ایمپلنت بدون جراحی و بدون خونریزی
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت بدون جراحی و بدون خونریزی

ایمپلنت دندان بدون جراحی به شرایط ویژه ای نیاز دارد که بد.ن خونریزی انجام شود وشامل هرکسی نمیشود .منظور از ایمپلنت دندان بدون  جراحی در واقع جراحی ایمپلنتی است که بدون برش لثه وبخیه کردن لثه انجام شود.ایمپلنت دندان بدون جراحی یک روش کاملا علمی است وشرایط خاصی را می طلبد تا امکان پذیر باشد واجرا شود. ایمپلنت دندان بدون جراحی شامل کسانی میشود که دارای بافت لثه ی نرم وبافت استخوانی سخت باشند دراین حالت میتوان کاشت دندان را بدون نیاز به جراحی و خونریزی گسترده ای انجام داد.در روش ایمپلنت بدون جراحی به دلیل اینکه جراحی زیاد نیست جوش خوردگی زودتر اتفاق می افتد وزمان درمان کاهش می یابد.از آنجا که بعد از کشیدن دندان استخوان تحلیل پیدا می کند، بنابراین در اکثر مواقع با کمبود استخوان مواجه هستیم و بدون دید مستقیم استخوان امکان جایگذاری ایمپلنت از نظر عملی امکانپذیر نمی باشد. جراحی flapless تنها در مواردی که میزان استخوان کافی باشد، با استفاده از surgical guide ها که به کمک رادیوگرافی CBCT استخوان ساخته شده است، امکان پذیر می باشد. استفاده می شود و جراحی ایمپلنت بدون خونریزی و بدون درد نامیده می شود.

روش پانچ (بدون نیاز به جراحی):

اگر بیمار دارای بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) خوبی باشد، می توان کاشت دندان را بدون نیاز به جراحی گسترده و با روشی ساده و با کمترین اندازه درد و خونریزی برای بیمار انجام داد. از آنجایی که در این روش خون رسانی بافت پیرامون ایمپلنت کمتر دچار خدشه می شود، جوش خوردگی با استخوان زودتر رخ داده و زمان درمان کاهش مییابد.
در ایمپلنت بدون جراحی به جای اینکه لثه شکافته شود و در معرض دید کامل قرار بگیرد، جراحان ماهر محل قرار دادن ایمپلنت را به راحتی حس میکنند و حتی تراکم استخوان را هم کاملاٌ در این اسکن ها میتوانند مشاهده نمایند.

روش لیزر:

 

امروزه لیزر در همه زمینه ها کاربرد دارد یکی از مهمترین کاربرد های لیزر در جراحی های حساس از جمله ایمپلنت می باشد.
ایمپلنت دنیای بسیار گسترده ای را پیش روی دندانپزشکان قرار داد ولی چون همراه با جراحی بود و اینکه در صورت هر گونه عفونت امکان ناموفق بودن عمل و پس زدن پایه تیتانیومی ایمپلنت وجود داشت ، نیاز به روش جدید و کامل تری در کنار کاشت ایمپلنت احساس میشد.
لیزر انقلابی در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرد. استفاده از لیزر جراحی برای کمک به جایگذاری ایمپلنت و مرحله دوم ، بهبود همراه با فرم دهی بافت نرم توصیه میشود. به علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضد عفونی سطوح ایمپلنتی پیشنهاد میشود. در نتیجه لیزر یکی از تکنیک های درمانی جدید در دندانپزشکی می باشد که باعث کاهش زمان درد و خونریزی می گردد.
در جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان هم مثل سایر جراحی های دهان سرعت ترمیم و خاصیت ضد التهابی و ضد دردی لیزر کمک شایانی به مشکلات پس از ایمپلنت می کند. جالب توجه این است که کسانی که با لیزر ایمپلنت انجام دهند دیگر هرگز با روشهای معمولی انجام نخواهند داد.

اما شرایط محل قرار دادن ایمپلنت:
_مناسب بودن استخوان
_ارتفاع مناسب
_ضخامت مناسب
_تراکم استخوان

این کار برای جراحان بسیار دشوار خواهد بود اما برای بیمار ویژگی‌ها و مزایایی دارد:

۱- کاهش زمان کاشت دندان
۲- کاهش درد بعد از کاشت دندان
۳- کاهش تورم بعد از کاشت دندان
۴- بهترین روش برای بیماران دیابتی
۵- بهترین روش برای بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آنها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.
۶- بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آنها جراحی‌های پیشرفته جابه‌جایی عصب پیشنهاد شده است.
۷- بهترین روش برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.
۸- بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.
۹- جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان
۱۰- کاهش خونریزی بعد از کاشت دندان
۱۱- استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان
۱۲‌- انجام کارهای عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان
۱۳‌- حفظ لثه بین‌دندانی و درنتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب
درصورتی‌که جراح تجربه انجام این روش را نداشته باشد، و نتواند مسیر استخوان را از روی لثه پیدا کند،درنتیجه ممکن است بخشی از ایمپلنت را به سمت لثه هدایت کند که باعث از دست رفتن ایمپلنت در کوتاه‌مدت یا بلندمدت می‌شود.

روش‌های مراقبت و نگهداری پس از انجام ایمپلنت

• استفاده از دهان‌شویه کلرهگزیدین سه بار در روز از روز بعد از کاشت ایمپلنت دندان به مدت ۵ روز (روش استفاده: بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و پس ‌از آن به‌اندازه یک درب دهان‌شویه بدون رقیق کردن به مدت یک دقیقه در دهان بچرخانید و تا یک ساعت پس ‌از آن دهان‌تان را آب نزنید و غذایی میل نکنید.
• درصورتی ‌که داروی آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز شده در اولین فرصت استفاده کرده و طبق دستور ادامه دهید.
• استفاده از مسکن تا دو روز اول بعد از کاشت ایمپلنت دندان جهت کاهش درد توصیه می‌شود.
• از تف کردن پرهیز کنید و در هر صورت آب دهان را ببلعید.
• دو ساعت بعد از جراحی غذا خوردن مانعی ندارد، اما سعی کنید به مدت۴۸ساعت غذای سرد و رقیق میل کنید. بعد از این مدت خوردن غذاهای گرم هیچ‌گونه مانعی نداشته اما به مدت یک هفته از خوردن غذاهای جویدنی پرهیز کنید.
• از مکیدن و استفاده کردن نی برای خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
• از کشیدن سیگار حداقل به مدت ۵روز خودداری کنید.
• مراقبتایمپلنت به همراه پیوند استخوان‌: بهتر است روز اول جراحی تا قبل از خواب با فواصل زمانی ۱۵دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید و پس‌فردای روز جراحی نیز کمپرس گرم هر ۱۵دقیقه تجویز می‌شود.
• مراقبت ایمپلنت از نظر مسواک زدن: در روز جراحی ایمپلنت نواحی دیگر دهان مسواک زده شود و ناحیه ایمپلنت شده تا سه روز فقط با دهان‌شویه تمیز شود. از روز سوم یا از مسواک اسفنجی استفاده شود یا با پنبه آغشته به کلرهگزیدین آرام محل کاشت ایمپلنت را تمیز کنید، چون تمیز بودن لثه دور ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد و سرعت ترمیم لثه دارد.
• تورم در هفته اول طبیعی بوده. همچنین درد و تب مختصر نیز بعد از جراحی معمولا وجود خواهد داشت. درصورتی‌ که شرایطی غیر از مسائل فوق وجود داشت، بیمار نیازمند مراجعه یا تماس با مطب است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: