نکاتی درباره ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

نکاتی درباره ایمپلنت

ایمپلنت دندان موجب زیبایی ، راحتی، بازسازی شکل، تکلم وسلامت بیمار میشود. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده وپس از گذشت زمان اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

سیستمهای مختلف ایمپلنت دندان درحال حاضر وجود دارد که هر یک مزایای خاص خود را دارد. درمان ایمپلنت دندان وابستگی به سطح آموزش کلینیکی وتجربه دارد. ایمپلنت دچار پوسیدگی نمیشود وهیچ گونه حرکتی ندارد. پر کردن فضای بین دندانی با ایمپلنت تاثیر بسزایی بر زیبایی دندان دارد. ایمپلنت همانند دندان طبیعی تا زمانی که از آن مراقبت شود برای بیمار کارایی دارد. برخی از بیماران تصور میکنند ایمپلنت و جراحی آن دردناک است در حالی که این جراحی از کشیدن یک دندان آسانتر است ودرد آنچنانی ندارد. لق شدن ایمپلنت دندان پس ازمدتی نشانه ی درمان بدوناموفق ایمپلنت است ، بنابراین درمان موفق ایمپلنت دندان نیازبه رجوع نزد پزشک متخصص وباتجربه دارد. ایمپلنت بسته به کاربرد متنوع میباشد بعنوان مثال نوع خاصی از ایمپلنت منجربه ثبات وگیر افتادگی پروتز دندان میشود که به درمان اوردنچر موسوم است.

اجزای ایمپلنت

ایمپلنت دندان ازاجرایی مجزا ساخته شده است که مانند دکمه هایی درون هم قرار میگیرند. قسمتهای مختلف ایمپلنت هر یک کاربرد خاص خود را دارند که شامل موارد زیر میباشند.

  • فیکسچر
  • اباتمنت
  • روکش

فیکسچر بعنوان ریشه دندانی در ایمپلنت ایفا نقش داشته که درون استخوان قرار داده میشود. فیکسر بصورت پیچ است که نیازمند جراحی جهت قرارگیری دراستخوان فک است. تیتانیومی بودن فیکسچر موجب افزایش قیمت ایمپلنت شده است. اباتمنت دیگر قسمت ایمپلنت بوده که برروی فیکسچر قرار میگیرد ودرنهایت روکش بعنوان تاج دندان روی اباتمنت قرار میگیرد. ساخت روکش درلابراتوار متناسب با نیاز بیمار صورت میگیرد.

عوامل موثر بر نیاز بیماربه ایمپلنت :

با افزایش سن افراد وازدست دادن دندانها ، بسیاری ازمشکلات نظیر مشکل درتناول غذا، صحبت کردن و نقص درزیبایی منجربه رجوع افراد به دندانپزشک جهت کاشت دندان شده است. در گذشته برای حل مشکلات فوق از پروتزهای کامل استفاده میشد که مشکلات مربوط به خود را داشت. امروزه با ایمپلنت دندان ومزایای اثبات شده دراستفاده از ایمپلنت وپروتزهای متکی بر آن در مقایسه با روشهای قدیمی بسیاری از مشکلات قبلی حل شده است. شکستهای متعدد ونارضایتی بیماران ازروشهای جایگزین ایمپلنت همانند استفاده ازپروتز ثابت ویا متحرک واثرات مضر وجانبی استفاده پروتز متحرک بجای ایمپلنت برای بیمار ازدیگر علل رجوع دندانپزشکان به استفاده ایمپلنت دندان شده است. درکنار همه ی موارد فوق جنبه روانی ازدست دادن دندان که میتواند منجر به نقص زیبایی فرد وکاهش اعتماد به نفس شود ویا مشکلات تکلمی ایجاد شده درنتیجه استفاده از پروتز متحرک وعوارض بی دندانی که منجر به برهم زدن اکلوژن دندان وافزایش سرعت تحلیل ریج دندان ودر نهایت کج شدن دندانهای کناری و... میشود ازدیگر علل استفاده ایمپلنت می باشد.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: