ایمپلنت دندانی برای همیشه
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندانی برای همیشه

ايمپلنت يک پيچ از جنس تيتانيوم می باشد كه جايگزين ريشه كشيده شده دندان می شود فلز ايمپلنت ساز كاری با استخوان انسان دارد و توسط دندانپزشک در حفره تهويه شده در فک كاشته می شود.

ايمپلنت ها در سايز ها و برند های متفاوت در بازار موجود می باشد و بسته به كميت و كيفيت استخوان فرد انتخاب ودر فک كار گذاشته می شود.

تقسیم بندى ايمپلنت

1- tissue level

2- bone level

١- bone level

bone level: به ايمپلنت هایى گفته مى شود که سطح کاشت ایمپلنت هم سطح با استخوان بیمار قرار مى گیرد و مى توان از  درمان یک مرحله اى و یا دو مرحله اى بهره جست و به سه دسته تقسیم مى شود.

الف- internal connection بدین معنی است که محل اتصال اباتمنت و فیکسچر (implant) که با اضلاع معمولا شش ضلعی است، قسمت انتهایى اباتمنت که برجستگى شش ضلعى دارد وارد حفره شش ضلعى که در ابتداى فیکسچر تهویه شده، مى شود و توسط پیچ محکم مى شود. در مینى ايمپلنت ها از این نوع اتصال معمولا استفاده نمى شود

ب- EXternal  connection در این اتصال در محل ورود فیکسچر شش ضلعى برامده است  و قسمت حفره اتصال در داخل اباتمنت وجود دارد، و در ايمپلنت هاى با قطر کم و در نواحى خلفى با قطر بزرگ مورد کاربرد دارد

ج- Mini Implant: به ايمپلنت هاى با قطر کمتر ٣ میلی متر اطلاق مى شود و موارد کاربرد در دست دندان هاى موقت و یا نواحى با قطر استخوانى بسیار نازک که ریج اسپیلیت انجام مى دهند، استفاده مى شود

٢-Tissue level: با ايمپلنت هایى اطلاق مى شود که سطح کاشت ایمپلنت به جاى هم سطح بودن با استخوان؛ با لثه هم سطح مى شود و طبیعتا درمان یک مرحله اى صورت مى گیرد

جنس ايمپلنت چیست؟

دو نوع عنصر در طبیعت جهت ايمپلنت با بدن انسان سازگارى دارد

١- zirconia : عنصر زیرکونیا جدیدا در ساخت ايمپلنت هاى دندانى متداول شده است و چند برند اروپایی این نوع ايمپلنت را به بازار عرضه کرده اند.

2- titanium : ايمپلنت هاى  رایج در دنیا از این نوع فلز مى باشد که به پنچ دسته و یا گرید تقسیم مى شوند
گرید١: تیتانیوم خالص است که جهت استحکام بیشتر یکبار آبدیده مى شود گرید

٢ تا ٤ : بسته به تعداد آبدیده شدن آن تقسیم بندى شده است

گرید ٥ : آلیاژ تیتانیوم است که با وانادیوم و آلومینیوم ترکیب شده است

اکثر ايمپلنت هاى معروف دنیا از گرید ٥ بدلیل محکمى و سبکى آن، درست شده اند

طراحى ايمپلنت

تنه ايمپلنت معمولا به دو صورت استوانه اى (cylinder) و مخروطى (taper) (root form) وجود دارد.

طول و قطر ايمپلنت

برند هاى موجود در بازار داراى طول و قطر هاى متفاوت هستند، که این فاکتور یکى از شاخصه هاى برترى یک برند است طول ايمپلنت از ٥ میلیمتر شروع مى شود که آنها را short implant مى نامند و معمولا طول آنها ٢میلیمتر به ٢میلیمتر اضافه مى شود و بصورت نرمال تا طول ١٦ میلیمتر در بازار موجود است.

قطر ايمپلنت از ٣ میلیمتر شروع مى شود  که کوچکتر از ان را مینى ایمپلنت (mini implant) مى نامند و معمولا قطر آنها نیم میلیمتر به نیم میلیمتر اضافه مى شود، حداکثر قطر ايمپلنت ٦ میلیمتر است.





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: