قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است. قیمت هر واحد ایمپلنت دندان چه قدر می باشد. سوالات بسیاری از بیماران که قصد استفاده از طرح درمان ایمپلنت دندان را دارند قیمت هر واحد ایمپلنت دندان و یا به عبارت ساده تر قیمت انواع ایمپلنت های دندانی می باشد. در بسیاری از مقالات تنها به موضوعات علمی مرتبط با ایمپلنت دندان پرداخته شده است اما در این مقاله سعی بر آن شده است اطلاعاتی جامع درباره قیمت ایمپلنت و قیمت انواع ایمپلنت دندان در اختیار خوانندگان  قرار گیرد.

هزینه کلی

به طور کلی، قیمت ایمپلنت دندان و یا قیمت کاشت دندان ایمپلنت شامل هزینه جراحی لثه، جایگذاری پایه (آماده  سازی ایمپلنت دندان برای دریافت عضو مصنوعی) و بازیابی (جایگذاری روکش) می باشد. در حقیقت، هزینه ایمپلنت دندان متغیر می باشد و بستگی به عوامل بسیاری از جمله:

  • کیفیت، مقدار و محل استخوان:

    در صورتی که عرض استخوان و ارتفاع ان در محلی که ایمپلنت قرار می گیرد کافی باشد، هزینه ی اضافی بر هزینه ی ایمپلنت تحمیل نمی نماید. اما در صورتی که استخوان تحلیل رفته باشد و یا شکل و اندازه استخوان کافی نباشد هزینه مرتبط به پیوند استخوان می تواند هزینه ایمپلنت دندانی را افزایش دهد.

  • تعداد و نوع دندان ها: 

    تعداد دندان هایی که جایگزین می شوند بر قیمت ایمپلنت و یا همان نرخ ایمپلنت تاثیر بسزایی دارد. همچنین نوع و جنس روکش مربوطه نیز هزینه کاشت دندان ایمپلنت را تغییر می دهد. می بایستی توجه داشت که نوع دندان هایی که جایگزین می شوند نیز بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است یا به عبارت دیگر هزینه ایمپلنت هر دندان متفاوت می باشد. به طور مثال، هزینه ایمپلنت دندان جلو به دلیل توجه ویژه به جنبه های زیبایی دندان های قدامی می تواند با هزینه ایمپلنت یک دندان آسیا متفاوت باشد.

  • نوع و جنس :

    نرخ ایمپلنت دندان بسته به نوع و جنس ایمپلنت های دندانی متغیر است اما اکیداً توصیه می گردد از سیستم های شناخته شده و مورد تایید سازمان های معتبر دندانپزشکی استفاده شود. امروزه شاهد تبلیغات مرتبط با ارزانترین ایمپلنت دندان در سطح جامعه می باشیم که عموما با استفاده از سیستم های غیر استاندارد انجام می پذیرند که منجر به صدمات غیر قابل جبرانی برای بیماران می گردند.

انواع  ایمپلنت دندانی در برندهای مختلف و در کشور های مختلف تولید می گردند که از متداول ترین آنها می توان به ایمپلنت کره ای، ایمپلنت سوئیسی و ایمپلنت آمریکایی اشاره نمود. قیمت انواع ایمپلنت با توجه به تکنولوژی ساخت آن می تواند متفاوت باشد. به طور مثال، قیمت ایمپلنت کره ای با قیمت ایمپلنت سوئیسی متفاوت است اما بایستی توجه نمود که این تفاوت در قیمت ایمپلنت به معنای تفاوت کیفیت ایمپلنت نمی باشد.

ایمپلنت دندان هزینه اش شامل چه مواردی است؟

شایان ذکر است قیمت ایمپلنت کامل و یا هزینه ایمپلنت با توجه به تجهیزات، مواد و بهره گیری از تکنیک های نوین به کار گرفته شده در این درمان در مقایسه با قیمت انواع دیگر درمان های دندان پزشکی همانند قیمت انواع دندان مصنوعی بالا نمی باشد.

علاوه بر نکات ذکر گردیده، می بایستی توجه داشت که ایمپلنت دندان از قطعات مختلفی تشكیل شده است و هر قطعه هزینه بالایی دارد که بر قیمت ایمپلنت تاثیر گذار می باشد. همچنین  طرح درمان ایمپلنت از مراحل مختلف و پیچیده ای تشكیل شده است (به طور مثال جراحی ایمپلنت، جراحی بسیار حرفه ای و با مسئولیت بالا می باشد. مراحل پروتز ایمپلنت نیز بسیار تخصصی است و می تواند تا چندین برابر سایر پروتز های دندانی معمول هزینه در بر داشته باشد.) و هزینه های هر مرحله بر قیمت ایمپلنت هر دندان تاثیر گذار است. با وجود تمام این مسائل قیمت ایمپلنت دندان در ایران و خصوصا قیمت ایمپلنت دندان در تهران نسبت به قیمت ایمپلنت یک دندان در کشور های  اروپایی و آمریکایی بسیار پایین تر می  باشد.

در نهایت می بایستی به این مهم نیز اشاره نمود ایمپلنت هزینه نیست بلکه ایمپلنت هزینه لبخند دوباره و زندگی لذت بخش بیمار است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: