نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

تاریخچه کوتاه در مورد ایمپلنت‌های دندانی

با کشف جمجمه‌های توسط بستن شناسن تاریخش روشنی از ایمپلنت در جایگزینی دندان‌های از دست رفته به دست آماده است. در استخوان فاک جمجمه‌های فوق، در محل دندانهای از دست رفته ، موادی از جنس فلزهای ریخته گری ( به منظور پایه) و پوسته صدف (به منظور محافظ ) به کار رفته است.

از ایمپلنت‌های دندانی چه میدانید؟

اگر شما یک یا چند دندان را از دست داده باشید و یا کاملا بدون دندان باشید میتوایند به منظور جایگزینی دندانهای از دست رفته از ایمپلنت استفاده فرمایید.

ایمپلنت دندانی بخشی است که به عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و تاج دندان روی آن بازسازی میشود. جنس ایمپلنت ، تیتانیوم (ماده ایی که از نظر زیستی‌ با نسوج بدن سازگاری دارد ) می‌باشد. این ایمپلنت‌ها در آرواره‌های بالا و پایین افراد قرار گرفته و در واقع پایه های مستحکمی برای کار گذاشتن پروتز می‌‌باشد.

مزایای ایمپلنت چیست؟

از مزایای ایمپلنت‌ دندانی این است که نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور ندارد و در نتیجه هیچگونه آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمیسازد. ایمپلنت به عنوان راه حل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته شده است . چرا که کاملا ظاهری طبیعی دارد و با دندانهای طبیعی فرد هیچگونه تفاوت محسوسی ندارد و بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن کاملا احساس آرامش می‌‌نماید . ایمپلنت‌ دندانی در تامین زیبائی‌ و عملکرد همانند دندانهای طبیعی و جلوگیری از تحلیل استخوان فک و کاهش فشار فزاینده روی دندانهای باقیمانده (وقتی‌ دندانی از بین میرود، دندانهای باقیمانده باید تمام نیروی جویدن و .. را تحمل کنند این نیروهای  وارده عمر مفید آنها را کم می‌کند) میتواند نقش بسزایی را ایفا نمایند.

ایمپلنت‌ ها چگونه عمل میکنند و تا چه حدی قابل اطمینان است؟

از ایمپلنت می‌توان به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش‌هایی‌ که جایگزین تاج دندان میشود استفاده کرده و همچنین در مواردی که دندان‌های مصنوعی فرد گیر کافی‌ نداشته باشد نیز می‌توان از ایمپلنت به عنوان محل گیر مناسب جهت ثابت نگه‌داشتن دندان‌های مصنوعی استفاده نمود. لازم به ذکر است که ایمپلنت‌های دندانی به طور متوسط با میزان موفقیت در حدود بالای ۹۵ % تردیدی را در استفاده آن باقی‌ نمیگذارد.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: