معرفی کامل ایمپلنت دندانی
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

معرفی کامل ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی یک ریشه فلزی از جنس تیتانیوم می باشد که در استخوان فک کاشته و سپس لثه روی آنرا می پوشاند. پس از چند ماه این ریشه فلزی به استخوان جوش می خورد. سپس لثه اطراف ایمپلنت آزاد می شود تا با تکنیک قالب گیری مخصوص روکش روی آن ساخته شود. با این روش درمانی، فضای بی دندانی پر می شود بدون اینکه به دندانهای کناری صدمه وارد آید. همچنین با انتقال فشار مضغی به درون استخوان از تحلیل استخوان جلوگیری به عمل می آید. به علت استفاده از تکنولوژی پیچیده هزینه این درمان بیش از درمانهای دیگر می باشد. اما اگر دراز مدت نگاه شود روش گرانی نیست. طول عمر ایمپلنت دندان بیش از بریج می باشد و دندانهای مجاور آسیب نمی بینند.
یکی از مدرنترین روشهای درمان با ایمپلنت دندانی که در این کلینیک امکان پذیر است روش immediate load می باشد. در این روش بلافاصله پس از کاشت ریشه فلزی می توان به بیمار یک روکش ثابت موقت داد تا در دوره ترمیم ایمپلنت دندانی بیمار بدون دندان ثابت نباشد.
زمانی که دندانی کشیده شود، یبمار نه فقط دندان خود را از دست می دهد بلکه استخوان نگاهدارنده دندان و استخوان فک و لثه پوشاننده آن تحلیل می رود. علت تحلیل استخوان این است که سلولهای استخوانی جهت زنده ماندن باید تحت فشار مضغی قرار گیرند. زمانی که دندان کشیده می شود تحریک استخوان نیز متوقف می شود. این مسئله ممکن است کوتاه مدت اهمیتی نداشته باشد اما دراز مدت، تحلیل استخوان (بخصوص در ناحیه قدامی) در هنگام لبخند مشهود می باشد بعلاوه زمانی که بیمار دارای دست دندان شود جهت ثبات دست دندان اهمیت بسزایی دارد. کاشت ایمپلنت دندان با تحریک سلولهای استخوانی فک جلوگیری از تحلیل استخوان می نماید

موارد استفاده از ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی را میتوان بجای موارد زیر استفاده کرد
جایگزین یک دندان از دست رفته
جایگزین یک دندان Missing
جایگزین گروهی دندان ها بصورت بریج
جایگزینی تمامی دندان های یک فک کامل
ثابت نمودن دست دندان های لق
یک دندان از دست رفته
بریج با چند دندان از دست رفته
بهتر است که ایمپلنت ها به همدیگر متصل شوند و به صورت گروهی روکش شوند تا اینکه تک تک و به طور مجزا روکش شوند به این دلیل که میتوانند در تحمل فشارهای جویدن به کمک هم بیایند.

طول درمان ایمپلنت چقدر است؟

طول مدت جراحی معمولا از نیم ساعت تا دو ساعت می باشد و بسته به تعداد ایمپلنت ها و شرایط فکی بیمار تغییر می کند .در مواردی که علاوه بر کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان و یا تغییر شرایط کف حفره سینوس در فک بالا نیاز باشد ،زمان کاشت ایمپلنت بیشتر خواهد بود .
پس از کاشت ایمپلنت دندانی تا قرار دادن پروتز روی آن زمانی حدود ۶هفته تا ۳ماه موردنیازاست ،تا کاملا ایمپلنت ها در شرایط بدور از تکان و لرزش به آرامی به استخوان فک بیمار جوش بخورد و ایمپلنت دندانی در جای خود کاملا محکم شود سپس دندانپزشک مبادرت به قرار دادن پروتز روی ایمپلنت می کند .البته در مواردی باتوجه به کمیت استخوانی فک بیمار و نوع ایمپلنت دندانی خاصی که طراحی شده است تا بار گذاری فوری روی آن صورت گیرد ،بنا به تشخیص جراح دندانپزشک می توان بلافاصله پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندانی ،پروتز را روی ایمپلنت قرار داد.

چگونه پس از جراحی ایمپلنت دندانی غذا بخوریم؟

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان ها ی از دست رفته بیماران به کار می رود و مزایای زیادی برای آن ها دارد .جراحی ایمپلنت به طور معمول با بی حسی موضعی و درمطب انجام می شود و بدون درد است .مراقبت کافی بیمار پس از جراحی ایمپلنت از اهمیت زیادی برخوردار است واین مهم است که چه نوع غذاهائی و چگونه مصرف شود.
به طور معمول پس از جراحی های ایمپلنت به بیمار گفته می شود که غذاهای نرم مصرف کند ولی این غذاهای نرم از نظر یک دندانپزشک به چه غذاهائی گفته می شود؟

پودینگ ،ژله ،آب سیب،شیر، ماست ، سوپ میکس شده (توسط دستگاه مخلوط کن)،پوره سیب زمینی نمونه هائی از غذاهای نرم است وباید تا ۷۲ ساعت فقط از چنین غذاهائی استفاده شود.

از خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی ها سرد یا گرم خودداری کنید.بعد از جراحی ایمپلنت دندانی، دندان ها و لثه ها حساس می شوند و همین مسئله باعث می شود با خوردن و اشامیدن سرد و گرم موضع دردناک می شود و حساسیت آن بیشتر می شود.

از خوردن خوراکی های سخت و کوچک نظیر آجیل ،پاپ کرن و سبزیجات نپخته خودداری کنید.این گونه خوراکی ها می تواند در بین لثه و ایمپلنت ها قرار گیرد وباعث درد و عفونت شود.

از جویدن با طرفی از دهان که جراحی شده است ،خودداری کنید .فشار بر ناحیه جراحی ممکن است باعث خونریزی از ناحیه شود.

بعد از ۷۲ ساعت به تدریج به رژیم غذائی جامد خود برگردید.اگر هنوز دندان ها و لثه حساس بودند جویدن غذاهای سخت را تا زمان رفع حساسیت به تأخیر اندازید.و از غذاهای نرم استفاده کنید.

عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟

پس از جراحی ایمپلنت دندان بسته به مدت زمان کیفیت استخوان و واکنش های بافتی بیمار،مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی ایمپلنت قابل پیش بینی است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت دندان و ایمپلنت با تجویز داروآنرابه حداقل می رسند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: