چرا ایمپلنت پس می زند: علل شکست ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

چرا ایمپلنت پس می زند: علل شکست ایمپلنت

چرا ایمپلنت پس می زند: علل شکست ایمپلنت ، با وجود اینکه درمان ایمپلنت یک درمان موفقیت امیزی است ولی در موارد کمی ممکن است درمان با موفقیت همراه نباشد امروزه میزان موفقیت ایمپلنت را بالای 95% گزارش می کنند که معنی ان این است که از هر 100 ایمپلنت گذاشته شده 5 ایمپلنت ممکن است با شکست همراه باشد و یا به اصطلاح معمول پس بزند.

حال سوال این است که علل شکست ایمپلنت چیست ؟ اولین  عامل میزبان یا شخص گیرنده ایمپلنت است اگر شخص بیماری هایی مانند قند خون کنترل نشده ، استفاده از داروهای کورتون با دوز بالا و یا سیگاری باشد شانس پس زدن ایمپلنت بالاتر است دومین عامل جنس یا برند ایمپلنت است برند های  ایمپلنت با سطح هایی که خاصیت پیوند استخوان بالاتری دارند طبیعتا شانس گرفتن پیوند ایمپلنت بالاتر است.

برای مثال برند هایی مانند استرا و اس ال اکتیو اشترومن را می توان از این دسته ایمپلنت ها دانست سومین عامل در میزان شکست نوع جراحی است اگر ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان بخصوص در دندانهای چند ریشه قرار داده شود شانس پس زدن ایمپلنت بالاتر میرود بخصوص اگر دندان کشیده شده باشه عفونت داشته باشد یا در انتهای ریشه ضایعه باشد مورد دیگر میزان استخوان اطراف ایمپلنت است مواردیکه استخوان تحلیل رفته و به اصطلاح نازک شده شانس گرفتن ایمپلنت پایین است در این موارد توصیه می شود که استخوان اطراف ایمپلنت با قرار دادن پیوند  استخوان تقویت شود.

نحوه عملکرد جراح نیز روی موفقیت یا شکست ایمپلنت تاثیر گذار است مواردکه اصول جراحی رعایت نشود و بخصوص موقع دریل کردن یا سوراخ کردن استخوان فک شستشوی کافی انجام نشود و حرارت ناشی از اصطکاک به بالای 47 درجه برسد شانس پس زدن ایمپلنت بالاتر می روذ رعایت اصول استریل جراحی و محیط عاری از میکروب در این نوع جراحی بسیار پر اهمیت است. مورد اخر رعایت بهداشت دهان بخصوص در چند هفته اول بعد از جراحی اسن عدم رعایت بهداشت دهان شانس الودگی محل جراحی بالاتر می برد و عفونت ایجاد شده باعث پس زدن ایمپلنت می شود.با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که علت شکست ایمپلنت یا پس زدن ان به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه این عوامل در موفقیت یا پس زدن ایمپلنت دخالت دارند.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: