جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت

ایمپلنت‌ ها پیچ هایی از جنس تیتانیوم خالص سازگار با بافت استخوان فک هستند که درون استخوان فک گذاشته می شوند. حدود 6 تا 12 هفته زمان جهت اتصال استخوان اطراف ایمپلنت به بدنه ایمپلنت‌ لازم است. پس از تکمیل این دوره انتظار، پروتز متصل به ایمپلنت که می تواند یک روکش تکی، چند واحد روکش متصل به هم به شکل پل یا بریج و یا پروتز متحرک باشد را داخل دهان نصب نمود.

فاکتور مهم در موفقیت درمان ایمپلنت‌ در مرحله اول، میزان و استحکام استخوان موجود است. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت دندانی در ناحیه مورد نظر وجود نداشته باشد می توان از پیوند استخوان مصنوعی و یا استخوان خود بیمار که از مناطق دیگر بدن بیمار بدست می آید استفاده نمود.
چنانچه دندانی نیاز به خارج کردن داشته باشد در شرایط خاص می توان در همان جلسه ایمپلنت دندانی را جایگزین دندان نمود. چنانچه بنا به دلایلی نتوان در همان جلسه ایمپلنت دندانی را قرار داد حداقل 2 تا 3 ماه جهت تشکیل استخوان در آن ناحیه باید انتظار کشید.

اگر مدت زمان طولانی از کشیدن دندان بگذرد ممکن است تحلیل استخوان به شدت در آن ناحیه اتفاق بیافتد به شکلی که ممکن است قرار دادن ایمپلنت دندانی را یا غیر ممکن کند یا با مشکلات جدی مواجه سازد. همچنین امکان دارد دندان های مجاور آن ناحیه بی دندان کج شده و قرار دادن ایمپلنت‌ را مشکل نمایند.

در چه مواردی از ایمپلنت‌ استفاده می شود؟

جایگزینی یک تک دندان: در این روش به جای یک دندان از دست رفته یک ایمپلنت‌ گذاشته می شود.

جایگزینی چند دندان: در این روش چند دندان مجاور هم که از دست رفته اند با تعداد کمتری ایمپلنت‌ که توسط پل یا بریج به هم متصل می شوند جایگزین می گردند. در این روش امکان جایگزینی کل دندان های یک یا دو فک توسط پروتز ثابت وجود دارد.

پروتز متحرک متکی به ایمپلنت‌: در این روش به دلایلی از قبیل عدم امکان قرارگیری تعداد زیاد ایمپلنت در فک، روابط ناهماهنگ فک بالا و پایین، از دست رفتن میزان زیادی استخوان فک و تورفتگی لب و گونه در اثر این تحلیل و یا دلایل اقتصادی امکان استفاده از پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت دندان وجود ندارد. لذا 2 تا 5 عدد ایمپلنت در هر فک قرار داده می شود و پروتز متحرک که توسط خود بیمار قابل اتصال به ایمپلنت دندان است، جهت استفاده بیمار ساخته می شود.

مزیت‌های پروتز متحرک متکی به ایمپلنت دندان:
هزینه درمان ارزان‌تر، بهتر پرشدن لب و گونه، امکان تمیز کردن آسان‌تر اطراف ایمپلنت‌ها، جراحی در منطقه کوچکتر
معایب پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت‌:
برخی از بیماران از اینکه پروتز متحرک دارند احساس خوبی ندارند، لزوم خارج کردن پروتز جهت نظافت بعد از هر وعده غذایی.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

 





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: