مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت دندان

این پروسه نیازمند تلاش گروهی شما، دندانپزشک و متخصص بیماری‌های لثه (پریودنتیست) می‌باشد. پریودنتیست و دندانپزشک در مورد تعیین مکان و چگونگی کاشت دندان با شما مشورت خواهند کرد. بسته به شرایط خاص شما و نوع ایمپلنت انتخابی، پریودنتیست یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای شما را تهیه و تنظیم خواهد کرد.

  • در مرحله اول، دندانپزشک با عمل جراحی، ایمپلنت دندانی را در داخل استخوان فک شما قرار می‌دهد. دندانپزشک ممکن است یک رژیم غذایی شامل غذاهای نرم، غذاهای سرد و سوپ گرم را در طول فرایند بهبودی به شما توصیه کند.
  • در مرحله بعد، استخوان اطراف ایمپلنت دندان در طی فرآیندی موسوم به روند یکپارچگی استخوانی بهبود می‌یابد. عاملی که ایمپلنت را آنچنان محکم می‌کند این است که در واقع استخوان پیرامون آن رشد می‌کند و آن ایمپلنت را در محل خود نگه می‌دارد. روند ترکیب شدن ایمپلنت با استخوان، نیازمند گذشت زمان است. برخی از بیماران لازم است تا چند ماه صبر کنند تا ایمپلنت به طور کامل با استخوان ادغام شود. پس از آن، جراح می‌تواند دندان جایگزین را به ایمپلنت متصل کند. بیماران دیگر ممکن است کاشت ایمپلنت و دندان جایگزین را تنها در یک جلسه انجام دهند.
  • مرحله نهایی شامل قرار دادن دندان مصنوعی / دندان است. برای یک ایمپلنت تک دندانی، دندانپزشک یک دندان جدید به نام تاج دندان را برای شما سفارشی می‌سازد. تاج دندان بر اساس اندازه، شکل، رنگ و تناسب با دندان‌های دیگر شما طراحی و ساخته خواهد شد تا بخوبی با آنها ادغام شود. در صورت کاشت بیش از یک دندان‌، پل‌های سفارشی و یا دندان‌های مصنوعی به تناسب دهان و ایمپلنت شما ساخته خواهد شد. (توجه داشته باشید که ساخت دندان جایگزین معمولاً کمی نیاز به زمان دارد. در این میان، دندانپزشک شما ممکن است برای کمک به شما برای غذا خوردن و صحبت کردن عادی، به شما تاج، پل و یا دندان مصنوعی موقت، تا زمانی که جایگزین دائمی آماده شود، ‌دهد.)

بنابراین این عمل می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد. کارآمدی و میزان موفقیت این روش، تا حدودی به قابلیت التیام شما بستگی دارد. 

مراحل ایمپلنت نیازمند چندین جلسه است. این پروسه همچنین نیازمند تخصص و مهارت دندانپزشک است تا رنگ دندان جدید با سایر دندان‌ها هماهنگ بوده و قرار دادن ایمپلنت دندانی به درستی انجام شود. کلینیک ما بخشی از یک طرح جامع برای خدمات دندانپزشکی با کلینیک‌های دیگر (از جمله اندودنتیست‌ها، جراحان دهان و دندان و پریودنتیست‌ها) می‌باشد.

بعد از عمل کاشت دندان چه کارهایی باید انجام داد؟ 

همان‌طور که می‌دانید، دندان‌های طبیعی شما نیازمند پاکیزگی و مراقبت‌ روزانه و نیز مراجعه منظم به دندان‌پزشک می‌باشد. ایمپلنتهای‌ دندان نیز درست مانند دندان‌های طبیعی شما بوده و به همان میزان مراقبت نیاز دارند. به منظور تمیز و عاری از جرم بودن دندان‌های کاشته شده خود، باید آنها را به طور منظم با مسواک و نخ ندان تمیز کنید.

هزینه کاشت دندان 

کاشت دندان ممکن است یک راه حل دائمی باشد، اما به معنی ارزان بودن آن نیست. هزینه آن بر مبنای کاشت هر دندان محاسبه می‌شود و بسیاری از بیمه‌ها آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

با این حال، کاشت دندان می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای شما به شمار بیاید، به شرط آن که دندان جدید کاملاً اندازه و متناسب بوده و توسط یک متخصص به درستی کاشته شود تا نهایتاً زیبایی لبخند شما را بازگرداند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: