آیا کاشت دندان برای همه مناسب است؟
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

آیا کاشت دندان برای همه مناسب است؟ 

کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت دندان، باید از سلامت عمومی دهان و دندان برخوردار باشد. همچنین برای حمایت از ایمپلنت، وجود استخوان کافی در فک بیمار مورد نیاز است. بهترین کاندیداها افرادی هستند که بافت لثه آن‌ها سالم و بدون بیماری پریودنتال (بیماری لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان) است.

هر کسی نمی‌تواند عمل کاشت دندان داشته باشد. ایمپلنت باید در استخوان فک قرار داده ‌شود تا پُست تیتانیومی و دندان جدید، محکم در جای خود نگه داشته شوند. اگر شما استخوان فک کافی در منطقه مورد نظر نداشته باشید، ممکن است ایمپلنت محکم جای نگیرد و یا ناپایدار باشد.

همچنین لازم است که شما از آن دسته افرادی باشید که به بهداشت دهان و دندان خود بسیار اهمیت می‌دهند. عمل کاشت دندان، خطرات جدی عفونت دارد که می‌تواند موجب درد و ناکارآمدی ایمپلنت دندانی شود. بنابراین ضروری است که آن منطقه را با دقت تمیز نگه دارید.

وجود بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا سرطان خون، ممکن است روند التیام پس از جراحی را مختل سازد. بیماران مبتلا به این عوارض  ممکن است کاندیدای خوبی برای کاشت دندان نباشند. مصرف دخانیات نیز می‌تواند موجب کُندی روند التیام گردد.

مزایای کاشت دندان

ایمپلنت های دندانی اغلب اولین انتخاب بوده و یک درمان استاندارد نسبت به گزینه‌های دیگر برای جبران دندان از دست رفته و یا آسیب دیده است.

  • ظاهر یک دندان طبیعی را دارند. یک ایمپلنت دندانی محکم و با ثبات، دندان از دست رفته را جبران می‌کند، به طوری که مانند یک  دندان طبیعی به نظر رسیده و بین دندان‌های دیگر بخوبی جای می‌گیرد. گزینه‌های دیگر می‌تواند منجر به تخریب استخوان شده و در خوردن، لبخند زدن، صحبت کردن و دیگر فعالیت‌های روزمره اختلال ایجاد کند.
  • با دوام ساخته شده‌اند. کاشت دندان یک راه حل بلند مدت است. کاشت دندان بر خلاف روش سنتی قرار دادن پل دندان، می‌تواند مادام‌العمر باشد؛ البته به شرطی که به درستی انجام شود و دندان کاشته شده همواره مورد مراقبت و رسیدگی قرار گیرد.
  • فرم طبیعی صورت و لبخند شما را حفظ می‌کند. چهره بدون دندان می‌تواند در قسمت میانی، دچار افتادگی شده و به چهره شما حالت ناراحت و خسته بدهد. کاشت دندان به شما امکان می‌دهد که شکل طبیعی چهره و لبخند خود را حفظ کنید.
  • از استخوان سالم حفاظت می‌کند. کاشت دندان تنها گزینه برای جبران دندان از دست رفته است که با حفظ و تحریک رشد استخوان، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
  • سازگاری با دندان مصنوعی می‌تواند چالش برانگیز بوده و مستلزم تلاش زیادی باشد. اما در مورد کاشت دندان چنین نیست و مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند.
  • می‌توانید به‌راحتی صحبت کنید و غذاهای مورد علاقه خود را بخورید! شما می‌توانید کلمات روزمره را بخوبی بیان کنید و واقعاً هر چیزی  را که دوست دارید بخورید، بر خلاف دندان مصنوعی که با عدم احساس راحتی همراه است.
  • از دندان‌های سالم شما حفاظت می‌کند. ایمپلنت دندان، درون استخوان فک جای می‌گیرد، (در نقطه‌ای که ریشه دندان از دست رفته قرار داشت) بدون آنکه دندان‌های سالم را تحت تأثیر قرار دهد. ایمپلنت دندان همچنین با پر کردن فضای خالی دندان از دست رفته، از جابجایی دندان‌های سالم مجاور آن جلوگیری می‌کند.

انواع کاشت دندان

  • آندوستئال (درون استخوان): این شایع‌ترین نوع ایمپلنت دندان است. انواع مختلف آن شامل پیچ، استوانه یا تیغه‌ای است که با  جراحی درون استخوان فک قرار می‌گیرد. هر ایمپلنت، یک یا چند دندان مصنوعی را نگه می‌دارد. این نوع از ایمپلنت به طور کلی به عنوان یک روش جایگزین برای بیمارانی استفاده می‌شود که پل دندان و یا دندان مصنوعی گذاشته‌اند.
  • ساب پریوستئال (روی استخوان): این نوع ایمپلنت در بالای فک و با فِریم یک پُست فلزی برآمده از درون لثه برای نگه داشتن دندان  مصنوعی قرار داده می‌شود. این نوع از ایمپلنت برای بیمارانی استفاده می‌شود که قادر به استعمال دندان مصنوعی معمولی نیستند و دارای حداقل ارتفاع استخوان فک هستند.
  • جایگزینی یک دندان- اگر شما یک دندان از دست رفته دارید، با استفاده از ایمپلنت و یک تاج (روکش) می‌توانید آن را جایگزین کنید.
  • جایگزینی چند دندان- اگر شما چند دندان‌ از دست رفته دارید، با ایمپلنتهایی به صورت پل‌ نگهدارنده می‌توانید آنها را جایگزین کنید.
  • جایگزینی همه دندان‌های خود- اگر شما همه دندان‌های خود را از دست داده‌اید، با یک سری کامل ایمپلنت دندان به صورت پل نگهدارنده و یا یک سری کامل دندان مصنوعی می‌توانید آنها را جایگزین کنید.
  • بزرگ کردن سینوس - کلید موفقیت یک عمل کاشت دندان، کمیّت و کیفیّت استخوانی است که درون آن ایمپلنت قرار داده می‌شود.  فک فوقانی پشت به طور معمول، یکی از سخت‌ترین مناطق برای استقرار موفقیت‌آمیز ایمپلنت های دندانی است. دلیل آن، ناکافی بودن کمیّت و کیفیّت استخوان و نزدیکی آن به سینوس است. عمل بزرگ کردن سینوس با لیفت کف سینوس و توسعه استخوان برای قرار دادن ایمپلنتهای دندانی، می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.
  • اصلاح خط ریج - ناهنجاری در فک فوقانی یا تحتانی شما می‌تواند باعث ناکافی بودن استخوانی شود که قرار است در آن ایمپلنتهای  دندان قرار گیرد. برای رفع مشکل، لثه از خط ریج بالا کشیده می‌شود تا ناهنجاری استخوان نمایان گردد. سپس آن قسمت با استخوان و یا یک جایگزین استخوان، پر شده تا ارتفاع ریج بیشتر شود. نتایج نشان داده است که اصلاح خط ریج تا حد زیادی موجب بهبود ظاهر دندان‌ها و افزایش شانس شما برای داشتن یک ایمپلنت موفق و با دوام برای سال‌های آینده می‌‌شود.





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: