نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی و کاشت دندان

دندان های ایمپلنت برای جایگزینی دندان های طبیعی که به خاطر پوسیدگی، آسیب دیدگی و یا بیماری خاصی از بین رفته اند، استفاده می شوند.

ارزیابی مزایا وخطرات ایمپلنت

69% درصد افراد بزرگسال بین 35-44 سال حداقل یکی از دندان های دائمی خود را از دست داده اند.

26% درصد افراد بالای 74 سال همه ی دندان های خود را از دست داده اند.

ایمپلنت می تواند ظاهر خوب، جلوگیری از دست دادن استخوان، حفظ دندان های دیگر، جایگزینی برای دندان های مصنوعی یا بریج ها داشته باشد.

بیماری های دندان و دهان

در سطح جهانی، 60-90 درصد کودکانی که به مدرسه میروند و تقریبا 100 درصد بزرگسالان مشکل پوسیدگی دندان دارند.
بیماری های پریودنتال ( لثه ای ) پیشرفته، که ممکن است منجر به از دست دادن دندان شود، در افراد میانسال ( سنین 35-44 سال )، 15-20 درصد مشاهده میشود.

پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه ای بزرگترین عامل از دست دادن دندان هستند. از دست دادن کامل تمام دندان های طبیعی در تمام نقاط جغرافیایی بسیار گسترده است و عموما افراد مسن را تحت تاثیر قرار میدهد. در سطح جهان، حدود 30 درصد از افراد 65-74 سال هیچ دندان طبیعی ندارند.

برخی علل ابتلا به بیماری های دهانی رژیم غذایی نا مناسب، استفاده از تنباکو، استفاده از مشروبات الکلی، بهداشت دهانی ضعیف و عوامل اجتماعی هستند.
وجود سرطان دهان در بیشتر کشورها بین تعداد 1 تا 10 نفر در هر 100.000 نفر قرار دارد. احتمال سرطان دهان در آقایان و افراد مسن بیشتر است.

اصلی ترین علل این سرطان استفاده از الکل، توتون و تنباکو است.

تقریبا نصف (40-50%) افرادی که HIV مثبت هستند، دارای قارچ های دهانی، باکتری ها و یا عفونت های ویروسی هستند. این مشکلات عموما در مراحل اول ابتلا به ویروس HIV نمایان میشوند.

در سرتاسر جهان، 16-40 درصد از کودکان رده سنی 6 تا 12 سال به دلیل زمین های بازی و مدارس ناایمن، تصادف های جاده ای و یا خشونت، دارای زخم های دهانی هستند.

ویروس "نوما" نوعی ویروس قانقاریا است که کودکان کم سن و سالی که در مناطق بسیار فقیر آسیا و آفریقا زندگی میکنند را تحت تاثیر قرار میدهد. این زخم ها بیماری های شدی لثه ای هستند که با نکروز لب ها و چانه همراه میشود ( نکروز مرگ زودرس سلول ها در بافت زنده نامیده میشود). بسیاری از کودکانی که به این ویروس دچار میشوند از دیگر بیماری هایی مانند سرخک و سرخجه نیز رنج میبرند. بدون درمان کردن این بیماری، حدود 90 درصد این کودکان میمیرند.

نقص های مادر زادی مانند شکاف لب و یا کام، حدود 1 در 500-700 تولد اتفاق می افتند. این میزان بسته به موقعیت جغرافیایی و قومیت های بومی متفاوت است.

احتمال ابتلا به بیماری های دهانی بسته به منطقه ی جغرافیایی، و موجودیت و در دسترس بودن خدمات بهداشتی دهان متغییر است. عوامل اجتماعی نیز در بهداشت دهان بسیار موثرند. احتمال ابتلا به بیماری های دهانی در کشور های با درآمد متوسط یا پایین افزایش پیدا میکند.

مشکلات و بیماری های دهانی

شایع ترین بیماری های دهانی، خرابی دندان ها، بیماری های پریودنتال ( لثه ای )، سرطان دهان، بیماری های عفونی دهان، آسیب های ناشی از صدمات و زائده های موروثی هستند.

بهداشت دهانی برای سلامت کلی و کیفیت زندگی بسیار حیاتی است. بهداشت دهان مانع از بروز درد های صورت و دهان، سرطان دهان و حلق، عفونت های دهانی، بیماری های پریودنتال ( لثه ای )، خرابی دندان ها، از دست دادن دندان و دیگر بیماری هایی میشود که محدودیت هایی برای جویدن، گاز گرفتن، لبخند زدن، صحبت کردن فرد ایجاد میکنند.

جلوگیری و درمان

احتمال ابتلا به مشکلات دهانی را میتوان با حذف کردن عامل های خطرناک کاهش داد که عبارتند از:

- کاهش میزان شکر مصرفی و حفظ یک رژیم غذایی که محتوی مواد مغذی باشد برای جلوگیری از خرابی دندان و از دست دادن دندان
- مصرف میوه ها و سبزیجاتی که برای جلوگیری از سرطان دهان موثرند
- استفاده نکردن از توتون و تنباکو و الکل برای کاهش از ریسک سرطان های دهان، بیماری های لثه و از دست دادن دندان
- اطمینان از حفظ بهداشت دهان
- استفاده از وسایل نقلیه با لوازم جانبی ایمنی آنها، برای جلوگیری از آسیب های صورت و دهان
- استفاده مستمر از میزان کمی فلوراید میتواند مانع خرابی دندان شود. فلوراید مورد نیاز بدن را میتوان از آب آشامیدنی حاوی فلوراید، نمک، شیر، خمیر دندان و یا دهان شویه های حاوی فلوراید دریافت کرد.

دندان های ایمپلنت برای جایگزینی دندان های طبیعی که به خاطر پوسیدگی، آسیب دیدگی و یا بیماری خاصی از بین رفته اند، استفاده می شوند. ایمپلنت می تواند راه حلی برای  ظاهری خوب، جلوگیری از تحلیل استخوان، حفظ دندان های دیگر، جایگزینی برای دندان های مصنوعی یا بریج ها باشد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

جراحي ايمپلنت دنداني

ايمپلنت به هرگونه جسم خارجي كه جهت تامين بعضي نيازهاي موجود زنده درون بدن او كار گذاشته مي‌شود، اطلاق مي‌گردد. به‌همين ترتيب ايمپلنت‌هاي دنداني، اجسام خارجي و معمولا فلزي هستند كه جهت تعبيه دندان روي آنها، درون فك كار گذاشته مي‌شوند. مزاياي ايمپلنتهاي دنداني كه درمان نويني محسوب مي‌شوند، در مقايسه با درمان‌هاي سنتي دندانپزشكي بسيار است. 
ايمپلنتهاي دنداني اين امكان را فراهم مي‌آورند كه بيماران بي‌دندان از دندان‌هاي ثابت، بدون تراش خوردن دندان‌هاي موجود در دهان و بدون نياز به هرگونه اجزاي فلزي جهت اتصال به ديگر دندان‌ها بهره‌مند شوند. در گذشته بيماراني كه بي‌دنداني كامل داشتند نمي‌توانستند دندان مصنوعي ثابت داشته باشند، همچنين در موارد بي‌دنداني يك يا چند دندان نيز، تراش‌دادن دندان‌هاي مجاور فضاي بي‌دنداني و يا اجزاي فلزي متصل‌شونده به دندان‌هاي موجود، امكان آسيب دندان‌هاي موجود را افزايش مي‌داد. ايمپلنت علي‌رغم آنكه مشكلات فوق را مرتفع كرده است، به جهت هزينه‌بر و لوكس‌بودن، قابليت گسترش همگاني نداشته است.

عوارض جراحي ايمپلنت
ايمپلنتهاي دنداني در يك مرحله جراحي سرپايي داخل فك گذاشته مي‌شوند. اين جراحي صرفا مقداري درد، تورم و كبودي به‌دنبال دارد. اما هميشه گذاردن ايمپلنت درون فك به اين سادگي نيست. محدوديت اصلي فك بالا براي پذيرش ايمپلنت، سينوس‌هاي فك فوقاني مي‌باشند كه چنانچه جراح تشخيص دهد كه فضاي كافي براي تعبيه ايمپلنت در فك بالا وجود ندارد (با توجه به راديوگرافي‌هاي بيمار) لازم است در يك جراحي جداگانه و يا همزمان با جراحي ايمپلنت سينوس‌ها به سمت بالا هدايت شوند و فضاي ايجاد شده حاصل با مخلوطي از استخوان مصنوعي و طبيعي بيمار پر شود. در فك تحتاني، محدوديت اصلي، عصب فك تحتاني مي‌باشد كه باعث حس‌دادن به گوشه لب پايين مي‌شود. درصورت نبود فضا براي ايمپلنت، جراح در يك جراحي جداگانه نسبت به جابجايي عصب و يا افزايش ارتفاع استخوان با استخوان مصنوعي و طبيعي اقدام مي‌نمايد. اين جراحي‌ها به‌طور همزمان با گذاردن ايمپلنتها نيز امكان‌پذير است. عارضه عمده جابجايي عصب، بي‌حسي (و نه بي‌حركتي) گوشه لب پايين مي‌باشد كه جهت برطرف شدن ممكن است به چندين ماه زمان نياز داشته باشد. عارضه ديگري كه ممكن است در جراحي‌هاي ايمپلنت حادث شود، عدم جوش‌خوردن ايمپلنت به استخوان است كه در اينگونه موارد بايد ايمپلنت را خارج نمود و در يك مرحله ديگر، يك ايمپلنت نو را در آن موضع قرار داد. 

محل عمل و نوع بي‌حسي
اين عمل معمولا در مطب و تحت بي‌حسي موضعي انجام مي‌گيرد. در مواردي كه جراحي توام با جابجايي سينوس و عصب باشد، مي‌توان در بيمارستان و يا كلينيك‌هاي جراحي و با بيهوشي كامل و يا نيمه‌بيهوشي نيز اين كار را انجام داد. 

مراحل انجام عمل جراحي و پروتزي
ايمپلنتها انواع متفاوتي دارند و بسته به نوع ايمپلنت زمان التيام استخواني ايمپلنت متفاوت است. به‌طور معمول درمان ايمپلنت به دو مرحله جراحي و پروتزي تقسيم مي‌شود. در مرحله جراحي ايمپلنت درون استخوان فك گذارده مي‌شود. بعد از آن در فك پايين معمولا سه ماه و در فك بالا حدودا چهار ماه زمان لازم است تا ايمپلنت به استخوان جوش خورده و آماده گذاردن دندان شود. در مواردي كه جراحي‌هاي همزمان روي سينوس و يا جابجايي عصب فك صورت مي‌گيرد، ممكن است مدت زمان بيشتري جهت گذاردن دندان لازم باشد. 

سن و شرايط مناسب براي گذاردن ايمپلنت 
همه بيماراني كه از مشكل بي‌دنداني رنج مي‌برند و سلامت كامل بدني دارند، مي‌توانند ايمپلنت بگذارند. محدوديت اصلي براي گذاردن ايمپلنت، بيماري‌هايي مانند ديابت مي‌باشد. همچنين افراد سيگاري كانديد مناسبي براي ايمپلنت نيستند. بيماراني كه از پوكي استخوان رنج مي‌برند نيز بهتر است نسبت به احتمال بيشتر شكست ايمپلنت آگاه باشند. استفاده از بعضي داروها نيز با ايمپلنت تداخل دارد. حتما پزشك را از داروهاي مصرفي خود آگاه نماييد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندانی‌ که ۱۰۰سال عمر می‌کند!

ایمپلنت قطعه‌ای تیتانیومی است که دارای خاصیت بیولوژیک است، یعنی با بافت بدن سازگار است و در مقابل اکسیژن، اسید و خوردگی، مقاومت دارد. تیتانیوم باعث آلرژی در بدن نمی‌شود و اجسام خارجی نمی‌توانند به وسیله آن بر بدن تاثیر بگذارند. زیرا تیتانیوم قابلیت سازگاری با بدن دارد.

 

استفاده از لیزر برای ساخت ایمپلنت بیش از 20 سال است که آغاز شده است تا ایده آل ترین سطح ایمپلنت را به دنیا معرفی کند.در واقع کانالهای میکرونی کوچکی با لیزر در سطح ایمپلنت ساخته شده اند که خصوصیات منحصر به فردی را به وجود می آورند.

  • نقش میکروکانال های لیزی در سطح ایمپلنت 

این خصوصیت ، یک سد محکم و نفوذ ناپذیر در اطراف ایمپلنت در مقابله با میکروب ها ایجاد میکند و سلامتی استخوان کرستال اطراف ایمپلنت را حفظ میکند.

نتیجه: این خصوصیت از تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.
دستاورد برای بیمار :ماندگاری دراز مدت (تا آخرعمر فرد)حتی تا 100 سال !!!) در مقایسه با ایمپلنت های معمولی )

  • نقش سطوح لیزری ایمپلنت در ثبات و اتصالات ایمپلنت :

این سطوح لیزری به خاطر سطح یکنواخت و پراکندگی یکدست در اطراف ایمپلنت و داشتن میکروکانالهای بسیار ریز باعث میشوند که سلولهای استخوانساز مانند فیبروبلاست ها و استئوبلاست ها اتصالات بسیار محکمی دور تا دور ایمپلنت بوجود می اورند .(برخلاف ایمپلنت ها ی دندانی معمولی که استخوان سازی به طور انتخابی و تصادفی در اطراف ایمپلنت صورت میگیرد.)
نتیجه :جوش خوردن سریعتر ایمپلنت با استخوان (استئوایتگریشن سریعترودر نتیجه تحویل زودتر پروتز ثابت (روکش به بیمار) (کسانی که مسافر خارج از کشور هستند و یا برای تحویل روکش عجله دارند و یا مدیران محترم به علت داشتن جلسات مهم ، این نوع ایمپلنت حتما توصیه میگردد.)

  • مقایسه ایمپلنت های معمولی با ایمپلنت با تکنولوژی لیزر:

ایمپلنت های دیگر دنیا دارای سطح اسید اچ و یا سندبلاست وغیره میباشند که سبب شده تا به صورت اتفاقی سلولهای فیبروبلاست ها و استئوبلاست ها ار به خود جذب کنند و سطح تماس استخوان و ایمپلنت بستگی به سطحی از ایمپلنت دارد که سلولها فرود می آیند ، بنابر این در ایمپلنت های معمولی اتصال استخوان (بافت سخت)و لثه (بافت نرم) باعث ایجاد سد محکم و چسبندگی عالی لثه در اطراف ایمپلنت معمولی نمیشود.

اما در ایمپلنت با تکنولوژی لیزر چسبندگی عالی لثه و استخوان رخ میدهد.

نتیجه برای بیمار: تحلیل استخوان در یک بررسی 3 ساله ، در اطراف ایمپلنت های معمولی بیش از 70% بود که معادل 1.35 میلیمتر بود اما در اطراف ایمپلنت لیزری تحلیل استخوان 46/0میلیمتر بود. بنابراین: ایمپلنت لیزری تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت کمتری دارد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

همه چیز درباره ایمپلنت یا کاشت دندان

گزینه ی ایمپلنت کاشت دندان امروزه به یکی از راهکارهای مطمئن برای رفع مشکلات جدی دندان است ، روشی برای رفع انواع مشکلات ظاهری و مقاومتی دندان ها که در سرتاسر جهان به صورت تخصصی و گسترده توسط بیماران انتخاب و توسط دندان پزشکان متخصص و البته حرفه ای انجام می شود. در این مطلب نگاهی اجمالی خواهیم داشت به روش انجام ایمپلنت و پاسخ به سوالات رایج دراین باره که اکثر مراجعه کنندگان قبل از رفتن به مطلب دندانپزشکی در ذهن خود دارند.
ایمپلنت یا کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت یا همان ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، کاشت دندان جایگزینی کامل محسوب میشوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند. ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده که درون استخوان فک گذاشته می شود.

انواع ایمپلنت و کاشت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و … ) درمان خود را به تعویق می اندازد. غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.

مزایای استفاده از ایمپلنت و کاشت دندان

در یک طبقه بندی استاندارد می توان گفت ایمپلنت ها گزینه ی مناسبی هستند برای :

اشخاصی که تمایل به داشتن دندانهایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندانهای طبیعی دارند .

افرادی که با دندان مصنوعی متحرک نمی توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند .

کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند و نمی خواهند دندان مصنوعی متحرک داشته باشند.

کسانی که احتیاج به بریج (پروتز ثابت) دارند ولی نمی خواهند دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند یا تراشیده شود .

چه کسانی می توانند ایمپلنت کاشت دندان انجام دهند؟ در چه سنی؟

افرادی که به دلایل مختلف مثل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، ضربه، شکستگی و تصادفات و… دندان های خود را از دست داده باشند.

اما در رابطه با سن مناسب برای انجام ایمپلنت دندانی باید گفت که ایمپلنت باید در سنی که رشد فکی و استخوانی فرد مورد نظر کامل شده باشد، انجام گیرد؛ در خانم ها از ۱۶ و آقایان از ۱۸ سال به بالا انجام عمل کاشت دندان مانعی ندارد، به همین دلیل به طور مثال برای نوجوان ۱۲ ساله ای که دندان کرسی خود را، که بیش از سایر دندان ها در معرض پوسیدگی قرار دارد از دست می دهد، ایمپلنت توصیه نمی شود، بلکه باید با مراقبت و حفظ سلامت بافت های استخوانی و فکی و مدیریت فضا در آن ناحیه به دلیل تمایل دندان های اطراف به پرکردن آن، اجازه داد سن فرد به میزان مورد نظر رسیده و سپس ایمپلنت صورت بگیرد.

عمر مفید بهترین نوع ایمپلنت کاشت دندان که توسط دندانپزشک متخصص انجام شده چقدر است؟

ایمپلنت قابلیت ماندگاری و بقا تا پایان عمر و در تمام طول زندگی را دارد. برخی از دندانپزشکان در این باره می گویند که بیمارانی داشته اند که تا ۲۰ سال قبل این عمل را انجام داده اند و کماکان از آن دندان ایمپلنت شده استفاده کرده و مشکلی هم ندارند.

در چه مواردی از ایمپلنت کاشت دندان استفاده می شود؟

فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

فاصله زیاد بین دندان ها در اثر از دست رفتن یک یا بیش از یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد.

زمانی که کلیه دندانهای یک یا هر دو فک از دست رفته باشد.

چنانچه تنها یک دندان از دست رفته باشد
ایمپلنت یا کاشت دندان جلو

یکی از مواردی که فرد حساسیت بیشتری برای داشتن دندانی با ظاهر طبیعی دارد ایمپلنت دندان جلو است ، چرا که در هنگام صحبت و لبخند بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و از این رو مراجعه به یک متخصص حرفه ای لازم است.  برای پر کردن این فضای بی دندانی، از روشی به نام بریج (پل) استفاده می شود. در این درمان، نیاز به تراش دندان های مجاور ناحیه بی دندانی برای جایگزینی دندان است. نقطه ضعف این درمان، آسیب رسیدن به دو دندان سالم است که منجر به پوسیدگی آنها نیز می شود. علاوه بر آن به دلیل تحریک نشدن استخوان، تحلیل تدریجی استخوان نیز به وجود می آید.

 این در حالی است که ایمپلنت دندان نه تنها به دندان های مجاور آسیب نمی رساند، بلکه کاشت ایمپلنت به دلیل تحریک استخوان ناحیه بی دندانی مانع از تحلیل استخوان می شود. هزینه ایمپلنت دندان جلو معادل قیمت ایمپلنت هر دندان دیگر می باشد و تفاوتی ندارد.

ایمپلنت و کاشت دندان چنانچه چند دندان از دست رفته باشد

برای پر کردن این نوع ناحیه بی دندانی، معمولا از پروتز متحرک استفاده می شود. پروتزهای متحرک با قلاب دور دندان قرار می گیرند. در این درمان با وجود اینکه نیازی به تراش دندان های مجاور نیست، اما سنگینی و فشار پایه ها به دندان های پایه منجر به لق شدن دندان های مجاور و در نتیجه پوسیدگی دندان ها می شود. در این مورد نیز می توان با کاشت ایمپلنت، علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، مانع آسیب رسیدن به دندان های سالم و استخوان فک شد.

آیا ایمپلنت کاشت دندان پس میزند ؟

خیر، ایمپلنت دندانی بر خلاف انواع دیگر پیوندها ( قلب ،کلیه، ریه و… ) پس نمیزند چرا که تیتانیوم فلزی است که با محیط بدن کاملا سازگار است .
علل از دست دادن ایمپلنت کاشت دندان چیست؟

اما علل از دست دادن ایمپلنت شامل عواملی است مثل:

جراحی نامناسب

تروما ( آسیب و ضربه ) به ایمپلنت دندانی بلافاصله بعد از جراحی

پروتز نامناسب و عدم پخش صحیح نیرو

از همه مهمتر، عدم رعایت بهداشت دهان توسط بیمار

فواید ایمپلنت کاشت دندان نسبت به درمانهای دیگر جایگزینی دندان

دلیل این که اغلب ایمپلنت دندانی اولین انتخاب و درمان استاندارد جایگزین دندان از دست رفته است و به درمانهای دیگر ارجحیت دارد عبارتند از:

از جهات زیادی مشابه دندان طبیعی و سالم عمل میکند.

از استخوان تکیه گاه دندانها محافظت میشود.اگر فضای دندان از دست رفته خالی بماند یا جایگزین مناسبی برای آن استفاده نشود، مشکلاتی مانند تحلیل و کاهش استخوان فک ایجاد میشود. هنگامی که دیگر استخوان از سمت دندان طبیعی حمایت نمیشود، تخریب شده و سفتی و استقامت خود را از دست میدهد. ایمپلنت دندانی تنها جایگزین دندان طبیعی است که از استخوان محافظت کرده و تولید استخوان طبیعی را تحریک میکند و مانع تحلیل آن میشود.

یک ایمپلنت دندانی ثابت و محکم، طوری جایگزین دندان از دست رفته میشود که از نظر عملکرد، ظاهر و احساس برای بیمار مشابه دندان طبیعی است. گزینه های دیگر جایگزین دندان میتوانند منجر به تحلیل استخوان شده و در خوردن، صحبت کردن، زیبایی لبخند و فعالیتهای دیگر روزمره اختلال ایجاد نمایند.

راه حلی بلند مدت و ماندگار است.

دندان مصنوعی و بریجهای دندانی مرسوم تنها پنج تا ده سال دوام دارند و در صورتی که مراقبت بسیار خوبی از آنها بشود بیش از ده سال دوام خواهند داشت اما پس از آن، زمان تعویض فرا میرسد و باید جایگزین شوند در صورتی که ایمپلنت دندانی اگر چه نیاز به تنظیمات دوره ای دارد اما در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود میتواند تا آخر عمر دوام داشته باشد و هیچ نگرانی ایجاد نکند.

ظاهر صورت و لبخند به صورت طبیعی حفظ میشود.صورت بدون وجود دندانها کمی شل شده و لبها آویزان میشوند و چهره به نظر غمگین میرسد. با ایمپلنت ظاهر طبیعی صورت و لبخند حفظ میشود.

نیاز به ظرفی برای نگه داشتن دندان مصنوعی وجود ندارد.

اگر از ایمپلنت دندانی به جای دندان مصنوعی استفاده کنید دیگر دندانتان برای همیشه در دهان خواهد بود و لازم نیست به دنبال جایی برای نگهداری دندان بگردید. دیگر لازم نیست نگران لغزیدن، لق شدن و افتادن دندان باشید. مسواک و نخ دندان در ایمپلنت دندانی دقیقا همانند دندان طبیعی استفاده میشود و لازم نیست دندان را خارج از دهان تمیز کنید.

از دندانهای سالم محافظت میکند.

در روش بریج، از دندانهای سالم دو طرف دندان از دست رفته به عنوان تکیه گاه برای ثابت کردن دندان مصنوعی استفاده میشود که این امر باعث میشود یک طرف یا هر دو طرف دندان از دست رفته، ساییده شود و در نتیجه دندانهای سالم اطراف دندان از دست رفته نیز صدمه می بینند. بنابراین در بریج دندانهای سالمی که باید از بریج پشتیبانی کرده و آن را نگه دارند خود به مرور زمان دچار مشکل میشوند اما در مورد ایمپلنت چنین نیست. ایمپلنت در استخوان فک جای دارد و کاری به دندانهای سالم اطراف ندارد.

بعد از انجام ایمپلنت به راحتی صحبت میکنید.

دندان مصنوعی متحرک برای برخی افراد یک چالش همیشگی برای صحبت کردن است. با ایمپلنت دندانی عملکرد دهان و تکلم درست همانند دندان طبیعی می باشد.

میتوانید غذاهای مورد علاقه تان را با خیال راحت بخورید.

غذاهای مورد علاقه خود را بدون نگرانی و با خیال راحت میتوانید مصرف کنید و از آنها لذت ببرید. ایمپلنت همانند دندان طبیعی راحت و محکم است و لازم نیست مانند دندان مصنوعی برای مصرف برخی غذاها نگران باشید یا احساس ناراحتی بکنید.

دیگر دچار پوسیدگی تاج دندان نمیشوید.

در تاج مصنوعی ایمپلنت، پوسیدگی اتفاق نمی افتد اما باید طبق برنامه منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و کار مراقبت و نظافت آن را هر روز به درستی انجام دهید تا لثه هایتان تمیز بماند، همانند زمانی که دندان طبیعی داشتید.

نگران لغزیدن دندان نباشید.

دندان مصنوعی هنگام خندیدن، صحبت کردن، بوسیدن و غذا خوردن ممکن است از جای خود بلغزد و مجبور باشید دوباره آن را با دست در جای خود قرار دهید. ایمپلنت دندانی در جای خود ثابت است و به صورت طبیعی به استخوان فک جوش خورده است بنابراین هرگز لغزش و جا به جایی نخواهد داشت.

ایمپلنت کاشت دندان فوری چیست؟

ایمپلنت فوری شیوه ای از درمان ایمپلنت است که در آن تاج موقتی اندکی پس از جایگذاری ایمپلنت در استخوان فک، روی ایمپلنت قرار میگیرد. این دندان جایگزین موقتی معمولا به دقت شکل داده میشود به طوری که در تماس با دندان سمت مقابل قرار نمیگیرد و صرفا برای زیبایی لبخند است تا زمانی که تاج دائمی جایگزین شود.

ایمپلنت های فوری میتوانند عملکردی نیز باشند به این معنی که در تماس با دندان مقابل قرار گرفته و برای خوردن نیز مورد استفاده قرار میگیرند. این ایمپلنت های فوری عملکردی، زمانی استفاده میشوند که چند دندان وابسته به ایمپلنت در یک ردیف در جلوی دهان قرار دارند و توسط متصل کننده سختی مانند دندان مصنوعی به هم متصل میشوند. یک نمونه متداول از این حالت دندان مصنوعی ۴ تایی قوس پایین است. این تکنیک همه ایمپلنت ها را به یکدیگر متصل و قفل میکند تا در دوران جوش خوردن، در استخوان فک محکم قرار بگیرند. به این شیوه هر نیرویی که اعمال آن ممکن است باعث شود یک ایمپلنت تنها با شکست مواجه شود، در این حالت بین چند ایمپلنت تقسیم میشود و مشکلی ایجاد نمیکند.

در هر دو حالت، بیمار در مدت زمانی که باید منتظر بماند تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد، از لبخندی با ظاهر طبیعی بهره میبرد. در حالی که ممکن است این گزینه به نظر خیلی جذاب برسد اما باید با فواید و خطرات بالقوه ایمپلنت فوری در مقایسه با روشهای مرسوم جایگذاری ایمپلنت آشنا شوید چرا که این تکنیک برای هر فردی مناسب نیست. مفهوم ایمپلنت فوری مفهوم جدیدی نیست و از دهه شصت میلادی که ایمپلنت مدرن دندان ارائه شد و در مراحل اولیه خود قرار داشت، مورد استفاده قرار میگرفت. اگر چه پیشرفت در فناوریهای تصویر برداری این عمل را بسیار موفقیت آمیزتر کرده است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

سوالاتی درباره ایمپلنت های دندانی

چرا ایمپلنت دندان معمولا اولین انتخاب توسط بیماران برای جایگزینی دندان هایی است که از دست داده اند؟ چرا بیماران دیگر از روش های قدیمی برای جایگزینی دندان های آسیب دیده  یا افتاده  استفاده نمی کنند؟ 

دندان ایمپلنت، بهترین گزینه برای انتخاب، برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد.دندان ایمپلنت هم ظاهری شبیه دندان های طبیعی دارند و هم استحکام و مقاومتی شبیه آنها. به همین دلیل امروزه بیماران ترجیح می دهند ، در صورت از دست دادن دندان های خود، از این روش استفاده کنند.کارکرد این دندان ها نیز شبیه دندان های طبیعی بوده و افراد هنگام خوردن و آشامیدن با مشکلی مواجه نمی شوند. بقیه درمان ها، بیشتر مواقع، مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.
دندانی که کاشت می شود، با اعمال مراقبت های لازم، طول عمرطولانی می تواند داشته باشد. روش های درمان قدیمی این ویژگی را نداشتند. این موضوع یکی از اصلی ترین مزیت ها ی ایمپلنت محسوب می شود.
از زندگی خود بدون هر گونه استرسی لذت ببرید. نیازی نیست هنگام خندیدن و یا صحبت کردن خجالت بکشید. با خیالی آسوده و اعتماد به نفسی بالا در مکان های عمومی، مهمانی ها و سر کار خود حاضر شوید. با ایمپلنت دیگرنیازی نیست، هنگام خوردن و آشامیدن، صحبت کردن، خندیدن نگران باشید که دندان های مصنوعی شما از جا در آمده یا خارج شود. نه خودتان و نه اطرافیانتان متوجه حضور دندان های ایمپلنت در دهانتان نخواهید بود زیر هیچ تفاوتی با دندان های طبیعیتان ندارند. ایمپلنت  ازشکل طبیعی دهان و دندان هایتان محافظت می کند.
حفاظت از استخوان سالم. از دست دادن یک یا چند دندان موجب می شود فضاهای خالی در دهان ایجاد شود که همین موضوع می تواند با مرور زمان موجب تحلیل یا از دست دادن استخوان فک ها شود. ایمپلنت دندان تنها گزینه ای است که می تواند جلوی تحلیل و از دست رفتن استخوان را بگیرد.

دیگر نیازی برای در آوردن دندان های مصنوعی نیست. جای دندان ها در داخل دهان است نه در داخل لیوان یا جای دیگر. ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است تا بیماران با آرامش به زندگی ادامه دهند. در ایمپلنت نیازی به درآوردن دندان ها نیست. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای دندان های ایمپلنت شبیه دندان های طبیعی می باشد.
با انجام ایمپلنت هیچ مشکلی در صحبت کردن و خندیدن نخواهید داشت. استفاده از دندان های مصنوعی، تلفظ و ادای برخی از کلمات و واژگان را برای بیمار مشکل می کند. در حالی که ایمپلنت این مشکل را به طورکامل حل کرده است.
ایمپلنت این فرصت را فراهم کرده است تا هر غذا یا طعمی را که دوست دارید بدون ترس و استرس نوش جان کنید. با دندان ایمپلنت می توانید مثل همیشه میوه ها ی مورد علاقه ی خود را گاز بزنید، در حالی که این امکان با خیال آسوده در دندان های مصنوعی وجود نداشت.
دندان های ایمپلنت پوسیده نمی شوند. البته این بدین معنا نمی باشد که نیازی به مراقبت از آنها نیست. حتما باید آنها را مسواک زده و از نخ دندان برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. مراجعه به دندان پزشک برای چک آپ دندان ها و لثه ها ضروری می باشد.مراقبت از آنها باید همانند مراقبت از دندان های طبیعی باشد.

تقریبا همه کسانی که سلامتی عمومی خوبی داشته باشند می توانند پروسه ایمپلنت دندان را انجام دهند. خیلی از افراد دندان های خود را به دلایل مختلفی چون عفونت، پوسیدگی، بیماری های لثه یا شکستگی از دست می دهند. کسی دوست ندارد جای دندان افتاده خالی بماند زیرا هم در خوردن و نوشیدن مشکل پیدا می کنند و هم از لحاظ زیبایی و ظاهر . به همین دلیل دنبال بهترین گزینه برای جایگزینی می گردند و چه گزینه ای بهتر از ایمپلنت دندان. زمانی که می خواهید ایمپلنت انجام دهید، در صورت داشتن هر گونه بیماری، استفاده از هر گونه دارو یا قرص و مصرف سیگار ، حتما با دندان پزشک خود در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

دلایل شکست ایمپلنت های دندانی

 
این روزها سرعت پیشرفت علم و فن آوری به حدی بالا رفته است که تا می خواهیم به چیزی عادت کنیم یا آن را یاد بگیریم نسل جدید تر و کارامد تر آن روانه بازار می شود. دنیای تلویزیون را نگاه کنید سیاه و سفید لامپی ، ترانزیستوری ،رنگی ، صفحه تخت ،پلاسما  ال سی دی ، ال ئی دی و حالا هم سه بعدی که پس مدتی بعد های اضافی پیدا میکند 
دوربین عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی هم به بازار آمده وقتی یک نیاز تولید شد نیاز دیگری را هم با خود می آورد برای دیدن و ساخت فیلم های سه بعدی علاوه بر تلویزیون و دوربین حافظه های بیشتر هم مورد نیاز است این یعنی بازنشستگی اجباری کامپیوترها و لپ تاپ های فعلی .
در مورد تحولات دانش دندانپزشکی هم  وضع از همین قرار است . سرعت پیشرفت بالاست ولی باید دانست خیلی از اصول علمی ثابت است و پایه های دانش دندانپزشکی به ندرت دستخوش تغییر می شوند. ایمپلنت های دندانپزشکی حدود سی سال پیش به دنیا معرفی شدند. و به سرعت پیشرفت کردند. 
در دنیای ایمپلنت هم مثل دنیای خودرو شرکت های مختلفی به بازار آمدند . حالا اگر کسی بخواهد بنز و ب ام و را با مثلا ام وی ام مقایسه کند باید گفت این کجا و آن کجا . آن کارخانه های معظم چند سر و گردن بالاتر از بقیه ایستاده اند.به همین خاطر جنس تولیدی شان با کیفیت است و بقول معروف مرگ ندارد. ایمپلنت های دندانی هم از این قضیه مستثنی نیستند. جنس خوب و بد دارند . از طرفی وقتی یک فن آوری جدید وارد بازار می شود مدتی طول می کشد تا نقاط قوت و ضعفش مشخص شود.شاید از اولین ایمپلنتی که برای بیمارم کار کرده ام حدود دوازده سال بگذرد.آن موقع کسب تجربه می کردم و خیلی  هم پر دل و جرات بودم ولی به مرور زمان محتاط تر و محافظه کارتر شدم . چون شاهد شکست هایم بودم . 
آنجا که به درخواست بیمار قبل از جوش خوردن کامل ایمپلنت برایش دندان گذاشتم و شکست خوردم . یا آنجا که با عجله شروع به کار کردم و استخوان بیمار داغ شد و همین مسئله باعث شکست شد. در مورد دیگر بلافاصله پس از کشیدن دندان ، جایش ایمپلنت گذاشتم و آن هم با شکست همراه بود البته موارد موفقی هم به همین روش انجام شد ولی هرکدام تجربه ای گرانبها و منحصر بفرد بود.

یکی از مشکلات ما این است که قانون همه یا هیچ در ذهن مان جریان دارد . یعنی یک چیز یا خوب خوب است یا بد بد . بعضی ها از ایمپلنت بت درست کرده اند و آنرا پرستش می کنند بعضی ها هم فقط از شکست ها و عفونت ها و پس زدن هایش داد سخن سر می دهند. وقتی ایمپلنت را به بیمار پیشنهاد می کنیم فقط از مزایایش می گوییم و به اصطلاح همه اطلاعات را به بیمار نمی دهیم . البته این کار اکثر ماهاست . وقتی می خواهید لباس بخرید ، دست روی هر جنسی می گذارید فروشنده از آن تعریف می کند و مزیت های آنرا قطار می کند. ولی اگر ما جای فروشنده بودیم ، آیا می توانستیم مزایا و معایب جنس را بگوییم و به خریدار اجازه انتخاب دهیم ؟

در مورد ایمپلنت من به بیماران مزایا و معایبش را می گویم و نظر خودم را هم اعلام می کنم ولی بیمار را در انتخابش آزاد می گذارم حتا می گویم با دندانپزشکان دیگر هم مشورت کند و بعد تصمیمش را بگیرد.گاهی اوقات طوری در مورد ایمپلنت صحبت می کنیم که گویی از دندان طبیعی هم بهتر است که این غلطی آشکار و نابخشودنی است.ایمپلنت هم عضوی مصنوعی است و نمی تواند دقیقا مثل اعضای اصلی برایمان کار کند. وقتی ایمپلنتی شکست می خورد همه ی کاسه کوزه ها را سر .........می شکنیم و یادمان می رود روز اول چه آپولوهایی که با ر هوا نکردیم که جنسش درجه یک است از آلیاژ تیتانیوم که با آن بال موشک می سازند و از دندان طبیعی هم محکم تر است و .......

بعد از این مقدمه طولانی بیایید با هم دلایل شکست ایمپلنت را بررسی کنیم :

الف- تشخیص و طرح درمان نادرست :  برای قرار دادن ایمپلنت دندانی وجود استخوان کافی ضروری ست .هم عرض استخوان هم عمق استخوان فک مهم است . اگر شما بخواهید میخی را در چوبی بکوبید که عرض و عمق کافی نداشته باشد چوب ترک می خورد و میخ در جایش محکم نمی شود .عرض و عمق استخوان با قالبگیری معاینه و رادیوگرافی مشخص می شود. ایمپلنت نباید خیلی به دندان های مجاورش نزدیک شود چون هم خودش و هم دندان کنارش آسیب می بیند.ایمپلنت دندانی را نباید در جایی قرار داد که فضای کافی برای دندان گذاشتن بر رویش نداشته باشیم . ایمپلنت دندانی نباید خارج از قوس فکی قرار گیرد یا به ساختمانهای حیاتی مثل رگها و اعصاب  آسیب وارد کند. 

ب- شکست در جوش خوردن ایمپلنت دندانی : ایمپلنت باید به نحوی در استخوان قرار گیرد که سلولهای استخوان ساز استخوان تازه در اطرافش بسازند.به این ترتیب ایمپلنت دندانی به استخوان فک جوش می خورد و با آن اتصالی تنگاتنگ برقرار می سازد که می تواند فشارهای جویدن را تحمل کند اگر این اتصال ایجاد نشود ایمپلنت دندانی لق می شود و شکست میخورد. مثلا اگر استخوان موقع سوراخ شدن داغ شود به دلیل سرعت زیاد مته یا کم بودن مایع خنک کننده سلولهای استخوان ساز می میرند.یا در مواردی که ایمپلنت دندانی بلافاصله در جای دندان کشیده شده قرار می گیرد نمی تواند بطور کامل به دیواره های حفره جذب شود و خوب جا بخورد پس فاصله ای بین ایمپلنت دندانی و استخوان می ماند که در آنجا جوش نمی خورد . فشار زود هنگام بر ایمپلنت دندانی و وارد آوردن فشار های جانبی به پیچ هم از دلایل شکست در جوش خوردن ایمپلنت است. 

ج- کیفیت پایین استخوان : اگر کیفیت استخوان فک پایین باشد یعنی سلولهای استخوان ساز کمتری در اختیار داریم و به این ترتیب ترمیم و بازسازی استخوان به مشکل بر می خورد.در این گونه موارد شاید پیوند استخوان چاره ساز باشد. 

د- عفونت و آلودگی ناحیه عمل : گاهی اوقات وجود آلودگی در ناحیه عمل علت شکست است . آلودگی ممکن است قبل از عمل در ناحیه موجود باشد یا هنگام قرار دادن ایمپلنت دندانی اتفاق بیفتد در مواردی هم آلودگی پس قرار دادن ایمپلنت به ناحیه حمله می کند. با وجود عفونت ترمیم و باز سازی استخوان مختل و ایمپلنت دندانی پس میزند.ممکن است مواد پیوندی که در ناحیه قرار می دهیم مثل پودر استخوان آلوده باشد یا فرد دچار بیماری پیشرفته لثه باشد در این موارد هم بحث آلودگی و پس زدن مطرح است.در حالتی که دندانپزشک گیر و ثبات اولیه خوبی از پیچ بدست نمی آورد آن ناحیه را مستعد آلودگی می نماید.ممکن است برای بیمار داروهای آنتی بیوتیک تجویز شود که باید مورد استفاده قرار گیرد.

ه- ایمپلنت های نا مرغوب : ایمپلنتهای مرغوب گران ترند و برای ساختشان تحقیقات ، وقت و انرژی بیشتری  صرف شده است . بعضی از ایمپلنت های نا مرغوب موقع کار گذاشتن می شکنند و مشکلات زیادی ایجاد می کنند.

و- وضعیت سلامتی فرد : سلامت فردی که می خواهد ایمپلنت دریافت کند هم مهم است . دیابت یا مرض قند کنترل نشده ، کمبود برخی ویتامین ها ،سوء تغذیه ، پوکی استخوان ، افرادی که تحت پرتودرمانی و شیمی درمانی قرار گرفته اند ،افرادی که زیاد سیگار می کشند ، معتادین به مواد مخدر و الکل کاندیداهای مناسبی برای دریافت ایمپلنت نیستند.چرا که در این افراد ترمیم به تاخیر می افتد . دندان قروچه هم از عواملی ست که سلامت ایمپلنت را به خطر می اندازد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنتهای دندانی جایگزین مناسبی هستند برای :

  • کسانی که با دندان مصنوعی متحرک نمی توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند .
  • کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند و نمی خواهند دندان مصنوعی متحرک داشته باشند.
  • کسانی که احتیاج به بریج (پروتز ثابت) دارند ولی نمی خواهند دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند یا تراشیده شود .
  • کسانی که تمایل به داشتن دندانهایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندانهای طبیعی دارند .

 

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود.

پایه ی ایمپلنت همانند ریشه ی دندان طبیعی داخل استخوانفک قرار می گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی شود. استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان ها دائمی خواهند بود.

بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی از اصلی ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می باشد. باتوجه به میزان موفقیت بیش از 96% دندان های کاشته شده در 20 سال گذشته و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق و تحقیقات کلینیکی ایمپلنت های دندانی، بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی می باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، کاشت دندان به روش پانج مزایای دیگری نیز دارد.

از جمله:

عدم نیاز به جراحیمدت زمان درمان کوتاهتر (مانند روش کاشت ایمپلنت قدیمی نیاز به صرف چند ماه وقت نمی باشد.)درد، خونربزی و کبودی ندارد.به عروق خونی لثه، صدمه ای وارد نمی شود.افرادی که سیگاری می کشند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

(افراد سیگاری در صورتی که بتوانند از 2 هفته قبل از ایمپلنت تا 3 ماه پس از آن تعداد سیگاری مصرفی خود را به 5 عدد در روز برسانند، می توانند از این روش استفاده کرده و نتایج قطعی را داشته باشند.)بیمار در همان روز کاشت ایمپلنت با دندان به منزل می رود.

 

Nobelbiocare (اصلی ترین و قدیمی ترین ایمپلنت دنیا)Biohorizons

مزیت نوع nobel biocare در این است که بیمار همان روزی که ایمپلنت انجام میشود، با دندان از مطب بیرون می رود.

 معایب ایمپلنت 

در حال حاضر عمل ایمپلنتی که در کشور ما صورت می‌گیرد، تا چه میزان به سطح ممتاز کشور‌های توسعه یافته نزدیک است و چه تفاوت‌هایی نسبت به آن دارد؟

انجام عمل ایمپلنت در ایران از سال ۱۳۶۹ آغاز شد.

امروز از جهات کیفیت ابزار، وسایل و مواد مورد استفاده، ما هیچ کمبود و نقصانی نسبت به کشورهای توسعه یافته نداریم. قیمت ایمپلنت در ایران با سایر نقاط جهان قابل مقایسه نیست، البته من منکر گرانی آن برای مردم نیستم، ولی هزینه پایین ایمپلنت و حتی سایر موارد درمانی نسبت به کشورهای توسعه یافته، یکی از عوامل جذب توریست درمانی و بیماران سایر کشور‌ها است. بنابراین مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی روز دنیا در ایران ارائه می‌شود، که یکی از دلایل اصلی دستیابی به این خدمات، عزیمت پزشکان و دندانپزشکان به خارج از کشور و آشنایی آن‌ها با علم روز دنیا است.

امکان دارد فردی زیبایی دندان برایش اهمیت چندانی نداشته باشد و بر همین اساس تصمیم به انجام عمل ایمپلنت نگیرد؛ شما تا چه میزان بیماران را ملزم به استفاده از ایمپلنت می‌کنید؟

 

استفاده نکردن از این روش درمان برای بیمار چه عوارضی دارد؟

 

ما ۳۲ دندان داریم که اگر از دندان‌های عقل صرفنظر کنیم، ۲۸ عدد باقی می‌ماند. از این تعداد تنها ۸ دندان وجهه زیبایی دارد و به چشم می‌آید و سایر دندان‌ها این قابلیت را ندارند. نگاه به دندانپزشکی تنها از زاویه زیبایی، بهانه‌ای برای شرکت‌های بیمه به منظور شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت پرداخت هزینه‌ها است. توصیه همه متخصصان دندانپزشکی برای استفاده از ایمپلنت تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه وقتی فردی دندان‌های خلفی خود را از دست می‌دهد، اینجا دیگر زیبایی مفهومی ندارد، اما برای حفظ حالت طبیعی آناتومی فک و جلوگیری از حرکت سایر دندان‌ها و پر کردن فضای خالی دندان از دست رفته، ایمپلنت توصیه می‌شود و همانگونه که می‌بینیم در این موارد، انجام عمل ایمپلنت کمک شایانی به حفظ سلامت دهان و دندان‌های سالم فرد خواهد کرد، بدون این‌که زیبایی به‌طور خاص مورد توجه باشد.

 

ژنتیک فرد از یک طرف و ابزار‌ها و وسایل استفاده شده برای کاشت دندان از طرف دیگر، تا چه میزان به عمر و دوام ایمپلنت کمک می‌کند؟

این موضوع در ابتدا به لوازم مورد استفاده جراح و تجربه او بستگی دارد. بهداشت دهان و دندان یکی از تأثیرگذار‌ترین عوامل است؛ در صورت عدم توجه به این موضوع، باکتری‌ها و میکروب‌ها در اطراف ایمپلنت جمع شده و عمر آن را کاهش می‌دهند.

 

بسیاری از بیماران این سؤال را مطرح می‌کنند که ایمپلنت تا چند سال دوام خواهد داشت؛ در واقع کیفیت و استحکام دندان طبیعی اصلاً قابل قیاس با ایمپلنت نیست؛ اگر میزان مراقبت و حفظ سلامت ایمپلنت به‌‌ همان اندازه‌ای باشد که باعث آسیب رسیدن به دندان طبیعی شده است، طبیعتاً دوام زیادی نخواهد داشت.

 

در حالت کلی مراقبت و نگهداری خود بیمار مهم‌ترین عامل بقا و طول عمر ایمپلنت است و نحوه عمل و کار جراح و مسائل ژنتیکی در وهله‌ بعدی قرار می‌گیرد. اثر مسائل ژنتیکی در مقابل تأثیر بهداشت دهان و دندان بسیار ناچیز است تا حدی که ما به مراجعانی که ادعا می‌کنند تمام اعضای خانواده‌شان دچار مشکل دندان هستند، متذکر می‌شویم که شما خانوادگی بهداشت ضعیفی دارید، البته توانمندی فرد جراح و دقت در عمل ایمپلنت هم تأثیر بسزایی دارد، به همین دلیل این اصطلاح رایج است که پزشک و بیمار همکارند و هر دو باید وظایفشان را به درستی انجام دهند، در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.

 

ایده آل‌ترین ایمپلنت درصورت رعایت بهداشت دهان و دندان و عمل مناسب توسط دندانپزشک، چقدر عمر مفید خواهد داشت؟

ایمپلنت دندانی قابلیت ماندگاری و بقا تا پایان عمر و در تمام طول زندگی را دارد. مراجعانی داریم که ۲۰ سال قبل این عمل را انجام داده‌اند و کماکان از آن دندان ایمپلنت شده استفاده کرده و مشکلی هم ندارند.

 

با توجه به شرایط آناتومیک فک، آیا تعداد ایمپلنتها مشکلی پیش نمی‌آورد و از دید علم دندانپزشکی توجیه‌پذیر است؟

 

در حالتی که تمامی ۲۸ دندان فردی ریخته باشد، برای هر فک باید نهایتاً ۸ عمل ایمپلنت انجام داده و ۱۴ دندان می‌توانند روی ۸ پایه کاشته شده قرار گیرند. برای برخی از فک‌ها که کوچک‌تر هستند، ۱۲ دندان کفایت می‌کند که نیاز به ۶ عمل ایمپلنت دارد. این میزان ایمپلنت مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

 

چه افرادی نمی‌توانند از ایمپلنت دندانی به منظور جایگزین دندان از دست رفته خود استفاده کنند؟


امکان دارد ایمپلنت دندانی را نتوان برای برخی از بیماران استفاده کرد، که دلایلی مانند کافی نبودن رشد استخوانی یا مثلاً دیابتیک بودن فرد دارد. یکی از ملزومات ایمپلنت دندانی، سلامت جسمی فرد است؛ به‌طور مثال افراد دیابتیک، سیگاری‌ها، افراد مبتلا به لوسمی، ایدز یا کسانی که کمبود استخوان دارند، کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندانی نیستند.

 

دندان‌های طبیعی ما درطول زمان دچار تغییر رنگ می‌شود؛ آیا به دلیل این تغییر رنگ، دندان‌ یا پروتزهایی که با ایمپلنت دندانی در دهان ما کاشته می‌شوند، نیاز به تعویض در بلند مدت دارند؟

 

با توجه به مواد غذایی مصرفی مثلاً چای و قهوه زیاد یا استعمال دخانیات، رنگ ریزه‌هایی روی دندان‌های طبیعی جمع می‌شود؛ از این منظر مشکلی پیش نمی‌آید، زیرا این رنگ ریزه‌ها به روی آن پروتز‌ها هم جمع می‌شوند و تفاوت خاصی ایجاد نمی‌شود و با یک جرم‌گیری به حالت اولیه باز می‌گردد اما برخی از تغییر رنگ‌ها با افزایش سن صورت می‌گیرد که دلایل بیرونی ندارد و جنبه درونی دارد، که در این تغییر رنگ نیاز به تعویض روکش در درازمدت احساس می‌شود.

 

بسیاری از مردم در می‌انسالی دچار تحلیل لثه می‌شوند. در صورت بروز این معضل، آیا ایمپلنت دندانی قابلیت ترمیم یا تعویض دارد؟

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم که بعد از سال اول به میزان یک میلی‌م‌تر استخوان‌های اطراف ایمپلنت دندان تحلیل می‌رود. ولی اگر تمام شرایط مناسب باشد و مراقبت به درستی صورت بگیرد، این میزان بعد از سال اول به ۱/۰ میلی‌م‌تر کاهش می‌یابد؛ البته این آمار قطعی و ثابت نیست و بسیاری از افراد همین میزان تحلیل را هم ندارند، بنابراین تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت دندان در حدی نیست که نگرانی به دنبال داشته باشد؛ زمانی این اتفاق می‌افتد که لثه دچار بیماری شود و در این حالت ترمیم استخوان و استخوان‌سازی برای ایمپلنت دندان مجدد لازم است.

 

یک باور غلط بین عموم مردم جا افتاده که به دلیل ایجاد نشدن مشکل در دندان کاشته، نیازی به مراجعه به دندانپزشک احساس نمی‌کنند. برای از بین بردن این باور غلط چه توصیه‌ای دارید؟

 

یکی از مشکلات اساسی ما همین موضوع است. بیماران ۲ تا ۳ سال بعد از عمل ایمپلنت به ما مراجعه می‌کنند، ولی پس از این مدت این موضوع فراموش شده و دیگر هیچ پیگیری از سوی بیمار صورت نمی‌گیرد. متأسفانه مردم این نکته را نمی‌دانند که اگر در ایمپلنت دندان مشکلی رخ بدهد یا بیماری خاصی اتفاق بیفتد، درد ندارد و فرد متوجه آن نمی‌شود؛ اگر به‌طور مداوم و مستمر به دندانپزشک مراجعه کنند و با معاینه و عکسبرداری از میزان سلامت خود مطلع شوند، آنگاه فرصت جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر وجود دارد. زمانی که مشکل ایمپلنت دندان به استخوان فک و لثه نرسیده باشد؛ درمان بیماری امکان‌پذیر است.

 

در دندانپزشکی به نظر می‌رسد تداخل وظایف وجود دارد، به نحوی که پزشکان با تخصص‌های متفاوت کارهای مربوط به تخصص‌های یکدیگر را انجام می‌دهند، آیا رخداد این اتفاق درست به نظر می‌رسد؟

 

در کشور ما ۲۵ هزار دندانپزشک مشغول به کار هستند که ۱۰% آن‌ها متخصص و سایر آن‌ها عمومی هستند. تفاوت دندانپزشکی با سایر رشته‌های پزشکی این است که دندانپزشکان عمومی و دندانپزشکان متخصص با وظایف یکدیگر به خوبی آشنا هستند، بنابراین همه دندانپزشکان چه عمومی و چه متخصص با اصول کلی آشنایی دارند و تنها ممکن است در موارد مختلف تمرین کمتری نسبت به یکدیگر کرده باشند.

 

عوارض ایمپلنت دندان

 

۱ – عوارض ایمپلنت دندان موقتی :

لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت (این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.)

۲ – عوارض ایمپلنت موقتی :

درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد . ( دو عدد ژلوفن ۴۰۰ میلی گرم با هم )

 

۳ – عوارض ایمپلنت موقتی :

تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.

۴ – عوارض ایمپلنت موقتی :

در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.

۵ – عوارض ایمپلنت دائمی :

از جمله ی عوارض ایمپلنت که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.
بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.

طول درمان در ایمپلنت ها به چند عامل بستگی دارد:

 

1)آمادگی استخوان محل ایمپلنت از نظر حجم


2)کیفیت و تراکم استخوان محل قرار گیری ایمپلنت

اگر حجم استخوان محل قرار گیری اایمپلنت به مقدار کافی از نظر ارتفاع و قطر استخوان مناسب نباشد، ایمپلنتولوژیست باید پیوند استخوان انجام دهد تا حجم کافی استخوان اطراف ر تامین گردد. این پیوند استخوان ممکن است حین پروسه ی درمان ایمپلنت انجام شود ویا اینکه قبل از پروسه ی کاشت ایمپلنت نیاز به تامین حجم کافی استخوان اطراف باشد.


اگر قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد بین 6 تا 9 ماه زمان نیاز است تا بستر استخوان آماده ی دریافت ایمپلنت گردد.


اگر همزمان با کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد، معمولاً از زمان کاشت ایمپلنت تا قرار دادن پروتز روی آن بین 4 تا 9 ماه زمان لازم است.


کیفیت و تراکم استخوان حین قراردادن استخوان توسط ایمپلنتولوژیست قابل محاسبه است.


هر مقدار تراکم استخوان بالاتر باشد، ایمپلنت با قدرت و فشار بیشتری داخل استخوان بارگذاری می شود و به همان نسبت زمان قرار دادن پروتز روی ایمپلنت کمتر می گردد و می توان بلافاصله پس از قرار دادن ایمپلنت پروتز موقت را قرار داد.


اگر نیروی بارگذاری و تراکم استخوان اطراف ایمپلنت کم باشد گاهاً تا 6 ماه پس از قرار دادن ایمپلنت برای قرار دادن پروتز باید زمان سپری گردد.


با توجه به موارد فوق الذکر از زمان اولین درمان در ایمپلنت تا زمان قرار دادن پروتز روی ایمپلنت ممکن است یک هفته تا15 ماه زمان لازم باشد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چگونه ایمپلنت دندان انجام بدیم؟

شاید برای بسیاری از ما حتی تصور عارضه ای بنام  بی دندانی سخت باشد اما متاسفانه بخاطر بعضی از دلایل باعث میشود ما یکی یا چند تایی از دندان های خود را از دست بدهیم در این مقاله قصد داریم شما را با ایمپلنت دندان و شرایط کاشت ایمپلنت؛مزایا و معایب ایمپلنت دندان آشنا کنیم؟با دلگرم همراه باشید.

ایمپلنت دندان یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلول های بدن کاملا سازگار می باشد و به عنوان جایگزین ثابت و دائمی برای دندان از دست رفته توسط دندانپزشک، برای بیمار استفاده می شود و

درون استخوان فک گذاشته می شود این ریشه های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندانهای جدید روی این ریشه ها نصب می گردند و این دندانها کاملا" از هر نظر شبیه به دندانهای طبیعی هستند و احساس می گردند.

دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. حدود 3 تا 6 ماه زمان لازم برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است.

هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود.

این روکش ها بطور ثابت توسط چسب های دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت های باریک یا مینی ایمپلنت ها به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا حتی کل دندان های خود را از دست داده اند با استفاده از کاشت ایمپلنت می توانند زیبایی طرح لبخند و توانایی جویدن طبیعی خود را بازیابند. سن کاشت دندان در خانم ها پس از 16 سالگی و در آقایان بعد از 18 سالگی می باشد.

 فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه و یا تصادفات باشد.

اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دندان نیز متاثر می شود.

فاصله طولانی بی دندانی باعث رویش دندانهای فک مقابل به این فاصله و جابجایی دندانهای بالا و پایین و از دست رفتن اکلوژن مناسب می شود.

عمل جویدن نیز متاثر شده و مفاصل فک پایین در طولانی مدت دردناک می شود.

زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد.

 زمانی که کلیه دندانهای یک یا هر دو فک از دست رفته باشد.

در صد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% گزارش شده است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است.

در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت وجود دارد.

در مورد دندانهایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.

معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.

چرا ایمپلنت دندان راهکار خوبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است؟

 

ایمپلنت های دندانی راه‌حل قطعی دندان‌های ازدست‌رفته است.بااینکه روش‌های دیگری هم برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته وجود دارد،ایمپلنتهای دندانی مزایای زیادی را نسبت به آن‌ها دارند اگر چه نباید از عوارض ایمپلنت نیز غافل بود.

ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان در ناحیه دندان‌های کشیده شده جلوگیری می‌کند و می‌تواند در تمام طول عمر باقی بماند و همانند دندان‌های طبیعی فشار را به‌طور مستقیم به استخوان منتقل می‌کنید.ایمپلنت دندان باعث سایش اضافی بر روی دندان‌های مجاور نمی‌شود.همچنین در برخی بیماران بهبود در سلامت عمومی دهانشان دیده‌شده و می‌توانید غذاهای سخت مانند آجیل و میوه‌ها را بخورند.

شرایط گذاشتن ایمپلنت دندان

 

اکثر افراد نامزدهای مناسب برای استفاده از ایمپلنت به روش پانچ هستند. یک کاندید مناسب برای استفاده از این روش درمانی باید دارای شرایط زیر باشد:

لثه‌های سالم داشته باشد.

استخوان کافی برای جوش خوردن ایمپلنت در فک داشته باشد. به هر حال بعضی افراد که استخوان‌های فک خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند، اما در ابتدا لازم است استخوان فک با استفاده از روش‌های درمانی خاص، ترمیم شود.

مزایای ایمپلنت

تا ۲۳ سال پیش در ایران، ترمیم دندان‌های از دست رفته محدود بود به پر کردن، روکش‌گذاری و اگر  دندان‌ها با ریشه از بین رفته بود، در ‌‌نهایت پروتز مصنوعی به نوعی پایان کار ترمیم محسوب می‌شد. با ورود فناوری کاشت ایمپلنت به ایران، امید بسیاری از مردم برای داشتن یکدست دندان سالم و زیبا تقویت شد. با وجود گرانی این نوع درمان، متقاضی کاشت ایمپلنت در ایران کم نیست. در هر حال، به تأیید پزشکان و متخصصان، ایمپلنت هم در میان روش‌های درمان و ترمیم دندان روشی کامل و بی‌نقص نیست.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

با رعایت 7 نکته زیر می توانید عمر ایمپلنت تان را به 25 سال برسانید.

دندانپزشکان اعتقاد دارند با رعایت نکاتی شما می توانید عمر ایمپلنت های دندانی را تا 25 سال افزایش دهید. در این مطلب مهم ترین نکات نگهداری از ایمپلنت های دندانی را برای شما آورده ایم.

1 سه هفته اول با ایمپلنت دندانی نجوید
امروزه جراحی کارگذاشتن ایمپلنت در فک بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. اگر این جراحی‌ها به صورت یک مرحله‌ای انجام شده باشند و برای شما اباتمنت‌ (ابزار شکل‌دهنده لثه) بسته‌شده باشد، حداقل در 3 هفته اول پس از عمل باید از جویدن غذا روی محل ایمپلنت شده خودداری كنید.

2 مراقب عفونت باشید
بزرگ‌ترین عامل شکست‌های اولیه در مرحله یکپارچه شدن ایمپلنت با استخوان به دلیل عفونت یا عدم ثبات کافی ایمپلنت در جایگاه خود است. در حالی که مورد دوم به تکنیک عمل و جراح مربوط می‌شود اما عفونی شدن ایمپلنت بسیار به مراقبت‌های پس از آن بستگی خواهد داشت. شستشوی مداوم با دهان‌شویه‌های دارویی و استفاده از سواب‌های پنبه‌ای آغشته به کلرهگزیدین یا مسواک‌های خیلی نرم برای برداشتن ذرات و بقایای غذا از محل جراحی و همچنین استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده به‌وسیله جراح تا آخرین دوز و در فواصل زمانی تعیین شده کارساز است.

3 ایمپلنت را مسواک بزنید
پس از برداشته‌شدن بخیه‌ها باید ناحیه ایمپلنت شده در داخل دهان کاملا مسواک‌زده شود. زدن مسواک به صورت 3 بار در روز و همچنین استفاده از دهان‌شویه‌ها یا حتی آب معمولی یا سرم فیزیولوژی پس از هر وعده غذا به حذف ذرات غذایی و بافت‌های نکروزه که باعث تجمع و لانه‌گزینی میکروب‌ها می‌شوند بسیار کمک خواهد کرد.

4 بهداشت دهان را رعایت کنید
در قسمت‌هایی از دهان که به دلیل وجود پروتز‌های ثابت یا متحرک یا بیرون‌زدگی پرکردگی‌های دندانی، احتمال گیر غذایی یا تحریک لثه و ایجاد آماس وجود دارد، لازم است پس از هر وعده‌غذایی و به کمک نخ‌دندان و مسواک‌های مخصوص سطوح بین‌دندانی و زیر پونتیک‌ها را تمیز كرد. در نواحی غیرقابل دسترسی مانند سطوح پشتی دندان‌های عقل و آسیا‌های بزرگ که امکان مانور از مسواک‌های معمولی سلب می‌شود، می‌توان از مسواک‌های بچگانه که در اندازه‌های کوچک‌تری هستند، استفاده کرد.

5 هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید
مراجعه‌ مداوم 6 ماهه به دندان‌پزشک برای اندازه‌گیری عمیق شیار لثه‌ای و همچنین بررسی احتمال وجود آماس، گیر غذایی و تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت دندانی، بسیار ضروری است. اگر جراحی و قرار دادن پروتز به‌وسیله یک نفر انجام شده باشد، باید به وی مراجعه كرد اما اگر جراح پس از قرار دادن ایمپلنت دندانی در فک برای انجام مرحله بارگذاری شما را به متخصص پروتز یا دندان‌پزشک دیگری ارجاع كرده است، مراجعه‌های سالیانه شما برای چکاپ ایمپلنت دندانی باید به دندان‌پزشکی باشد که مرحله پروتز شما را انجام داده است. بالطبع اگر وی در جریان معاینه‌های سالیانه تشخیص دهد که نیاز است شما به‌وسیله جراح نیز مورد معاینه قرار گیرید در آن صورت خود وی شما را نزد جراح اولیه هدایت خواهد كرد.

6 برای تمیز کردن ایمپلنت از اشیای نوک تیز استفاده نکنید
هرگز برای تمیز کردن غذا از اطراف ایمپلنت های خود از خلال دندان یا وسایل فلزی نوک‌تیز استفاده نکنید زیرا این قبیل اشیاء می‌توانند به سد شکننده بافت نرم اطراف ایمپلنت صدمه وارد کنند و باعث شروع آماس در محل شوند.

7 عمر مفید 25 سال را برای ایمپلنت ها انتظار داشته باشید
امروزه با به کارگیری تکنولوژی‌های جدید در طراحی کلی و ساخت سطوح خارجی ایمپلنت ها، عمر عملکرد آنها در فک بسیار افزایش یافته و معمولا ایمپلنتها برای زمانی بیشتر از 25 سال کارکردن در استخوان فک آماده شده‌اند. بهره‌وری بهینه از این ایمپلنتها عموما به مراقبت از آنها، حفظ بهداشت دهان، مراجعه سالیانه به دندان‌پزشک پروتزیست و رعایت توصیه‌های بهداشتی وی بستگی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی مناسب و مطمئن برای جبران بی دندانی است ، بهترین درمان برای دندان های از دست رفته ایمپلنت است که مانند یک دندان طبیعی جلوه داشته و امکان جویدن را به فرد باز می گرداند. ایمپلنت درمانی قطعی با ماندگاری طولانی است که می تواند دندان هایی ثابت ، با دوام و بدون آسیب را به شما هدیه کند، به کمک دندان های ایمپلنت که با روش های مختلفی انجام می شوند می توان علاوه بر ایرادات ظاهری ناشی از بی دندانی ، بیماری های دهان و دندان و یا بیماری های گوارشی ناشی از بی دندانی را رفع نمود، به همین منظور است که ایمپلنت دندان تنها راه ایمن و موثر برای بی دندانی معرفی شده است که بدون محدودیت در سن و یا موقعیت افراد می توان از این روش درمانی برای اصلاح معایب ظاهری و درمانی استفاده نمود .  دکتر ساسان رسائی پور متخصص ایمپلنت دندان و عضو هیئت علمی دانشگاه در این مقاله اطلاعات مفید و کاربردی در جهت کاشت دندان طبیعی با ایمپلنت دندان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند . 

عوارض بی دندانی چیست؟

وجود دندانها نه تنها باعث توانایی جویدن و لذت بردن از غذا است بلکه باعث زیبایی چهره هم می باشد ، چراکه دندان ها دومین فاکتور زیبایی در چهره انسان هستند ( اولین فاکتور زیبایی صورت چشم ها هستند ) . حفظ ارتفاع عمودی صورت و تونیسیته عضلات صورت تا حد زیادی به حضور دندانها مربوط است.بنابراین قابل پیش بینی است که با از دست رفتن دندان ها نه تنها غذا خوردن محدود می شود بلکه تا حدود زیادی صورت افت کرده ، دچار چین و چروک و در هم رفتگی چهره و پیری زودرس می شود.
بطور خلاصه عوارض منفی از دست دادن دندانها شامل موارد زیر است:

  1. عوارض آناتومیک
  2. عوارض و نواقص بافت نرم ( لثه و عضلات صورت )
  3. عوارض زیبایی
  4. عوارض روحی روانی
  5. عوارض عملکردی ( جویدن و تکلم )

– عوارض آناتومیک

استخوان فک جهت حفظ شکل و تراکم خود نیازمند تحریک است ، تا زمانی که دندان ها حضور دارند این تحریک از طریق دندان ها صورت می گیرد و استخوان حفظ می شود . به محض از دست دادن دندان ها ( حتی یک دندان ) تحلیل استخوان فک که محل قرارگیری دندان ها می باشد شروع می شود بنحوی که طی سال اول پس از کشیدن دندان ها ، 25% کاهش در عرض استخوان رخ می دهد و به طور کلی در سال اول پس از کشیدن دندان ها ارتفاع استخوان  فک به میزان ۴ میلی متر از بین خواهد رفت . ساخت  پروتز متحرک (پلاک یا دست دندان) استخوان را تحریک و حفظ نمی کند؛ بلکه تحلیل استخوان را تسریع می کند. این تحلیل استخوان کاملا بی سر و صدا رخ می دهد و تا جایی پیش می رود که استخوان و لثه کاملا صاف می شوند و دست دندان کاملا لق شده و دائم لثه ها را زخم می کند. در این حالت درمان بمراتب سخت تر ، پیچیده تر ، زمان بر و پرهزینه تر خواهد بود.


اگرچه بیمار اغلب از نتایج بالقوه آگاه نیست یا مطلع نمی شود، این نتایج در طول زمان رخ خواهند داد. سرعت و میزان تحلیل استخوان ممکن است تحت تأثیر عواملی مانند جنسیت، هورمونها، متابولیسم، پارافانکشن(مثل دندان قروچه )  و استفاده از دست دندان  با تطابق ضعیف قرار گیرند.

– عوارض بافت نرم

همزمان با تحلیل استخوان فک لثه چسبنده روی آن هم تحلیل خواهد رفت و هم میزان لثه محکم و چسبنده و کراتینیزه کاهش می یابد و هم ضخامت آن کاهش خواهد یافت . برخی شرایط خاص مثل بالا رفتن سن ، فشار خون ، دیابت (قند خون بالا ) ، کم خونی ، و اختلالات تغذیه ای تحلیل لثه و کاهش ضخامت آن را تشدید می کنند. با از دست رفتن لثه قدرت تحمل پروتز های متحرک و دست دندان ها کاهش یافته و شخص دچار ناراحتی های زیادی خواهد شد . بعلاوه هنگام بازسازی دندانها توسط ایمپلنت شرایط سخت تر بوده و گاهی نیاز به پیوند لثه وجود خواهد داشت .

– عوارض زیبایی

تغییرات صورتی که به طور طبیعی در ارتباط با پروسۀ پیر شدن رخ میدهند میتوانند با از  دست رفتن دندانها تسریع و تشدید شوند.  کاهش ارتفاع صورت به علت از دست دادن دندان ها و تحلیل استخوان باعث تغییرات متعددی در صورت خواهد شد. چین و چروک هایی در صورت ایجاد خواد شد که باعث پیر و  خشن به نظر رسیدن صورت خواهد شد. از طرفی فک پایین حالت جلو آمده پیدا خواهد کرد که بسیار نازیباست.

با از دست رفتن دندانها و استخوان فک ، لب ها نازک شده وبه سمت داخل میچرخند این امر باعث می شود  ورمیلیون لب ( ناحیه قرمز رنگ لب ) کمتر دیده شود. از طرفی گونه ها هم حالت فرورفته پیدا می کنند.از طرفی تونیسیته عضلات هم کاهش یافته و ضعیف می شوند و حالت افتادگی پیدا می کنند که باعث ایجاد غبغب و چانه جادوگری می شوند. با رخداد این عواض چهره بیش از پیش پیر و نازیبا خواهد شد.

– عوارض روحی روانی

با از دست رفتن دندانها کم کم خندیدن از یاد میرود . شخص سعی میکند لبخند نزند یا جلوی دهانش را بگیرد . از دیده شدن بی دندانی یا دندان های خراب خجالت زده می شود و کم کم سعی می کند از جمع ها دوری کند ، گوشه گیر خواهد شد و ممکن است دچار افسردگی شود. از طرفی اعتماد به نفس از دست خواهد رفت و ممکن است شخص موقعیت های اجتماعی و شغلی را از دست دهد.

– عوارض عملکردی ( جویدن و تکلم )

با از دست دادن دندان ها وضعیت جویدن و تکلم بشدت مختل می شود . شخص نمیتواند غذای مورد علاقه اش را میل کند و از طرفی مجبور است از غذاهای نرمتر استفاده نموده یا لقمه ها را نجویده ببلعد. در صورت ادامه این روند ممکن است شخص دچار بیمای های دیگر مثل بیماری های گوارشی شود.حذف سبزیجات ، میوه ها ، گوشت ، و غذاهای نسبتا سفت باعث کاهش ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن شده و نه تنها باعث لاغری و ضعف عمومی بدن خواهد شد بلکه می تواند باعث ایجاد بیماری های پوستی و مشکلات بینایی شود. تحقیقات جدید نشان می دهند از دست رفتن دندان حتی می تواند در کاهش طول عمر موثر باشد.
با از دست رفتن دندانها وضعیت تکلم کاملا مختل می شود که این امر میتواند باعث ایجاد عوارض مخرب روحی روانی شود. با دریافت پروتز های متحرک وضعیت تکلم بهبود می یابد اما جهت رسیدن به وضعیت ایدآل فرد نیازمند دریافت پایه ها ی ایمپلنتی خواهد بود.

– نتیجه گیری

هدف دندانپزشکی مدرن، بازگرداندن سلامت دهان بیماران به روشی قابل پیش بینی است. بیماران نیمه یا کاملاً بی دندان ممکن است قادر نباشند با پروتزهای متحرک معمول به عملکرد، زیبایی، راحتی یا تکلم نرمال برگردند.
قدرت جویدن بیمار با استفاده از یک دست دندان ممکن است به یک ششم  شرایطی که قبلاً با دندان های طبیعی تجربه کرده اند برسد. اما پروتز متکی بر ایمپلنت میتواند عملکرد دهان را به نزدیک شرایط نرمال برگرداند.
زیبایی بیماران بی دندان در نتیجه آتروفی عضله و استخوان تحت تأثیر قرار می گیرد. تداوم تحلیل استخوان منجر به تغییرات غیرقابل برگشت صورت خواهد شد. پروتز متکی بر ایمپلنت اجازۀ فانکشن نرمال عضله را میدهد و ایمپلنت با تحریک استخوان ابعاد آن را با روشی مشابه دندان های طبیعی سالم حفظ میکند. بنابراین نمای صورت به علت فقدان ساپورت که در پروتز متحرک اغلب مورد نیاز است، مختل نخواهد شد. به علاوه پروتز های متکی بر ایمپلنت براساس زیبایی، عملکرد و تکلم قرار داده می شوند.
بافتهای نرم بیماران بی دندان، در اثر نازک شدن مخاط، کاهش جریان بزاق و پروتز بی ثبات و فاقد گیر و دردناکند. پروتزهای  متکی بر ایمپلنت نیازی به ساپورت بافت نرم ندارد و راحتی دهان را بهبود می بخشند. تکلم اغلب با پروتزهای متکی بر بافت نرم مختل می شود چون زبان و عضلات اطراف دهان ممکن است برای محدودسازی حرکت پروتز فک پایین دچار اختلال شده باشند. پروتز متکی بر ایمپلنت بدون تلاش عضلانی باثبات و دارای گیر خواهد بود.
با کاشت ایمپلنت میتوان از تمام عواض و مشکلات بالا جلوگیری نموده و یا آنها را کاهش داد . بنابراین امروزه استاندارد طلایی جایگزینی دندانهای از دست رفته کاشت پایه های ایمپلنت است  تا بتوان بهترین پروتز را جهت کاهش عوارض ذکر شده روی پایه ها قرار داد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندانی، جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی یک دندان مصنوعی است که به همراه ریشه آن توسط یک متخصص پریودنتیست در درون فک قرار داده می شود تا جایگزین دندان از دست رفته شما شود. ایمپلنت بهترین انتخاب برای افرادی است که در سلامت عمومی خوبی به سر می برند اما دندانهای خود را در اثر بیماری لثه، پوسیدگی و یا ضربه از دست داده اند. ایمپلنت نسبت به روشهای دیگر مانند روکش و یا بریج که دندانهای مجاور تراش می خورند و در معرض آسیب قرار می گیرند، ارجحیت دارد چرا که تنها جایگزین دندان و یا دندانهای از دست رفته می شود و دندانهای مجاور را تحت تاثیر قرار نمی دهد. به علاوه رعایت بهداشت در ایمپلنت به مانند یک دندان طبیعی انجام می شود، در صورتیکه تمیز نگاه داشتن و مسواک زدن در روشهای دیگر مانند پروتز ثابت یا بریج و دست دندان متحرک مشکل تر خواهد بود.
از جنبه روانی-احساسی نیز ایمپلنت نسبت به پروتزهای متحرک مقبولیت و ارجحیت دارد و براحساس اعتماد به نفستان تاثیر مثبتی خواهد داشت. به عنوان مثال شاید شما به دلیل از دست دادن یک دندان خنده خود را پنهان می کنید و یا به دلیل داشتن دندان متحرک از ترس جابه جا شدن و یا مشخص شدن، خنده و یا ارتباط کلامی موثری نداشته باشید. با استفاده از ایمپلنت شما در هنگام جویدن احساس بهتری خواهید داشت و نیروی جویدن شما به مانند دندانهای طبیعی خواهد بود.
از نظر زیبایی نیز ایمپلنت همانند دندانهای شما خواهد بود. بنابراین با انتخاب صحیح ایمپلنت دندان و ارزیابی دقیق پیش از عمل که توسط متخصص لثه و دندانپزشک تان صورت می گیرد، و نیز با همکاری شما در رعایت بهداشت، ایمپلنت سالها جوابگوی نیازهای جویدن، صحبت کردن و زیبایی شما خواهد بود.
 
به طور خلاصه ایمپلنت در موارد زیر کاربرد دارد : 
• جایگزین کردن یک و یا تعدادی از دندانها بدون درگیر کردن دندانهای مجاور
• می توان از ایمپلنت دندان به عنوان پایه بریج در انتهای قوس دندانی استفاده کرد تا دیگر مجبور نباشید از پروتز متحرک استفاده کنید
• و در مواردی که کل دندانها را نداشته باشید و امکان استفاده از تعداد زیاد ایمپلنت دندان موجود نباشد، می توان با قرار دادن ۴ یا ۵ ایمپلنت از آنها به عنوان پایه دست دندان استفاده کرد تا دیگر دست دندان شما در دهانتان جابه جا نشود و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان نسبت به دست دندان متحرک و یا پروتز ثابت (بریج) 
از هر زاویه ای که شما به این موضوع بنگرید، ایمپلنت دندان بهترین انتخاب برای جایگزینی دندانهای از دست رفته شما است.
• زیبایی : ایمپلنت کاملا شبیه دندان خودتان خواهد بود و از آنجائیکه با استخوان فک درگیر می شود، مانع از تحلیل استخوان و لثه می شود که در سایه روشهای قبلی ( دست دندان و یا بریج) از عوارض این درمانها می باشد. به هر حال کسی متوجه نخواهد شد که شما یک دندان جایگزین دارید.
• حفظ ساختمان دندانهای مجاور : در این روش دندانهای مجاور تراشیده نمی شوند و دچار پوسیدگی های بعدی نخواهند شد.
• اعتماد به نفس : به طور یقین با استفاده از ایمپلنت احساس بهتری نسبت به خود، خنده و صحبت کردنتان دارید.
• قابل اعتماد : درصد موفقیت ایمپلنت های دندانی بسیار بالا است ، و بهترین انتخاب برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است. و بر خلاف ادعاهای خلاف واقع گذشته در این رابطه، درصد موفقیت ایمپلنت نسبت به سایر روشهای جایگزینی دندان، بسیار بالاتر است و از آنجا که بدنه ایمپلنت از تایتانیوم خالص ساخته می شود، واکنشی بصورت رد پیوند وجود نخواهد داشت. 
 
آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت می باشید؟ 
کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت کسی است که از نظر سلامت عمومی در شرایط مناسبی باشد و میزان استخوان کافی برای نگاهداری ایمپلنت داشته باشد و لثه های سالم و عاری از التهاب داشته باشد.
در صورتیکه بیماری لثه داشته باشید، باید ابتدا توسط متخصص لثه، بیماری برطرف شود و سپس شما به مانند یک فرد سالم می توانید از ایمپلنت استفاده کنید. از آنجائیکه ایمپلنت در ارتباط مستقیم با استخوان و لثه شما است، بهترین فرد جهت ارزیابی ناحیه بی دندانی، انتخاب نوع ایمپلنت و جراحی ایمپلنت، متخصص لثه است که حتی می تواند بهترین مشاور شما پس از قراردهی ایمپلنت از نظر نحوه نگاهداری و بهداشت ایمپلنت باشد. پس از قراردهی ایمپلنت مدتی بعد حدود ۶ هفته، دندانپزشک و یا متخصص پروتز شما می تواند نسبت به قراردهی روکش بر روی ایمپلنت اقدام کند. 
 
نحوه درمان با ایمپلنت دندان  : 
این درمان به صورت گروهی (Team work) انجام خواهد شد که شامل شما، متخصص لثه و دندانپزشک شما است که پس از ارزیابی ناحیه و تعیین محل و نوع ایمپلنت دندان درمان را شروع
می کنند که ابتدا شامل:
• قراردهی ایمپلنت یا Fixture در ناحیه بی دندانی
• انتظار به مدت ۶ هفته تا ترمیم مناسب ناحیه
• قراردهی روکش توسط دندانپزشک و یا متخصص پروتز
• جایگزینی تمام دندانها :
• قراردهی تعداد زیادی ایمپلنت دندان و قراردهی بریج بطور ثابت
• قراردهی تعداد محدودی ایمپلنت دندانی ۴ یا ۵ عدد و استفاده از آنها برای افزایش گیر پروتر متحرک شما
• در صورتیکه استخوان کافی در ناحیه بی دندانی وجود نداشته باشد ، مثلا در اثر تصادف، ضربه و یا اینکه مدت زیادی از کشیدن دندان گذشته باشد و استخوان تحلیل رفته باشد، میتوان ابتدا پیوند استخوان انجام داد و پس از حدود ۶ ماه اقدام به گذاشتن ایمپلنت دندانی کرد.
  
انتظارات شما پس از درمان : 
همانطور که دندانهای شما نیاز به مراقبت در خانه (انجام مسواک صحیح) و نیز مراجعه مستمر (حدود هر ۴ ماه یکبار) به متخصص لثه دارد، در رابطه با ایمپلنت دندانی نیز همین قانون وجود دارد. در صورت مراقبت مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک و یا متخصص لثه که با توجه به شرایط شما تنظیم می شوند، همواره می توانید ایمپلنت دندانی و دندانی محکم، زیبا و کارآمد داشته باشید. 
 
آیا پس از قراردهی ایمپلنت دندانی عوارضی وجود دارد : 
از آنجا که بدنه ایمپلنت دندانی Fixture) ) از فلز تایتانیوم خالص ساخته می شود، مشکل رد پیوند نخواهیم داشت ، اما در صورتیکه ارزیابی پیش از عمل که شامل موارد زیر می شود به طور دقیق انجام نگیرد می تواند درصد موفقیت را پایین بیاورد.
• بیماری های عفونی که باعث ضعف سیستم ایمنی شوند.
• دیابت کنترل نشده
• سیگاری بودن فرد
• ناکافی بودن میزان استخوان (در این مورد می توان ابتدا اقدام به پیوند استخوان کرد و سپس درمان ایمپلنت دندانی را شروع کرد)
• بیماری پریودنتال و لثه (در این موارد ابتدا باید بیماری لثه درمان شود)

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چه کساني کانديد ايمپلنت هستند؟

افــرادي کــه به هر علتي دندان ازدســت داده باشــند کانديــد ايمپلنت هستند. ايمپلنت جهت جايگزيني دندان تا بازسازي همه دندانها را در بر مي گيرد. در مورد از دست دادن يک يا چند دندان ديگر نيازي به تراش دندانهاي مجاور بعنوان پايه پروتز نيست. ايمپلنت داخل استخوان قرار مي گيرد و روکش روي همان ايمپلنت بدون اتکاء به دندانهاي مجاور قرار داده مي شــود. در مــورد بيماراني که دندانهاي زيادی را از دســت داده باشــند با قرار دادن چند ايمپلنت در فک آنها و اســتفاده از آنها بعنوان پايه مي توان پروتز متکي بر ايمپلنت جهت جايگزيني دندانهاي از دســت رفتــه قرار داد. در مورد بيماران کاملأ بــي دندان مي توان با قرار دادن حداقل دو ايمپلنت در هر فک پروتزي متحرک ولي محکم و بدون لغزش و لقي در اختيار بيمار قرار داد. حتــي در مورد بيماران بي دنــدان که در حال اســتفاده از پروتز متحرک هســتند مي توان با قرار دادن دو پايه ايمپلنت در فک آنها همان پروتز را با کمترين هزينه کاملأ محکم و باثبات کرد.

جنــس ايمپلنت هــــاي دنداني چيســت و اجزاء تشــکيل دهنده ايمپلنت هاي دنداني کدامند؟
ايمپلنت هاي دنداني از جنس فلزات مختلف و حتي ســراميک ها هســتند ولي اغلب ايمپلنت هاي دنداني از جنس تيتانيوم هســتند. ايمپلنت هاي دنداني از دو جزءاصلي تشــکيل شــده اند: فيکسچر و اباتمنت. فيکســچر ايمپلنت داخل اســتخوان قرار دارد و قســمت اباتمنت ايمپلنت روي آن قرار مي گيرد و نهايتا روکش چيني با فرم دندان روي آن قرار داده مي شود.

ميزان موفقيت ايمپلنت هاي دنداني چقدر است؟
امروزه به طور متوسط موفقیت در کاشت ايمپلنت های دندانی بیش ار 95 در صد است ولی درصد میزان موفقیت در ايمپلنت های دندانی به موارد زیر بستگی دارد:
بيمــار: بيمار بايد از ســلامت برخوردار باشــد و به بيماري مزمــن ضعيف کننده سيستم ايمني بدن مبتلا نباشد. اخيرا دچار مشکل شديد قلبي (جراحي قلب يا انفارکتوس) نشده باشد. ديابت کنترل نشده وراديوتراپي و بيماري لثه و دهان نداشــته باشد. همچنين استعمال ســيگار و مشــروبات الکلي از عوامل محدودکننده عمل ايمپلنت هستند.
دندانپزشک: دندانپزشکي که ايمپلنت را انجام مي دهد بايد دوره هاي لازم ايمپلنــت را ديده باشــد و مهارت و تجربه کافــي در انجام ايمپلنت داشــته باشد، همچنين تمام شرايط بيمار از نظر سلامت بدن و فاکتوهاي مهم داخل دهاني را ارزيابي کند و با رعايت اصول کنترل عفونت مبادرت به انجام جراحي ايمپلنت نمايد.
ايمپلنت: فاکتور مهم ديگر در مــورد ميزان موفقيت ايمپلنت مخصوصا در دراز مدت، خود ايمپلنت اســت. امروزه شرکت هاي سازنده ايمپلنت بسيار زياد و متنوعند. قيمت هاي ايمپلنت بسيار متنوع است و هر کدام از  کمپانــي هاي ســازنده روي نکاتي تاکيد دارند که در ســاخت ايمپلنت از آن بهــره جســته اند. دندانپزشــک با توجه به بودجه بيمار و مســائل تکنيکــي و مزيت هاي ايمپلنت در محــدوده قيمت مورد نظر، مبادرت به انتخاب يک سيستم مي کند . در کل ايمپلنتي مناســب اســت که ميزان جوش خوردن آن به فک، بالا باشــد و ميزان تحليل استخوان اطراف آن در طول زمان کمتر باشد.

مراقبــت هاي بعــدي: بيمار نقش بســيار مهمي در طول عمــر ايمپلنت و موفقيت دراز مدت آن دارد. عدم اســتعمال دخانيات و مشــروبات الکلي و رعايت بهداشت دهان و دندانها و لثه، مراجعات منظم به دندانپزشک و  اطمينان از سلامت لثه و عدم وجود جرم دنداني و پوسيدگي در دندانهاي ديگر همه و همه موفقيت دراز مدت ايمپلنت را افزايش مي دهد.

کاشت ايمپلنت هاي دنداني به چه صورت است؟
کاشت ايمپلنت در مطب دندانپزشکي و با بي حسي موضعي (نظير معالجات متداول دندانها) و توســط جراح دندانپزشک ورزيده انجام مي گيرد. براي کاهش احتمال درد و عفونت ممکن اســت دندانپزشــک داروهائي تجويز کند که قبل و بعد از عمل کاشت ايمپلنت مورد استفاده قرار گيرند.

طول درمان ايمپلنت چقدر است؟
طول مدت جراحي معمولا از نيم ســاعت تا دو ســاعت مي باشد و بسته به تعداد ايمپلنت ها و شــرايط فکي بيمار تغيير مي کنــد. در مواردي که علاوه بر کاشــت ايمپلنت نياز به پيوند اســتخوان و يا تغيير شــرايط کف حفره ســينوس در فک بالا نياز باشد، زمان کاشــت ايمپلنت بيشتر خواهد بود. پس از کاشــت ايمپلنت تا قرار دادن پروتز روي آن زماني حدود 6 هفته تا  3 ماه موردنياز اســت، تا کاملا ايمپلنت ها در شــرايط به دور از تکان و لــرزش به آرامي به اســتخوان فک بيمار جوش بخــورد و ايمپلنت در جاي خود کاملا محکم شــود ســپس دندانپزشــک مبادرت به قرار دادن پروتز روي ايمپلنت مي کند.
عوارض جراحي ايمپلنت چيست؟
پس از جراحي ايمپلنت بســته به مدت زمان کيفيت اســتخوان و واکنش هاي بافتي بيمار، مقداري درد و تورم در ناحيه جراحي ايمپلنت قابل پيش بيني است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت ايمپلنت با تجويز داروآنرا به حداقل مي رساند.
نقش ايمپلنت در حفظ استخوان فک چيست؟
حجم اســتخوان فــک علاوه بر کارآيي آن بعنوان محافظ ريشــه دنــدان در ظاهر افــراد هم تاثير به ســزائي دارد. ايمپلنت هاي دندانــي در نقاطي که دندان از دســت رفته اســت مي توانند حجم اســتخوان فرد را حفظ کنند و با بهبود ظاهر صورت در بهبود کيفيت زندگي افراد تاثير به سزائي بگذارند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

اختراع ایمپلنت دندانی

کاشت دندان که ما امروز آن را به ایمپلنت های دندانی می شناسیم در سال 1952 توسط جراح ارتوپدی سوئدی با عنوان برانمارک Per- Ingvar اختراع شد امروزه، آنها استاندارد مراقبت برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شوند.

یک ایمپلنت دندان، جراحی قرار دادن فیکسچر در استخوان فک می باشد که در طی چند ماه با استخوان ترکیب می شود. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای ریشه یک دندان از دست رفته عمل می کند در عوض، این "ریشه دندان مصنوعی" در خدمت نگه داشتن دندان جایگزین یا بریج است داشتن یک ایمپلنت متصل به استخوان فک نزدیکترین چیز برای تقلید از یک دندان طبیعی است زیرا خود در آن جا می ایستد و از دندان های نزدیک دارای ثبات کمک نمی گیرد فرآیند همجوشی بین ایمپلنت و استخوان فک به نام " osseointegration" است اغلب کاشت دندان از تیتانیوم ساخته می شود که اجازه می دهد تا آنها با استخوان ادغام شوند بدون این که به عنوان یک جسم خارجی در بدن شناخته شوند با گذشت زمان، تکنولوژی و علم تا حد زیادی در بهبود نتایج قرار دادن ایمپلنت دندانی پیشرفت کرده اند امروز، نرخ موفقیت برای ایمپلنت های دندانی نزدیک به 98 درصد است.

چه کسی نیاز به یک ایمپلنت دندانی دارد؟

کاشت دندان می تواند به جای یک دندان منفرد، چند دندان یا همه دندان ها استفاده شود هدف از جایگزینی دندان بازگرداندن عملکرد و همچنین زیبایی است.
وقتی پروتز جایگزین دندان می شود به طور کلی، سه گزینه وجود دارد: 
1. وسیله دندانی قابل برداشتن (دندان مصنوعی کامل و یا دندان مصنوعی جزئی).
2. پل دندان ثابت (سمان). 
3. ایمپلنت.
تصمیم گیری در مورد انتخاب گزینه بستگی به عوامل بسیاری دارد به طور خاص برای ایمپلنت های دندانی، این عوامل عبارتند از:
محل دندان و یا دندان از دست رفته. 
کمیت و کیفیت استخوان فک که در آن دندان قرار داده می شود.
سلامت بیمار.
هزینه.
ترجیح بیمار.
یک جراح دندانپزشک منطقه در نظر گرفته شده برای ایمپلنت را بررسی می کند یک بررسی بالینی نشان می دهد که آیا بیمار کاندید خوبی برای ایمپلنت دندان است.
مزایای بزرگ برای جایگزینی ایمپلنت برای دندان بالاتر از گزینه های دیگر وجود دارد کاشت دندان به جای دندان از دست رفته می تواند بدون تاثیر یا تغییر در دندانهای مجاور جایگزین شود علاوه بر این، به دلیل کاشت دندان و ادغام به ساختار استخوان آنها بسیار با ثبات هستند و فرد احساس می کند که دندان خودش است.

چه نوع از پزشکان در کاشت ایمپلنت های دندانی تخصص دارند؟

جراحی ایمپلنت دندانی توسط هر دندانپزشک دارای مجوز که استاندارد مراقبت ها را در جهت منافع بیمار ارائه دهد می تواند انجام شود با این حال، از آنجا که جراحی ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد متخصصان دندان که به طور معمول در استخوان فک عمل جراحی انجام می دهند مناسب برای جراحی ایمپلنت می باشند جراحان دهان فک و صورت (جراحان دهان) که همه بیماریهای بافت سخت و نرم یا نقص ها را درمان می کنند که شامل استخراج دندانها و جراحی فک می شود پریودنتیست که بیماری سازه های اطراف دندان مثل لثه و استخوان فک را درمان می کنند هر دو جراحان دهان و پریودنتیست اغلب در قرار دادن ایمپلنت دندانی تخصص دارند.
هنگامی که ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک یکپارچه می شود مرحله بعدی شامل قرار دادن تاج ایمپلنت خواهد بود که ایمپلنت را حمایت می کند این است که معمولاً توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص پروتز (متخصص دندان که پروتز قرار می دهد) انجام می شود.

انواع مختلف کاشت دندان چه هستند؟ استفاده های مختلف ایمپلنت برای چیست؟

از لحاظ تاریخی، دو نوع مختلف از ایمپلنت های دندانی 1. اندوستال 2. ساب پریواستال می باشد.
اندوستال اشاره به ایمپلنتی است که "در استخوان" می باشد، و ساب پریواستال اشاره به ایمپلنتی است که بر بالای استخوان فک تحت بافت لثه می باشد امروزه از ایمپلنت Subperiosteal به دلیل نتایج بلند مدت ضعیف آنها در مقایسه با ایمپلنت های درونی استفاده نمی شود.
در حالی که عملکرد اولیه ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان است کاشت دندان می تواند در سایر درمانهای دندانپزشکی کمک می کند با توجه به ثبات خود، ایمپلنت های دندانی می توانند از یک پروتز حمایت و یک جای ایمن تر و راحت ارائه دهد علاوه بر این، برای روش های ارتودنسی، مینی ایمپلنت دندان می تواند لنگرگاه موقت (TADS) فعالیت عمل برای کمک به حرکت دندان به موقعیت مورد نظر باشد این مینی ایمپلنت کوچک و به طور موقت به استخوان ثابت می دهد در حالی که کمک لنگرگاه برای حرکت دندان ها هستند آنها پس از ردیف کردن دندان ها حذف می شوند.

آیا کسی هنگام گرفتن ایمپلنت احساس درد دارد؟

جراحی ایمپلنت دندانی معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در نتیجه، باید در طی عمل بدون درد احساس شود پس از بی حسی موضعی توجه داشته باشید که ناراحتی بعد از عمل در هر مورد متفاوت خواهد بود با این حال، به طور کلی، بسیاری از افراد ناراحتی شبیه به یک کشیدن دندان پس از آن احساس خواهد شد این درد به طور معمول می تواند با داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن (ادویل) و یا استامینوفن (تیلنول) اداره شود در بیشتر عمل های جراحی ممکن است یک داروی ضد درد قوی تر نسخه شود.

روش دریافت یک ایمپلنت دندانی چیست؟

در مرحله مشورت و برنامه ریزی، جراح دندانپزشک محل کاشت را در دهان مشاهده و همچنین در مطالعات دندان، تصویربرداری ( اشعه X ، فیلم پانوراما و یا سی تی اسکن) را با نگاه بررسی می کند در این زمان، کیفیت و کمیت استخوان فک تعیین می شود اگر استخوان بیشتری در محل مورد نیاز است را بررسی می کند پس از آن مشخص می شود که ایا ایمپلنت دندانی می تواند در محل مورد نظر قرار بگیرد سپس بیمار برای جراحی برای ایمپلنت دندانی بازگشت می کند در عمل جراحی، معمولاً این منطقه جراحی با بی حسی موضعی بیحس می شود و همچنین هر گونه آرام بخش دیگر لازم برای آسایش و اضطراب استفاده می شود.
مرحله اول جراحی دهان اغلب شامل کشیدن دندان است اغلب اوقات، در محل یک ایمپلنت دندانی هنوز دندان آسیب دیده موجود است به منظور آماده شدن برای قرار دادن یک ایمپلنت، نیاز به استخراج دندان می باشد اغلب نیازی به "پیوند استخوان آلوئول" نیست برای رسیدن به یک محل جامد از استخوان برای ایمپلنت مدت دو تا شش ماه لازم است برای محل هایی که هیچ دندانی وجود ندارد و استخوان موجود فک ناکافی است و به یک پیوند استخوان نیاز دارد که در بالای استخوان فک موجود قرار داده می شود این روش بیشتر انجام می شود و معمولاً نیاز به حدود شش ماه یا بیشتر درمان لازم دارد در برخی موارد، زمانی که استخوان به اندازه کافی وجود داشته باشد دندان آسیب دیده را می توان خارج کرد و روش قرار دادن ایمپلنت را دنبال کرد این روش به نام "ایمپلنت فوری" می باشد.
در موقعیتی که یک ایمپلنت در ماگزیلا (فک بالا) یا منطقه خلفی قرار داده می شود گاهی اوقات مقدار موجود استخوان ممکن است با حضور سینوس فک بالا ( فضای پر از هوا در استخوان های صورت ) محدود شود " تقویت سینوس" یا " بالا بردن سینوس " به منظور بالا بردن کف سینوس و یا پیوند بیشتر استخوان در سینوس انجام می شود این استخوان برای حمایت از یک ایمپلنت دندانی بیشتر در دسترس خواهد بود.
هنگامی که به اندازه کافی، استخوان قوی وجود داشته باشد محل برای کاشت آماده است و در قرار ملاقات ایمپلنت دندان (پست تیتانیوم) با مته و ابزار خاص داخل استخوان قرار داده می شود و یک پوشش ترمیم بالای ایمپلنت قرار داده می شود لثه دوخته شده و فاز بهبودی آغاز می شود در طول این مرحله ترمیم، پروتز موقت بر روی دندان را می توان به جای دندان از دست رفته برای مقاصد زیبایی استفاده کرد زمان بهبودی تا حد زیادی به کیفیت حاضر استخوان بستگی دارد زمان بهبودی معمولاً در هر نقطه از دو تا شش ماه است از قرار دادن هر گونه زور و یا استرس در ایمپلنت جلوگیری شود در قرار ملاقات معمولاً پیگیری برای بررسی محل جراحی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ عفونت وجود ندارد و درمان در حال وقوع است.
بعد از دوره درمان مورد نیاز، ایمپلنت دندانی برای تعیین موفق بودن روند یک پارچگی استخوان تست می شود هنگامی که این مرحله تایید شود یک جزء پروتز به ایمپلنت دندانی از طریق یک پیچ متصل می شود این جزء یک "اباتمنت" نامیده می شود این به نگه داشتن دندان جایگزین یا تاج کمک خواهد کرد تاج ایمپلنت با یک پیچ به اباتمنت متصل می شود.

هزینه ایمپلنت یا کاشت دندان چقدر است؟ آیا بیمه هزینه ایمپلنت های دندانی را می پردازد؟

هزینه یک ایمپلنت تک دندانی بسته به منطقه و کسی که این روش را انجام می دهد متفاوت است برآورد هزینه یک ایمپلنت تک دندان در خارج   3000 – 4500دلار می باشد این هزینه شامل عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت، تمام اجزاء و تاج ایمپلنت می باشد هزینه یک ایمپلنت تک دندانی در محدوده   1000 تا3000  و علاوه بر این به 500 تا  3000برای اباتمنت و تاج و در کل متوسط هزینه در مجموع 4000 دلار است ولی این هزینه در ایران 1/3 دیگر کشورها است.
بیمه دندانپزشکی به طور معمول هزینه ایمپلنت دندانی را پرداخت نمی کند.

پتانسیل خطرات، عوارض و مشکلات با یک ایمپلنت دندانی چیست؟

با هر عمل جراحی، همیشه برخی از خطرات و عوارض بالقوه برای بیمار یا برای موفقیت ایمپلنت دندان وجود دارد برنامه ریزی دقیق مهم است که مطمئن شویم یک بیمار به اندازه کافی سالم برای عمل جراحی دهان و درمان مناسب باشد درست مثل هر روش جراحی دهان، اختلالات، عفونت، آلرژی، خونریزی، بیماری فعلی و داروها نیاز به بررسی دقیق قبل از اقدام به درمان دارد خوشبختانه، میزان موفقیت بسیار بالا است و شکست معمولاً در صورت عفونت، شکستگی دندان، اضافه بار ایمپلنت دندانی، آسیب به مناطق اطراف آن (اعصاب، رگهای خونی، دندان)، موقعیت ضعیف دندان ایمپلنت و یا مقدار یا کیفیت ضعیف استخوان رخ می دهد باز هم، برنامه ریزی دقیق با یک جراح واجد شرایط می تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند.

چه مراقبت هایی پس از گرفتن ایمپلنت لازم است؟

کاشت دندان خطر ابتلا به یک بیماری به نام "پری ایمپلنتایتیس" را دارد این اشاره به التهاب لثه و استخوان اطراف ایمپلنت دارد التهاب بافتهای اطراف اغلب به علت نیروهای گاز گرفتن بیش از حد در ایمپلنت یا عفونت باکتریایی است پری ایمپلنتایتیس اگر بدون درمان رها شود می تواند سبب از دست دادن ایمپلنت شود. پس از گرفتن ایمپلنت دندان، مواظبت و نگهداری روزمره در خانه و پیگیری در مطب دندانپزشک در اجتناب از این وضعیت ضروری است مراقبت از یک ایمپلنت در خانه شامل مسواک زدن و نخ دندان است که بقایای مواد غذایی و پلاک را از محل دور می کند در مطب دندانپزشک، اطراف بافت نرم و سخت مورد بررسی قرار می گیرد و ابزار خاص برای حذف رسوبات کلسیفیه سخت تر در اطراف ایمپلنت دندان استفاده می شود در صورت نیاز، نیش تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت از نیروهای جویدن سنگین حفظ می شود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آشنایی با ایمپلنت

مزایای ایمپلنت های دندانی آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. اگر دندان کشیده شده ای دارید، آشنایی با ایمپلنت حتماً برایتان سودمند خواهد بود.

پوسیدگی وسیع- عصب کشی ( درمان ریشه ) ناقص- دندانهایی که در اثر ضربه دچار شکستگی های وسیع شده اند، همگی از عواملی هستند که در اغلب مواقع باید دندانها را از دهان خارج کنیم. بی دندانی حس ناخوشایندی است که زیبایی ما را هم به مخاطره می اندازد.

در گذشته برای جایگزینی دندانهای خارج شد دو روش وجود داشت:

۱٫ بریج های دندانی یا همان پل بین دو دندان

در بریج ها دو دندان کناری فضای بی دندانی باید تراش داده شوند و با روکش یا کراون پوشانده شوند. در بعضی مواقع دندانهای مجاور، غیر از روکش به درمان ریشه نیز نیاز خواهند داشت. یعنی دندانهای سالم و دست نخورده ما، برای پر کردن جای خالی دندان کشیده شده، باید تراشیده شده و عصب کشی شوند.

۲٫ دندانهای متحرک: که می توانست شامل یک دندان یا بیشتر باشد.

برای مسواک زدن بقیه دندانها، دندانهای متحرک باید از دهان خارج شوند و مجدداً بعد از مسواک داخل دهان قرار گیرند، این عمل، حس دائمی بودند دندان را به فرد القاء نمی کند. گذشته از این در صحبت کردن و غذا خوردن نیز گاهی مشکلاتی را ایجاد می کنند.

برای رهایی از معایب دندانهای متحرک و بریج ها، ایمپلنت های دندانی معرفی شدند. ایمپلنت ها قطعاتی شبهه ریشه دندان از جنس تیتانیوم هستند که داخل استخوان فک قرار می گیرند و روی آنها روکش یا کراون قرار داده می شود.

مزایای ایمپلنت:

مزایای ایمپلنت های دندانی فراوان است. مهمترین مزیت اینکه، ایمپلنت با قرارگیری داخل استخوان، از تحلیل و از بین رفتن استخوان فک جلوگیری می کند. این کار از دندانهای متحرک و بریج ها ساخته نیست .ایمپلنت ها کاملاً با استخوان فک یکپارچه شده و بطور محکمی به آن اتصال می یابند این یعنی که ایمپلنت ها دائمی هستند و اگر با روش صحیح از آنها مراقبت کنیم هیچ زمان مصرفی ندارند.

حس صحبت کردن و غذا خوردن با ایمپلنت مشابه دندانهای طبیعی است. ضمناً زیبایی ایمپلنت از روشهای دیگر جایگزین کردن دندان به مراتب بهتر است. لازم نیست ایمپلنت ها را شب ها از دهان خارج کنید و در ظرف آب بگذارید! و یا دندانهای مجاور آن را تراش دهیم. ایمپلنت ها بطور دائمی و مستقل، فضای بی دندانی را پر کرده و لبخند رضایت بخشی را برایتان به همراه می آورند.

موفقیت ایمپلنت:

شانس موفقیت ایمپلنت بسیار بالا است اگر شرایط قرارگیری ایمپلنت در فک بدرستی بررسی شود و نگهداری آن در داخل دهان نیز بخوبی انجام گیرد تا ۹۸% موفقیت در درمان برایتان به همراه دارد.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب افراد می توانند از ایمپلنت استفاده کنند.قرار دادن ایمپلنت در نوجوانان زیر ۱۸ سال که در دوره رشد قرار دارند باید با احتیاط انجام گیرد و ترجیحاً گذاشتن ایمپلنت به بعد از دوران رشد موکول شود. کسانی که سیگار می کشند و الکل مصرف می کنند کاندید مناسبی برای ایمپلنت نمی باشند.

افرادی که دارای بیماریهای مزمن کنترل نشده از قبیل دیابت ویا  بیماریهای قلبی هستند و یا اشعه درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند و یا داری بیماریهای استخوانی از قبیل پوکی استخوان می باشند باید قبل از جراحی ایمپلنت

مورد بررسی دقیق قرار گیرند و با احتیاط سراغ ایمپلنت بروند.

در بقیه افراد اگر استخوان فک ضخامت کافی در ناحیه بی دندانی را داشته باشد و از بهداشت دهانی مناسبی برخوردار باشند،می توانند از ایمپلنت استفادهنمایند.

مراحل انجام:

اولین مرحله ارزیابی و طرح درمان ایمپلنت می باشد. باید معاینه دقیقی از داخل دهان و همچنین بررسی هایی از طریق رادیوگرافی و سی تی اسکن روی استخوان فک انجام گیرد. اگر شرایط استخوان مناسب بود، جراح، ایمپلنت را داخل فک قرار داده و بخیه می کند. بعد از گذشت ۳ الی ۴ ماه از جراحی، ایمپلنت ها با استخوان فک کاملا یکپارچه شده و می توانیم قسمتهای مربوط به روکش ها را بر روی ایمپلنت قرار داده و قابلگیری روکش انجام می شود.

در بعضی از موارد می توان درمانهای مربوط به روکش و قالبگیری را چند روز بعد از قرار دادن ایمپلنت در فک انجام داد و زمان چند ماهه لازم نیست. در ایمپلنت در بعضی از افراد می توان همزمان با کشیدن دندان، ایمپلنت را هم بلافاصله در جای آن، در استخوان فک قرار داد. که البته این مورد به ملاحظات جراحی دیگری نیز نیازمند است.

مراقبت از ایمپلنت مشابه دندانهای طبیعی است. مسواک مرتب با روش صحیح و نخ دندان نباید فراموش شود. غفلت از بهداشت دهان از عوامل شکست ایمپلنت است. اگر برای بهداشت دهان اهمیت  کمی قائل هستید، اصلا سراغ ایمپلنت نروید.

درد ایمپلنت:

درمان ایمپلنت مشابه بقیه جراحی های دنداپزشکی است. ایمپلنت در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد و به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان نیازی نیست. ممکن است بعد از جراحی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک نیز برایتان تجویز شود. نگرانی تان از بابت درد در حین انجام ایمپلنت کاملا بی مورد است.

یکی از مهمترین کاربردهای ایمپلنت در افرادی ست که همه دندانهای خود را از دست داده اند.این افراد که باید از دندانهای مصنویی تمام فک (پروتز کامل) استفاده نمایند اغلب با یک مشکل عمده بنام لقی دندانهای مصنوعی مواجه هستند.دندانها در هنگام غذا خوردن ویا صحبت کردن،جابجا شده ویا از دهان خارج می شوند.ایمپلنت برای این افراد واقعا نجات بخش است :تعداد مشخصی ایمپلنت در هر فک قرار داده وپروتز کامل (دندانهای مصنوعی) را با قطعاتی به این ایمپلنت ها متصل می نماییم.با این کار لقی دندانهای مصنوعی کاملا برطرف میشود ودر عین حال هر وقت که لازم باشد میتوان دندانهای مصنوعی را از ایمپلنت ها جدا نمود.

ایمپلنت اگر با روش صحیح در فک کار گذاشته شود، کاملا با استخوان فک یکی شده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند.همچنین ایمپلنت دچار هیچگونه پوسیدگی نمی شودوهیچگاه به درمان ریشه (عصب کشی) نیازی نخواهد داشت .همه اینها یعنی اینکه ایمپلنت یک درمان دائمی وبدون تایخ مصرف است که با حداقل عوارض لبخندی زیبا را برایتان به ارمغان می آورد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

وقتی ما دندان هایمان را از دست می دهیم چه اتفاقی می افتد؟

در استخوان فک تحلیل استخوانی رخ می دهد که می تواند به از دست دادن تمام دندان ها و تمام مشکلات ناشی از آن ختم شود:

  • از دست دادن استخوان فک
  • تکان خوردن دندان های مجاور
  • مشکل در جویدن
  • مشکلات گوارشی
  • مشکلات زیبایی
  • و در پی همه اینها مشکلات روحی و افسردگی

 

– وقتی یک یا چند دندان از بین می رود، راه حل چیست؟

برای حل این مشکل چندین راه حل وجود دارد:

– کدام گزینه بهترین راه حل برای بی دندانی است؟

بدون شک بهترین انتخاب در بسیاری از موارد ایمپلنت های دندانی است.

 

ایمپلنت دندانی چیست؟

ریشه ای مصنوعی از جنس تیتانیوم که جایگزین ریشه طبیعی دندان می شود. دندان جدید بر روی ایمپلنت قرار می گیرد و این ریشه مصنوعی سبب زیبایی و کارایی و دوام می شود.

 

– چرا ایمپلنت دندانی بهتر از پل (bridge) می باشد؟

برای استفاده از پل باید دندان های سالم مجاور ناحیه بی دندان را تراش داد و از آن ها به عنوان پایه برای پل مورد نظر استفاده کرد.این عمل فقط باعث زیبایی می شود اما کارایی مطلوبی ندارد و نمی تواند از تحلیل استخوانی جلوگیری کند.این راه حل بهترین راه کار تا قبل از ظهور ایمپلنت های دندانی بود.

 

– چه ماده ای برای ساخت ایمپلنت استفاده می شود؟

تقریبا همه ایمپلنت های موجود در بازار با تیتانیوم تولید می شوند. در موزوگرائو ما ایمپلنت ها را با تیتانیوم گرید ۴ میسازیم، زیرا تیتانیوم گرید ۴ بهترین رابط بین نیرو های جویدنی و فشارها برقرار می کند.

 

– چرا ایمپلنت دندانی با تیتانیوم تولید می شود؟

تیتانیوم فلزی سازگار با بافت های زنده بدن انسان می باشد و ماده ای پایدار است که قابلیت ادقام شدن با استخوان را دارد.

 

– آیا می توان بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت گذاشت؟

می توان بعد از کشیدن دندان بلافاصله ایمپلنت گذاشت اما در کل این موضوع بستگی به وضعیت سلامت جسمی شخص و تصمیم دندانپزشک متخصص دارد.

 

– آیا در صورت وجود بیماری می توان از ایمپلنت استفاده کرد؟

در بیماری هایی مثل دیابت و پوکی استخوان مانعی ندارد البته در صورتی که شخص تحت کنترل و زیر نظر پزشک باشد و در این مورد از پزشک معالجش نیز مشورت گرفته باشد.

 

– آیا می توان در زمان بارداری از ایمپلنت استفاده نمود؟

توصیه می شود در زمان بارداری تا به دنیا آمدن نوزاد از کاشت ایمپلنت خودداری کنید.اما این مسئله به طول دوره کاشت دندان و ماه بارداری نیز بستگی دارد.به هر حال این تصمیم بر عهده پزشک معالج شماست.

– بعد از کاشت ایمپلنت چه باید کرد؟

بعد از کاشت ایمپلنت باید از عفونت و مسائلی که باعث لطمه به درمان می شود مانند سیگار کشیدن جلوگیری کرد.بهداشت درست و سلامتی دهان و دندان از بروز عفونت جلوگیری می کند.تنباکوی موجود در سیگار باعث کاهش قطر رگ های خونی می شود.کم شدن جریان خون در فرایند همجوشی استخوانی بین ایمپلنت استخوان فک اثر منفی می گذارد، که این نکته احتمال از دست دادن ایمپلنت را افزایش می دهد.

همچنین فشار بیش از حد بر ایمپلنت تازه کاشته شده می تواند آن را جا بجا کند و این امر می تواند باعث اخلال در فرایند پیوند میان استخوان و ایمپلنت گردد.علاوه بر این شخص باید به رژیم غذایی که توسط متخصص توصیه شده توجه مضاعف داشته باشد.

 

– آیا این درمان دردناک است؟

نه، این عمل می تواند با بی حسی موضعی صورت پذیرد.همچنین از آرام بخش و بیهوشی کامل نیز می توان استفاده کرد.هنگامی که اثر داروی بیهوشی شروع به از بین رفتن کند، ممکن است شخص کمی احساس سردرد، تورم، و یا خون مردگی کند که این امر با استفاده از قرص های ضد درد رفع می شود.

 

– استفاده از ایمپلنت های دندانی چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت های دندانی جلوه و کارایی مشابه به دندان طبیعی را دارند و نیز راحتی و اعتماد به نفس را به ارمغان می آورند.
باعث حفظ اسکلت صورت می شوند.نبودن دندان باعث افزایش سرعت تحلیل استخوان می شود و ایمپلنت از این امر جلوگیری می کند.
برای کاشت ایمپلنت نیازی به آسیب رساندن به دندان های مجاور نیست.

– آیا دیگران متوجه می شوند که من ایمپلنت دارم؟

خیر، در حقیقت تشخیص بین ایمپلنت و دندان طبیعی غیر ممکن است.

 

– آیا ایمپلنت توسط دستگاه فلزیاب قابل تشخیص است؟

خیر، قابل تشخیص نیست.

 

– من به فلزات حساسیت دارم.آیا ممکن است که بدن من ایمپلنت دندانی را پس بزند؟

تیتانیوم به کار رفته در ساخت این ایمپلنت ها، فلزی است که بافت زنده آن را بعنوان جسم نا شناس شناسایی نمی کند در نتیجه هیچ سم و واکنشی نسبت به آن تولید نمی شود،پس به وجود آمدن حساسیت غیر ممکن است.

 

– جراحی کاشت دندان را چه کسی می تواند انجام دهد؟

البته این امر به کشوری که شما در آن زندگی می کنید بستگی دارد.این عمل می تواند توسط دندانپزشک و جراح فک و صورت انجام پذیرد.اینها افرادی هستند که دانش کافی از آناتومی فک و داروشناسی برای کاشت دندان را دارند.

 

– آیا درمان کاشت دندان گران است؟

این موضوع بستگی به عوامل زیر دارد:

تعداد ایمپلنت های مورد نیاز
پیچیدگی عمل جراحی و نوع درمان
تعداد جراحی های ثانویه مورد نیاز
گران به نظر رسیدن این درمان به دلیل وسایل و مواد مصرفی مورد نیاز و هزینه های پزشک حاذق و باتجربه است.

انجام این درمان در بسیاری از موارد زندگی افراد را بهبود بخشیده و به فرد احساس راحتی و طبیعی بودن می هد.

 

– چه چیزهایی را باید از دندانپزشکم بپرسم؟

علاوه بر اینکه شما باید از هزینه های کامل درمانتان آگاهی داشته باشید، بسیار مهم است که بدانید از چه برند ایمپلنتی برایتان استفاده می شود و اینکه ایمپلنت شما با بسیاری از محصولات موجود در بازار سازگار هست یا نه؟این امر برای مواقعی که در خارج از کشور به مشکل برمی خورید حیاطی است.دندانپزشک شما این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

 

– آیا دندان جدید من سفیدتر خواهد بود؟

برای روکش دندان جدید رنگ های مختلفی وجود دارد که دندانپزشک پس از قرار دادن ایمپلنت براساس رنگ طبیعی دندان های شما رنگ مشابهی را انتخاب می کندکه بعد از قرار دادن روکش، تشخیص دادن ایمپلنت و دندان طبیعی را غیر ممکن می سازد.

 

– آیا محدودیت سنی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد؟

حداقل سن برای کاشت ایمپلنت زمانی است روند رشد به پایان رسیده باشد و حداکثر سنی برای کاشت دندان وجود ندارد.این امر بستگی به سلامت جسمی شما، کیفیت و مقاومت استخوان و داروهایی که شما مصرف می کنید دارد.تصمیم گیرنده نهایی در این امر پزشک شما می باشد.

 

– طول عمر ایمپلنت کاشته شده چه مدت خواهد بود؟

ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی تاریخ انقضا ندارند. نگهداری درست از آنها همانگونه که پزشک شما خواهد گفت می تواند آن را همیشگی کند.

 

– اگر ایمپلنت دندانی از دست برود چه اتفاقی می افتد؟

گرچه این امر شایع نیست اما امکان آن وجود دارد.اگر دندان طبیعی می تواند از بین برود، پس ایمپلنت دندانی نیز امکان از بین رفتن را دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی ایمپلنت های موزو گرائو (MG)، از هر صد ایمپلنت کاشته شده، تنها کمتر از دو ایمپلنت توسط بدن انسان پس زده می شود.که دلیل آن نیز به روشنی مشخص نیست.این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شخص در بیشتر موارد می تواند پس از سپری شدن زمان معین ایمپلنت جدیدی دریافت کند، که این تصمیم برعهده دندانپزشک متخصص خواهد بود.

 

– آیا ایمپلنت دندانی می تواند بشکند؟

به دلیل فشار وارده بر روی ایمپلنت در هنگام جویدن، بیشتر احتمال شکسته شدن پرتز روی دندان کاشته شده وجود دارد.اگر این اتفاق بیفتد روکش تاج دندان(پرتز) را با پرتز جدید می توان عوض کرد.شکسته شدن ایمپلنت دندانی خیلی غیر معمول است اما می تواند اتفاق بیفتد.در این مواقع ایمپلنت خارج شده و بعداز عمل ترمیمی استخوان فک، ایمپلنت جدیدی جایگزین ایمپلنت از دست رفته می شود.

 

– از کجا می توانم بفهمم چه نوع ایمپلنت دندانی دارم؟

موزو گرائو سیستم ایمپلنت کارت خاصی را بنیان نهاده است که کنترل کیفیت ایمپلنت های ما را تضمن می کند.این امر باعث تسلی خاطر بیماران می شود.این کارت توسط متخصص ایمپلنت شما بعد از درمان به شما تقدیم خواهد شد.

شما می تواند تمام مراحلی را که ایمپلنت شما طی کرده است مشاهده کنید:

مبدا تیتانیوم بکار رفته در ایمپلنت
داده های تکنیکی
تاریخ تولید
نام و عکس شخصی که ایمپلنت شما را ساخته است
تاریخ تاییدیه محصول
نام و عکس شخصی که محصول را تایید کرده است
و مشخصات کاملی از ابزاری که برای انجام هرگونه عملیات نیاز خواهد بود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آمادگی برای انجام ایمپلنت دندان

دندانپزشک شما توضیح خواهد دادکه چگونه برای ایمپلنت اماده شوید

به احتمال زیاد از دندان های شما عکس برداری(xray) میشود به طوری که دندانپزشک شما میتواند شکل و ضخامت استخان فکتان را چک کند همچنین موقعیت ساختارهای دیگر در دهان شما از جمله اعصاب را میتواند نشان دهد

اگر عکس شما اطلاعات کافی نداشته باشد ممکن است به سی تی اسکن نیاز داشته باشید

جراحی ایمپلنت های دندانی معمولا زیر بیهوشی موضعی انجام میشود در این حالت درد کاملا در دهان شما ازبین میرود و میتوانید در حین عمل بیدار بمانید

ممکن است از یک آرام بخش استفاده کنید تا در طول عمل اضطرابتان ازبین برود و یه شما کمک میکند آرام باشید

بسیار نادر است که نیاز باشد برای عمل به بیمارستان بروید در این صورت به طور کامل بیهوش میشوید ودر طول عمل خواب خواهید بود

دندانپزشک شما انچه  قبل از عمل ،در حین عمل و بعد از عمل  رخ میدهد را و هر دردی که شما خواهید داشت را با شما درمیان میگذارد .

این یک فرصت برای شماست که از آنچه برای شما رخ میدهد مطلع شوید و میتوانید سوالاتی راجب خطرات ،منفعتها و جایگزین های این پروسه آماده کنید

این کار به شما آگاهی کامل میدهد و میتواند رضایت شما را برای انجام این کار جلب کند حتی ممکن است برای عمل ازشما خواسته شود فرم رضایت نامه را پر کنید.

روند عمل جراحی

طول مدت عمل شما بستگی دارد به اینکه چند ایمپلنت برای شما قرارداده میشود و اینکه چقدر عمل پیچیده باشد

ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود در این حالت عم طولانی تر خواهد شددر حین اینکه بیهوشی اثر میکند دندانپزشک یک برش در لثه شما زده و یک سوراخ کوچک در استخوان فکتان ایجاد میکند و ایمپلنت در این سوراخ قرار داده میشود.

اگر قبل از عمل جراحی ایمپلنت هر دندان برداشته شده ای داشته باشید دندانپزشک شما میتواند آن دندانها را مستقیما به  سوکت ایمپلنت شما متصل کند در این حالت ایمپلنت فوری نامیده میشود اگر این حالت امکان پذیر نباشد دندانپزشک شما بعد از چند هفته برای شما ایمپلنت قرار میدهد که به ان ایمپلنت فوری –تاخیری نامیده میشود

گاهی اوقات دندانپزشک ایمپلنت دندان را بعد از چند ماه قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای دمان خود داشته باشد  به این حالت ایمپلنت تاخیری گفته مشود.

ایمپلنت فوری و تاخیری میتواند طی یک یا دو مرحله قرار داده شود

در مرحله اول درمان-میله ایمپلنت دندان و ضمائمی که بین دندان مصنوعی و ایمپلنت متصل میشودهمزمان قراد داده میشوند

در مرحله دوم درمان-میله ایمپلنت در زیر لثه جایگذاری شده در حالی که استخوان شما بهبود مییابد(شما آن را در دهان خود نمی بینید)

شما نیاز به یک عمل جراحی دیگر بعد از چند ماه دارید تا ضمائم به ایمپلنت دندان متصل شوند

دندان پزشک شما ممکن است برای شما درهمان روز عمل  دندان مصنوعی  را متصل کند در هر صورت معمولا شما بین سه تا شش ماه زمان نیاز دارید تا دهانتان به طور کامل بهبود یابد.

دندانپزشک شما ممکن است رای شما یک پل موقت یا دندان مصنوعی کوچکی تعبیه کند تا شما متوجه فضای خالی بین دندانهایتان در طول مدت درمان نشوید

اگر شما از دندان مصنوعی کامل استفاده میکنید میتوانید ان را برای استفاده در طول مدت درمان خود تنظیم کنید.
بعد از اینکه دهان شما بهبود یافت شما برای نمایان کردن لثه خود در بالای جایگاه ایمپلنت نیاز به یک عمل ثانویه دارید سپس دندانپزشک دندان های مصنوعی را به به ایمپلنت متصل میکند .دندان ها ممکن است به ایمپلنت متصل باشند و یا بتوانید برای زمانی که نیاز دارید آنها را تمیز کنید بیرون اورید دندانپزشک شما به شما این اطمینان را میدهد که انها به درستی در جایشان فیکس شده اند و با دندانهای دیگرتان مطابقت دارد و شما احساس راحتی کنید.

مراقبت های بعد از عمل

بعد از انجام کاشت دندان شما ممکن است به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیهوشی بگذرد.بعد از یک بیهوشی موضعی چند ساعت طول میکشد تا دهان نتان به حالت اول خود برگردد

شما ممکن است به یک مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را برطرف کند

معمولا بعد از عمل ایمپلنت دندان میتوانید به خانه برگردید اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شمارا برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا 24 ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد

بیهوشی عمومی  مهارت ها و هماهنگی های شما را تحت تاثیر قرار میدهد بنابراین باید تا 24 ساعت اول از رانندگی ،مصرف الکل ،کار با ماشین الات و یا ثبت اسناد قانونی بپرهیزید.اگر هرگونه شکی راجب رانندگی دارید میتوانید با شرکت بیمه موتور خود تماس برقرار کنید تا شمارا از توصیه های خود اگاه کنند و همیشه مشاوره دندانپزشک خود را دنبال کنید

مهم است که در روزهای استراحت بعد از عمل کاشت دندان از غذاهای نرم استفاده کنید  مراقب باشید از غذاها و نوشیدنی های داغ تا زمانی که همه احساس به دهانتان باز نگشته استفاده نکنید در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید خودتان را بسوزانید.

بسیار حائز اهمیت است که دهان خود را مثل معمول با مسواک زدن و نخ دندان تمیز نگه دارید و ممکن است برای اینکه بتوانید راحتتر بین دندانهای خود را تمیز نگه دارید به مسواک ویژه ای نیاز داشته باشید

دوره نقاهت

اگر نیاز به تسکین درد دارید میتوانید از مسکن های با دوز بالاتر مثل پاراستامول یا ایپوبروفن استفاده کنید. همیشه جزوه اطلاعات بیمار را که همراه با دارو های شما می اید را مطالعه کنید و اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید

دندانپزشک شما ممکن است برای شما انتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده تجویز کند تا خطر عفونت کردن ایمپلنت دندان کاهش یابد با این حال شواهد زیادی برای اینکه ثابت کند اینکار موثر است وجود ندارد

شما برای چند ماه بعد از عمل نیاز به قرار ملاقات های مکرر با دندانپزشک خود دارید به طوری که او می تواند بررسی کنید که هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد.

زمانی که نیاز است تا شما بهبودی کامل بعد از ایمپلنت پیداکنید بسته به طرح درمانی شما متاوت خواهد بود بنابراین مهم است دستورات دندانپزشک خود را دنبال کنید

در حالی که شما بهبود پیدا میکنید ایمپلنت و دندانهای جایگزینی شما میتواند عملکرد مشابه دندانهای طبیعی شما را داشته باشند و و قادر خواهید بود به طور عادی غذا بخورید

شما باید حتما حداقل روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید تا از سالم ماندن دندان ها مطمئن شوید و دندانپزشک  و متخصص بهداشت خود را به طور منظم ببینید

اگر یکی از دندان های متصل به ایمپلنت شما اسیب دبد  دندانپزشک شما احتمالا می توانید آن را حذف کند و  جایگزینی برای آن قراردهد.

اگر ایمپلنت دندان شما اسیب دید ممکن است دندانپزشک بتواند ان را تعمیر کند اگر نتواند ان را تعمیر کند میتواند یک ایمپلنت دیگر جایگزین کند

 عوارض و خطرات

از انجایی که هر پروسه ای خطرات مرتبط با خود را دارد ایمپلنت گذاری هم خطرات خودرش را دارد و مشخص نیست اتفاقی برای شما یا شخص دیگری بیافتداز دندان پزشک خود بپرسید خطراتی که ممکن است شما با ان روبه رو شوید را برایتان توضیح دهد

عوارض جانبی

عوارض جانبی ناخواسته اما موقتی ممکن است بعد از عمل دریافت کنید ممکن است برخی تورم و ناراحتی در اطراف ایمپلنت دندان داشته باشید اگر این چنین است میتوانید از مسکن های با دوز بالاتر مثل پاراستامول یا ایپوبروفن استفاده کنید. همیشه جزوه اطلاعات بیمار را که همراه با دارو های شما می اید را مطالعه کنید و اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید

عوارض عوارض مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از عمل رخ میدهند محتمل ترین عارضه هر عمل جراحی خونریزی زیاد و واکنش غیر منتظره به بیهوشی است.عصبی که به صورت شما عصبدهی میکند شاخه هایی برای استخوان فک پایین میفرستد . این عصب همچنین دندان ها لثه ها و لب پایین شما را عصبدهی میکنند. اگر اعصاب با ایمپلنت دندان اسیب ببینند ممکن است احساس سوزن سوزن شدن  یا بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید همچنین ممکن است دردناک باشد اشع xو سی تی اسکن میتواند  به دندانپزشک شما کمک کند که موقعیت اعصاب در استخوان فک شما را ببیند و خطرات را به حداقل برساند

گاهی استخوان فک با ایمپلنت ترکیب نمیشود و ممکن است ایمپلنت دندان شل شود این حالت معمولا دردناک نیست اما ممکن است ایمپلنت نتواند دندان های مصنوعی را حمایت کند در این صورت به کاشت ایمپلنت دیگری نیاز خواهید داشت.دندانپزشک شما از شما میخواهد مرتبا چک کنید تا مطمئن شود ایمپلنت دندان شما هنوز سالم است. از دیگر عوارض ایمپلنت می توان به آسیب دیدن عصب اشاره کرد. اگرچه این عارضه به ندرت پیش می آید، گاهی دندانپزشک هنگام سوراخ کردن فک ناخواسته به عصب ها آسیب می زند و بیمار ممکن است دچار بی حسی شود. در اکثر این موارد بی حسی بعد از چند ماه رفع می شود و فقط در موارد خیلی کمی این بی حسی دائمی می شود. این بی حسی که بخاطر آسیب اعصاب در فک پایین است، در هنگام کاشت ایمپلنت دندان در فک پایین ممکن است رخ دهد.

هزینه

این که هزینه کاشت دندان چقدر است، سوالی است که تنها میتوان با ساخت ایمپلنت ان را مشخص کرد در نتیجه در ابتدای کار پاسخ پیچیده است. برای پاسخ به این سوال شما باید نیاز واقعیتان را ارزیابی کنید و در این صورت قادر به براورد هزینه ایمپلنت واقعی خواهید بود

قیمت ایمپلنت دندان بستگی به عوامل بسیاری از جمله فردی:
کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض استخوان و ارتفاع ان در محلی که ایمپلنت گذاشته موشود کافی باشد به هزینه اضافی نیاز ندارید اما در صورتی که استخوات تحلیل رفته باشد و یا شکل و اندازه استخوان کافی نباشد پیوند استخوان میتواند هزینه ایمپلنت دندان بیشتر خواهد بود.

تعداد دندان هایی که جایگزین میشوند و نوع دندان مصنوعی : تاج  پیچ ثابت و و پل ثابت و متحرک توسط ایمپلنت باقی میمانند پل متحرک کم هزینه تر از نوع ثابت آن است.

نوع ایمپلنت دندان که مناسب خواهد بود: ایمپلنت های استاندارد بین 3 تا 6 میلی متر قطر و 6 تا 14 میلی متر طول دارند نوع  “کوتاه”  ایمپلنت حدود 2 میلی متر قطر دارند و گاهی اوقات می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای حمایت از دندان بسیار کوچک فردی، یا در ترکیب در یک گروه برای حمایت از پروتز متحرک می تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

هر روش درمانی کاشت ایمپلنت با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی شروع می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایطتان برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه وقیمت ایمپلنت دندان به طور دقیق دقیق آگاه شوید.

جایگزین های ایمپلنت دندانی

  • پروتزهای متحرک –قالب های پلاستیکی یا فلز که دندان مصنوعی را نگه میدارند.
  • یک پل-دندان های مصنوعی بر روی دندانهای طبیعی مجاورشان ثابت میشوند


:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

توضیحاتی درباره کاشت دندان

از هزاران سال پیش بشر در جستجوی راهکارهایی جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته خود بوده است. اتروسکان‌ها که در ایتالیای امروز زندگی می‌کردند دندان‌های مصنوعی را از استخوان‌های گاو نر می‌ساختند. تیم باستان شناسی دکتر Wilson آرواره‌ای از نژاد Mayan کشف کردند که دندان‌های تراشیده شده‌ای از جنس صدف در این آرواره به جای دندان‌های ثنایای از دست رفته جایگزین شده بود. کاشف ایمپلنت در اول قرن 199 شروع گردید. تحقیقات در مورد  استفاده از موادی که بتواند جایگزین دندان از دست رفته شوند همچنان ادامه داشت در ابتدا سعی براین بود که دندان‌های طبیعی از دهان شخص دیگر کاشته شوند اما این روش کاشت ایمپلنت با عفونت همراه بود و با شکست مواجه می‌گردید. ایمپلنت از جنس طلا ، نقره ، چینی و حتی سرب امتحان گردید اما درصد موفقیت کاشت آنها کم بود و قابل پیش بینی نبود. دکتر A.E.Strock در سال 1931 میلادی استفاده از آلیاژ Vitalliumm را برای ساخت ایمپلنتها توصیه نمود. در سال 1947 میلادی Manlio. Formiggini ایتالیایی ایمپلنتی از جنس Tantalum ساخت و در همان زمان Rapheal Cherchere  ایمپلنتهایی از جنس آلیاژ کروم ، کبالت را ابداع کرد. 

تحقیقات تیم سوئدی در مورد ایمپلنت دندانی

در سال 1952 میلادی یک تیم تحقیقاتی سوئدی در دانشگاه Lund سوئد به پیشرفت مهمی در علم ایمپلنتولوژی دست یافتند. سرپرست این تیم Peringar Branemark یک جراح ارتوپد بود. یکی از پروژه‌های تحقیقاتی این تیم ارزیابی میکروسکوپی پروسه‌های التیامی در استخوان بود. آنها بر روی خرگوش تحقیق می‌کردند و ایمپلنت تیتانیومی را در داخل استخوان ران خرگوش کار گذاشتند. بعد از چندین ماه متوجه اتصال خوب فلز تیتانیوم با استخوان ران خرگوش شدند. این پدیده اتصال استخوان را Osseointegrration  نام‌گذاری نموده‌اند. بر اساس این تحقیق استفاده از ایمپلنتهای تیتانیومی متداول گردید. فلز تیتانیوم قابلیت اتصال بیولوژیکی بالایی را با استخوان‌ها دارد از آن زمان تا کنون چند هزار بیمار از مزایای داشتن ایمپلنتهای دندانی بهره‌مند شده‌اند. 

تعریف ایمپلنت دندانی و عملکرد آن

اگر شخصی یک یا چند دندان را از دست داده باشد و یا کاملا بدون دندان باشد بمنظور جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌تواند از ایمپلنتهای دندانی استفاده نماید. یک ایمپلنت دندانی پایه کوچکی از جنس فلز تیتانیوم یا آلیاژهای تیتانیوم می‌باشد. این فلز به وسیله استخوان‌ها براحتی پذیرفته می‌شود و اتصال استخوان فک با این فلز بخوبی صورت می‌پذیرد. واژه اتصال ایمپلنت به استخوان (Osseoitgration) خیلی زیاد در این رابطه استفاده می‌شود که منظور از آن پیوستگی و اتصال ایمپلنت دندانی با استخوان فک می‌باشد. ایمپلنت دندانی که جایگزین ریشه دندان می‌گردد دارای شیارهای ظریفی بر روی سطوحش می‌باشد که در استخوان فک پیچ می‌گردد ایمپلنت در داخل حفره‌ای که توسط دریل ایجاد شده است قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین هدف در نصب یک ایمپلنت رسیدن به یک اتصال فوری با استخوان اطراف آن می‌باشد. این امر یک پایداری اولیه را بوجود خواهد آورد که با گذشت زمان بوسیله افزایش بیشتر توده استخوانی بر روی سطح زیر میکروسکوپی ایمپلنت محکمتر خواهد گردید. 

این سطح زیر توسط روش‌های مختلف Acid etching Blosting و غیره ایجاد می‌گردد. پس از مدت زمان کوتاهی که استخوان اطراف کاملا به ایمپلنت متصل گردید می‌توان قسمت تاج ْآن را بشکل یک دندان طبیعی بازسازی نمود، دندان جدید از نظر زیبایی همانند یک دندان طبیعی عمل می‌نماید. در مواردی که تحلیل استخوانی زیاد است، دست دندان متحرک بیمار گیر کافی ندارد و در نتیجه بیمار در جویدن، صحبت کردن و ... با مشکل مواجه می‌گردد. در این موارد می‌توان با استفاده از تعداد محدودی ایمپلنت بعنوان پایه این مشکل را حل نمود. 

مزایای استفاده از ایمپلنتهای دندانی

اولین مزیت سلامتی و زیبایی بیشتر است وقتی که دندان‌ها از دست می‌روند استخوان اطراف دندان شروع به تحلیل می‌کند. این تحلیل استخوان می‌تواند منجر به عقب رفتن فک گردد. بکار بردن ایمپلنتهای دندانی مانع این امر گردیده و بنابراین شکل طبیعی فک حفظ خواهد گردید. در طب سنتی کمبود دندان از دست رفته را با جایگزینی یک پلاک دندانی متحرک یا با تراش در دندان مجاور و استفاده از پل Bridge جبران می‌نمایند، اما در هنگام استفاده از ایمپلنت دندانی علاوه بر آنکه از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌شود، از صدمه به دندان‌های مجاور نیز جلوگیری شده و زیبایی یک دندان طبیعی را به دهان بیمار باز می‌گرداند. همچنین در نحوه صحبت‌کردن بیمار تغییری ایجاد نمی‌گردد. مزیت دیگر آن آسایش بیشتر می‌باشد، زیرا ایمپلنت‌های دندانی اتصال محکمی با استخوان فک پیدا می‌کنند هیچ گونه لغزندگی و حرکت دندان مصنوعی وجود نخواهد داشت. این امر ناراحتیهای مربوط به استفاده از دندان مصنوعی از قبیل اتصال ضعیف ، تحریک لثه و درد را برطرف خواهد نمود. 

چند دندان می‌تواند توسط ایمپلنت حمایت شود؟

تمام اشکال متداول جایگزینی دندان‌ها از قبیل پل‌ها یا دندان مصنوعی می‌تواند بوسیله استفاده از ایمپلنتهای دندانی انجام پذیرد. اگر شما فقط یک دندان طبیعی را از دست داده باشید یک ایمپلنت برای جایگزین‌نمودن کافی خواهد بود در فضاهای بزرگتر که تعداد دندان بیشتری از دست رفته، لزوما نیاز به استفاده از یک ایمپلنت برای هر دندان نمی‌باشد، هر چند تعداد دقیقی ایمپلنت بستگی به کیفیت و میزان استخوان در ناحیه‌ای که ایمپلنت کار گذاشته می‌شود، خواهد داشت. دانسیته (تراکم استخوان) در فک بالا عموما ضعیفتر از فک پایین می‌باشد و اگر در فک بالا اصلا هیچ دندانی وجود نداشته باشد حداقل شش ایمپلنت برای جایگزینی کامل دندان‌ها ، صورت ثابت کافی خواهد بود. در فک پایین بخصوص در جلوی آن استخوان خیلی محکم می‌باشد بنابراین نیاز به ایمپلنتهای کمتری نسبت به فک بالا وجود خواهد داشت و تعداد چهار ایمپلنت می‌تواند ده دندان یا بیشتر از در فک پایین حمایت نماید. اگر چه استفاده از 5 تا 6 ایمپلنت متداول می‌باشد. ایمپلنت‌های دندانی معمولا از اصول مهندسی پیروی می‌کنند، آنها باید در یک استخوان قوی کار گذاشته شوند. 

افراد مناسب برای ایمپلنت دندانی

اگر فردی از سلامتی عمومی کاملی برخوردار باشد، ایمپلنتهای دندانی یقینا می‌توانند کارگزاری شوند. هر چند نوشیدن مشروبات الکلی یا سیگارکشیدن مشکلاتی را در ارتباط با التیام اولیه ایجاد می‌نماید و می‌تواند اثر منفی روی سلامت لثه و بافت استخوانی اطراف ایمپلنت داشته باشد. تعدادی از دندان پزشکان اگر بیمار سیگار خود را ترک ننماید، تمایلی بکار گذاشتن ایمپلنت بدلیل تاثیر منفی آْن از خود نشان نمی‌دهند. 

اهمیت سلامت دهانی در مورد کارگزاری ایمپلنت دندانی

معالجه لثه ، ترمیم پوسیدگی و حذف آبسه‌ها برای موفقیت بادوام در درمان بنیاد مهم می‌باشد. اگر دندان لق ، خونریزی قابل توجه بویژه زمانی که دندان‌هایتان را تمیز می‌کنید دارید امکان دارد مشکلاتی در لثه شما وجود داشته باشد. بیماریهای لثه (Periodotaldiseasee) یک علت عمده تحلیل‌رفتن استخوان هستند و معالجه ایمپلنتهای دندانی را با مشکل مواجه خواهند نمود. 

عوامل موثر در تحلیل رفتن استخوان

هر وقت یک دندان کشیده می‌شود میزان قابل توجهی از استخوان در اطراف بخش باقیمانده ریشه ممکن است از دست برود. این امر در طی چند ماه اول بسرعت صورت می‌پذیرد. تحلیل استخوان Bone resorption نامیده می‌شود. اگر چه میزان و مقدار تحلیل استخوان در بین افراد مختلف متغیر است ولی مراقبت‌های اختصاصی می‌تواند موجب کاهش آن گردد. گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای به حداقل رساندن تحلیل استخوان بعد از کشیدن دندان ، جایگزینی فوری ایمپلنت در طی چند هفته اول می‌باشد و این راهکار خاص ایمپلنتهایی با سطح بیولوژیک می‌باشد که دوره التیام ، استفاده از این ایمپلنت‌ها کاهش قابل توجهی دارد. 

نقش ایمپلنتهای دندانی در حفظ استخوان

این امر یکی از مهمترین عملکردهای ایمپلنت‌های دندانی می‌باشد. وقتی ایمپلنت کار گذاشته می‌شود هر روز نیروی فانکشنال استخوان اطراف آن را تحریک نموده موجب محکم‌تر شدن و قوی‌تر شدن استخوان می‌گردد. 

میزان موفقیت عمل ایمپلنت

اگر یک ایمپلنت بصورت محکم با استخوان اطراف خود تثبیت نشود سرانجام شل خواهد شد و قادر نخواهد بود دندان جایگزین شده را حمایت نماید. شکست در عمل ایمپلنت کمتر از 5 درصد می‌باشد و بطور متوسط میزان موفقیت ایمپلنتهای دندانی 95 درصد گزارش شده است. 

مدت زمان انجام مراحل ایمپلنت

بطور روتین از زمان کاشت ایمپلنت تا زمان کارگزاری تاج دندان بطور متوسط 9 هفته تا 6 ماه زمان ترمیم بافتی تشکیل استخوان طول می‌کشد. جراح دندانپزشک ایمپلنت را طی عمل جراحی ویژه در استخوان فک شما قرار می‌دهد. این جراحی معمولا در داخل مطب دندانپزشک و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. 

دندان قورچه (Braxium)

بیمارانی که عادت به دندان قورچه دارند ممکن است در معرض خطر فشار بیش از اندازه روی ایمپلنتهای دندانی باشند. در اغلب مردم دندان قورچه در طی  خواب رخ می‌دهد و عموما فرد نسبت به این عمل آگاهی ندارد. صاف‌شدن دندان‌ها ، ترک برداشتن مینا و یا شکسته‌شدن‌های جزئی دندانهای پر شده علایم کلینیکی متداول دندان قورچه می‌باشند. دندان قورچه بایستی مورد توجه قرار گیرد و بوسیله قرار دادن ایمپلنتهای اضافی ، انتخاب مواد پرکننده مناسب و استفاده از یک Bite guard در هنگام شب می‌تواند دندان‌های جدید را محافظت نمود. 

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

اطلاعاتی درباره ایمپلنت دندان

اگر دندا‌‌نهایتان آسیب دیده‌اند و نگران از دست دادن آن‌ها هستید، خیلی نگران نباشید؛ این روز‌ها روش های جدیدی برای رفع این دغدغه ابداع شده است. ایمپلنت یکی از راهکارهایی است که امروزه بسیاری از دندانپزشکان آن را به افرادی توصیه می کنند که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. اما این جایگزین که قرار است جای خالی عضو مینایی بدن را پرکند، چیست؟ و چگونه می توان از آن بهره برد؟ به عبارتی شرایط استفاده و توصیه هایی که بعد از کاشتن آن در فک باید به آنها به صورت ویژه توجه کرد، به چه صورت است؟ حسن مؤمنی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت به این پرسش‌ها پاسخ داده است .

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت شامل پین هایی از جنس فلز تیتانیوم است، در واقع دندان ها از دو قسمت تشکیل شده اند. یک بخش که در برگیرنده ریشه بوده و دیگری تاج که روی آن قرار می گیرد. تیتانیوم در واقع فلزی خنثی است، بنابراین زمانی که وارد بدن می شود بدن با آن سازگاری پیدا کرده و آن را به عنوان یک غیرخودی شناسایی نمی کند.

ایده‌ای از پروفسور برند مارک

در گذشته از این فلز در پای افرادی که استخوان های آنان آسیب دیده بود استفاده می کردند، اما در سال ۱۹۵۲میلادی، دانشمندی به نام «اینگــوار برنمارک »ایده کاربرد آن را در استخوان فک ارایه کرد. وی که در حال انجام تحقیقاتی در باره فناوری ترمیم استخوان ها بعد از شکستگی بود به این نتیجه رسید که می تواند محصول جدید را به نام ایمپلنت وارد بازار کند. بدین ترتیب در سال۱۹۶۵ نخستین ایمپلنت های دندانی ساخته شد.

محدودیت سنی ندارد

ایمپلنت در واقع محدودیت سنی ندارد یعنی هر فردی که بتواند بهداشت دهان خود را رعایت کند و به سن رشد هم رسیده باشد، می تواند به جای دندانی که از دست داده است، از آن استفاده کند.

به عبارتی اگر کودکی بعد از رویش دندان های دایمی خود در اثر حادثه ای دندانش را از دست داد، پس از اینکه به 16 سالگی رسید، می تواند برای جایگزینی دندان خود به مرکز ایمپلنت در این حوزه مراجعه کند. از سوی دیگر همانطور که گفته شد، افراد در هر سنی می توانند اقدام به این کار کنند.

مراقب باشید

در برخی موارد فرد نمی تواند از ایمپلنت استفاده کند، به عبارتی زمانی که فرد مبتلا به عفونت دندان یا فک است، کاشت این دندان نه تنها مشکلش را برطرف نمی کند، بلکه ممکن است دردسرهای جدید نیز برای وی به همراه داشته باشد.بنابراین باید فرد در مرحله نخست برای رفع عفونت و درمان آن به پرشک مراجعه و پس از رفع این مشکل اقدام به کاشت دندان کند، اما اگر به هردلیلی، با اصرار نابجای بیمار یا تشخیص اشتباه پزشک در این شرایط برای بیمار دندان کاشته شود، عفونت موجب خواهد شد ایمپلنت پس زده شود و همه زحمات پزشک و هزینه هایی که بیمار برای داشتن دندان جدید تقبل کرده است، به هدر برود.

دیابتی ها بخوانند

اگر خود شما یا یکی از افراد خانواده شاید هم دوستانتان مبتلا به دیابت هستید به عبارتی قند خون دارید، توجه داشته باشید که گذاشتن ایمپلنت باید با احتیاط های ویژه ای انجام شود. در گام نخست باید میزان قند خون فرد ازسوی پزشک مورد بررسی قرار گیرد تا اگر بیماری کنترل شده باشد، برای وی ایمپلنت گذاشته شود. در این شرایط شانس کاشت دندان چنین فردی مانند افراد عادی است و مشکلی برای وی ایجاد نخواهد شد.

دود ممنوع

افرادی که دخانیات مصرف می کنند، باید توجه داشته باشند که برای انجام چنین درمانی بهتر است، برای مدتی سیگار را فراموش کرده یا حداقل کمتر این ماده دخانی را استعمال کنند. بنابراین چنین بیمارانی نیز باید ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

استوانه تنباکو عامل جدایی فک و تیتانیوم

اما چرا سیگاری ها برای گذاشتن دندان باید احتیاط کنند؟ نیکوتینی که در سیگار وجود دارد، مانع از ارتباط استخوان فک و ایمپلنت می شود. به عبارتی هنگامی که فک فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد و استخوان باز می شود تا ایمپلنت درون آن قرار گیرد، باید ارتباط بین استخوان و پایه دندان برقرار شود، بنابراین اگر عاملی مانع از یک تکه و سفت شدن استخوان و ایمپلنت شود و آن را تحت فشار قرار دهد، مشکلاتی برای فرد به وجود خواهد آمد. چنین شرایطی باعث می شود روکشی که باید روی پین ها قرار گیرد تا فرد بتواند از آن برای جویدن استفاده کند پس زده شود.

آسپرین هم خطر دارد

از همه این موارد که بگذریم، باید نکته دیگری را به شما گوشزد کنم، اینکه ملاحظاتی که در جراحی ایمپلنت باید مورد توجه قرار گیرد، همان مواردی است که در هنگام جراحی های دهان و دندان مورد توجه قرار می گیرد. به طور مثال برای کشیدن دندان یا جراحی دندان عقل باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود، اینکه اگر فرد داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین مصرف می کند با نظر پزشک معالج خود باید پنج تا 7 روز قبل از انجام جراحی داروی خود را قطع کند.

با دندان جدید چه کنیم؟

به طور حتم بعد از خواندن سطرهای بالا این پرسش در ذهن شما شکل گرفته است که بعد از گذاشتن ایمپلنت چه باید کرد؟ آیا باید به صورت ویژه از این دندان جدید مراقبت کرد یا فقط رعایت مواردی که برای حفظ دندان های طبیعی باید در نظر گرفته شوند کفایت می کند؟ واقعیت این است که اگر می خواهید از دندان جدید خود به بهترین نحو نگهداری کنید استفاده از مسواک و نخ دندان مهمترین و اصلی ترین توصیه ای است که به شما می شود. پس فراموش نکنید که باید روزانه سه بار(پس از هر وعده غذایی) مسواک بزنید، علاوه براین یک بار در طی روز از نخ دندان استفاده کنید.

دهانشویه هم توصیه می شود

دهانشویه ها نیز توصیه دیگری است که دندان‌پزشکان به افرادی که در دهانشان ایمپلنت کار می‌شود، توصیه می کنند. البته اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از دهانشویه ها نیستید یا به آنها دسترسی ندارید می توانید از آب نمک کمک بگیرید و روزی یک‌بار دهان خود را با آن بشویید. این نکته را فراموش نکنید که رعایت نکردن نظافت دندان می تواند دردسرهایی را با خود به همراه داشته باشد. بروز عفونت موضعی نخستین عارضه ای است که سلامت دهان‌ را در زمانی بعد از ایمپلنت به مخاطره می اندازد.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

روش کاشت دندان با ایمپلنت

ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده که درون استخوان فک گذاشته می شود. دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. حدود 3 تا 66 ماه زمان لازم  برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است.

هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از،  از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است. پس از، از دست رفتن دندان در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندانهای کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می شود ایمپلنت های کوچکتر و استوانه ای به دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می شود.

مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها بوسیله معاینه ای که دندانپزشک انجام میدهد با در نظر گرفتن سایر شرایط قابل بیان است. میزان حجم و دانسیته استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندانهای طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندانهای فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه است.

روش انجام

در مرحله ی معاینه بالینی جراح محل قرار گرفتن ایمپلنت دندان را ھمراه با تصاویر مربوط به آن ( سی تی اسکن یا تصویر برداری با اشعه ایکس ) بررسی می کند. پس از معاینه و بررسی دقیق اگر جراح تشخیص دھد که امکان انجام عمل کاشت دندان وجود. دارد بیمار را مطلع می سازد جراحی ایمپلنت تحت بیحسی موضعی انجام می شود. به کمک دریل و ابزارھای خاص ایمپلنت دندان ( از جنس تیتانیوم ) در محل مورد نظر قرار داده می شود. سپس جراج لثه را بخیه می زند و دوره ی ترمیم زخم و بعد از عمل شروع می شود. مدت زمان ترمیم به کیفیت استخوان فک بیمار بستگی دارد. روند بھبودی 2 تا 6 ماه به طول می انجامد. در این مدت جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک یا اوسئو اینترگریشن صورت می گیرد. باید مراقب بود که در این مدت فشار یا ضربه ای به ایمپلنت دندان وارد نشود.

پس از گذشت مرحله ی بھبودی ایمپلنت دندان بررسی می شود تا معلوم شود که با فک جوش خورده است یا نه. اگر مشخص شد که استخوان با ایمپلنت جوش خورده است قطعه ای پروتز توسط پیچ به ایمپلنت دندانی متصل می گردد. این قطعه ” نیم پایه ” نامیده می شود. این قطعه دندان یا ” روکش ” را در جای خود نگه می دارد. دندانپزشک این قطعه را در استخوان فک قرار داده و سپس روکش یا تاج دندان قالب گرفته شده را روی آن می نشاند. روکش یا تاج دندان به کمک پیچ یا ماده ی مخصوص به قطعه ی پروتز متصل می گردد. لازم به ذکر است که ممکنست پیش از جراحی ایمپلنت دندانی نیاز به انجام جراحی دیگر داشته باشیم. اگر کیفیت استخوان فک خوب نباشد، گرفت یا پیوند استخوان انجام می شود. یعنی بیمار وضعیتی دارد که در آن ایمپلنت دندانی باید به ناحیه ی خلفی فک بالا متصل گردد و به سبب وجود سینوس ھای فکی، استخوان این ناحیه کیفیت مناسب ندارد و در نتیجه باید پیوند استخوان انجام گیرد. این عمل ” برجسته سازی سینوس ” یا ” لیفت سینوس ” نامیده می شود و در آن کف سینوس توسط پیوند استخوان تقویت می شود. بدین ترتیب استخوان این ناحیه به اندازه ای محکم می شود که بتواند ایمپلنت دندانی را در خود جای دھد. عمل ” اصلاح استخوان فک یا اصلاح لبه ” ھم در محلی انجام می شود که استخوان کافی ندارد. لبه به استخوان فک گفته می شود که دندان ندارد. استخوان یا جایگزین استخوان برای برجسته کردن لبه یا استخوان فک به کار می رود تا محل مناسب و محکمی برای استقرار ایمپلنت دندانی شود.

طول مدت درمان

این زمان بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. مدت زمان بهبود پس از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافتهای فرد بستگی دارد، هرچند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بطور متوسط زمان ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود 2-3 ماه است که می توان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز (تاج دندان) را آغاز کرد.

میزان موفقیت

در صد موفقیت انجام ایمپلنت دندانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت دندانی فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی 95% گزارش شده است.

مراقبت از ایمپلنت

سلامت بدن شما در میزان موفقیت ایمپلنت مؤثر است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دلیل عمده ای برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل 2 بار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است که دندانپزشک شما نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت را به شما آموزش خواهد داد. برای اطمینان از سلامت لثه ها حداقل 4 بار در سال برای بررسی بافت لثه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

عوارض

با ھر عمل جراحی، ھمواره خطرھا و عوارضی وجود دارد که بیمار را تھدید می کند. جراحی ایمپلنت دندان ھم خطرھا و عوارضی را در بر دارد. مھم ترین نکته برنامه ریزی محتاطانه جھت انجام جراحی ایمپلنت دندان با درنظر گرفتن وضعیت جسمی بیمار است. مانند ھمه ی جراحی ھای دھان و دندان، احتمال وجود اختلالات خونی، عفونت، آلرژی، وضعیت پزشکی بیمار و داروھای وی باید پیش از انجام عمل بررسی شود. خوشبختانه، میزان موفقیت بالاست و ناکامی ھای این عمل شامل عفونت،

شکستن ایمپلنت دندان، حجیم بودن ایمپلنت، آسیب دیدن نواحی مجاور ( اعصاب، عروق خونی، دندان ھا )، قرار نامناسب ایمپلنت دندان در استخوان فک و کیفیت و کمیت نداشتن استخوان فک است. لازم به یاد آوری است که برنامه ریزی محتاطانه و دقیق توسط یک جراح ماھر از بروز عوارض یاد شده پیشگیری می کند. در بیشتر موارد می توان اقدام به جراحی ایمپلنت دندان را پس از گذشت دوره ی بھبودی، تکرار کرد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

انواع مختلف ایمپلنت دندان

امروزه اکثر ایمپلنت های دندان از تیتانیوم ساخته می شوند که فلزی دارای کیفیت بالا است و می تواند برای این منظور بسیار مناسب باشد. تیتانیوم یک لایه نازک بر روی سطح خود ایجاد می کند که از آن در برابر خوردگی حفاظت می کند. این لایه در برابر اسید، ترکیبات نمک و اکسیژن مقاوم است. علاوه بر این تیتانیوم تقریباً بطور کامل غیر مغناطیسی است و نسبت به وزن آن کاملاً مقاوم است.

مهمتر اینکه بدن انسان ایمپلنت دندان تیتانیوم را به عنوان اجسام خارجی پس نمی زند. هنگامی که آنها در استخوان کاشته می شوند، استخوان در یک فرآیند به نام  الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می کند. نوع تیتانیوم دارای انواع مختلف سطوح هستند که شامل اسید اچ، اسپری پلاسما و پوشش هیدروکسی آپاتیت است. هیدروکسی آپاتیت ماده ای است که استخوان از آن ساخته می شود. این ماده در فرآیندی به نام اتصال زیستی به استخوان متصل می شود. انواع ایمپلنت دندان شامل موارد زیر هستند:

ایمپلنت ریشه ای شکل: این مدل رایج ترین نوع کاشت دندان است که برای بیماران استفاده می شود. نوع ریشه ای شکل در اصطلاح درون استخوانی یا درون ریشه  ای نیز گفته می شود، به این معنی که این نوع در استخوان قرار می گیرند. این مدل شبیه پیچ ضخیم یا مخروط است و دارای پهنا و طول متفاوت می باشد. برای موفقیت آمیز بودن آن، نیاز به ایجاد عمق و عرض کافی در استخوان برای فراهم کردن پایه مطمئن برای آن وجود دارد. دندان پزشک شما درباره نوع  مناسب برای استفاده بر اساس کیفیت استخوان فک و نوع روکش دندان، پل یا دندان مصنوعی که قرار است بر روی آن قرار بگیرد تصمیم گیری خواهد کرد.

نوع دارای چارچوب راموس: این نوع را در صورتی می توان استفاده کرد که استخوان فک پایین برای استفاده از ایمپلنت دندان ریشه ای شکل بسیار نازک باشد یا قصد داشته باشیم از ایمپلنت ساب پریواستیل استفاده کنیم. این مدل دارای چارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان (یعنی نزدیک دندان های عقل) و نزدیک چانه قرار می گیرد. هنگامی که آن در محل قرار گرفت و بافت اطراف آن ترمیم شد، یک میله فلزی نازک در اطراف بالای لثه قابل رویت خواهد بود. دندان های مصنوعی در ادامه به صورتی ساخته می شوند که متناسب با این میله باشند. این نوع همچنین می توانند فک ضعیف را تثبیت کرده و از ایجاد شکستگی در آن جلوگیری نمایند.

شرایط ایمپلنت دندان

اولین قدم برای کاشت ایمپلنت دندان ملاقات با یک دندان پزشک حرفه ای برای انجام معاینات لازم است. ارزیابی اولیه در این حالت شامل بررسی وضعیت دهان و دندان های شما و بررسی کامل سابقه درمانی و مشکلات دندان است. در این مرحله معمولاً از دندان ها عکس رادیولوژی تهیه می شود. این عکس می تواند اطلاعات مناسبی را درباره مقدار استخوان موجود در فک و شکل آن و نیز محل اعصاب و سینوس ها در اختیار دندان پزشک قرار دهد. اکثر افراد کاندیدهای مناسب برای استفاده از ایمپلنت دندان هستند. شرایط جراحی کاشت ایمپلنت دندان به شرح زیر می باششد:

لثه های سالم داشته باشد

استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان در فک خود داشته باشد. بعضی افراد که استخوان فک خود را از دست داده اند نیز می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما ابتدا لازم است استخوان از بین رفته با استفاده از روش های درمانی مناسب تجدید و ترمیم شود.

تعهد برای مراقبت بسیار مناسب از دندان های کاشته شده. در این حالت لازم است دندان ها و لثه ها به صورت روزانه مسواک زده و نخ دندان کشیده شود. علاوه بر این ملاقات منظم با دندان پزشک در این رابطه از اهمیت خاص برخوردار است.

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد زیر توصیه نمی شود:

افراد سیگاری

افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند یا از داروهایی استفاده می کنند که این شرایط را به همراه دارند

افرادی که از پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن استفاده کرده اند

کسانی که دیابت کنترل نشده دارند.

مزایا

در عین گران بودن درمان ، مزایایی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.

با این روش درمانی ، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.

پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود.

به طور معمول طول عمر آن از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

معایب

از جمله معایب و مشکلات ایمپلنت قیمت آن است. هزینه آن نسبت به سایر درمانها برای جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پرتز متحرک بیشتر است.

علاوه بر قیمت آن ، زمانبر بودن درمان نیز از معایب دیگر است. زمانی حداقل بین ۴ تا ۹ ماه برای این درمان لازم است.

از جمله مضرات ایمپلنت دندان این است که یک جراحی بوده و ریسکهای مربوط به جراحی را نیز دارد. از جمله این ریسک ها میتوان به احتمال عفونت وشکست درمان که در این مورد نیاز به جایگزینی مجدد آن است.

این درمان نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است.

مراقبت های بعد از جراحی

اولین اقدام پس از ایمپلنت، بهره گیری از راهکارهایی برای کنترل عفونت و کاهش درد ناشی از جراحی است.

به رعایت بهداشت کامل دهان، از طریق مسواک زدن به روش صحیح و طبق تجویز دندانپزشک، استفاده از مسواک‌های کوچک مخصوص برای تمیز نگه داشتن فضاهای بین ایمپلنت ها ودندانهای طبیعی مجاور، جلوگیری از تجمع مواد غذایی در فضاهای ذکر شده وجرم گیری دندان در زمانی که ضرورت داشته باشد نه فقط از تجمع پلاکت‌های باکتریال و تخریب دندان‌های مجاور ایمپلنت و بافت لثه جلوگیری می‌کند، بلکه به انجام موفقیت آمیز پروسه کاشت دندان نیز کمک می‌کند.

تجمع مواد غذایی، رسوب جرم و تشکیل لایه‌ای از رسوبات بر روی دندان‌های طبیعی و همچنین ایمپلنتها موجب تورم وتحریک لثه می‌شود. به این ترتیب، چسبندگی لثه به دندان یا ایمپلنت از بین می‌رود که خود موجب تجمع بیشتر باکتری و تشدید سیر بیماری می‌گردد و در اد امه این روند به تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت یا دندان طبیعی شده و با پیشرفت زیاد منجر به لقی دندان یا ایمپلنت شود.

برای ایمپلنت زیبایی در ابتدا باید هزینه کاشت دندان بیشتری پرداخت شود اما روش نگهداری ساده آن و طول عمر بالای آن باعث کاهش هزینه ها در طی زمان می  شود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت

ایمپلنت‌ ها پیچ هایی از جنس تیتانیوم خالص سازگار با بافت استخوان فک هستند که درون استخوان فک گذاشته می شوند. حدود 6 تا 12 هفته زمان جهت اتصال استخوان اطراف ایمپلنت به بدنه ایمپلنت‌ لازم است. پس از تکمیل این دوره انتظار، پروتز متصل به ایمپلنت که می تواند یک روکش تکی، چند واحد روکش متصل به هم به شکل پل یا بریج و یا پروتز متحرک باشد را داخل دهان نصب نمود.

فاکتور مهم در موفقیت درمان ایمپلنت‌ در مرحله اول، میزان و استحکام استخوان موجود است. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت دندانی در ناحیه مورد نظر وجود نداشته باشد می توان از پیوند استخوان مصنوعی و یا استخوان خود بیمار که از مناطق دیگر بدن بیمار بدست می آید استفاده نمود.
چنانچه دندانی نیاز به خارج کردن داشته باشد در شرایط خاص می توان در همان جلسه ایمپلنت دندانی را جایگزین دندان نمود. چنانچه بنا به دلایلی نتوان در همان جلسه ایمپلنت دندانی را قرار داد حداقل 2 تا 3 ماه جهت تشکیل استخوان در آن ناحیه باید انتظار کشید.

اگر مدت زمان طولانی از کشیدن دندان بگذرد ممکن است تحلیل استخوان به شدت در آن ناحیه اتفاق بیافتد به شکلی که ممکن است قرار دادن ایمپلنت دندانی را یا غیر ممکن کند یا با مشکلات جدی مواجه سازد. همچنین امکان دارد دندان های مجاور آن ناحیه بی دندان کج شده و قرار دادن ایمپلنت‌ را مشکل نمایند.

در چه مواردی از ایمپلنت‌ استفاده می شود؟

جایگزینی یک تک دندان: در این روش به جای یک دندان از دست رفته یک ایمپلنت‌ گذاشته می شود.

جایگزینی چند دندان: در این روش چند دندان مجاور هم که از دست رفته اند با تعداد کمتری ایمپلنت‌ که توسط پل یا بریج به هم متصل می شوند جایگزین می گردند. در این روش امکان جایگزینی کل دندان های یک یا دو فک توسط پروتز ثابت وجود دارد.

پروتز متحرک متکی به ایمپلنت‌: در این روش به دلایلی از قبیل عدم امکان قرارگیری تعداد زیاد ایمپلنت در فک، روابط ناهماهنگ فک بالا و پایین، از دست رفتن میزان زیادی استخوان فک و تورفتگی لب و گونه در اثر این تحلیل و یا دلایل اقتصادی امکان استفاده از پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت دندان وجود ندارد. لذا 2 تا 5 عدد ایمپلنت در هر فک قرار داده می شود و پروتز متحرک که توسط خود بیمار قابل اتصال به ایمپلنت دندان است، جهت استفاده بیمار ساخته می شود.

مزیت‌های پروتز متحرک متکی به ایمپلنت دندان:
هزینه درمان ارزان‌تر، بهتر پرشدن لب و گونه، امکان تمیز کردن آسان‌تر اطراف ایمپلنت‌ها، جراحی در منطقه کوچکتر
معایب پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت‌:
برخی از بیماران از اینکه پروتز متحرک دارند احساس خوبی ندارند، لزوم خارج کردن پروتز جهت نظافت بعد از هر وعده غذایی.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

 



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

روش‌های کاشت ایمپلنت دارای دو تکنیک جراحی اصلی است

  • تکنیک کاشت دو مرحله‌ای: در مرحله‌ی اول لثه برش داده می‌شود و ایمپلنت در فک قرار داده می‌شود و بافت روی آن بخیه زده می‌شود و سپس در مرحله‌ی دوم که 2 تا 66 ماه بعد از مرحله‌ی اول است، مجددا در لثه برش ایجاد می‌شود و پیچ محافظ از روی ایمپلنت برداشته می‌شود و به جای آن یک سری فلزی ستون مانند قرار می‌گیرد که بعدا دندان مصنوعی بر روی این سری فلزی قرار خواهد گرفت.
  • تکنیک کاشت یک مرحله‌ای: در این روش ایمپلنت به نحوی در استخوان قرار داده می‌شود که سر آن از لثه بیرون می‌زند و دیگر درون لثه پنهان نیست و بنابراین می‌توان بین 2 تا 6 ماه به استخوان لثه زمان داد که کاملا ترمیم شود و یا می‌توان بلافاصله و در همان جلسه پیچ محافظ روی ایمپلنت را برداشت و به جای ستون فلزی مخصوص (برای چسباندن دندان مصنوعی) را درون ایمپلنت قرارداد. با توجه به نوع روش مورد انتخاب دندانپزشک، ستون فلزی قرار داده شده درون ایمپلنت و دندان مصنوعی روی آن می‌تواند موقتی یا دائمی باشد.

دلیل استفاده از لیزردرمانی در کاشت ایمپلنت

ایمپلنتها عمر تقریبا نامحدودی دارند (طولانی‌ترین زمان ثبت شده برای آن 25 سال بوده است)، اما این در صورتی است که بیمار به طور روزانه از دندان خود مراقبت کند. بزرگترین خطراتی که ایمپلنتهای دندانی را تهدید می‌کند عبارتند از:

  • التهاب بافت‌های اطراف ایمپلنت بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت که می‌تواند باعث عفونت بافت‌ها و ساختارهای اطراف ایمپلنت شود و در نهایت باعث شود که ایمپلنت به خوبی در استخوان جوش نخورد.
  • عدم وارد کردن فشار به ایمپلنت به نحو مناسب یا اصطلاحا بارگذاری بیش از حد روی ایمپلنت با قرار دادن تاج یا روکش (دندان مصنوعی) نامناسب که باعث می‌شود ایمپلنت بیشتر در استخوان جذب شود و بافت استخوانی تحلیل برود و این تحلیل استخوان تا آخرین سطح از پایه‌ی ایمپلنت پیش می‌رود و در نهایت خود ایمپلنت نیز غیرقابل استفاده خواهد شد.

استفاده از لیزر در روند کاشت ایمپلنت می‌تواند بسیار موثر باشد و از بروز التهاب بافت‌های اطراف ایمپلنت جلوگیری کند. اصلی‌ترین دلیل این موضوع این است که لیزر‌هایی مانند خاصیت KTP (با طول موج 532 نانومتر) و ND:YAG (با طول موج 1640 نانومتر) و دیود (با طول موج 810 یا 980 نانومتر) خاصیت آنتی‌باکتریال دارند و تمامی باکتری‌هایی که در اغلب موارد موجب پوسیدگی دندان و عفونت لثه می‌شوند را از بین می‌برند. در صورتی که در حین روند درمان، این لیزرها با تنظیمات دقیق و صحیح و زمان تابش مناسب مورد استفاده قرار گیرند، در روند درمان بسیار موثر خواهند بود، بدون آن که گرمای بیش از حدی ایجاد کنند یا موجب سوختگی بافت‌های اطراف ایمپلنت یا آسیب به خود ایمپلنت شوند.

با تابش لیزر به محل جراحی، قبل از کاشت ایمپلنت،  تمام آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در این ناحیه از بین خواهند رفت و این عمل موجب پیشگیری از التهاب بافت‌های اطراف ایمپلنت شده و دیگر مشکل  تورم و عفونت بافت‌ها که معمولا بعد از جراحی رخ می‌دهد، به وجود نمی‌آید.

یک دیگر از کاربردهای لیزر، قرار داردن قسمت داخلی ایمپلنت (که درون فک قرار می‌گیرد) در بافتی است که در معرض لیزر CO2 قرار گرفته است. با استفاده از لیزر CO2 می‌توان بدون ایجاد خونریزی، یک برش بسیار دقیق و دایره‌مانند در بافت لثه ایجاد کرد که به طور بسیار مناسبی ایمپلنت درون آن جای می‌گیرد. برای انجام این کار لازم است که یک لایه بافت کراتینه در لثه وجود داشته باشد که ثبات مکانیکی بافت اطراف ایمپلنت را تضمین کند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

5 سئوال درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی یکی از تازه‌ترین درمان‌های دندان‌پزشکی است که انقلابی در این حوزه ایجاد کرده و بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن ساخته است. این درمان به همان اندازه که تازه و راهگشاست، پشت‌سر خود ابهام‌ها و سوال‌های زیادی را در ذهن ایجاد کرده است.

متاسفانه بسیاری از بیماران در عوض مراجعه و سوال از دندان‌پزشکان، پاسخ سوال‌ها و ابهام‌های خود را در میان تجربه‌ها، شنیده‌ها و تفسیرهای مردم عادی جستجو می‌کنند. احتمالا به همین دلیل است که شایعه‌های زیادی در پشت‌سر این درمان شکل گرفته که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود که به چند شایعه شایع آن می‌پردازیم‌. 

1- برای چه کسانی نمی‌توان ایمپلنت دندانی گذاشت؟ آیا پوکی‌استخوان و دیابت یا سن بالا می‌تواند مانعی برای انجام ایمپلنت باشد؟

تقریبا تمام افرادی‌که مانعی برای انجام یک جراحی ساده داخل دهانی ندارند، می‌توانند ایمپلنت دریافت کنند. موارد معدودی مانند بیماری عفونی فعال، بیماری قلبی کنترل نشده، اختلال‌های انعقادی درمان نشده و... باعث محرومیت از ایمپلنت دندانی خواهند شد. 

بیشتر بیماران راجع به تاثیر پوکی‌استخوان و دیابت بر موفقیت ایمپلنت چیزهایی شنیده یا خوانده‌اند و هنگام مراجعه نگرانی  خود را در این‌باره بیان می‌کنند. این موارد منع مطلقی برای ایمپلنت نیستند و ایمپلنت گذاشتن، با صلاحدید درمانگر و رعایت نکته‌های احتیاطی در بسیاری از بیماران ممکن است. 

حتی بیمارانی که در گذشته تحت اشعه‌درمانی یا شیمی‌درمانی هم قرار گرفته‌اند با ضوابط خاصی قادر به دریافت ایمپلنت خواهند بود. مهم این است که بیمار تمام نکته‌های مربوط به سابقه پزشکی خود را در اختیار درمانگر قرار دهد. 

ممکن است هرگز به ذهن بسیاری از بیماران نرسد که عادت دندان‌قروچه یا سیگار کشیدن ممکن است چه تاثیر سوئی بر بقای ایمپلنت ها داشته باشد یا مصرف روزانه آسپرین چه اختلال‌هایی در روند کنترل خونریزی هنگام جراحی ایجاد خواهد  کرد. در عوض این سوال را زیاد از بیماران می‌شنویم: آیا در سن من امکان انجام ایمپلنت هست؟ 

2- دندانی که 10 تا 20 سال پیش کشیده شده هم قابل‌جایگزینی با ایمپلنت است؟

یک فرد کاملا مسن اما از لحاظ عمومی سالم، به راحتی ایمپلنت دریافت خواهد کرد و دندانی که چند دهه پیش کشیده شده، اما استخوان کافی یا امکان بازسازی استخوان را داشته باشد، هیچ فرقی با دندانی که به تازگی کشیده شده نخواهد داشت.

علاوه بر سابقه پزشکی نکته‌های مربوط به سلامت روانی و خصوصیات شخصیتی نیز در تصمیم‌گیری راجع به درمان ایمپلنت موثر هستند. افرادی که به خاطر افسردگی حاد، نداشتن انگیزه کافی، مشغله کاری بیش از حد و... امکان انجام مراقبت‌های بهداشتی روزانه و مراجعه‌های دوره‌ای منظم را ندارند، کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت نخواهند بود. ایمپلنت یک تیغ دو دم هست؛ برای بسیاری از افراد بهترین درمان و برای برخی نیز بد‌ترین درمان محسوب می‌شود. 

3- آیا کسانی که استخوان تحلیل رفته دارند هم می‌توانند ایمپلنت دندانی بگذارند؟

در مواردی‌که استخوان فک در اثر تصادف، تومور‌ها یا استفاده طولانی‌مدت از دندان‌های مصنوعی متحرک نامناسب دچار تحلیل‌های بسیار پیشرفته باشد، بازسازی استخوان با مواد مصنوعی یا برداشت محدود استخوان از منابع داخل دهانی ممکن نیست و درمانگر ناچار به برداشت استخوان وسیع‌تر از منابع خارج دهان مانند دنده یا لگن می‌شود. این موارد در درصد ناچیزی از بیماران لازم است و معمولا به‌عنوان آخرین راه‌حل در نظر گرفته می‌شود.

رعایت نكردن بهداشت دهان و تجمع میکروب اطراف ایمپلنت، باعث تحلیل استخوان و از دست رفتن ایمپلنت دندانی خواهد شد 

4- آیا سیگار کشیدن واقعا باعث شکست درمان ایمپلنت دندانی می‌شود؟ یعنی سیگاری‌ها اصلا نباید ایمپلنت بگذارند؟ 

سیگار کشیدن یک عامل خطر‌ساز کاملا اثبات شده برای ایمپلنت دندانی بوده و میزان شکست ایمپلنت را تا چند برابر حالت عادی بالا می‌برد، اما با توجه به اینکه میزان شکست ایمپلنتها در شرایط عادی (با کنترل ضوابط) بسیار ناچیز است، حتی با وجود سیگار کشیدن می‌توان موفقیت نزدیک به 90 درصدی برای ایمپلنت دندانی در نظر گرفت، بنابراین گذاشتن ایمپلنت برای فرد سیگاری از لحاظ علمی به‌صورت مطلق اشتباه نیست، اما عواملی نظیر تعداد سیگار مصرفی طی روز، سال‌های مصرف سیگار یا میزان استراتژیک بودن موقعیت ایمپلنت (که بر پیچیده شدن درمان‌های بعدی در صورت شکست ایمپلنت تاثیر دارد) در تصمیم‌گیری دخیل خواهند بود.

فرد سیگاری بهتر است حداقل در یک دوره زمانی چند هفته‌ای قبل و بعد از ایمپلنت گذاشتن از مصرف سیگار خودداری کند.

5- در بعضی آگهی‌های تبلیغاتی از درمان ایمپلنت دندان به‌عنوان یک درمان مادام‌العمر نام می‌برند؛ آیا این ادعا صحیح است؟ اصولا طول عمر ایمپلنت دندانی چقدر است؟

پشت این سوال در ذهن بیمار سوال دیگری می‌چرخد: من گران‌ترین و طولانی‌ترین روش جایگزینی دندان را انتخاب کرده‌ام. آیا در عوض تا آخر عمر راحت خواهم بود؟

اگر منظور از راحت بودن مسواک نزدن، مراجعه نكردن دوره‌ای به دندان‌پزشک و عدم نیاز به درمان‌های کوچک (مانند جرم‌گیری یا تعویض قطعات واشر مانند مصرفی) در سال‌های آینده باشد؛ خیر 

ایمپلنتها قطعاتی فلزی هستند و بر خلاف دندان‌ها در معرض پوسیده شدن نیستند، اما این به معنای رویین تن بودن آنها  نیست. 

رعایت نكردن بهداشت دهان و تجمع میکروب اطراف ایمپلنت، باعث تحلیل استخوان و از دست رفتن ایمپلنت خواهد شد. 

در شرایط ایده‌آل میزان تحلیل استخوان سالانه اطراف ایمپلنتها در حد دهم میلی‌متر است. ایمپلنت استاندارد 10 تا 12 میلی‌متر طول دارد و شاید با یک محاسبه ساده به عدد صد سال برای از بین رفتن استخوان نگه دارنده ایمپلنت برسیم، اما شرایط بهداشتی ایده‌آل به‌‌ همان اندازه عمر صد ساله بشر خوش‌بینانه است. واقع‌بینانه‌ترین جمله‌ای که راجع به طول عمر ایمپلنت می‌توان گفت این است: 

ایمپلنتها ماندگار‌ترین و کم‌آسیب‌ترین روش جایگزینی دندان هستند، البته به شرط رعایت ضوابط علمی در تمام مراحل زیر:

الف) طرح درمان تعداد کافی ایمپلنت، عدم فرار از بازسازی و تقویت استخوان در صورت نیاز، سپری شدن زمان‌های لازم پس  از بازسازی استخوان و کاشت ایمپلنت

ب) انجام جراحی

ج) ساخت پروتز

د) مراقبت و نگهداری پس از تحویل پروتز

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

سینوس فک بالا و ارتباط آن با جراحی های ایمپلنت دندانی

پیوند سینوس فک سینوس فک بالا حفره ای است که در داخل استخوان فک بالا قرار دارد ودر حقیقت قسمتی از مجرای تنفسی است.این سینوس از طریق مجرائی به نام استنون به مجاری بینی متصل می شود. سینوس فک بالا در بالای دندان های آسیای کوچک وبزرگ فک بالا قرار دارد وعفونت های این دندان ها می تواند بر روی این سینوس تأثیر کرده وباعث سینوزیت شود. البته سینوزیت دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد که یکی از آن ها عفونت این دندان ها است.  وقتی دندان های آسیای کوچک وبزرگ فک بالا کشیده می شود ومدت زیادی از آن می گذرد از طرفی استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می یابد واز طرفی سینوس بزرگ می شود.همین مسئله باعث می شود موقعی که بخواهیم جای این دندان ها ایمپلنت بگذاریم استخوان کافی موجود نباشد .برای حل این مسئله روشی به نام سینوس لیفت یا بالابردن سینوس به کار گرفته می شود. روش سینوس لیفت به طور معمول به دو روش باز وبسته انجام می شود پیوند سینوس فک به روش باز در روش باز  با بازکردن پنجره ای کوچک در دیواره بیرونی حفره سینوس وکنار زدن غشاء پوشاننده آن مواد جایگزین استخوان قرار داده شده و روی آن با لایه مخصوصی به نام ممبرین بسته می شود وبخیه زده می شود. بدن پس از چند ماه اطراف و دربین مواد جایگزین استخوان ، استخوان سازی می کند و استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان فراهم می شود. در صورتی می توان از این روش استفاده کردکه بیمار مشکلی در سینوس های خود نداشته باشد.اگر بیمار دچار مسائلی این چنین باشد باید قبل از این کار مورد درمان قرار گیرد.به طور معمول انجام سی تی اسکن برای مشاهده کامل سینوس قبل از درمان الزامی می باشد. با انجام این روش زمان درمان وهزینه عمل ایمپلنت دندان اضافه می شود. در این جا باز هم به این نکته اشاره می شود که اگر خواهان استفاده از ایمپلنت برای دندان های از دست رفته خود هستید هرچه زودتر به این کار اقدام کنید تا استخوان فک شما بیش از حد از بین نرود ونیاز به چنین روش هائی کمتر شود. در صورتی که استخوان در نواحی خلفی فک بالا موجود نباشد این جراحی ، روشی مطمئن برای ایجاد استخوان جدید خواهد بود.   شاید برای بسیاری از ما حتی تصور عارضه ای به نام بی دندانی سخت باشدولی متأسفانه به دلایل زیادی این احتمال وجود دارد که یک یا چند دندان خود را از دست بدهیم. تا چند دهه پیش اگر چنین اتفاقی می افتاد هیچ راه حلی به جز استفاده از دندان های مصنوعی با آن هیبت خاصشان نبود ولی هم اکنون خوشبختانه ایمپلنت ها می توانند مفهوم بی دندانی را بی معنی کنند. این جراحی به منظور فراهم آوردن حجم کافی از استخوان در مناطق خلفی فک بالا (محل دندانهای آسیای کوچک و بزرگ بالا) برای قرار دادن ایمپلنت دندان استفاده می شود. با از دست رفتن دندانهای طبیعی در این ناحیه، کف سینوس به تدریج به طرف سقف دهان گسترده شده و به آن نزدیک می شود، بطوری که پس از مرور زمان، تنها یک لایه استخوانی نازک، دهان را از سینوس جدا می کند. این بستر ضعیف، ضخامت و استحکام کافی برای قرارگیری ایمپلنت دندان را ندارد. بنابراین با انجام جراحی سینوس لیفت که به معنای بالا بردن سینوس می باشد، مقداری از مواد پیوند استخوان در سینوس قرار گرفته و کف سینوس بین 2 تا 20 میلی متر بالا برده می شود. مواد مورد استفاده به عنوان پیوند بسته به حجم مورد نیاز می تواند مواد مصنوعی مثل پودر استخوان، خرده های استخوان ناشی از دریل کردن محل برای ایمپلنت، و یا تکه های بزرگتر استخوان جدا شده از سایر قسمتهای فک یا حتی اسنخوان لگن باشد. معمولا پیش از انجام سینوس لیفت ارزیابی دقیق محل توسط CT Scan برای مشخص شدن محل وگستردگی جراحی، میزان مواد پیوندی مورد نیاز، طرح درمان و…انجام می شود. روش کار سینوس لیفت به دو روش کلی باز و بسته انجام می شود. در روش بسته، از طریق حفره ایجاد شده برای قراردهی ایمپلنت، مواد پیوندی داخل شده و بدون آسیب رساندن به غشای داخل سینوس، فشرده می شود و سپس ایمپلنت معمولا در همان موقع در محل گذاشته می شود. در این روش نسبت به روش باز، کف سینوس به میزان کمتری جابجا می شود. در روش باز که به جابجایی بیشتر کف سینوس نیاز است، از محلی بالاتر از دندانها، لثه شکافته شده و سینوس باز می شود و باز هم بدون درگیر کردن غشای مخاطی داخل سینوس، مواد پیوند استخوان در حفره سینوس قرار می گیرد و سپس استخوان پیوندی ، ایمپلنت در محل قرار داده می شود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

زیبایی با ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندانی را روشی برای بازگرداندن زیبایی و عملکرد دهان به فرد می دانند و ایمپلنت روشی است که در دو دهه گذشته رواج یافته است و با جایگزینی دندان های از دست رفته، علاوه بر باز گرداندن زیبایی به فرد، به او این امکان را می دهد که جویدن غذاها را مانند گذشته به راحتی انجام دهد. از ایمپلنت ها می توان برای بازسازی محیط دهان، به بهترین شکل سود جست.

سلامت عمومی بدن، لثه ای سالم، استخوان فکی کافی، مراقبت های مرتب بهداشتی از دهان و دندان شامل مسواک زدن و نخ کشیدن روزانه و معاینات مرتب دندانپزشکی، از شرایط لازم برای انتخاب بیمارانی است که ایمپلنت در دهانشان کار گذاشته می شود.

بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده و افراد مبتلا به پوکی استخوان و زنان باردار و بیمارانی که در ناحیه فک و صورت خود دارای تومور هستند و غیره، کاندید مناسبی برای گذاشتن ایمپلنت نیستند.

 

آنچه در مورد ایمپلنت دندانی باید بدانیم:

ایمپلنت دندانی به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم گفته می شود که در استخوان فک کار گذاشته می شود.

البته قابل ذکر است که ارتودنسی تنها جنبه زیبایی ندارد، بلکه با ردیف کردن دندان ها و ایجاد یک تناسب ایده آل دندانی درون فکی و بین فکی سلامت دندان ها، لثه و بافت های استخوانی ایجاد شود. البته اگر هدف های ذکر شده در درمان ایجاد شود، لزوما زیبایی دندان ها نیز تامین می شود. شکی نیست دندان های که سلامت و زیبایی ایده آل دارند اعتماد به نفس شخص را بالا می برد.

لامینت و کامپوزیت ونیر و ترمیمی

در جوامع امروزی زیبایی از اهمیت بسزائی برخوردار است بطوری که بشر همواره به سوی مناظر زیبا جذب می شود در حالی که ظاهر و پوشش همه چیز اهمیت دارد، یک ظاهر زیبا و جذاب نه تنها از نظر اجتماعی و عاطفی بلکه از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

 

استفاده از ونیر در موارد ذیل توصیه می شود:

الف: بلند کردن دندان های کوتاه و تصحیح طرح لبخند

ب: تصحیح بد رنگی و بد شکلی دندان ها بدون ارتودنسی

ج: بستن فاصله بین دندان ها بصورت دوتایی یا گروهی

د: تصحیح طرح لبخند بیمار با استفاده از پوشش های ونیر جهت افزایش زیبایی، شفافیت و تغییر فرم دندان ها

وقتی پوسیدگی دندان از مرز مینا و عاج می گذرد و عصب دندان را درگیر کند می بایست که عصب آلوده تخلیه شده و فضای داخل دندان و ریشه ها با مواد مخصوصی پر شوند و دندانی که عصب آن درگیر پوسیدگی شده باشد درد شدیدی دارد و باید سریع درمان بشود.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

۷ نکته مهم درباره ایمپلنت دندانی

این روزها با پیشرفت علم در زمینه دندان پزشکی؛ مردم بیشتر رغبت میکنند به دندان پزشک ها مراجعه کنند. یکی از مواردی که در علم امروز دندان پزشکی باب شده ایمپلنت های دندانی میباشد. ایمپلنت  های دندانی به شکل پیچ‌هایی از جنس تیتانیوم هستند که در استخوان فک جاگذاری می‌شوند و مانند ریشه دندان عمل می‌کنند. این درمان، جایگزین خوبی برای دندان‌های از دست رفته است. اگر قصد دارید ایمپلنت  کنید ولی از هنوز ترس دارید به شما پیشنهاد میکنیم هفت نکته ی زیر را بخوانید.

۱) ایمپلنت  به استخوان فک آسیب نمی‌زند

ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم هستند که در محیط بدن کاملا خنثی است و در شرایط طبیعی نه‌تنها هیچ واکنش مضری برای بدن انسان ایجاد نمی‌کند بلکه با تغییرات سطحی ایجاد شده روی آنها، به شدت تمایل دارند جذب استخوان فک شوند. همچنین ایمپلنت  مانع ادامه تحلیل استخوان فک می‌شود. قرار دادن ایمپلنت‌ها مگر در شرایط بسیار نادر باعث هیچ واکنشی در استخوان نمی‌شود.

۲) ایمپلنت  درد و ناراحتی ایجاد نمی‌کند

قرار دادن ایمپلنت  در علم دندان‌پزشکی جراحی محسوب می‌شود که باید در محیطی استریل انجام شود. در مقایسه با سایر جراحی‌های محیط دهان، میزان درد و ناراحتی جراحی ایمپلنت  بسیار کمتر است و با رعایت دستورات دندان‌پزشک اغلب بدون ناراحتی تمام می‌شود.

۳) امکان قرار دادن همزمان ایمپلنت همراه کشیدن دندان وجود دارد

دندان‌های غیرقابل‌نگهداری باید کشیده شوند و معمولا ۲ تا ۳ ماه صبر می‌کنند تا در ناحیه بدون دندان استخوان‌سازی انجام گیرد. با این حال در برخی شرایط و به صلاحدید دندان‌پزشک در صورتی که ریشه دندان دچار عفونت فعال نباشد، امکان قرار دادن همزمان ایمپلنت همراه کشیدن دندان وجود دارد. مزیت عمده این روش این است که برای خارج کردن دندان و قرار دادن ایمپلنت به یک مرحله بی‌حسی و جراحی نیاز است و نیازی به تعویق افتادن درمان ایمپلنت نیست.

۴) قرار دادن دندان روی ایمپلنت ممکن است کمی وقت‌گیر باشد

معمولا بعد از قرار دادن پیچ ایمپلنت با توجه به شرایط بین ۲ تا ۴ ماه (و در برخی شرایط تا ۶ ماه) باید صبر کرد تا استخوان اطراف ایمپلنت کاملا شکل بگیرد. با این حال در برخی شرایط امکان دارد که در صورت مناسب بودن استخوان فک – به‌خصوص در مورد دندان‌های قدامی که در ناحیه زیبایی هستند- همزمان با قرار دادن ایمپلنت بتوان روکش موقت یا دائم را روی آن قرار داد.

۵) فقط بعضی از بیماران به جراحی سینوس فک نیاز دارند

افرادی که دندان‌های خلفی فک بالا را مدت‌ها پیش کشیده‌اند، سینوس‌های استخوان فک بالایشان، داخل استخوان گسترش می‌یابد. از این‌رو استخوان کافی به منظور قرار دادن ایمپلنت وجود ندارد پس قبل از قرار دادن ایمپلنت نیاز است که سینوس فک ترمیم و به طرف بالا برده شود. بعد از این جراحی می‌توان ایمپلنت را بلافاصله یا ۴ ماه بعد قرار داد.

۶) بعضی از بیماران نباید ایمپلنت بگذارند

ایمپلنت موارد عدم تجویز محدودی دارد، بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌نشده، بیماران تحت‌ رادیوتراپی به‌خصوص در ناحیه فک و صورت و بیمارانی که طولانی‌مدت تحت‌درمان بیس‌فسفونات بوده‌اند، نباید ایمپلنت بگذارند. تجویز کردن یا نکردن ایمپلنت به تشخیص دندان‌پزشک بستگی دارد.

۷) به شایعات غلط توجه نکنید

برخی مردم باورهایی دارند که اصلا توجیه علمی ندارند؛ مثلا بعد از قرار دادن ایمپلنت نباید سرما بخورید! بعد از قرار دادن ایمپلنت نباید سرتان را خم کنید! قرار دادن پیچ در فک‌ها باعث عفونت می‌شود! و… هنگام گذاشتن ایمپلنت کاملا با دندان‌پزشکتان مشورت کنید تا هرگونه شک و شبهه از بین برود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مضرات، معایب، مشکلات و عوارض ایمپلنت دندانی

ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده که درون استخوان فک گذاشته می شود.دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. حدود ۳ تا ۶ ماه زمان لازم برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است

مضرات ، معایب ، مشکلات و عوارض ایمپلنت دندانی

  • از جمله معایب و مشکلات ایمپلنت قیمت آن است. هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمانها برای جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پرتز متحرک بیشتر است. هزینه ایمپلنت یک دندان حدود دو تا دو و نیم میلیون تومان است.
  • علاوه بر قیمت ایمپلنت دندان ، زمانبر بودن درمان ایمپلنت نیز از معایب دیگر ایمپلنت های دندانی است. زمانی حداقل بین ۴ تا ۹ ماه برای این درمان لازم است. (مدت زمان ایمپلنت دندان )
  • از جمله مضرات ایمپلنت این است که یک جراحی بوده و ریسکهای مربوط به جراحی را نیز دارد. از جمله این ریسک ها میتوان به احتمال عفونت وشکست درمان یا  از دست رفتن ایمپلنت دندان اشاره کرد که در این مورد نیاز به جایگزینی مجدد آن است.
  • ایمپلنت نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است. 

نحوه کاشت دندان ( ایمپلنت و درمان )

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت ۱۲ تا ۲۴ هفته زمان لازم دارد.
پس از طی دوره پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.
قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات دندانپزشک معالج را با دقت اجرا نماید.

مراقبتهای بعد از جراحی

نکاتی مفید برای بالا بردن میزان موفقیت درمان

  • پس از کاشت ایمپلنت به مدت ۱ روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.
  • شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از ایمپلنت توصیه نمی شود.
  • بهتر است روز بعد از ایمپلنت، از دهان شویه استفاده شود. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه باشد.
  • نوشیدن پس از ایمپلنت به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد.
  • ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاکت های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند. بنابراین، توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.
  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.
  • به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش می دهند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

بایدها و نبایدهای ایمپلنت دندانی


ميله اي از جنس تيتانيوم که به شکل ريشه دندان فرم داده شده، قرار است نقش ريشه دنداني را بازي کند که از دست داده ايد. دنداني به نام ايمپلنت که قرار است در لثه شما جاگذاري شود و با مراقبت شما، تا پايان عمر جاي خالي دندان از دست رفته تان را بازي کند. 
    اين پايه تيتانيومي شامل دو جزء بدنه ايمپلنت و پايه پروتز است. بدنه ايمپلنت طي جراحي در داخل استخوان فک قرار مي گيرد و پايه پروتزي بعد از طي دوران ترميم روي آن سوار مي شود. 
     
    چه کساني مي توانند دندان بکارند؟ 
    کساني که يک يا چند دندان يا تمام دندان هاي خود را از دست داده اند و به عبارتي کاملابي دندان هستند، مي توانند از مزاياي کاشت دندان بهره ببرند. نکته مهم اين که ايمپلنت دنداني مي تواند به عنوان يک تکيه گاه براي دندان هاي از دست رفته عمل کند. پس نيازي به تراش دندان هاي مجاور(روش سنتي بريج) وجود ندارد و در مورد افراد کاملابي دندان سبب افزايش گير و ثبات دندان مصنوعي و راحتي در جويدن و صحبت کردن فرد مي شود. فراموش نکنيد که فرد مناسب اين کار کسي است که سلامت دهاني و سلامت عمومي مطلوبي داشته باشد. بر اين اساس، وجود بافت هاي لثه اي سالم و عاري از عفونت، کميت و کيفيت استخوان قابل قبول و بهداشت دهاني خوب براي موفقيت و ماندگاري ايمپلنت ضروري است. در صورت رعايت اصول استاندارد براي جايگذاري ايمپلنت و رعايت درمان هاي نگهدارنده، مدت زمان ماندگاري ايمپلنت محدوديتي ندارد. 
     
    چه کساني نمي توانند دندان بکارند؟ 
    افراد در حال رشد، کساني که سابقه سکته قلبي در شش ماه گذشته را دارند يا افرادي که عفونت حاد کنترل نشده دارند، همچنين معتادان به الکل و مخدرها از انجام ايمپلنت بر حذر مي شوند. البته بيماري متابوليک استخوان، نقص سيستم ايمني و اختلالات رواني شديد نيز براي انجام کاشت دندان محدوديت به وجود مي آورد. 
     
    از تخصص دندانپزشک تان مطمئن شويد 
    درمان ايمپلنت يک درمان تيمي است که از سوي متخصصان جراحي يعني جراح لثه يا فک و صورت و متخصص پروتز انجام مي شود. دندانپزشکان عمومي نيز با گذراندن دوره هاي خاص مي توانند موارد ساده و غيرپيچيده را انجام دهند. بيمار بايد از تخصص و مهارت دندانپزشک خود آگاهي داشته باشد. متاسفانه هم اکنون بعضي از دندانپزشکان غيرمتخصص و غيرمتعهد با گذراندن دوره هاي کوتاه مدت تئوري و عملي و دريافت مدرک غيرمعتبر به درمان بيماران متقاضي ايمپلنت اقدام مي کنند که به عوارض و مشکلات جبران ناپذيري براي بيمار منجر مي شود. 
     
    کاشت دندان؛ يک جراحي پرهزينه 
    هزينه ايمپلنت هاي دنداني بستگي به نوع ايمپلنت يعني جنس و خصوصيات آن، شرکت واردکننده و کشور سازنده اش دارد. همچنين در صورت نياز به درمان هاي اضافي مانند پيوند استخوان يا جراحي سينوس و نيز درجه تخصص پزشک عمل کننده، هزينه کاشت دندان تا اندازه اي افزايش خواهد يافت. متاسفانه بيمه درماني هزينه اي براي کاشت دندان پرداخت نمي کند البته چند سالي است که بعضي از بانک ها و اداره ها بخشي از هزينه ها را تقبل مي کنند. 
     
    ايمپلنت هاي دنداني، مراقبت ويژه مي خواهد 
    نبايد فراموش کرد که درمان هاي نگهدارنده که شامل روش هاي بهداشتي مناسب و ويزيت هاي دوره اي منظم تحت نظر دندانپزشک متخصص مي شود براي بررسي سلامت بافت نرم و سخت اطراف ايمپلنت ضروري است. 
     
    ايمپلنت، از جنسي سازگار با بدن 
    ايمپلنت از ماده اي به نام تيتانيوم ساخته شده که ماده اي بسيار سازگار با بدن است. ميزان موفقيت ايمپلنت بيشتر از 95 درصد و احتمال پس زدن آن بسيار نادر است. در واقع ايمپلنت متفاوت از پيوند اعضاي بدن مثل کليه، ريه و... است که احتمال پس زدن آن از سوي سيستم ايمني وجود دارد و فقط در موارد معدودي ممکن است مشکلاتي نظير عفونت، فشار بيش از حد و تحليل استخوان سبب شکست درمان و خارج شدن ايمپلنت شود. 
     
    جراحي ايمپلنت، محدودتان نمي کند 
    روز عمل جراحي ايمپلنت، استراحت و اجتناب از فعاليت هاي سنگين ضروري است، اما مرخصي روز بعد از عمل بستگي به تعداد ايمپلنت، وسعت جراحي يا احتمال وجود پيوند سينوس يا پيوند استخوان دارد، جراحي ايمپلنت در بيشتر موارد، براي تداوم فعاليت شخص محدودکننده نيست. 
     
    اگر ايمپلنت انجام نشود
 
    خالي بودن جاي دندان سبب حرکت دندان هاي مجاور و مقابل به سمت ناحيه بي دنداني مي شود که سبب به هم خوردن رديف دندان ها، ايجاد گير غذايي، بروز بيماري لثه و اختلال در جويدن و زيبايي مي شود.


:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی (کاشت دندان)

از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسانها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دندان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد.
خوشبختانه امروزه ایمپلنت، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندانی در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب میشوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند.

اگر شما یک یا چند دندان را از دست داده باشید و یا کاملاً بدون دندان باشید می توانید به منظور جایگزینی دندانهای ازدست رفته از ایمپلنت استفاده نمایید.
از مزایای ایمپلنت این است که نیازی به تراشیدن دندانهای مجاور ندارد و در نتیجه هیچگونه آسیبی به سایر دندانها وارد نمی سازد. ایمپلنت به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندانهای از دست رفته شناخته شده است، چرا که ظاهری کاملاً طبیعی دارد و با دندانهای طبیعی افراد هیچگونه تفاوتی ندارد. بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن کاملاً احساس آسایش می نماید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.
از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.
کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

جنس ایمپلنت دندان چیست؟

جنس ایمپلنت معمولاً از فلزات مختلف و یا سرامیکهایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافتهای بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ایمپلنت ها از فلز تایتانیوم ساخته می شوند.

ایمپلنت های دندانی چگونه عمل می کنند؟

از ایمپلنت می توان به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده کرد که این روکش ها بطور ثابت توسط سیمانهای دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

مزایای ایمپلنت دندانی چیست؟

در عین گران بودن درمان ، مزایا یی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.
با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.
پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود.
به طور معمول عمر ایمپلنت از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

سلامت بدن فرد در میزان موفقیت ایمپلنت موثر است. جنس استخوان فک و لثه فرد نیز در میزان موفقیت ایمپلنت تاثیر دارد.
بطور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵٪ گزارش شده است.

روند کاشت ایمپلنت دندان چگونه است و مدت درمان چقدر طول میکشد؟

۱) تهیه رادیوگرافی های لازم و بررسی دقیق ناحیه بی دندانی و انتخاب ایمپلنت مناسب از لحاظ طول و قطر و نوع آن، که مناسب ناحیه بی دندانی باشد.

۲) انجام جراحی کاشت ایمپلنت در یک جلسه حدودا نیم ساعته در مطب، با بی حسی موضعی، بدون هیچ گونه درد.

۳) حدود ۲ماه بعد از کاشت ایمپلنت میتوان مراحل ساخت روکش(تاج دندان) روی آن را انجام داد.
(این مدت زمان برای ترمیم و سفت شدن استخوان دور ایمپلنت لازم است که البته بسته به جنس استخوان فرد و شرایط موجود، ممکن است این زمان کمی متغیر باشد.)

طول عمرهای ایمپلنت های دندانی چقدر است ؟

با پیشرفت هایی که دندانپزشکی نوین داشته انتظار می رود بیشتر ایمپلنت ها عمر نا محدودی داشته باشند البته طول عمر یک درمان ایمپلنت بستگی به عوامل متعددی دارد که بهداشت ونحوه نگهداری توسط بیمار ، قطر و طول ایمپلنت ، توزیع صحیح نیروها روی ایمپلنت موثرند .

چه کسانی می توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند؟

افرادی که به هر علتی دندان ازدست داده باشند کاندید ایمپلنت هستند ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد .در مورد از دست دادن یک یا چند دندان دیگر نیازی به تراش دندانهای مجاور بعنوان پایه پروتز نیست .ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و روکش روی همان ایمپلنت بدون اتکاءبه دندانهای مجاور قرار داده می شود.
در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند .با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد .در مورد بیماران کاملأ بی دندان می توان با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت در هر فک پروتزی متحرک ولی محکم و بدون لغزش و لقی در اختیار بیمار قرار داد.
حتی در مورد بیماران بی دندان که در حال استفاده از پروتز متحرک هستند می توان با قرار دادن دو پایه ایمپلنت در فک آنها همان پروتز را با کمترین هزینه کاملأ محکم و باثبات کرد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در این خصوص باید توسط دندانپزشک خود معاینه شده و با او مشاوره کنید. در بسیاری موارد این مبلغ با هزینه روشهای درمانی سنتی(بریج یا پُل) تفاوت چندانی نخواهد داشت.
هزینه های درمان بستگی به نوع ایمپلنت های دندانی متغیر است اما حتی الامکان بهتر است از سیستم های شناخته شده و مورد تایید سازمان های معتبر دندانپزشکی استفاده شود . سیستم های ارزان وغیر استاندارد صدمات غیر قابل جبرانی را به بار خواهند آورد ولی ایمپلنت های استاندارد طول عمر نامحدودی دارند . شایان ذکر است هزینه درمان با توجه به تجهیزات و مواد بهره گیری از تکنیک های جدیدنسبت به انواع دیگر پروتز بالا نیست به گونه ای که هزینه یک واحد ایمپلنت تقریبا برابر یک بریچ سه واحدی ایده آل است .

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت و کاشت دندان در یک جلسه

به دلیل تفاوتهای اناتومیک در هر انسان مانند میزان استخوان،کیفیت استخوان،شکل ونیز ارتباط فک بالا و پایین،انواع مختلفی از اندازه ها،شکل ها و ترکیب بندی های ایمپلنت وجود دارند ایمپلنت به معنای کاشت دندان است و در صورتیکه فردی استخوان تحلیل رفته زیادی داشته و یا کف سینوس (سینوس های فک بالا) تغییر مکان یابند دوره درمان کاشت طولانی شده و افزایش می یابد. دندان از چند قسمت تشکیل شده است؛ قسمتی که دیده می‌شود، تاج نام دارد. تاج توسط بافت سختی به نام مینا پوشیده می‌شود. وظیفه این بافت سخت، حفاظت از ساختمان‌های زیرین است. اگر مینا آسیب ببیند، دیگر لایه‌های دندانی هم صدمه خواهد دید بنابراین به مراقبت کافی نیاز دارد. مینا خود به‌خود ترمیم نمی‌شود و فاقد عصب حسی است.

پوسیدگی یک بیماری باکتریایی دندانی است که از شایع ترین اختلالات سلامت محسوب می شود. اغلب افرادی که دچار پوسیدگی دندانی می شوند در سنین کودکی یا بلوغ قرار دارند البته پوسیدگی دندان را در همه سنین مشاهده می کنیم.

پوسیدگی یکی از علل اصلی از دست دادن دندان هاست و باوجود پیشرفت های بسیاری مانند معاینه منظم دندان ها، استفاده از فلوراید و بهبود بهداشت دندان  که در پیشگیری از پوسیدگی به عمل آمده، همچنان تعداد زیادی از مردم جامعه به آن گرفتار می شوند.با یک حفره شروع می شود
اولین مرحله از پوسیدگی با ایجاد حفره های ظریفی در مینا آغاز می شود که شاید ابتدا فرد متوجه آن نشود، ولی با پیشرفت پوسیدگی، با درد توام می شود، به طوری که وقتی فرد مواد شیرین یا غذاهای گرم و سرد می خورد، این حالت تشدید می شود

وقتی مینا از بین می رود، عاج زیر آن در معرض خطر قرار می گیرد و راهی باز می شود که باکتری ها می توانند براحتی  به مغز دندان ورود پیدا کند.در این مرحله احساس درد متوسط تا شدید به وجود می آید و اگر درمان مناسبی اتخاذ نشود، امکان ایجاد آبسه زیاد خواهد بود. پوسیدگی روندی طولانی است و معمولا یک تا دو سال طول می کشد.

حفره ها اغلب هنگام معاینه تشخیص داده شده و درمان زودرس آنها مانع پیشرفت پوسیدگی می شود.دندانپزشک نیز با استفاده از یک سوند کوچک و آینه می تواند پوسیدگی را تشخیص دهد. اطلاعات بیشتر درباره دندان و استخوان های اطراف را می توان با رادیوگرافی به دست آورد.

دندانپزشکان تا جایی که مقدور باشد سعی در پرکردن یا عصب کشی دندان دارند تا عمر دندان را بالا ببرند و فرد بتواند از آن استفاده کند ولی در مراحل بعدی یعنی وقتی با ترمیم و اصلاح نتوان دندان را نگه داشت، راه های دیگری به بیمار پیشنهاد می شود.پرکردن دندان
فرآیند پوسیدگی با خارج کردن بخش پوسیده دندان و پر کردن آن متوقف می شود. در مواقعی که پوسیدگی وسیع باشد، به طور موقت دندان پر می شود تا حساسیت دندان نسبت به درمان مشاهده شود.اگر بعد از چند روز علائم نامطلوبی وجود نداشت، ترمیم موقت برداشته شده و ترمیم دائمی جایگزین می شود.

نوع ماده ای که برای پر کردن استفاده می شود؛ به محل و نوع دندان بستگی دارد. دندان های آسیای بزرگ بیشترین عمل را انجام می دهند و فشار زیادی را در جویدن متحمل می شوند بنابراین نسبت به دندان های جلویی به ماده با دوام تری نیاز دارند. مواد پرکننده برای دندان های جلویی باید به رنگ دندان باشد.

روکش گذاری
اگر دندان به حدی پوسیده باشد که نتوان آن را با چند ترمیم کوچک یا ترمیم بزرگ تر بدون خطر شکستن اصلاح کرد، لازم است دندان بعد از برداشتن قسمت پوسیده، روکش گذاری شود.روکش ممکن است از جنس چینی، فلزی یا ترکیبی از هر دو باشد. برای ساختن روکش، از دندان قالب گرفته و به لابراتوار فرستاده می شود و بعد از انجام مراحلی، روکش را روی دندان می چسبانند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

روند جراحی کاشت دندان

طول مدت عمل شما بستگی دارد به اینکه چند ایمپلنت برای شما قرارداده میشود و اینکه چقدر عمل پیچیده باشد

ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود در این حالت عم طولانی تر خواهد شددر حین اینکه بیهوشی اثر میکند دندانپزشک یک برش در لثه شما زده و یک سوراخ کوچک در استخوان فکتان ایجاد میکند و ایمپلنت در این سوراخ قرار داده میشود.

اگر قبل از عمل کاشت دندان هر دندان برداشته شده ای داشته باشید دندانپزشک شما میتواند آن دندانها را مستقیما به  سوکت ایمپلنت شما متصل کند در این حالت ایمپلنت  فوری نامیده میشود اگر این حالت امکان پذیر نباشد دندانپزشک شما بعد از چند هفته برای شما ایمپلن قرار میدهد که به ان ایمپلنت فوری –تاخیری نامیده میشود

گاهی اوقات دندانپزشک ایمپلنت دندان را بعد از چند ماه قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای دمان خود داشته باشد  به این حالت ایمپلنت تاخیری گفته مشود.

ایمپلنت فوری و تاخیری میتواند طی یک یا دو مرحله قرار داده شود

در مرحله اول درمان-میله ایمپلنت دندان و ضمائمی که بین دندان مصنوعی و ایمپلنت متصل میشودهمزمان قراد داده میشونددر مرحله دوم

درمان-میله ایمپلنت در زیر لثه جایگذاری شده در حالی که استخوان شما بهبود مییابد(شما آن را در دهان خود نمی بینید)

شما نیاز به یک عمل جراحی دیگر بعد از چند ماه دارید تا ضمائم به ایمپلنت دندان متصل شوند

دندان پزشک شما ممکن است برای شما درهمان روز عمل  دندان مصنوعی  را متصل کند در هر صورت معمولا شما بین سه تا شش ماه زمان نیاز دارید تا دهانتان به طور کامل بهبود یابد

دندانپزشک شما ممکن است رای شما یک پل موقت یا دندان مصنوعی کوچکی تعبیه کند تا شما متوجه فضای خالی بین دندانهایتان در طول مدت درمان نشوید

اگر شما از دندان مصنوعی کامل استفاده میکنید میتوانید ان را برای استفاده در طول مدت درمان خود تنظیم کنید.
بعد از اینکه دهان شما بهبود یافت شما برای نمایان کردن لثه خود در بالای جایگاه ایمپلنت نیاز به یک عمل ثانویه دارید سپس دندانپزشک دندان های مصنوعی را به به ایمپلنت متصل میکند .دندان ها ممکن است به ایمپلنت متصل باشند و یا بتوانید برای زمانی که نیاز دارید آنها را تمیز کنید بیرون اورید دندانپزشک شما به شما این اطمینان را میدهد که انها به درستی در جایشان فیکس شده اند و با دندانهای دیگرتان مطابقت دارد و شما احساس راحتی کنید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

همه آنچه باید درباره ایمپلنت دندان بدانید

اگر دندا‌‌نهایتان آسیب دیده‌اند و نگران از دست دادن آن‌ها هستید، خیلی نگران نباشید؛ این روز‌ها روش‌های جدیدی برای رفع این دغدغه ابداع شده است.

ایمپلنت یکی از راهکارهایی است که امروزه بسیاری از دندان‌پزشکان آن را به افرادی توصیه می کنند که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. اما این جایگزین که قرار است جای خالی عضو مینایی بدن را پرکند، چیست؟ و چگونه می توان از آن بهره برد؟ به عبارتی شرایط استفاده و توصیه هایی که بعد از کاشتن آن در فک باید به آنها به صورت ویژه توجه کرد، به چه صورت است؟ حسن مؤمنی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت به این پرسش‌ها پاسخ داده است .

ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت شامل پین هایی از جنس فلز تیتانیوم است، در واقع دندان ها از دو قسمت تشکیل شده اند. یک بخش که در برگیرنده ریشه بوده و دیگری تاج که روی آن قرار می گیرد. تیتانیوم در واقع فلزی خنثی است، بنابراین زمانی که وارد بدن می شود بدن با آن سازگاری پیدا کرده و آن را به عنوان یک غیرخودی شناسایی نمی کند.

ایده‌ای از پروفسور برند مارک
در گذشته از این فلز در پای افرادی که استخوان های آنان آسیب دیده بود استفاده می کردند، اما در سال ۱۹۵۲میلادی، دانشمندی به نام «اینگــوار برنمارک » ایده کاربرد آن را در استخوان فک ارایه کرد.وی که در حال انجام تحقیقاتی در باره فناوری ترمیم استخوان‌ها بعد از شکستگی بود به این نتیجه رسید که می تواند محصول جدید را به نام ایمپلنت وارد بازار کند. بدین ترتیب در سال۱۹۶۵ نخستین ایمپلنت های دندانی ساخته شد.

محدودیت سنی ندارد
ایمپلنت در واقع محدودیت سنی ندارد یعنی هر فردی که بتواند بهداشت دهان خود را رعایت کند و به سن رشد هم رسیده باشد، می تواند به جای دندانی که از دست داده است، از آن استفاده کند. به عبارتی اگر کودکی بعد از رویش دندان های دایمی خود در اثر حادثه ای دندانش را از دست داد، پس از اینکه به ۱۶ سالگی رسید، می تواند برای جایگزینی دندان خود به پزشک متخصص در این حوزه مراجعه کند. از سوی دیگر همانطور که گفته شد، افراد در هر سنی می توانند اقدام به این کار کنند.

مراقب باشید
در برخی موارد فرد نمی تواند از ایمپلنت استفاده کند، به عبارتی زمانی که فرد مبتلا به عفونت دندان یا فک است، کاشت این دندان نه تنها مشکلش را برطرف نمی کند، بلکه ممکن است دردسرهای جدید نیز برای وی به همراه داشته باشد.بنابراین باید فرد در مرحله نخست برای رفع عفونت و درمان آن به پرشک مراجعه و پس از رفع این مشکل اقدام به کاشت دندان کند، اما اگر به هردلیلی، با اصرار نابجای بیمار یا تشخیص اشتباه پزشک در این شرایط برای بیمار دندان کاشته شود، عفونت موجب خواهد شد ایمپلنت پس زده شود و همه زحمات پزشک و هزینه هایی که بیمار برای داشتن دندان جدید تقبل کرده است، به هدر برود.

دیابتی ها بخوانند
اگر خود شما یا یکی از افراد خانواده شاید هم دوستانتان مبتلا به دیابت هستید به عبارتی قند خون دارید، توجه داشته باشید که گذاشتن ایمپلنت باید با احتیاط های ویژه ای انجام شود. در گام نخست باید میزان قند خون فرد ازسوی پزشک مورد بررسی قرار گیرد تا اگر بیماری کنترل شده باشد، برای وی ایمپلنت گذاشته شود. در این شرایط شانس کاشتن دندان چنین فردی مانند افراد عادی است و مشکلی برای وی ایجاد نخواهد شد.

دود ممنوع
افرادی که دخانیات مصرف می کنند، باید توجه داشته باشند که برای انجام چنین درمانی بهتر است، برای مدتی سیگار را فراموش کرده یا حداقل کمتر این ماده دخانی را استعمال کنند. بنابراین چنین بیمارانی نیز باید ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

استوانه تنباکو عامل جدایی فک و تیتانیوم
اما چرا سیگاری ها برای گذاشتن دندان باید احتیاط کنند؟ نیکوتینی که در سیگار وجود دارد، مانع از ارتباط استخوان فک و ایمپلنت می شود. به عبارتی هنگامی که فک فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد و استخوان باز می شود تا ایمپلنت درون آن قرار گیرد، باید ارتباط بین استخوان و پایه دندان برقرار شود، بنابراین اگر عاملی مانع از یک تکه و سفت شدن استخوان و ایمپلنت شود و آن را تحت فشار قرار دهد، مشکلاتی برای فرد به وجود خواهد آمد. چنین شرایطی باعث می شود روکشی که باید روی پین ها قرار گیرد تا فرد بتواند از آن برای جویدن استفاده کند پس زده شود.

آسپرین هم خطر دارد
از همه این موارد که بگذریم، باید نکته دیگری را به شما گوشزد کنم، اینکه ملاحظاتی که در جراحی ایمپلنت باید مورد توجه قرار گیرد، همان مواردی است که در هنگام جراحی های دهان و دندان مورد توجه قرار می گیرد. به طور مثال برای کشیدن دندان یا جراحی دندان عقل باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود، اینکه اگر فرد داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین مصرف می کند با نظر پزشک معالج خود باید ۵ تا ۷ روز قبل از انجام جراحی داروی خود را قطع کند.

با دندان جدید چه کنیم؟
به طور حتم بعد از خواندن سطرهای بالا این پرسش در ذهن شما شکل گرفته است که بعد از گذاشتن ایمپلنت چه باید کرد؟ آیا باید به صورت ویژه از این دندان جدید مراقبت کرد یا فقط رعایت مواردی که برای حفظ دندان های طبیعی باید در نظر گرفته شوند کفایت می کند؟ واقعیت این است که اگر می خواهید از دندان جدید خود به بهترین نحو نگهداری کنید استفاده از مسواک و نخ دندان مهمترین و اصلی ترین توصیه ای است که به شما می شود. پس فراموش نکنید که باید روزانه سه بار(پس از هر وعده غذایی) مسواک بزنید، علاوه براین یک بار در طی روز از نخ دندان استفاده کنید.

دهانشویه هم توصیه می شود
دهانشویه ها نیز توصیه دیگری است که دندان‌پزشکان به افرادی که در دهانشان ایمپلنت کار می‌شود، توصیه می کنند. البته اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از دهانشویه ها نیستید یا به آنها دسترسی ندارید می توانید از آب نمک کمک بگیرید و روزی یک‌بار دهان خود را با آن بشویید. این نکته را فراموش نکنید که رعایت نکردن نظافت دندان می تواند دردسرهایی را با خود به همراه داشته باشد. بروز عفونت موضعی نخستین عارضه ای است که سلامت دهان‌ را در زمانی بعد از ایمپلنت به مخاطره می اندازد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت
ایمپلنت ها به عنوان تحولی عظیم در علم پزشکی بسیاری از مشکلات بی دندانی را حل کرده اند. یکی از شرایط لازم برای این فرایند درمانی وجود حجم، تراکم و استحکام استخوان فک است.
در گذشته استفاده از ایمپلنت در افرادی که بافت لثه و استخوان فک آن ها تحلیل رفته بود امکان پذیر نبود زیرا عمل جویدن فشار بسیار زیادی بر استخوان های فک وارد می سازد و در صورتی که استخوان فک استحکام و ضخامت کافی نداشته باشد قادر به نگه داشتن ایمپلنت نبوده و احتمال شکست درمان بسیار بالا می رود.
امروزه با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی راهکارهایی برای افزایش تراکم و حجم استخوان به وجود آمده است. بازسازی استخوان روشی است که از آن برای بازسازی و تقویت استخوان استفاده می شود تا در مواردی که کمبود تراکم استخوان وجود دارد بتوان از ایمپلنت استفاده نمود.
متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی با معاینه و بررسی استخوان فک و به کمک عکس های رادیوگرافی حجم و تراکم استخوان را در ناحیه فک مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نیاز پیش از کاشت پایه ایمپلنت در فک اقدام به بازسازی استخوان می کند.
بازسازی استخوان فک معمولا شامل پیوند استخوان یا موادی شبیه به استخوان فک است. در پیوند استخوان از:
  • استخوان خود فرد
  • استخوان فراوری شده متعلق به شخصی دیگر (بانک استخوان) یا استخوان گاو
  • بایومتریال ها و یا مواد سنتزی
استفاده می شود، مواد استخوانی پیوند شده سبب می گردند تا سلول های اطراف پیوند تبدیل به استخوان گردند.
دندانپزشک اطلاعات مربوط به فواید و معایب هر کدام را در اختیار بیمار قرار می دهد.
اخیرا استفاده از مواد جدیدی به نام پروتئین – 2 مورفوژنتیک استخوان نیز مطرح شده است. این مواد که با کمک فناوری دی ان ای ساخته می شوند می توانند برخی از سلول های دیگر بدن را وادار به استخوان سازی کنند. در این صورت دیگر نیازی به پیوند استخوان نیست.
استفاده از استخوان خود فرد بهترین گزینه برای پیوند استخوان است. در این حالت از قطعه ای از استخوان فک بیمار مثل استخوان چانه و یا قسمت بخش خلفی فک پایین یا استخوان ران و یا ساق پا به استخوان فک بیمار پیوند داده می شود.
در حقیقت موقعیت و تعداد ایمپلنت هایی که قرار است دندانپزشک در فک جای دهد و وضعیت استخوان فک نوع بازسازی استخوان را تعیین می کند. گاهی تنها به یک پیوند جزیی نیاز است که این کار همزمان با جراحی ایمپلنت انجام می گیرد.

پیوند استخوان برای جایگذاری یک ایمپلنت

در این حالت با توجه به تصاویر سی تی اسکن تهیه شده قطعه ای از استخوان چانه بیمار که حاوی مغز استخوان نیز هست برداشته می شود یا از استخوان فراوری شده فرد دیگری برای بازسازی استخوان از دست رفته استفاده می گردد.
برای این کار دندانپزشک با کمک بی حسی موضعی در زیر دندان های قدامی فک پایین برشی ایجاد می کند تا بتواند به استخوان چانه دست یابد، پس از برداشتن قطعه ای از استخوان چانه با کمک مواد پیوندی استخوان این محل پر شده و با لایه نازکی از بافت پوشانده شده و ناحیه جراحی شده بخیه می شود. اکنون دندانپزشک با کمک پیچ هایی از جنس تیتانیوم استخوان برداشته شده را در محل مورد نظر پیچ می کند. مقداری از مواد پیوند استخوان و مغز استخوان بیمار در اطراف استخوان پیوند شده قرار گرفته و پس از پوشاندن محل با لایه نازکی از بافت محل جراحی شده بخیه می شود. دندانپزشک دارو های لازم را تجویز نموده و از بیمار می خواهد تا زمان آماده شدن محل ایمپلنت به توصیه های او عمل کند. پس از بهبودی پیچ های تیتانیومی باز شده و ایمپلنت در فک جایگذاری می شود.

پیوند استخوان برای جایگذاری چند ایمپلنت

در بازسازی استخوان فک جهت کار گذاشتن چند ایمپلنت به مواد پیوندی بیشتری نیاز است در این حالت پیوند استخوان با استفاده از استخوان ران یا ساق پا و تحت بی هوشی عمومی در بیمارستان انجام می شود. در این حالت از استخوان تهیگاه یا ایلیوم در بالای مفصل ران استفاده می شود.
در صورتی که به صلاحدید متخصص دندانپزشکی زیبایی از استخوان فرد دیگری استفاده شود و عمل پیوند در مطب انجام می گیرد. درصد موفقیت پیوند استخوان بالاست و پیوند استخوان پس نمی زند.
 


:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت
روش ها و درمان های مختلفی در دندانپزشکی وجود دارد که دندانپزشکان با توجه به نوع بیماری و عارضه دندان یکی از آنها را انتخاب می کنند. یکی از بیماری های دهان و دندان، از بین رفتن دندان است که دندانپزشک هیچ روشی را برای حفظ دندان در دهان مناسب نمی داند. بنابراین روش جایگزین کردن دندان را پیشنهاد می دهد. کاشت دندان یا ایمپلنت و روش بریج برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده می شود. این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بین بیماران برای انتخاب یکی از این دو روش بر سر دو راهی می مانند.

ایمپلنت یا بریج

برای مقایسه بین روش ایمپلنت و بریج لازم است تا دلایل انتخاب، دوام و ماندگاری، نحوه مراقبت از آنها، زیبایی، هزینه و ... در آنها بررسی شود.
دلایل انتخاب بریج و ایمپلنت
بریج قبل از ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان از دست رفته انتخاب می شود که برای استفاده از آن، باید دندانهای مجاور تراش داده شود. در این صورت فضای کافی برای قرار گرفتن بریج فراهم می شود. اگر دندان های مجاور پر شدگی زیادی داشته باشند و بعدها به روکش یا تاج نیاز پیدا کنند، بریج گزینه مناسبی است. اما در روش ایمپلنت، دندان کاشته شده بر روی لثه و جای خالی دندان از دست رفته قرار می گیرد. در این روش به تراش دندانهای مجاور نیاز نیست. در عین حال اگر جای خالی دندان افتاده به مدت طولانی باقی بماند، لثه و استخوان پیرامون عقب نشینی می کند. بنابراین باید بلافاصله برای ایمپلنت اقدام کرد.
نحوه مراقبتهای دهان و دندان
زمانی که بریج در دهان قرار می گیرد، سه تاج متصل به هم هستند که فضای خالی دندان را پر کرده اند. این اتصال باعث می شود که نخ دندان کشیدن و مسواک زدن با مشکل مواجه شود. بنابراین رعایت بهداشت و نحوه مراقبت از دندان های بریج شده به دقت بیشتری نیاز دارد. در حالی که برای دندان های ایمپلنت شده رعایت بهداشت دهان و دندان راحت تر است و می توان به راحتی دندانهای کاشته شده را مسواک زد و یا از نخ دندان استفاده کرد.
دوام و ماندگاری
از آنجا که رعایت بهداشت در بریج با مشکل مواجه است، در نتیجه طول عمر و ماندگاری آنها نیز کمتر می شود. این در حالی است که در ایمپلنت دندانهای کاشته شده به دلیل شباهت زیاد به دندانهای طبیعی به راحتی تمیز می شوند، در نتیجه طول عمر آنها نیز بیشتر می شود. از سوی دیگر ایمپلنت به دلیل داشتن پایه فلزی که با استخوان فک پیوند می خورد، در دهان ثابت می ماند. متوسط عمر بریج حداکثر ده سال تخمین زده شده است. اما ایمپلنت می تواند تا پایان عمر باقی بماند.
در بریج مقداری از ساختار دندان از دست رفته در زیر پروتز مصنوعی باقی می ماند که به مرور زمان از بین می رود و در نتیجه عمر بریج به پایان می رسد. در ایمپلنت اگر تاج دندان صدمه ببیند، دندانپزشک می تواند آن را تعویض کند. اما پایه تیتانیومی بر جای خود ثابت است.
زیبایی
یکی دیگر از معیارهای مقایسه بریج و ایمپلنت، زیبایی در این دو روش است. از آنجا که ایمپلنت شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد، در نتیجه از نظر زیبایی رضایت بخش تر از بریج است. در بریج سه تاج دندان به یکدیگر متصل می شوند که همین عامل آنها را مصنوعی جلوه می دهد.
هزینه
هزینه کاشت ایمپلنت بیشتر از بریج است. اما با توجه به اینکه عمر و دوام بریج کمتر است، باید از چند سال تعمیر شوند. در نتیجه می توان گفت با وجودی که هزینه ایمپلنت بیشتر است، اما دوام و ماندگاری این هزینه ها را توجیه می کند.
 


:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت
 
امروزه با پیشرفت علم پزشکی و دستیابی و به روش های نوین ترمیمی و درمانی، برای افرادی که به دلایل مختلف دندان های خود را از دست داده اند یک راه مناسب و مطمئن وجود دارد، ایمپلنت دندان هر چند نیازمند جراحی است ولی یکی از با دوام ترین شیوه های ترمیمی محسوب می شود .  در این مقاله نکاتی به عنوان مراقبت های لازم پس از انجام ایمپلنت دندان ذکر شده است که باید به صورت کامل توسط بیماران رعایت شود تا این روش درمانی برای آنها مفید واقع شود . معمولا برای درست کردن دندانها و سایر جراحی های در این زمینه از آمپول بی حسی استفاده می شود و پس از رفع اثر بی حسی، احساس درد و حساسیت برای فرد ایجاد می شود. در صورت به وجود آمدن درد پس  از ایمپلنت دندان می توان از قرص ها و کپسول های مسکن که پزشک تجویز کرده است استفاده نمود و به صورت معمول یکی از داروهای موثر برای تسکین درد، مفنامیک اسید می باشد .حداقل تا سه ساعت بعد ازجراحی باید از خوردن غذا و سایر خوراکی ها، جویدن آدامس، خوردن نوشیدنی های سرد و گرم، شستشوی دهان، تف کردن، مکیدن و ...خودداری نمود . در صورتی که محل جراحی ایمپلنت دندان بیمار خونریزی مختصری داشت، لازم است که  یک تگه گاز استریل یا پنه مرطوب را بر روی آن قرار داده شود و اگر این خونریزی قطع نشود حتما باید به پزشک مراجعه نماید، سایر ملاحظات و مراقبت ها در ادامه ذکر شد است .
 
مراقبت های پس از ایمپلنت دندان در 24 ساعت اولیه

  • تا یک روز پس از کاشت، فرد بیمار کاملا باید به تغذیه ی خود توجه کند زیرا به دلیل حساس بودن عصب دندانها نوشیدن مایعات داغ نظیر چای مناسب نمی باشد.
  •  در این مدت از غذاهای نرم که نیاز به جویدن و وارد کردن فشار بر سطح دندان ها ندارند استفاده شود.
  • می توان از یخ برای خنک سازی محل جراحی ایمپلنت دندان استفاده نمود .
  • به هیچ وجه از سیگار و مشروبات الکی استفاده نشود، زیرا حرارت  ناشی از سیگار برای ناحیه ی ترمیم شده مضر می باشد.
  • تا حد امکان فعالیت های سنگین مثل شنا انجام نشود و به صورت روزانه دهان باید با استفاده از دهان شویه شستشو داده شود تا بوی بد دهان رفع گردد .هم چنین پس از استفاده از آن به مدت نیم ساعت چیزی نباید خورد و نوشید.
  • برای شستشوی دهان علاوه بر استفاده از دهانشویه می توان از یک لیوان آب ولرم و یک قاشق چایخوری نمک استفاده نمود .
  • در موقع مسواک زدن بیمار نباید مسواک را بر روی قسمتی که جراحی ایمپلنت دندان صورت گرفته است، بکشد زیرا این ناحیه حساس  بوده و امکان دارد که لثه ها دچار خونریزی شوند. بنابراین باید کاملا با دقت و با احتیاط مسواک زده شود.
  •  در حین مسواک زدن باید مواظب بخیه ها بود ، در برخی موارد پزشکان از بخیه های قابل جذب استفاده می کنند ولی اگر بخیه های استفاده شده در ایمپلنت دندان بیمار از نوع معمولی باشند، تقریبا یک هفته بعد باید برای خارج نمودن بخیه ها مراجعه کند .
  • پاکسازی پروتز موقت بعد از هر وعده ی غذایی لازم می باشد.
  •  لازم است که بیمار در صورت مشاهده ی هر گونه تغییر در پروتز و شل شدن پیچ لثه  سریعا به مطب دکتر خود مراجعه کند .
 
غذاهای مناسب پس از ایمپلنت دندان

 در هفته ی اول پس از جراحی لازم است که از غذاهای نرم و میوه های دارای بافت نرم استفاده شود و از جویدن غذاهای سفت و گاز زدن میوه ها پرهیز شود . غذاهای مناسب عبارتند از :
نان های نرم، انواع سوپ و آش، سیب زمینی و تخم مرغ پخته، برنج و ماکارونی و پاستا، گوشت چرخ کرده، انواع ماهی. انواع سبزیجات و میوه های دارای بافت نرم و خورد شده .غذاهایی که خوردن و جویدن آنها به ایمپلنت دندان بیمار اسیب می رساند شامل ته دیگ، گوشت های سفت و سوخاری، نان های حجیم مثل سنگک و بربری، آجیل و انواع خشکبار دارای بافت سفت و شکننده، آدامس و سایر شیرینی های چسبنده می باشند .
پس از کاشت ایمپلنت دندان، در طی مدت دو الی شش ماه با توجه به اینکه دندانها در کدام فک قرار گرفته است و همچنین استخوان بازسازی شده است یا خیر، ترمیم به طول می انجامد و در این مدت لازم است که بیمار ضمن رعایت بهداشت دهانی و نکاتی مذکور در این مقاله ،جهت کنترل و مراقبت به صورت منظم ویزیت های دوره ای را انجام دهد، معاینات لازم پس از ایمپلنت دندان از یک روز بعد از جراحی آغاز می گردد .


:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

خلاصه مزایای ایمپلنت

1. حفظ استخوان و لثه
2. عدم تراش دندانها و حفظ دندانهای باقی مانده و سالم
3. حفظ ظاهر صورت و لب و لبخند
4. بازیابی قدرت جویدن و تکلم
5. بهبود سلامت دهانی و راحتی بیمار
6. بهبود اعتماد به نفس
7. دوام بالا
8. بهبود کیفیت زندگی

 

معایب ایمپلنت کدامند؟

به جرات میتوان گفت این درمان معایبی ندارد اما بهر حال گاهی ممکن است شخصی بدلایل زیر از کاشت ایمپلنت اجتناب
کند:
1. هزینه نسبتا بالا
2. دوره درمان طولانی تر نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان
گاهی تصورات نادرستی مثل عفونت کردن فک با کاشت ایمپلنت یا ایجاد حساسیت ، تومور و…. فرد را از دریافت بهترین
درمان باز میدارد. تاکنون هیچ مقاله و تحقیقی مضر بودن و یا ایجاد عوارض با کاشت ایمپلنت را ثابت ننموده و ایمپلنت
روشی بسیار مطمئن و امن جهت جایگزینی دندانهاست.

 

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مشکل ظاهر بد و بی دندانی را حل می نماید. زمانی که فرد، یک یا چند دندان خود را به دلیل پوسیدگی دندان و بیماری لثه و یا بر اثر حادثه ای از دست داده باشد میتوان با استفاده از ایمپلنت دندان، دندان های از دست رفته جایگزین نمود. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم و یا آلیاژهای آن و یا از سرامیک های شبیه ساختمان استخوان هستند که با بافت های بدن انسان هماهنگ می باشند. ایمپلنت دندان بهترین روش جهت جایگزین دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت دندان، فرقی با دندان های طبیعی ندارند و بسیار طبیعی می باشند. ایمپلنت دندان باید بعد از زمانی که رشد استخوان تمام شد انجام شود. یکی از مشکلات اصلی ایمپلنت دندان هزینه بالای آن می باشد، که همه قشرهای جامعه نمی توانند از ایمپلنت استفاده نمایند.  ایمپلنت دندان همان طور که مزایایی دارد، دارای یک سری  عوارض احتمالی نیز می باشد. عوارض احتمالی ایمپلنت دندان شامل موارد زیر می باشد:

  • احتمال لق شدن مختصر دندان کناری ایمپلنت وجود دارد، که بعد از حدود یک ماه به حالت طبیعی باز می گردد
  • ایجاد درد که میزان درد در افراد مختلف متفاوت می باشد و بسته به میزان جراحت دارد. می توان جهت پیشگیری از درد از مسکن قبل از ایمپلنت استفاده کرد. و بعد از انجام ایمپلنت دندان نیز می توانید مسکن مصرف نمایید. معمولا درد ایمپلنت دندان تا 3 الی 44 روز بعد از جراحی ادامه دارد
  • اگر ایمپلنت دندان را بدون جراحی انجام شود، میزان درد بسیار کم می باشد که حتی نیاز به مصرف مسکن نمی باشد
  • ایجاد تورم بعد از ایمپلنت دندان که در برخی افراد به وجود می آید. بعد از حدود یک هفته تورم ها از بین می روند
  • احساسس گزگز شدن و بی حس شدن در گوشه ی لب که امری عادی می باشد . جای هیچ نگرانی نیست و بعد از گذشت زمان بهبود می یابد
  • ممکن است بعد از سال ها نوک دندان های طبیعی فک بالا حدود 1 تا 2 میلی متر پایین تر بیایند. اما نوک روکش های ایمپلنت سر جای خود باقی می مانند. و نیازی به ترمیم مجدد نیست.

 

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جهت رفع مشکل دندان های از دست رفته استفاده می شود. ایمپلنت دندان، استوانه فلزی از جنس تیتانیوم می باشد که در استخوان فک قرار می گیرد و بعد  از آن روکش دندان ساخته شده بر روی ایمپلنت ها قرار می گیرند. ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی در ظاهر و اصلاح طرح لبخند افراد دارد ایمپلنت دندان تا آخر عمرتان مانندد دندان های اصلی برای شما کار میکنند. البته یک سری مراقبت ها لازم می باشد که عمر ایمپلنت ها بیشتر گردد. در ادامهه می پردازیم به مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که افراد باید بعد از جراحی ایمپلنت حتما این نکات وو ومراقبت ها را رعایت نمایند و انجام دهند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان در 24 ساعت اول

  • سعی کنید فقط نوشیدنی سرد بنوشید و غذای سبک و نرم و سردی را میل نمایید
  • استفاده از کمپرس یخ در محل جراحی به مدت 12 ساعت بعد از ایمپلنت دندان
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی ها و غذای داغ در 12 ساعت اول بعد از جراحی ایمپلنت دندان
  • اجتناب از مصرف الکل و استعمال دخانیات
  • از مسواک زدن در اطراف ناحیه جراحی پرهیز نمایید
  • احتمال خونابه وجود دارد، جهت رفع این مشکل، گاز استریل را در محل جراحی به مدت 20 دقیقه قرار دهید و روی آن را فشار دهید. اگر خونابه ها ادامه داشت حتما به جراح خود اطلاع دهید
  • به هیچ وجه مشروبات الکلی مصرف نکنید و سیگار نکشید.
  • در 24 ساعت اول دهانتان را نشویید و فقط آب دهانتان را تخلیه نمایید

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان از روز بعد از جراحی تا هفته اول

  • به هیچ عنوان سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید
  • استفاده از رژیم غذایی سبک و نرم
  • با احتیاط مسواک نمایید و مراقب بخیه ها باشید. بعد از هر وعده غذایی دهانتان را با استفاده از دهان شوی تجویزی پزشک و یا محلول آب گرم ونمک شستشو دهید
  • پروتز متحرک را بعد از انجام جراحی وسیع ایمپلنت دندان به مدت 6 هفته استفاده نکنید
  • جهت کشیدن بخیه یک هفته بعد از جراحی با دستور پزشکتان به مطب مراجعه نمایید

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان از دو هفته بعد از جراحی تا شش هفته بعد

  • یکی دیگر از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، رعایت کامل بهداشت دهان و دندان می باشد. حتما با استفاده از دهان شوی و یا محلول آب گرم ونمک دهانتان را به طور منظم شستشو دهید
  • اجتناب از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  • به روکش موقت فشار وارد نکنید و مراقب باشید. در غیر این صورت ممکن است روکش شکسته و یا کنده شود
  • پروتز موقت دندانی را بعد از هر وعده غذایی تمیز نمایید
  • قبل از تحویل پروتزهای نهایی سیب زمینی و تخم مرغ پخته و گوشت چرخ کرده و برنج و پاستا و ماکارونی و ماهی و نان نرم و مایعات مصرف نمایید و از خوردن غذاهای سفت مانند ته دیگ و گوشت گوساله و نان بربری و آجیل و غیره پرهیز کنید
  • اگر پیچ شکل دهنده لثه شل شد، سریعا به مطب مراجعه نمایید
  • به هیچ عنوان نباید به پروتز های دندانی فشار وارد شود

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت
ایمپلنت یا کاشت دندان به منظور پر کردن جای خالی یک دندان در دهان صورت می‎گیرد. ایمپلنت در مواردی استفاده می‎شود که بین دندانهای جلو فاصله ایجاد می شود این امر در اثر از دست رفتن یک دندان اتفاق‎ می‎‎افتد. همچین زمانی که فاصله زیاد بین دندان‎ها‎ در اثر از دست رفتن یک یا چندین دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند، باید از ایمپلنت استفاده کرد. ایمپلنت برای کسانی که به کلی دندانهای خود را از دست داده اند نیز روش درمانی مناسبی می‎‎باشد. اما این که ایمپلنت ها چه مدت دوام دارند و عمر آنها تا کی خواهد بود، برای بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت سوال است. در اینجا به نکاتی می‎پردازیم تا مشخص کنیم که ایا می‎توان دائمی بودن ایمپلنت را ضمانت کرد یا خیر؟
یکی از متخصصان دندانپزشکی بر این نظر است که نباید وعده‎ها‎ی بی اساس به بیماران داد چرا که وعده دادن آسان است اما عمل به آن دشوار خواهد بود. ایمپلنت نیاز به مراقبت ویژه ای دارد و در صورتی می‎توان گفت یک ایمپلنت موفقیت آمیز بوده و نیاز به ترمیم ندارد، که نکات بهداشتی در رابطه با آن رعایت شود. به طور کلی عمر ایمپلنت به چندین عامل بستگی دارد که در زیر به بررسی آنها می‎پردازیم:

تخصص دندانپزشک
دندانپزشک خوب به عنوان مهمترین عامل در طول عمر ایمپلنت محسوب می‎شود. به هر میزان که یک دندانپزشک در انجام کار خود متخصص باشد و بتواند ایمپلنت را به نحو احسن در دهان بیمار قرار دهد، به همان میزان نیز باید منتظر یک نتیجه مطلوب تر باشیم.
رعایت برخی از نکات بهداشتی که پزشک در هنگام درمان انجام می‎دهد و همچنین استفاده از تکنیک‎ها‎یی که بیمار درد کمتری را متحمل شود و در عین حال ایمپلنت با استخوان فک پیوند برقرار نماید تا به مرور زمان لق و کنده نشود، از مواردی است که بر طول عمر ایمپلنت مؤثر می باشد.

مراقبتهای بیمار
دندانی که به واسطه ایمپلنت در دهان قرار می‎گیرد نیز همچون سایر دندانهای طبیعی نیازمند مراقبت و حفظ نکات بهداشتی می‎باشد. مسواک زدن، استفاده از دهان شویه فلوراید دار، آب نمک، شستشو با آب ولرم پس از هر بار غذا خوردن، از جمله نکاتی است که بیماران پس از کاشت دندان باید رعایت نمایند. ایجاد فاصله زمانی میان خوردن غذاهای گرم و سرد، امتناع از خوردن بی رویه شیرینی، خودداری از شکستن مواد غذایی سفت با دندان ایمپلنت شده از دیگر مواردی است که باید بیمار رعایت نماید. در غیر اینصورت عمر ایمپلنت کاهش می‎یابد و چه بسا پس از مدت کوتاهی نیز به ترمیم و یا کاشت دوباره داشته باشد.
افرادی که دچار برخی از بیماری‎ها‎ از قبیل قند خون، کافی نبودن رشد استخوانی و ... هستند، نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند. نکته ای دیگر که باید به آن متذکر شد، مصرف دخانیات است که موجب کاهش عمر دندان کاشته شده می‎شود.
بر اساس آنچه گفته شده آنچه که تضمین کننده دائمی بودن عمر ایمپلنت است، مراقبتهای ویژه بیمار، رعایت نکات بهداشتی و در عین حال تخصص دندانپزشک‎ می‎‎باشد در غیر اینصورت نمی توان انتظار دائمی بودن ایمپلنت را داشت. گاهی ممکن است استخوان ایمپلنت به تحلیل رود که این امر به دلیل بیماری لثه اتفاق می‎افتد.
بطور کلی باید گفت که میزان موفقیت ایمپلنت 95 %‎ می‎‎باشد اما همانطور که گفته شد این امر به رعایت برخی نکات بستگی دارد. ایمپلنت مثل دندان دچار پوسیدگی نمی شود اما میکروب‎ها‎ی دهانی می‎توانند تحت شرایطی به لثه اطراف ایمپلنت آسیب برسانند که موجب  تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت‎ می‎‎شود و در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، موجب از دست رفتن ایمپلنت می‎گردد.

ترمیم دندان ایمپلنت شده
در شرایطی که تحلیل ایمپلنت اتفاق می‏افتد (این امر گاهی تا 1/0 میلی متر‎ می‎‎باشد)، استخوان سازی و ترمیم استخوان لثه قابل انجام می‎‎باشد. بیمارانی که از روش درمانی ایمپلنت استفاده‎ می‎‎کنند باید هرچند وقت یکبار به دندانپزشک خود مراجعه نمایند. از آنجایی که دندان ایمپلنت شده دردی را احساس نمی کند لذا اگر برای لثه مشکلی ایجاد شود، بیمار متوجه نشده و ممکن است مشکل حاد و به بیماری لثه منجر شود. از این رو متخصصان ایمپلنت تاکید‎ می‎‎کنند بیماران پس از درمان نیز باید تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرند.
ایمپلنت برای بیمارانی که استخوان ضعیفی دارند نیز قابل اجرا‎ می‎‎باشد که بدین منظور قبل از درمان باید با استفاده از مواد تقویتی و استخوانی، استخوان فک تقویت شده و سپس درمان صورت بگیرد. این کار به 2 تا 5 ماه وقت نیاز دارد.
 


:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت
با توجه به اینکه دندان نقش زیادی در غذا خوردن، صحبت کردن و زیبائی فرد دارد لذا با کشیدن یک دندان، این مسائل تحت تاثیر قرار می‎گیرد و با کشیده شدن یک دندان بقیه دندان‌ها‎ به تدریج به طرف ناحیه خالی حرکت کرده و کل نظم دندان‌ها‎ به هم می‎ریزد. همچنین در صورتی که دندان به موقع جایگزین نشود، لثه به تحلیل می‎رود و استخوان لثه نیز کارایی و سلامت خود را از دست می‎دهد. لذا برای جایگزینی دندان بهترین راه استفاده از کاشت دندان یا همان ایمپلنت می‎باشد.
ایمپلنت یکی از فناوری‌ها‎ی علم دندانپزشکی است که به شکل یک پایه تیتانیومی در درون لثه جایگذاری می‎گردد و پس از مدتی با استخوان فک جوش می‎خورد و می‎تواند به عنوان یک دندان واقعی محسوب شود. با دندانی که از طریق ایمپلنت در دهان قرار می‎گیرد، فرد می‎تواند بخندد، غذا بخورد و مشکل بی دندان بودن خود را حل نماید. این روش تنها برای کاشت یک دندان استفاده نمی‎شود و در صورتی که بخواهیم چندین دندان را جایگزین نماییم باز هم قابل کاربرد می‎باشد.
در این روش پایه تیتانیومی عضوی از بدن فرد محسوب می‎شود که امکان دفع یا کندن آن وجود ندارد (هر چند گفته می‎شود در صورت عدم مراقبت صحیح و یا رعایت نکردن نکات بهداشتی امکان تخریب دندان ایمپلنت شده وجود دارد) و از جهت بافتي و خوني با بدن بیمار سازگار است. از این رو می‎توان گفت، میزان و مدت عمر یک دندان ایمپلنت شده همانند سایر دندانها می‎باشد.

مزایای ایمپلنت
  • ‌‌ ایمپلنت به عنوان راه‌حلي قطعي براي جايگزيني دندان به شمار می‎رود.
  • بیماران در هر سني که باشند می‎توانند از ایمپلنت استفاده كنند.
  • از دیگر مزایای کاشت دندان بوسیله ایمپلنت، عدم تراش دندانهای مجاور می‎باشد و یکی از شرایط استفاده از آن، سلامت کامل استخوان لثه است که با معایناتی که قبل از کاشت پایه تیتانیومی صورت می‎گیرد، سلامتی استخوان لثه مشخص می‎شود.
نکته: افرادی که دچاری بیماری‌ها‎ی كنترل نشده و مزمن هستند و همچنین افراد سیگاری نمي‌توانند از ایمپلنت استفاده كنند.

آیا ایمپلنت دردناک است؟
درمان بواسطه ایمپلنت چندین مرحله دارد. در مرحله اول کاشت پایه است که درون لثه قرار می‎گیرد. در زمان جراحی نیز، لثه به طور کامل بی حس می‎شود که در این شرایط بیمار هیچگونه دردی را متحمل نمی شود. به این معنا که جراحی هر پایه ایمپلنت در یک جلسه 15 دقیقه ای و تحت بی حسی موضعی انجام می‎شود و ملاحظات و مسائل آن از کشیدن دندان نیز، کمتر است. پس از اتمام جراحی ممکن است فرد دچار درد مختصری شود که با مسکن قابل رفع می‎باشد.
بسته به تعداد ایمپلنت هایی که در دهان قرار می‎گیرد. زمان جراحی متغیر که به تبع آن نیز درد ناشی از جراحی متفاوت می‎باشد. تا مدتی پس از جراحی نیز بیمار باید از غذاهای نرم استفاده نماید و به هیچ عنوان روی پایه تیتانیوم مواد غذایی سفت و سخت نشکند.
در مرحله دوم درمان ایمپلنت، سه تا شش ماه بعد از جراحي اول انجام مي‌شود و روي ایمپلنت ها باز و يك قطعه فلزي به بر روی آنها متصل مي‌گردد تا از لثه عبور و به استخوان برسد. در این مرحله نیز همچون مرحله قبل، لثه بیمار بی حس می‎شود و تنها پس از اتمام مرحله درمان، بیمار میزان کمی درد احساس می‎کند.
در مرحله سوم درمان اصلی شروع می‎شود که به درمان‌هاي عادي روكش شباهت دارد و شامل مراحل قالب‌گيري و امتحان روكش می‎شود. در اینجا کار درمان به پایان رسیده و عاج دندان بر روی پایه قرار داده می‎شود. در این مرحله درد زیادی متوجه بیمار نمی شود.
بطور کلی می‎توان گفت روش درمان ایمپلنت یکی از ساده ترین و کم مشکل ترین جراحی‌ها‎ی دهان می‎باشد که درد و ناراحتی زیادی ندارد. همچنین می‎توان بلافاصله پس از کشیدن یک دندان، عمل ایمپلنت را انجام داد، مشروط بر آنکه استخوان و لثه در سلامت کامل باشند. اگر متخصص تشخیص دهد که کاشت دندان باید به زمان دیگری موکول شود، باید ایمپلنت پس از سه تا چهار ماه پس از کشیدن دندان انجام گردد. افراد‎ی که به بیماری سیستمیکی دچار هستند باید تحت نظر دندانپزشک قرار بگیرند.
پس از اتمام مراحل درمان و قرار گرفتن دندان در جای خود، نیروی که در نتیجه غذا خوردن بر دندان وارد می‎شود، توسط استخوان فک دفع و در نتیجه هیچگونه دردی بوجود نخواهد آمد.
 


:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت و زیبایی

دندان تنها قسمتی از بدن است که امکان رشد مجدد ندارد به همین دلیل انسان از گذشته ها‎ی دور تاکنون در فکر جایگزینی برای دندانهای از دست رفته بوده است. روش‏ها‎ی مختلفی نیز برای این امر استفاده شده که آخرین دستاورد بشر، روش ایمپلنت یا کاشت دندان است. در این روش از ایمپلنت‏ها‎ی تیتانیوم استفاده می‎شود که بصورت پایه در لثه قرار می‎گیرند و پس از مدتی با استخوان فک جوش می‎خورند و به جزئی از بدن تبدیل می‎شوند. قسمت عاج نیز بر روی آن قرار می‎گیرد و دقیقا به مانند دندانهای طبیعی عمل می‎کنند.
در ابتدای ورود این تکنولوژی، به دلیل قیمت بالا تنها برای افرادی استفاده می‎شد که حاضر به پرداخت هزینه‏ ها‎ی بالا بودند. از سوی دیگر به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع کافی از این روش، برخی تصور می‎کردند کاشت دندان با درد و دوره نقاهت طولانی همراه است و به همین دلیل از انجام آن خودداری می‎کردند. در حال حاضر با گسترش علم و ساده تر شدن روند کاشت دندان، کلاسهای آموزش ایمپلنت نیز برگزار می‎شود که موجب آگاهی بیماران از این روش درمانی شده است.

ایمپلنت و تاثیر آن بر زیبایی

روش درمانی ایمپلنت دندانی برای افرادی که تمامی دندانهای خود را از دست داده اند قابل استفاده است که با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت دندان در هر فک، پروتزی متحرک محکم و بدون لغزش در اختیار بیمار قرار می‎گیرد. در این روش دندان‏ها‎ بدون پیوستگی به یکدیگر جایگزین شده و نیاز به تراش دندانهای مجاور نخواهد بود. چرا که دندانپزشک با اندازه گیری دقیق، فضای خالی را مشخص کرده و متناسب با آن، ایمپلنت دندانی را در لثه جایگذاری می‎کنند. بنابراین این دندانها با اندازه متناسب با یکدیگر قرار گرفته و شکل ظاهری زیبایی دارند.
زمانی که بیمار یک یا چند دندان خود را از دست داده است، بدون آسیب رساندن به دندانهای مجاور، کاشت دندان در فضای خالی انجام می‎شود. اگر بیمار دندانهای زیادی را از دست داده باشد، با قرار دادن چند ایمپلنت دندانی در فک آنها و استفاده از آنها به عنوان پایه، می‎توان پروتز متکی بر ایمپلنت را برای جایگزینی دندانهای از دست رفته را جبران کرد. این روش برای بیمارانی که از پروتز متحرک استفاده می‎کنند، با استفاده از دو پایه ایمپلنت دندانی در فک آنها می‎تواند پروتز را با هزینه کم، محکم نماید و زیبایی را برای بیمار به ارمغان آورد.

تاثیر جنس ایمپلنت بر زیبایی

ایمپلنت‏ ها‎ی دندانی از جنس‏ها‎ی مختلفی تهیه می‎شوند که می‎تواند فلزی، سرامیکی و یا تیتانیوم باشد. ایمپلنت دندانی از دو قسمت فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده است. فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان و بخش اباتمنت نیز بر روی پایه قرار می‎گیرد که روکش چینی با فرم دندان، روی آن قرار داده می‎شود. این روکش‏ها‎ به سه شکل تهیه می‎شوند: روکشهای تمام فلزی ( all metal)، روکش سرامیکی دندان (all ceramic)، روکشهای pfm ترکیب سرامیک و فلز (چینی باند شده به فلز)، که هر یک معایب و مزایای خاص خود را دارد.
  1. جنس روکش‏های تمام فلز: از استحکام بالایی برخوردار هستند و با عنوان روکش‏ها‎ی طلا شناخته شده هستند چرا که گاهی از فلزات گرانقیمت نیز برای ساخت آنها استفاده می‎شود. این نوع روکش‏ها‎ تفاوت فاحشی با دندانهای طبیعی داشته و به همین دلیل از نظر زیبایی چندان جالب نیست.
  2. روکش سرامیکی دندان: از جنس چینی بوده که متناسب با دندانهای طبیعی می‎باشند. به همین دلیل کسانی که به شکل ظاهری دندان بیش از استحکام آن اهمیت می‎دهند، از این روکش‏ها‎ استفاده می‎کنند.
  3. روکشهای ترکیبی از سرامیک و فلز (زیرکونیا): این نوع روکش از جنس سرامیک بوده و به روکش‏ها‎ی فلزی شباهت زیادی دارند اما در ساخت آنها به جای استفاده از فلز، زیرکونیوم استفاده می‎شود که رنگ آنها سفید است و به همان اندازه روکش‏ها‎ی فلزی استحکام بالایی دارند.
نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک و زیبایی
استخوان فک محافظ ریشه دندان است که تاثیر زیادی نیز در زیبایی افراد ایفا می‎کند. ایمپلنت‏ها‎ی دندانی در نقاطی که دندان از دست رفته است، می‎توانند حجم استخوان فرد و زیبایی او را حفظ کنند. پس از جراحی ایمپلنت دندانی با توجه به جنس و شکل استخوان فک و همچنین واکنش‏ها‎ی بافتی بیمار، دوره درمان متفاوت است. اما نهایتا با مراقبت‏ها‎ی بیمار و تجویزات و دستورات دندانپزشک زیبایی و ترمیمی ، زیبایی ظاهری بیمار همچون دوره دندانهای طبیعی حفظ می‎شود.
 


:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

اهمیت نگهداری از ایمپلنتها

حفظ و مراقبت از ایمپلنت ‎ها‎ یکی از نکات مهمی است که در زمان کار گذاشتن پایه های تیتانیومی، دندانپزشک زیبایی و ترمیمی تاکید زیادی بر آن دارد و توصیه‎ها‎ی خود را به بیماران ارائه می‎دهد. دائمی بودن پروتزهای ایمپلنت موجب شده تا مراقبت و نگهداری از آنها اهمیت پیدا کند. در هر انسانی تفاوتهای اناتومیک از جمله تفاوت در میزان استخوان، کیفیت استخوان، شکل و نیز ارتباط فک بالا و پایین، اختلاف در اندازه‎ها‎، شکل‎ها‎ و ترکیب بندی‎ها‎ی ایمپلنت دندانی وجود دارد که موجب تفاوت در نحوه کاشت و نتیجه نهایی درمان ایمپلنت شده است. اگر استخوان‎ها‎ی فک بیمار به تحلیل روند و یا کف سینوس (سینوس‌های فک بالا) تغییر مکان دهد، بیمار باید تحت مراقبت‎ها‎ی دندانپزشک زیبایی خوب خود قرار بگیرد. به همین دلیل مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندانی اهمیت پیدا می‎کند.

چگونگی نگهداری از ایمپلنتهای

نگهداری از ایمپلنت‎ها‎ شامل بررسی‎ها‎ و معاینات دوره ای است که توسط دندانپزشک خوب انجام می‎شود و شامل جرم گیری، بررسی پایه، معاینه استخوان فک و ... است. حفظ بهداشت فردی نیز از دیگر نکاتی است که به عنوان مهمترین عامل ماندگاری ایمپلنت ‎ها‎ بیان می‎شود. دندانپزشك زیبایی ترمیمی باید بتواند شباهت‎ها‎ و تفاوت‎ها‎ي ایمپلنت‎ها‎ و دندانهاي طبيعي را از یکدیگر تشخیص دهد تا دستورالعمل‎ها‎ی نگهداری و حفظ سلامت ایمپلنت‎ها‎ را به بیمار توصیه نماید.
قرار گرفتن مستقيم ايمپلنت دندان درون استخوان آلوئول (پایه ای برای نگهداشتن پروتز) موجب می شود تا پروتز، نيروهاي اكلوزالي را به استخوان آلوئول متصل کند. نگهداری صحیح از ايمپلنت دندان موجب سلامتی بافت‎ها‎ی نرم و سخت دهان می‎شود.

روشهای نگهداری از ایمپلنتها

بیماران با کمک روش‎ها‎ی مورفولوژی می‎توانند دندانهای کاشته شده خود را تمیز نمایند. به عنوان مثال یکی از توصیه‎ها‎ی اکید دندانپزشک زیبایی خوب، استفاده بیمار از مسواك اينترپروگزيمال است زیرا این نوع مسواک مي تواند تا 3 ميليمتر به داخل سالكوس لثه يا پاكت نفوذ و سالكوس پري ایمپلنت را به خوبي تميز كند. علاوه بر اين كنترل مكانيكي پلاك، استفاده روزانه از دهانشويه‎ها‎ي حاوي گلوكونات كلروهگزيدين، می‎تواند تا میزان زیادی از رشد باکتری‎ها‎ی درون ايمپلنت دندان جلوگیری نماید.
نگهداری ايمپلنت دندان در یکسال اول اهمیت بیشتری دارد. بیمار باید در 3 ماهه اول، تحت مراقبت‎ها‎ی دندانپزشک خوب قرار بگیرد. بویژه اگر بيمار به دليل بيماري پريودنتال دندان خود را از دست داده باشد، فات‎ها‎ی پری (Stable) نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.
اگر یکسال از کاشت ايمپلنت دندان گذشته باشد و در این مدت هیچ مشکلی برای دندانهای بیمار رخ ندهد، می‎تواند هر 4 تا 6 ماه یکبار، برای معاینات به دندانپزشک زیبایی مراجعه نماید. دندانپزشک باید در جریان وضعیت بیمار قرار بگیرد و از وضعیت سلامت بافت‎ها‎ی پری ايمپلنت دندان، باخبر شود تا در مواقع لزوم تصمیمات درستی اتخاذ نماید.

نحوه معاینات ایمپلنت توسط دندانپزشک

دندانپزشك بايد اجزاء پروتزي دندان بیمار را به طور دقیق معاینه کند تا در صورت وجود احتمالي پلاك، جرم يا لق شدن پروتز را دريابد. همچنین بیمار هر 12 تا 18 ماه يك بار، باید از ایمپلنت ‎ها‎  رادیورافی تهیه کند. در پروتزهایی که پيچ شونده هستند، دندانپزشك بايد حداقل یک بار در سال، این نوع پروتزها را باز نماید تا بتواند بافت‎ها‎ي سخت و نرم پري ایمپلنت را بهتر ارزیابی کند. با این کار، دندانپزشک زیبایی خوب، می تواند علائم عفونت، تحليل استخوان پري ایمپلنت و يا نوروپاتي را مشاهده و بیمار را تحت مراقبت قرار دهد  تا از شکست ایمپلنت جلوگیری کند.
یک نکته مهم در نقش دندانپزشک خوب برای مراقبت از ایمپلنت‎ ها‎، دقت در بافت‎ها‎ي نرم لثه، تغييرات رنگ و قوام بافت نرم آنهاست. وجود تراكت فيستوله يك نشانه كلينيكي جدي است و مي تواند موجب ایجاد پاتولوژي و در نتیجه شكست ایمپلنت شود.

مراقبتهای بیمار از ایمپلنت

بيمارانی که از این شیوه درمانی استفاده می‎کنند، باید بدانند که بخش مهمي از نگهداري ایمپلنت ‎ها‎ بر عهده خود آنها خواهد بود و در صورت نتیجه نامطلوب، نباید تمامی مشکلات را به دندانپزشک زیبایی ترمیمی ربط دهند. براساس تحقیقات به عمل آمده، ثابت شده که پلاك باكتريايي نه تنها به ژنژيويت و پريودنتيت منجر می‎شود، بلكه می‎تواند عامل پیدایش  peri- implantits نیز باشد. بنابراین اولین فاکتور در حفظ و نگهداری ایمپلنت ‎ها،‎ شخص بیمار است. بویژه اگر ايمپلنت در مجاورت دندانهاي طبيعي قرار گرفته باشد، ممکن است موجب بیمار پریودنتال در بیمار شود. در این صورت مي تواند فضای مناسبی برای رشد باكتري‎ها‎ي پاتوژن و ارسال آنها به سالكوس پري ايمپلنت ایجاد کند. به تبع این امر، شاهد تخریب دندانهای طبیعی خواهیم بود. لذا شستشوی مداوم دندانهای کاشته شده و رعایت نکات بهداشتی از جمله مواردی است که تمامی متخصصان به آن تاکید جدی دارند.
 


:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()