرار دادن پروتز نهایی مشکلاتی چون جابجایی موقعیت لثه به خاطر ترمیم پیش می اید که شکل پروتز نهایی و زیبایی لثه  تحت تاثیر قرار می گیرد دوم اینکه پرسلن عمده نیرو های جویدنی را به پایه منتقل کرده و باعث حرکت و اختلال در ترمیم و جوش خوردن ایمپلنت دندان به استخوان می شود در حالیکه انواع کامپزیتی یا پلاستیکی مقدار عمده نیرو را جذب کرده و در کاشت دندان موقت معمولا یکمی کوتاهتر از پروتز های دائمی ساخته می شود که نیرو ها کمتر به پایه وارد شود در مورد بیماران هم این امکان وجود دارد که در مورد رنگ و شکل پروتز نهایی و یا ایمپلنت دندان نظر دهند.

Screenshot_SmartSelect_2016-08-05-17-25-41



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت های سوئیسی

اشترومن

برترین برند ایمپلنت ساخت کشور سوئیس است و جز 5 برند ایمپلنت برتر دنیا شناخته می شود با سابقه طولانی در ساخت ایمپلنت دندان و نوآوری ایمپلنت دندانی بسیار خوبی محسوب می شود متاسفانه قیمت این برند ایمپلنت گران بوده و بسیاری از جراحان رغبتی به استفاده از ان به علت قیمت بالا و حاشیه کم سود ان نسبت به سایر برند های ایمپلنت ندارند. این برند در ایران بنام آی تی آی شناخته می شود و شرکت مهرارابن نمایندگی انرا دارد. این برند انواع ایمپلنت دندان با قابلیت بار گذاری 4 تا 6 هفته رادارد.

SPI

برند ایمپلنت اس پی ای یکی از برند های ایمپلنت موفق سوئیس می باشد.این برند ایمپلنت ساخت کمپانی تومن مدیکال سوئیس است که قدمت زیادی در ساخت ایمپلنت دندان دارد و موفقیت قابل قبول در ایمپلنت دارد این برند به نسبت قیمت بالایی دارد ولی از اشترومن ارزانتر است نمایندگی این برند ایمپلنت در ایران شرکت بن تاژ پارس دارد. این ایمپلنت دندانی دارای انواع اکتیو نیز می باشد که می توان پروتز را در 45 روز قرار داد.

SIC

اس ای سی از برند های ایمپلنت ساخت کشور سوئیس است که قدمت زیادی ندارد ولی در ایران بنسبت فروش مناسبی دارد که قیمت پایین ان نسبت به برند های ایمپلنت اروپایی از دلایل فروش مناسب ان است بنظر نگارنده تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت دندانی و موفقیت در حد برند های ایمپلنت کره ای خوشنام و یا کمتر از ان است البته  بسیاری  برند های سوئیسی را بعلت معروفیت برند اشترومن برند های برتر می دانند.نمایندگی این برند ایمپلنت در ایران شرکت بن تاژپارس می باشد.

Biodental Implant

یکی از برند های ایمپلنت سوئیسی موجود در باز ایران است که قدمت چندان زیادی ندارد این شرکت در سالهای اخیر با  تغییر طراحی و ارائه اباتمنت های زیرکونیوم در بازار ایمپلنت دندان ایران سهم کوچکی دارد. به نظر نگارنده ایمپلنت های دندانی نسل اول این برند ایمپلنت مشکلاتی چون شکستگی اباتمنت داشتند که امیدوارم در طرح های جدید این مشکلا حل شده باشد نمایندگی این شرکت در ایران شرکت بایودنتال ایرانیان است

ایمپلنت ایدهIhdeh

ایمپلنت دندان ایده که بنام دکتر ایده شناخته می شود یکی از ایمپلنت های دندانی ساخت کشور سوئیس می باشد این ایمپلنت دندان در کل برند ضعیفی از نظر جراحی و پروتز محسوب می شود و از ایمپلنت های دندانی معمول کره ای هم ضعیف تر است قیمت پایین این برند ایمپلنت برای بسیاری از دندانپزشکان وسوسه انگیز است. نویسنده به عدم استفاده از این برند ایمپلنت توصیه می کند. نمایندگی این برند ایمپلنت در ایران شرکت دوستکام است که در تجهیزات دندانپزشکی شرکت معروف و خوشنامی است.

dk



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت بدون جراحی

روش قرار دادن ایمپلنت دندان بدون برش یا کاشت دندان بدون جراحی که اصطلاحا فلپ لس گفته می شود در این روش جراح باید از وضعیت اناتومیک استخوان زیرین اطلاع کافی داشته باشد برای این منظور انجام سی بی سی تی ضروری است در صورتیکه وضع استخوان در نمای رادیوگرافی مناسب باشد و نیاز به پیوند استخوان و اعمال اضافی مانند اکسپنشن استخوان نباشد از روش فلپ لس می توان استفاده کرد در این روش محل قرار گیری ایمپلنت دندانی با یک وسیله مخصوص به اندازه قطر ایمپلنت پانچ می شود و از همان ناحیه ایمپلنت دندان قرار داده می شود از مزایای این روش ورم کمتر و عدم برش در ناحیه و کاهش تحلیل استخوان است باید توجه داشت در همه موارد این روش توصیه نمی شود و در صورت کاربرد نامناسب می تواند عوارض مانند سوراخ شدن و پرفوراسیون استخوان ایجاد کند. در مرکز جی دی ایمپلنت این روش بصورت روتین در موارد لازم انجام می شود. از مزایای قرار دادن ایمپلنت دندانی بروش پانچ یا بدون جراحی ، تورم کمتر و کاهش ریسک تحلیل استخوان است .البته طبیعتا تجربه جراح و دقت عملکرد بالایی را می طلبد.روش قرار دادن ایمپلنت دندان بدون جراحی با پانچ برای نواحی خلفی مانند اسیای بزرگ اول و دوم با داشتن شرایط ذکر شده مناسب است. یک نکته دیگر هم در روش پانچ سرعت عمل بالا است و زمان عمل هم کاهش پیدا می کند. البته توجه داشته باشید با تمام موارد ذکر شوه متاسفانه تبلیغات زیادی برای روش پانچ در فضای مجازی و مجلات به چشم می خورد که بدون توجه به موارد درست استفاده از این روش و بدون در نظر گرفتن خطرات و مشکلات تجویز نادرست ان به عنوان روش منحصر بفرد معرفی می شود و هزینه های بالایی به خاطر یک روش روتین و ساده از مراجعین دریافت می شود.

23er



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

این سوالی است که اکثر افراد قبل از جراحی ایمپلنت دندان می پرسند بیشتر افراد یا ذهنیت قبلی از درمانهای دیگر دندانپزشکی مثل کشیدن دندان ، جراحی دندان نهفته و یا عصب کشی دارند و یا اینکه با مراجعه به اینترنت و تماشای فیلم های جراحی پیش قضاوت دارند اول باید به این نکته به پردازیم که درد بعد از ایمپلنت دندانی به چه عواملی بستگی دارد :1- مدت جراحی است هر چه مدت جراحی برای کاشت ایمپلنت و کاشت دندان بیشتر باشد بیمار درد بیشتری را تجربه خواهد کرد 2- تجربه جراح نقش بسیار مهمی در موفقیت ایمپلنت دندان و درد بعد از جراحی دارد طبیعتا جراحی که با ترومای کمتر و دستکاری کمتر ایمپلنت دندانی را قرار می دهد بیمارش درد کمتری خواهد داشت توصیه می شود که ایمپلنت دندان توسط متخصص جراحی فک و صورت و یا متخصص لثه یا پریودونتولوژیست قرار داره شود بسیاری از دندانپزشکان عمومی با طی کردن دورهای یک یا دو ماهه تجربه کافی در ایمپلنت دندان ندارند بخصوص درموارد پیشرفته مانند پیوند استخوان یا جابجایی لثه 3-مورد بعدی که در درد بعد از جراحی مهم است ایا فقط ایمپلنت دندان قرار داده شده یا همراه ان کارهای دیگر مانند کشیدن دندان یا پیوند استخوان نیز انجام شده است در موارد گفته شده بیمار ممکن است درد بیشتری را تجربه کند 4- نوع سیستم یا برند ایمپلنت نیز مهم است هر چه سیستم ساده تر و به اصطلاح user friend  باشد تروما و درد بیمار کمتر خواهد بود.

در کل مطالعات نشان داده بیمارانی که تجربه کشیدن دندان و ایمپلنت دندان را دارند درد بعد از ایمپلنت و یا کاشت دندان را بسیار کمتر گزارش داده اند و در یک مطالعه این میزان یک دهم کشیدن دندان ساده گزارش شده است برای اینکه درد بعد از ایمپلنت دندانی کمتر  شود بهتر است حدود نیم تا یک ساعت قبل از جراحی از قرص بروفن 400 میلی گرم استفاده شود و بعد از جراحی هم در فواصل هر شش ساعت در روز اول جراحی و کاشت دندان تکرار شود.

painless-511x235



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندان و کلینیک ایمپلنت معتبر

سیاه شدن لثه بعد از قرار دادن ایمپلنت دندانی یک عارضه ای است که بعلت تحلیل استخوان و لثه و یا نامناسب قرار داده شدن ایمپلنت دندان و در موارد کم ناشی از ضخامت کم بافت لثه ای ایجاد می شود.این مشکل بخصوص در نواحی زیبایی و خط لبخند می تواند مشکل ساز باشد افرادیکه خط لبخند بلندی دارند و موقع خندیدن لثه ها دیده می شود ریسک بیشتری دارند باید توجه داشته باشید نواحی زیبایی در خط لبخند نواحی بسیار مشکل از نظر ایمپلنت دندان محسوب می شوند و ایمپلنت دندانی در این نواحی باید با وسواس بیشتری قرار داده شود . برای جلوگیری از سیاهی لثه بعد از ایمپلنت دندان راههای پیشگیری متعددی وجودارد 1- ایمپلنت دندان موقع قرار دادن 1 تا 2 میلی متر زیر سطح استخوان قرار داده بشه که در اینجا تجربه جراح تعیین کننده  است 2-در صورت ضعیف بودن استخوان جراح حتما پیوند استخوان برای تقوییت استخوان در نظر بگیرد  3- استفاده از نوع برند ایمپلنت که کمترین میزان تحلیل استخوان را دارند مثل برند استرا اشترومن مدینتیکا  4-  در صورت دیده شدن لثه موقع خندیدن حتما از اباتمنت زیرکونیوم و روکش بروش کت کم  در نظر گرفته شود . سوالی که بیشتر پرسیده می شود این است که اگر این مشکل ایجاد شد راه حلی وجود دارد یا نه؟ باید گفت متاسفانه با وجود روش های محدود درمانی  پاسخ به درمان مناسب نیست مثلا پیوند لثه همراه با استخوان بروش جی بی ار  پیشنهاد می شود والی نتایج درمان خیلی وقت ها قابل پیش بینی نیست  در موارد شدید حتی خارج سازی ایمپلنت دندان نیز توصیه می شود که بعد از پیوند استخوان ایمپلنت جدیدتر در موقعیت مناسب تری قرار بگیرد موارد دیگری که ممکن است باعث تشدید این وضعیت شود شامل عدم رعایت بهداشت دهان، وجود بیماری خاص مثل دیابت و استفاده از کورتون است سوال دیگر که گاها پرسیده می شو د : ایا میزان دیده شدن سایه ایمپلنت دندانی یا سیاهی لثه با گذشت زمان بیشتر می شود که باید گفت بلی متاسفانه میزان سیاهی لثه با گذشت زمان بیشتر می شود. توصیه می کنیکم که حتما ایمپلنت دندان نواحی زیبایی توسط افراد با تجربه و ترجیحا متخصصین فک و صورت یا پریودونتیست ها و همچنین کلینیک ایمپلنت معتبر انجام شود و حتما از مارک یا برند ایمپلنت مناسب استفاده شود.

dentistry-periodontal-2-b



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

دوام ایمپلنت های دندان و کاشت دندان

دوام ایمپلنت دندانی سوالی است که اکثر مراجعین می پرسند باید توجه داشت که عمر ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد اولین عامل  وضعیت سلامت فرد ایمپلنت شونده است بیماری هایی مانند دیابت مصرف کورتون و سیگار اثر نامناسب روی دوام ایمپلنت دندان دارند  دومین عامل بهداشت فرد است مثل دندانهای طبیعی عدم رعایت بهداشت دهان  مثل مسواک نزدن  باعث ایجاد مشکلات لثه ای می شود که تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت دندان را بدنبال دارد و عمر ایمپلنت دندانی را کاهش می دهد سومین عامل برند ایمپلنت دندان است برند های خوب ایمپلنت دندانی دارای سطحی هستند که میزان پیوند استخوان یا سطح تماس استخوانی  بالایی دارند و در طول زمان میزان تحلیل استخوان کمتری دارند بنابراین انتخاب برند های خوب علاوه بر اینکه شانس موفقیت کاشت ایمپلنت و یا کاشت دندان را بالا می برد در طولانی مدت دوام بیشتر هم خواهند داشت عامل بعدی نحوه جراحی و قرار دادن پایه ایمپلنت است و رعایت اصول جراحی است اگر ایمپلنت دندان بصورت اصولی قرار داده شود مثلا موقع دریلینگ یا سوراخ کردن استخوان فک حرارت ناشی از اصطکاک فرز با استخوان بالاتر از 47 درجه سانتی گراد بالاتر نرود در موفقیت ایمپلنت دندانی مهم است که برای جلوگیری از افزایش حرارت شستشو با سرم حین دریلینگ اکیدا توصیه می شود حجم مناسب استخوان اطراف ایمپلنت دندان هم عامل مهم دیگر است که جراح در صورت نامناسب بودن استخوان باید پیوند استخوان را در نظر بگیرد انتخاب طول و قطر مناسب ایمپلنت دندان بسته به نوع دندان و ناحیه  می تواند متفاوت باشد بنابراین تجربه و تخصص جراح در این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است عامل اخر پروتز روی ایمپلنت دندانی است رعایت اصول بیومکانیک مثل طول تاج و زاویه ان و ارتباط با دندانهای فک مقابل هم در توزیع مناسب نیروهای ناشی از جویدن اهمیت دارد مثلا وضعیت الا کلنگی یا اصطلاحا کانتی لور باعث کاهش عمر کاشت دندان می شود این وضعیت را  مثلا موقعی که دندان اسیای بزرگ اول را از دست داده باشید و فقط یک پایه قرار داده بشه و دندان اسیای بزرگ دوم از انتها به پایه اسیای بزرگ اول اضافه بشود بوجود می اید.

cantil



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل درمان ایمپلنت دندانی: اول باید موارد تجویز درمان ایمپلنت دندان را بدانیم ایمپلنت برای مواردی که دندان  یا دندانها قبلا کشیده شده باشند یا  قابل نگهداری نباشند توصیه می شود توجه داشته باشید در صورتیکه دندانها قابل نگهداری  باشند اولویت با نگهداری دندانهای خود شخص و یا کاشت دندان است. شروع درمان با انجام رادیوگرافی که به تشخیص جراح می تواندOPG یاCBCT باشد  حتما اگر بیماری خاص یا دارویی استفاده می کنید با پزشکتان مطرح کنید.جراح بعد از ارزیابی عکس رادیوگرافی بیمار طرح درمان و نوع ایمپلنت دندانی را مشخص می کند و بر اساس ابعاد استخوان ایمپلنت دندانی مناسب را انتخاب می کند. قبل از جراحی ایمپلنت دندان باید انتی بیوتیک و  بروفن بعنوان مسکن استفاده کنید. ابتدا بی حس تزریق می شود  و با انجام برش کوچک  با فرز های مخصوص سوراخی در استخوان فک بیمار ایجاد می شود و پایه ایمپلنت دندانی که از جنس تیتانیوم است قرار داده می شود معمولا دو نوع ایمپلنت دندانی استفاده می شود نوع اول یک مرحله ای است که از همان ابتدا پیچ ایمپلنت دندان در داخل دهان دیده می شود در نوع دوم  که دو مرحله ای گفته می شود ایمپلنت دندانی زیر مخاط باقی می ماند تا ترمیم انجام شود و به اصطلاح به استخوان فک جوش بخورد این دوره اغلب سه ماه است البته اگر پیوند استخوان هم انجام شده باشد ممکن است این مدت بین چهار تا شش ماه افزایش یابد جراح بعد از این مدت با انجام رادیوگرافی و وارد کردن نیرو در ایمپلنت های یک مرحله ای قالب گیری انجام می دهد و پروتز توسط لابراتوار ساخته می شود و روی پایه سوار می شود و اغلب با سیمان مخصوص چسبانده می شود . در ایمپلنت های دو مرحله بعد از سه ماه یا اتمام دوره ترمیم با برش بسار کوچک  پایه ایمپلنت دندان به داخل دهان اکسپوز یا باز می شود و دو هفته بعد قالب گیری انجام می شود ایمپلنت های دو مرحله برای نواحی قدامی یا مواردیکه نیاز به پیوند استخوان باشد توصیه می شود خلاصه بصورت معمول یک دوره درمانی سه تا چهار ماه را باید در کاشت ایمپلنت دندان انتظار داشته باشید.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چرا ایمپلنت دندان شل میشه؟

این سوالی است برای افرادیکه تجربه ایمپلنت دندانی دارند یا نزدیکانشان چنین تجربه ای را دارند می پرسند. شل شدن یا لق شدن ایمپلنت دندان دو حالت دارد  در حالت اول، قسمت پایه که اصطلاحا فیکسچر گفته می شود شل می شود و حرکت دارد اصولا ایمپلنت دندان بعد از پیوند نباید حرکتی داشته باشد شل شدن پایه ایمپلنت نشان دهنده عدم جوش خوردن پایه است که یا جراح و پروتزیست موقع کاشت دندان متوجه ان نشده اند یا پیوند اولیه ایمپلنت دندان نامناسب بوده که  بجای چسبندگی استخوانی بافت فیبروز به سطح ایمپلنت می چسبد و در اوایل موقع گذاشتن پروتز بطور نسبی سفت است ولی بعدا  در اثر نیروهای جویدن دچار لقی می شود. در چنین مواردی کل پروتز و پایه  باید خارج شود و یک پایخه جدید بلافاصله یا با فاصله زمانی شش هفته قرار داده شود. در حالت دوم پایه ایمپلنت دندانی سفت است ولی پروتز روی آن شل می شود این حالت می تواند بعلت جداشدن چسب یا سمانی باشد که پروتز را روی ایمپلنت دندان می چسباند و یا اینکه پروتز بلند باشه و در حرکات جویدن نیروهای نامناسب به پروتز وارد بشه و باعث جدا شدن پروتز بشه در این مورد باید بلندی پروتز توسط دندانپزشک دوباره ارزیابی شود و پروتز چسبانده شود چون در چسباندن پروتزهای ایمپلنت دندانی اغلب از چسب یا سمان های موقت استفاده می شود این وضعیت شیوع بیشتری دارد. نوع دیگری از لقی پروتز ایمپلنت دندانی وجود دارد که پیچی که قسمت رویی پروتز را به پایه متصل می کند شل می شود که اصطلاح علمی انscrew   looseningاست این وضعیت یه علت نیروهای نامناسب ناشی از بلند بودن در حرکات طرفی فک ایجاد می شود یا به مشکل ساختاری ایمپلنت دندان بر می گردد که بیشتر در ایمپلنت های ارزان قیمت و کره ای بروز می کند کوتاه بودن پیچ و عدم تطابق قطعه متصل کننده که اباتمنت گفته می شود از علل این وضعیت محسوب می شود یک علت دیگر هم با زاویه نامناسب قرار دادن پایه ایمپلنت موقع جراحی است که می تواند محور نامناسب نیروهای جویدن روی پایه ایجاد کند و شل شدن های پیچ را ایجاد کند.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چرا ما ادعا داریم بهترین مرکز ایمپلنت تهران هستیم ؟

این مرکز ایمپلنت در مورد تمام برند ایمپلنت های ارائه شده گارانتی می کند.در این مرکز ایمپلنت بیشتر از 15 برند از برندهای معتبر دنیا استفاده می شود و مراجعین محترم با مشورت با پزشک معالج برند ایمپلنت مناسب با قیمت مناسب می توانند انتخاب کنند .قیمت ایمپلنت ها و برند ایمپلنت ها از 1600000 تا 3800000 متفاوت است که انتخاب های بیشتری را برای مراجعین محترم فراهم می سازد.در برند های معروف مانند اشترومن سوئیس و بخصوص زیمر امریکا با توجه به قرار داد مرکز ایمپلنت با قیمت پایین تری نسبت به مراکز مشابه در اختیار مراجعین قرار می دهد. تمام جراحی های این مرکز ایمپلنت بصورت تخصصی انجام می شود و همکاران متخصص که اغلب هیات علمی دانشگاه  می باشند با علم روز و اخرین تکنولوژی در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهد. استفاده از کارت طلایی عضویت در کلینیک ایمپلنت امکان تخفیف در مراجعات بعدی برای فرد و یا افراد خانواده را فراهم می سازد. در برخی از برند های ارائه شده مراجعین امکان پرداخت قسطی در طول چهار ماه وجود دارد.از امکانات دیگر این مرکز ایمپلنت می توان به پروتز های فوری موقت بلافاصله بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت دندان برای نواحی قدامی می توان اشاره کرد برای افرادیکه دندان جلو از نظر زیبایی و خالی نبودن اهمیت داشته باشد بیمار بی دندان نخواهد بود. از امکانات دیگر این مرکز ایمپلنت می توان استفاده از تکنولوژی اباتمنت و روکش های زیرکونیوم بروش کت کم اشاره کرد در نواحی زیبایی حداکثر زیبایی و با کاهش ریسک دیده شدن سیاهی لثه بیمار با اطمینان خاطر از داشتن ایمپلنت دندان جدید لذت خواهد برد. ارائه ایمپلنت های دو ماهه با کاهش زمان ترمیم برای هموطنان که درگیری شغلی یا مسافرت دارند یا ساکن خارج از کشور هستند زمان درمان کاهش خواهد یافت.لابراتوار های همکار این مرکز شامل سه لابراتوار سارا، منگولی و پتروسیان می باشد که نیاز به معرفی نداشته و بهترین های ایمپلنت تهران و ایران هستند. برای ما رضایت مراجعین  اولویت اول است کنترل و پی گیری درمان ،یاداوری زمانهای ویزیت برای کنترل،امکان وقت دهی انلاین از طریق وب سایت مرکز و پیش بینی حدودی زمان درمان ،ارزش ما برای وقت مراجعین را نشان می دهد. بزودی نظر خواهی ما از مراجعین کمک شایانی در پیش برد و اصلاح کیفیت خدمات ما خواهد کرد. مطمئنیم انتقادات و راهنمایی های شما مهمترین قدم دربالا نگه داشتن کیفیت خدمات و کاشت دندان خواهد بود.

 

markaz



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

برند ایمپلنت

ایمپلنت های کره ای در سالهای اخیر عمده بازار ایمپلنت تهران را در دست گرفته اند.این ایمپلنت ها  با توجه به قیمت مناسب و در دسترس بودن قطعات  جاذبه ای زیادی برای جراحان و دندانپزشکان دارند باید توجه داشنه باشید که ایمپلنت های کره ای مانند سایر محصولات کشور ها  جنس خوب و جنس نامناسب دارند در این قسمت سعی می کنیم به معرفی برند ایمپلنت قابل قبول و مناسب از کشور کره جنوبی بپردازیم:

Osstem

برند اوستم یکی از برند های معروف کره است این برند لقب اولین ایمپلنت کشور کره را یدک می کشد.این ایمپلنت دندانی تنها برند کره ای است که توسط انجمن غذا داروی آمریکا تایید شده است و قابلیت رقابت با برند های خوب اروپا را دارد.در آمریکا بنام های اوستم شناخته می شود . در حال حاضر  دو نوع ایمپلنت دندان این شرکت در ایران ارائه می شود که نوع اس ال ای و توع سی پی با قابلیت ساخت پروتز دو ماهه است. برای اطلاع بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

 

Dentium

در ایران بنام ایمپلنتیوم شناخته می شود  و پر فروش ترین و مناسب ترین قیمت ایمپلنت کره ای در ایران است. سادگی جراحی و قیمت مناسب کاشت دندان از مزایای ان است.در رده بندی ایمپلنت های کره رتبه  3 را دارد.برای اطلاع بیشتر به وب سایت شرکت مراجعه فرمایید.

 

Megagen

ایمپلنت مگاژن یکی از ایمپلنت های خوب کره محسوب می شود معروفیت این شرکت بعد از خرید ان توسط شرکت اشترومن بیشتر شد و در حال حاضر علاوه بر کره در اروپا هم تولید می شود یکی از مراکز تولید ان در اروپا کشور لیتوانی است در دو نوع انی وان و انی ریج تولید می شود در ایران نمایندگی اشترومن شرکت مهرابن پخش انرا در کلینیک ایمپلنت بعهده دارد .برای اطلاع بیشتر به وب سایت شرکت مراجعه فرمایید.

m_visual_1



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت , مرکز ایمپلنت , کاشت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

کاشت دندان یا کاشت ایمپلنت: بهترین درمان برای دندان از دست رفته چیست؟

اصطلاحاتی مانند کاشت دندان یا ایمپلنت دندانی که بدرست یا نادرست در سطح جامعه مصطلح شده یک روش درمانی است که یک پیچ از جنس الیاژ تیتانیوم داخل استخوان فک قرار داده می شود سلول های استخوان فک به داخل خلل و فرج پیچ نفوذ می کند و یک چسبندگی بین استخوان و پایه ایمپلنت ایجاد می شود  و به اصطلاح پیوند یا استواینتگریشن ایجاد می شود شاید به نتیجه رسیدن این روش درمانی چند  دهه طول کشید.برای اینکه یک روش علمی به مرحله استفاده در انسان  برسد نیاز به کارهای ازمایشگاهی و مطالعات روی نمونه های حیوانی است از دهه 1980 میلادی ایمپلنت بعنوان یک روش معمول در درمان نواحی بی دندانی استفاده می شود متاسفانه در تبلیغات فضای مجازی اطلاعات نادرستی مانند ایجاد سرطان ، عفونت فکی ، اسیب به دندانهای مجاور و اخیرا در یک صفحه اینستاگرام افزایش غلظت خون و ریسک سکته مغزی ذکر شده بود شاید برای افراد شاغل در سیستم سلامت این مطالب خنده دار باشد ولی متاسفانه افرادی در جامعه وجود دارند که به این مطالب  بدون پشتوانه علمی اعتماد و باور دارند باید توجه داشت که علم تجربی ازقرن هیجدهم میلادی  بتدریج پیشرفت کرده و قرن نوزده و بیست علم با سرعت و جهش چند برابری  در های جدیدی برای نسل بشر گشود. علم تجربی و بخصوص علم پزشکی مبتنی بر شواهد بوده وتجبه بیش از چهل سال استفاده از ایمپلنت دندان تا کنون هیچکدام از عوارض ذکر شده را نشان نداده است.



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت , مرکز ایمپلنت , کاشت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1395 | نظرات ()