آشنایی با ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آشنایی با ایمپلنت

مزایای ایمپلنت های دندانی آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. اگر دندان کشیده شده ای دارید، آشنایی با ایمپلنت حتماً برایتان سودمند خواهد بود.

پوسیدگی وسیع- عصب کشی ( درمان ریشه ) ناقص- دندانهایی که در اثر ضربه دچار شکستگی های وسیع شده اند، همگی از عواملی هستند که در اغلب مواقع باید دندانها را از دهان خارج کنیم. بی دندانی حس ناخوشایندی است که زیبایی ما را هم به مخاطره می اندازد.

در گذشته برای جایگزینی دندانهای خارج شد دو روش وجود داشت:

۱٫ بریج های دندانی یا همان پل بین دو دندان

در بریج ها دو دندان کناری فضای بی دندانی باید تراش داده شوند و با روکش یا کراون پوشانده شوند. در بعضی مواقع دندانهای مجاور، غیر از روکش به درمان ریشه نیز نیاز خواهند داشت. یعنی دندانهای سالم و دست نخورده ما، برای پر کردن جای خالی دندان کشیده شده، باید تراشیده شده و عصب کشی شوند.

۲٫ دندانهای متحرک: که می توانست شامل یک دندان یا بیشتر باشد.

برای مسواک زدن بقیه دندانها، دندانهای متحرک باید از دهان خارج شوند و مجدداً بعد از مسواک داخل دهان قرار گیرند، این عمل، حس دائمی بودند دندان را به فرد القاء نمی کند. گذشته از این در صحبت کردن و غذا خوردن نیز گاهی مشکلاتی را ایجاد می کنند.

برای رهایی از معایب دندانهای متحرک و بریج ها، ایمپلنت های دندانی معرفی شدند. ایمپلنت ها قطعاتی شبهه ریشه دندان از جنس تیتانیوم هستند که داخل استخوان فک قرار می گیرند و روی آنها روکش یا کراون قرار داده می شود.

مزایای ایمپلنت:

مزایای ایمپلنت های دندانی فراوان است. مهمترین مزیت اینکه، ایمپلنت با قرارگیری داخل استخوان، از تحلیل و از بین رفتن استخوان فک جلوگیری می کند. این کار از دندانهای متحرک و بریج ها ساخته نیست .ایمپلنت ها کاملاً با استخوان فک یکپارچه شده و بطور محکمی به آن اتصال می یابند این یعنی که ایمپلنت ها دائمی هستند و اگر با روش صحیح از آنها مراقبت کنیم هیچ زمان مصرفی ندارند.

حس صحبت کردن و غذا خوردن با ایمپلنت مشابه دندانهای طبیعی است. ضمناً زیبایی ایمپلنت از روشهای دیگر جایگزین کردن دندان به مراتب بهتر است. لازم نیست ایمپلنت ها را شب ها از دهان خارج کنید و در ظرف آب بگذارید! و یا دندانهای مجاور آن را تراش دهیم. ایمپلنت ها بطور دائمی و مستقل، فضای بی دندانی را پر کرده و لبخند رضایت بخشی را برایتان به همراه می آورند.

موفقیت ایمپلنت:

شانس موفقیت ایمپلنت بسیار بالا است اگر شرایط قرارگیری ایمپلنت در فک بدرستی بررسی شود و نگهداری آن در داخل دهان نیز بخوبی انجام گیرد تا ۹۸% موفقیت در درمان برایتان به همراه دارد.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب افراد می توانند از ایمپلنت استفاده کنند.قرار دادن ایمپلنت در نوجوانان زیر ۱۸ سال که در دوره رشد قرار دارند باید با احتیاط انجام گیرد و ترجیحاً گذاشتن ایمپلنت به بعد از دوران رشد موکول شود. کسانی که سیگار می کشند و الکل مصرف می کنند کاندید مناسبی برای ایمپلنت نمی باشند.

افرادی که دارای بیماریهای مزمن کنترل نشده از قبیل دیابت ویا  بیماریهای قلبی هستند و یا اشعه درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند و یا داری بیماریهای استخوانی از قبیل پوکی استخوان می باشند باید قبل از جراحی ایمپلنت

مورد بررسی دقیق قرار گیرند و با احتیاط سراغ ایمپلنت بروند.

در بقیه افراد اگر استخوان فک ضخامت کافی در ناحیه بی دندانی را داشته باشد و از بهداشت دهانی مناسبی برخوردار باشند،می توانند از ایمپلنت استفادهنمایند.

مراحل انجام:

اولین مرحله ارزیابی و طرح درمان ایمپلنت می باشد. باید معاینه دقیقی از داخل دهان و همچنین بررسی هایی از طریق رادیوگرافی و سی تی اسکن روی استخوان فک انجام گیرد. اگر شرایط استخوان مناسب بود، جراح، ایمپلنت را داخل فک قرار داده و بخیه می کند. بعد از گذشت ۳ الی ۴ ماه از جراحی، ایمپلنت ها با استخوان فک کاملا یکپارچه شده و می توانیم قسمتهای مربوط به روکش ها را بر روی ایمپلنت قرار داده و قابلگیری روکش انجام می شود.

در بعضی از موارد می توان درمانهای مربوط به روکش و قالبگیری را چند روز بعد از قرار دادن ایمپلنت در فک انجام داد و زمان چند ماهه لازم نیست. در ایمپلنت در بعضی از افراد می توان همزمان با کشیدن دندان، ایمپلنت را هم بلافاصله در جای آن، در استخوان فک قرار داد. که البته این مورد به ملاحظات جراحی دیگری نیز نیازمند است.

مراقبت از ایمپلنت مشابه دندانهای طبیعی است. مسواک مرتب با روش صحیح و نخ دندان نباید فراموش شود. غفلت از بهداشت دهان از عوامل شکست ایمپلنت است. اگر برای بهداشت دهان اهمیت  کمی قائل هستید، اصلا سراغ ایمپلنت نروید.

درد ایمپلنت:

درمان ایمپلنت مشابه بقیه جراحی های دنداپزشکی است. ایمپلنت در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد و به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان نیازی نیست. ممکن است بعد از جراحی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک نیز برایتان تجویز شود. نگرانی تان از بابت درد در حین انجام ایمپلنت کاملا بی مورد است.

یکی از مهمترین کاربردهای ایمپلنت در افرادی ست که همه دندانهای خود را از دست داده اند.این افراد که باید از دندانهای مصنویی تمام فک (پروتز کامل) استفاده نمایند اغلب با یک مشکل عمده بنام لقی دندانهای مصنوعی مواجه هستند.دندانها در هنگام غذا خوردن ویا صحبت کردن،جابجا شده ویا از دهان خارج می شوند.ایمپلنت برای این افراد واقعا نجات بخش است :تعداد مشخصی ایمپلنت در هر فک قرار داده وپروتز کامل (دندانهای مصنوعی) را با قطعاتی به این ایمپلنت ها متصل می نماییم.با این کار لقی دندانهای مصنوعی کاملا برطرف میشود ودر عین حال هر وقت که لازم باشد میتوان دندانهای مصنوعی را از ایمپلنت ها جدا نمود.

ایمپلنت اگر با روش صحیح در فک کار گذاشته شود، کاملا با استخوان فک یکی شده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند.همچنین ایمپلنت دچار هیچگونه پوسیدگی نمی شودوهیچگاه به درمان ریشه (عصب کشی) نیازی نخواهد داشت .همه اینها یعنی اینکه ایمپلنت یک درمان دائمی وبدون تایخ مصرف است که با حداقل عوارض لبخندی زیبا را برایتان به ارمغان می آورد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: