ایمپلنت ریشه ای
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت ریشه ای

این مدل رایج ترین نوع ایمپلنت است که شبیه پیچ ضخیم است . پهنا و طول آن متفاوت بوده و با توجه به کیفیت استخوان فک و نوع روکش دندان بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت دارای چهار چوب راموس

اگر استخوان فک پایین بیمار نازک باشد باید از این نوع ایمپلنت استفاده نمود. زیرا این نوع ایمپلنت فک ضعیف بیمار را تثبیت خواهد نمود و  از شکستگی آن جلوگیری می کند. همچنین اگر فرد بخواهد از ایمپلنت ساب پریواستیل استفاده کند این نوع ایمپلنت توصیه می شود.

شرایط لازم برای ایمپلنت

برای اینکه بتوانید ایمپلنت دندان را انجام دهید لازم است که دندان تان سلامتی کامل را دارا باشد. همچنین لازم است که استخوان های فک و لثه سالم باشند.
لازم است بدانید که در صورتی که شما سابقه ی بیماری مزمن داشته باشید و یا اینکه مبتلا به بیماری براکسیسم (سایش دندان) باشید و یا اینکه دیابت داشته باشید ایمپلنت کمی سخت تر انجام می شود و موفقیت در انجام ایمپلت کمی کاهش می یابد.

موارد استفاده از ایمپلنت

از ایمپلنت می توان در مواردی استفاده نمود که بین دندان های جلو در اثر از دست رفتن یک دندان فاصله ایجاد شده باشد و این در صورتی باشد که دندان های مجاور طبیعی باشند. همچنین در صورتی که دو یا چند دندان هم از بین رفته باشند و بین دندان ها فاصله ایجاد شود اگر دندان های مجاور طبیعی باشند می توان از ایمپلنت استفاده نمود.
همچنین در صورتی که از انتهای هر قوس دندانی یک یا چند دندان از دست رفته باشد و تنها یک سمت دندان طبیعی باشد می توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد.
زمانی که کل دندان های یک فک و یا هر دو فک از دست رفته باشند نیز می توان از ایمپلنت دندان استفاده نمود.

یکی دیگر از سوالات افراد در ارتباط با دندان های چند ریشه ای است. در این صورت بهتر است که کشیدن دندان و ایمپلنت دندانی در یک زمان انجام نشود. بهتر است که بین کشیدن دندان های چند ریشه ای و قرار دادن ایمپلنت دندانی حدود 6 هفته فاصله بیافتد تا بتوان به خوبی ایمپلنت را انجام داد.

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین مزایای ایمپلنت می توان به مناسب بودن آن برای افرادی که نمی توانند عمل جویدن را با دندان مصنوعی متحرک انجام دهند اشاره کرد.
همچنین برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و نمی خواهند از دندان مصنوعی متحرک استفاده کنند ایمپلنت دندانی گزینه ی مناسبی است.
همچنین افرادی که نیاز به پروتز ثابت دارند ولی نمی خواهند که دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.
افرادی که تمایل دارند دندان هایی خیلی شبیه به دندان های طبیعی داشته باشند نیز می توانند از ایمپلنت دندان کمک بگیرند.

بهترین زمان قرار دادن ایمپلنت دندان

بهترین زمانی که می توانید ایمپلنت دندان را قرار دهید بلافاصله بعد از کشیدن دندان است. نکته ای که در این جا قابل ذکر است اینکه اگر دندان های از دست رفته شما عفونی نباشند و همچنین در اثر عفونت مقدار زیادی استخوان از دست نرفته باشد ایمپلنت دندان بهتر انجام خواهد شد.
سن کاشت دندان در خانم ها پس از 16 سالگی و در آقایان بعد از 18 سالگی می باشد.

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مراقبت از ایمپلنت دندانی همانند دندان های طبیعی باید انجام شود. با اینکه ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی های دندانی نمی شوند اما میکروب های داخل دهان ممکن است که به لثه های اطراف ایمپلنت دندانی آسیب برسانند و حتی ممکن است ایمپلنت دندان را در معرض خطر قرار دهند.





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: